A tartalommarketing lehetőségei és korlátai a gyógyszergyártók szemével 2016. szeptember 29.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Marketingkommunikáció és PR
Advertisements

Budapest, május 29. Bizalomépítés az alapoktól A public relations szerepe az egészségügyi kommunikációban.
Veszélyes cégek Hogyan szúrd ki azt a céget, akihez nem szabad elmenni dolgozni? Savanya Erzsébet HR Igazgató
Kovács Dóra PHD, business director
Nobody’s Unpredictable Vélemények a pénzügyi-gazdasági válságról az internethasználó lakosság és a legalább 50 főt foglalkoztató vállalkozások körében.
A direkt marketing fogalma
•online kommunikáció •branding, márkaépítés •kommunikációs stratégiák kitalálása, felépítése •Közösségi marketing •Szociális érzékenység, non-profit partnerek.
e-NIVÓ zárókonferencia Jászfényszaru szeptember 23.
Válaszok válság idején: hogyan hat a válság a gyógyszeripari piackutatásra? Szerencsés Dóra Egészségügyi kutatások vezetője Millward Brown Healthcare.
Hirdetési termékek – Direct Marketing eszközök.  Célzott, testreszabott hirdetési lehetőség  A hirdető által megadott szempontok alapján szűrt címlistára.
Reklámtorta 2013 DIMSZ Vámos-Hegyi Attila elnök. A kutatás módszertana • DM Szenzor elnevezésű ágazati kutatásunk célja és módszertana az előző évhez.
György István Ügyvezető igazgató Update software Magyarország Kft
Bemutatkozik a Premier Kommunikációs Iroda A kommunikáció világában minden nap egy új Premier!
DPR kommunikáció alapelvei
Image kutatások helye, szerepe a gyógyszeripari piackutatásokban
Keresőmarketing stratégiák
P-Line Channel & Telesales Kft. Piackutatás 2009.
 2002 október – december  Post szeptember 11-i kampány  Cél: bemutatni az amerikai muzulmánok boldog életét, meggyőzni a világot, hogy ne utálják az.
A Facebook titka Héjj Szilárd Marketingarc
III. A logisztika jövője
A HR vezető, mint a Vezérigazgató legfontosabb partnere
Orvosoktatás Betegedukáció Egészségügyi kutatások, adatok közzététele Egészségügyi programok szervezése, támogatása Részvétel szakmai szervezetek munkájában.
Bevezetés. Bevezetés FELÍRÁS UNIVERZUMUNK ORVOSLÁTOGATÁS Cég Image Szakirodalom E-marketing Kutatási eredmények Termék tulajdonságai Ár KOL DM Mások.
Hatékony OTC kommunikáció az interneten
Az orosz piacra lépés során felmerülő nehézségek
Diplomás pályakövető rendszer TÁMOP és TÁMOP kapcsolata Educatio Kht. Horváth Tamás felsőoktatási igazgató március 4-6.
DPR kommunikáció Alternatív marketing eszközök Deliné dr. Győrmárton Rita alumni irodavezető, PTE DPR Szakmai Nap, április 15.
Az áttérési költségek hatása a versenyre a távközlési piacokon Lőrincz László július 28.
FoglalkoztaTárs - Társ a foglalkoztatásban Október 24. Észak-alföldi regionális szakmai műhelymunka A KézenFogva Alapítvány megjegyzései a kerekasztal.
Ismerje meg a Napi Gazdaság olvasóit! május 27.
Kotulyák Tamás, Get Energy Magyarország Kft.
Vizsga feladatok (Minta)
KAMPÁNYTERVEZÉS ALAPJAI – mit gondoljunk végig, mielőtt hirdetni kezdünk?
Econet.hu Nyrt év jelentősebb eseményei I i alaptőke-emelés Est Média Group Kft. 70%-ának megszerzése /Pesti Est, Est.
Máth András, Ringier tanácsadó – OAG Szakmai Nap Marketing és kutatás hogyan segíthet a kutatás.
Bemutatkozik a Premier Kommunikációs Iroda A kommunikáció világában minden nap egy új Premier!
A BARANYA PAKTUM MARKETINGTERVE. Környezetelemzés – Baranya megye fős lélekszáma az ország lakosságának 4%-át teszi ki Népesség fogyó tendenciája.
A gazdasági válság hatása a magyarországi vállalkozások körében H-1024 Budapest, Margit krt. 5/b  Tel: :   Web:
Megtakarítási módszerek a vállalatok gyakorlatában Berey Zita
Célzott partnergyűjtés (lead generation) IDG Magyarországi Médiaszolgáltató Kft Budapest, Madách Imre út Tel: (1) Médiaajánlat Új,
DIGITÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ ÜGYFÉLSZEMMEL
A DIGITÁLIS MARKETING JOGI VONATKOZÁSAI
Itbusiness konferencia, CONFESSION ON A DANCEFLOOR Cégek az üzleti modellváltásról Gulyás János / Ipsos Zrt. Nobody’s Unpredictable.
Hallgatói kommunikációs csatornák, a hallgatók mozgósításának eszközei a sportszervezésben Debrecen, szeptember 3.Készítette: Barota László.
„2007 a médiaszabályzás kezdete” 12. Televízió és hangtechnikai konferencia Budapest, május 2-3. Dr. Sarkady Ildikó MeH, Médiapolitikai Főtanácsadó.
Paradigmaváltás a kommunikációban Lakatos Zsófia június 5.
Hogyan találnak meg a digitális térben? Keresőmarketing Sziebig Péter üzletág vezető Klikkmánia - keresőmarketing ügynökség
Tudásmenedzsment trendek. Mi újság a TM „házatáján” A TM piaca jelenleg egy „Kék óceán” (Blue ocean) még nem alakult ki öldöklő harc Úgy tűnik, ha lassan.
Válság és kilábalás László Csaba adópartner
DIGITÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ ÜGYFÉLSZEMMEL
Stressz-teszt. 2 Kampány fajtája: Életmódváltást támogató edukációs program Kategória: Egyéb, a többi kategóriába be nem sorolható médiacsatorna Kampányidőszak:
1.Gyógyszeripari kommunikáció célcsoportja 2.Direkt mail és mérési lehetőségei 3.Direkt és alapfogalmak 4.Direkt mérési lehetőségei 5.Direkt.
A BUDAPESTI SZÁLLODAPIAC ONLINE TRENDEK 2011 Vendég & Hotel Business Club Gál Péter – BDO Magyarország Hotel és Ingatlan Tanácsadó Kft június 27.
2015 | 05 | 28 VÁROSOK KÜLSŐ-BELSŐ KOMMUNIKÁCIÓJA.
PRbiotikum, avagy kategória- építés a PR eszközeivel Tudatos márkaépítés a PR és a marketing együttműködésében Rózsa Iván, kommunikációs igazgató Dr Kovács.
WKING PARTNERSÉG BEMUTATÓ. WKing Kereskedőház az Ön cége szolgálatában Tapasztalatunk: 10+ év e-commerce 20+ év kereskedelem 10+ év online marketing tapasztalat.
Hallatlan Alapítvány Összefoglaló az Alapítvány tevékenységéről és kiadványairól Országos Idegennyelvű Könyvtár Budapest, november 26. Könyvtár,
DM Szenzor 2012 Iparági kutatás Vámos-Hegyi Attila elnök.
CMA 2014 B2B KOMMUNIKÁCIÓS MEGOLDÁSOK Digitális Média Tények Könyve 2013 Megjelenés: május.
A magyarországi vállalatok rendezvényszervezési szokