Digitális ifjúság Andok Mónika (PPKE) Új utak – a protestáns etika

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A mai tízen- és huszonévesek értékeiről A közügyek fogyasztói konferencia február 17. Ságvári Bence.
Advertisements

Az agrár- és élelmiszeripar az Internet kapujában Előadó: Varga István avagy: az Internet a kapuk előtt.
ALKALMAZOTT KOMMUNIKÁCIÓ
IKT pedagógusoknak.  Csoportok vagy társadalmi rendszerek ideáltipikus meghatározása, amelyek az egyes tagok közötti szilárd kötődések eredményeként.
IKT = információs és kommunikációs technológia
A mobil távközlés, mint a növekedés motorja?
Jövő Internet technológiák és alkalmazások kutatása Magyarországon A Magyar Tudomány Hónapja Jövő Internet technológiák és alkalmazások kutatása Magyarországon.
Fiatalok a digitális kultúrában - naiv bennszülöttek? VI. Nemzetközi Médiakonferencia Balatonalmádi, szeptember 27.
Válaszok válság idején: hogyan hat a válság a gyógyszeripari piackutatásra? Szerencsés Dóra Egészségügyi kutatások vezetője Millward Brown Healthcare.
A dunaújvárosi fiatalok szabadidő eltöltési szokásai
Globalizáció társadalmi összefüggései - kulturális globalizáció
Információs Társadalom- és Trendkutató Központ 1111 Budapest, Műegyetem Stoczek u St ép 108. • Telefon: • Telefax: •
 Információs társadalom – a fogalom és ami mögötte van  Másvilág – fiatalok az információs társadalomban  Útikalauz stopposoknak – ifjúsági munka virtuális.
Japán és amerikai üzleti partnerrel
Missziónk A gyerekeket meg kell hallgatni és a felnőtteket segíteni kell abban, hogy erre képesek legyenek. A Kék Vonal minden munkatársa és önkéntese.
A jelenléten alapuló fejlesztés Az előadás menete A fejlesztés szükségessége, fogalma A probléma lényege A javasolt modell.
1 A hírközlés szerepe a nemzetgazdaságban – új célok Vitaindító Vasváriné dr. Menyhárt Éva.
Rab Árpád Űrhódító videojáték konferencia 2010 október 15., Budapest Tetszőleges kép A virtuális világok kutatásának megközelítési lehetőségei.
Drajkó László Microsoft Magyarország
A Jövő Internet Nemzeti Kutatási Program – JINKA 1.3 Dr. Sallai Gyula Jövő Internet Kutatáskoordinációs Központ Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi.
10 állítás a gyerekek internethasználatáról
E - Learning Információtechnológiai támogatás a nyitott- és távoktatásban.
Tanulás és tanítás a kulturális evolúció rendszerében
A Kommunikációs és Közkapcsolati Főosztály tevékenysége ***** Tiszteletbeli konzuli konferencia 2008.
7. előadás Ember és vezetés, vezetési stílus
 2002 október – december  Post szeptember 11-i kampány  Cél: bemutatni az amerikai muzulmánok boldog életét, meggyőzni a világot, hogy ne utálják az.
Közösségi oldalak Készítette: Tóth Petra Felkészítő tanár:
Online közösségi hálózatok: új eszköz az innováció terjedésének és rendszereinek feltérképezésére új eszköz az innováció terjedésének és rendszereinek.
Virtuális jelenlét a Facebook-on avagy adalékok az egészségügy számára Egészségtelen emberek egészséges profilja a Facebook-on.
A kulturális intelligencia
Az iWiW platform Szabó Márton Origo Zrt.. Az iWiW számokban 4,3 millió regisztrált felhasználó Napi 1,2 millió egyedi felhasználó Az összes regisztrált.
Élet a facebookon: otthonteremtés vagy elidegenedés?
Szülői feladatok és eszközök a mai internetes és mobil fenyegetések világában Rakoncza Zsolt Norton lakossági és kisvállalati üzletágvezető.
Örömkeresés az online térben
Digitális világ MediaSmart Hungary.
Mobilitás és közösségi média – „Szép új világ?”
A szomatikus marker feltevés
Tudásalapú társadalom és fenntartható fejlődés a globális felmelegedés korában Milyen globális és európai kihívásokra kell válaszokat találnunk? Herczog.
IWiW – második hullám Simó György T-Online Magyarország Zrt, vezérigazgató.
VERSENY MINDEN HATÁRON TÚL: NAGYVÁROSOK KREATÍV FEJLESZTÉSE LUKOVICH TAMÁS, PhD.
Hogyan készüljünk fel a szóbeli interjúra? Milyen kérdések várhatóak?
Mobilra optimalizált webáruházak, avagy felkészülés az új évtizedre Zajdó Csaba.
Az Android szökési sebessége A 5 Minutes Break alkalmazás sikereiről és a gyorsulásmérő szenzorok innovatív felhasználási lehetőségeiről Atrecto Kft. –
A N emzetközi Gy ermekmentő Sz olgálat Magyar Egyesület pápai számítógépes klubjának Safer Internet tevékenysége és megvalósulási formái Készítette: Nagy.
Miért nem internetezik mindenki? Pintér Róbert Információs Társadalom és Trendkutató Központ Internethajó Be kell hozni a hátrányt,
AZ ELKÖVETKEZŐ ÉVEK LEGFONTOSABB TRENDJEI: Hagyományos TV helyett - streaming, - intelligens gépek és polgárok - városok - gondolatátvitel.
iPhone Készítette: Egri Dóra
UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS Okostelefon felhő Prof. Dr. Gyimóthy Tibor Szegedi Tudományegyetem.
A kerékpáros turizmus előnye, haszna közvetlen EU-s támogatások, EuroVelo-hálózat Balatonkenese, Csikai Mária
Bányászati kommunikáció Koritár Henriett Koordinációs munkatárs - NFM Országos Bányászati Konferencia Március Egerszalók.
Hajós Katalin Budapest, június 5.
Élet az Ságvári Bence eszközökben VIII. Nemzetközi Médiakonferencia, Balatonalmádi, szeptember 29. A fiatalok internet- és médiahasználati szokásairól.
Közösségi hálózatok Rigó Adél  Webes alkalmazások  Kapcsolatteremtés: személyes ismerősök/hasonló érdeklődésű ismeretlenek  Áttekinthető.
Munkaerőpiaci kihívások Az új generációk elvárásainak megjelenése a kiválasztásban Készítette: Farkas Edit közvetítési üzletág vezető.
TOP vas megyei aktualitásai
Okos városok és technológiák a társadalom szemszögéből
Állampolgári és közösségi részvétel Részben elméleti megközelítések
MINDEN SZEGMENSBEN NÖVEKEDETT A MAGYARORSZÁGI OOH REKLÁMPIAC A 2016
Teamek, kommunikáció.
INFORMATIKA december 3. E1 előadó 2. alkalom
Márkanélküli okostelefonok veszélyei
Romák a felsőoktatásban Fekete Ilona Dóra
Regionális identitás és öntudat: létező jelenség Magyarországon?
INFORMATIKA ELŐADÁS október 27. E1 ELŐADÓ Informatika
Vezetői kommunikáció, mint a munkaerő megtartás eszköze.
Kooperatív Képzés - Avaya
Mobilkommunikáció Eszközök és hálózatok
This is the first level bullet for notes 12 point Arial Regular
A világ sarkából is elérhető könyvtár, a könyvtár sarkából is elérhető világ Winkler Bea.
Előadás másolata:

Digitális ifjúság Andok Mónika (PPKE) Új utak – a protestáns etika Evangélikus tanévnyitó konferencia, Aszód 2017. 09.02.

okostelefon megjelenése – 2007 Digitális ifjúság /1. Médiakonvergencia - okostelefon megjelenése – 2007 1. Érintő képernyő 2. Mobiltelefon 3. Internet kommunikáció Steve Jobs Introducing The iPhone At MacWorld 2007 https://www.youtube.com/watch?v=x7qPAY9JqE4

(Digital in 2017 – Eastern Europe) Digitális ifjúság /2. Felhasználói adatok 2017 (Digital in 2017 – Eastern Europe) Globális adatok (6, 7, 8 dia) 7, 5 milliárd városlakó / penetráció 54% 3,7 milliárd internet használó / penetráció 50 % 2,7 milliárd közösségi média használó / pen. 37% 4,9 milliárd mobiltelefon / penetráció 66% 2,5 milliárd közösségi média használat mobiltelefonról / penetráció 34 % (az összes közösségi média használó 91,8%) https://www.slideshare.net/wearesocialsg/digital-in-2017-eastern-europe

(Digital in 2017 – Eastern Europe) Digitális ifjúság /3. Felhasználói adatok 2017 (Digital in 2017 – Eastern Europe) Globális adatok – éves növekedés 2016 januárja és 2017 januárja között + 351 millió internet használó / + 10 % + 482 millió közösségi média használó / + 21% + 222 millió mobiltelefon / + 5 % + 581 millió közösségi média használat mobiltelefonról / + 30 % https://www.slideshare.net/wearesocialsg/digital-in-2017-eastern-europe

(Digital in 2017 – Eastern Europe) Digitális ifjúság /4. Felhasználói adatok 2017 (Digital in 2017 – Eastern Europe) Magyarország (54-67 dia) 9,8 millió lakos, 72% városlakó 7,87 millió internet használó / penetráció 80 % 5,5 millió közösségi média használó / pen. 56 % 11,3 millió mobiltelefon / penetráció 116% 4,3 millió közösségi média használat mobiltelefonról / penetráció 44 % https://www.slideshare.net/wearesocialsg/digital-in-2017-eastern-europe

(Digital in 2017 – Eastern Europe) Digitális ifjúság /5. Felhasználói adatok 2017 (Digital in 2017 – Eastern Europe) Magyar adatok – éves növekedés 2016 januárja és 2017 januárja között + 377 ezer internet használó / + 5 % + 300 ezer közösségi média használó / + 6% - 111 ezer mobiltelefon / - 9 % + 500 ezer közösségi média használat mobiltelefonról / + 13 % https://www.slideshare.net/wearesocialsg/digital-in-2017-eastern-europe

Magyar Ifjúság 2016 (15-29 éves korosztály) Digitális ifjúság / 6. Magyar Ifjúság 2016 (15-29 éves korosztály) Okostelefonja van 2012-ben 31%, 2016-ban 85 %. Folyamatos online jelenlét 24% naponta többször 43 %. Mennyi időt bírna ki okostelefonja nélkül 11% egy percet sem. http://www.ujnemzedek.hu/sites/default/files/magyar_ifjusag_2016_a4_web.pdf

érdeklődés szerkezetét - Átalakítja a kulturális szimbólumokat és azok Digitális ifjúság /7. Az új technológia hatása a kultúrára: - Megváltoztatja az érdeklődés szerkezetét - Átalakítja a kulturális szimbólumokat és azok jellegzetességeit. - Átalakítja a közösség természetét.

együttműködés megkönnyí- tése, kapcsolattartás megköny- Digitális ifjúság /8. A hálózati kommunikáció pozitív és negatív hatásai Pozitív: termelékenység, hatékonyság növelése, együttműködés megkönnyí- tése, kapcsolattartás megköny- nyítése, dokumentálás megkönnyítése, (vissza)kere- shetőség – oktatás, egészségügy; otthon – ipar – városok ld. smart factory, internet of things https://securityledger.com/wp-content/uploads/2013/12/libelium_smart_world_infographic_big1.png

A hálózati kommunikáció negatív hatásáról: Turkle, Sherry Digitális ifjúság/ 9. A hálózati kommunikáció negatív hatásáról: Turkle, Sherry Graham, Alison Newport, Cal Twenge, Jean

Sherry Turke Mindig jusson eszedbe a telefonod ereje. Mert nem Digitális ifjúság / 10. Sherry Turke Turkle TED Talk https://www.youtube.com/watch?v=t7Xr3AsBEK4 Mindig jusson eszedbe a telefonod ereje. Mert nem csupán egy kis kiegészítő. Pszichológiailag is számottevő eszköz, mely nem csak azt tudja megváltoztatni, hogy mit teszel, hanem azt is, ami vagy. (2015, 319)

Digitális ifjúság /11. A szöveges üzenetküldésre került a hangsúly, s ezzel veszítenek a face-to –face kommunikációs rutinból Empátia Önértékelés, önbizalom, önismeret Bizalom Figyelem Másokhoz való odafordulás Szemkontaktus fenntartása Intimitás megtapasztalása Közösségiség megtapasztalása A technológia nem akkor probléma, ha távol vagyunk egymástól, hanem akkor, amikor együtt vagyunk és másnak üzengetünk.

Digitális ifjúság /12. Graham, Alison Hogyan tesz minket a közösségi média kevésbé társas lénnyé? Hány barátod van? – kérdeték meg amerikaiaktól. A válasz 2001-ben – tíz barát, 2014-ben két barát. Nem tudják az amerikai fiatalok pontosan kifejezni magukat élőszóban. Pánikba esnek, ha nincs velük a telefonjuk. 2014-ben több fiatal halt meg közlekedési balesetben az okostelefonok miatt mint az alkohol miatt. (Ha kb 80 km/óra sebességgel haladva a volánnál 5 másodpercig a telefont nézzük, akkor egy focipályányi hosszban vakon vezetünk.) https://www.youtube.com/watch?v=d5GecYjy9-Q

Newport, Cal Három vélekedést cáfol a közösségi médiával kapcsolatban: Digitális ifjúság /13. Newport, Cal Három vélekedést cáfol a közösségi médiával kapcsolatban: A közösségi média a 21. század alapvető technológiája. / Nem, a hálózat az alapvető technológia. A közösségi média szórakoztatóipari termék. A közösségi média tesz gazdasági értelemben sikeressé a 21. században. / Nem. A piac azt értékeli sokra, ami ritka, egyedi és nem azt, amiből sok van illetve könnyen replikálható. 3. Rendkívül szórakoztató dolog, nagyon „funny”. Nem árt. / De, függőséget képes kialakítani. És csökkenti a koncentrációt, megosztja a figyelmet. https://www.youtube.com/watch?v=3E7hkPZ-HTk

Digitális ifjúság/14. Twenge, Jane Egy amerikai tinédzser azt mondta neki egy interjúban: Mi valószínűleg jobban szeretjük az okostelefonjainkat mint a valódi embereket. A közösségi média hatással van a fiatalok viselkedésére érzelmeikre és a normáikra, ugyanis relativizálja a cselekvés kontextusát. https://www.theatlantic.com/magazine/archive/2017/09/has-the-smartphone-destroyed-a-generation/534198/

AZ EU KIDS Online kutatás adatai Digitális ifjúság / 15. AZ EU KIDS Online kutatás adatai http://www.lse.ac.uk/media@lse/research/Home.aspx Veszélyek (tartalmi, kapcsolati, viselkedésbeli) Kereskedelmi jellegű veszélyek Agresszivitás Szexualitás Értékek terén fenyegető veszélyek

DQ: digital intelligence https://www.dqinstitute.org/ Digitális ifjúság/16. DQ: digital intelligence https://www.dqinstitute.org/

Digitális ifjúság/ 17. Köszönöm a figyelmet!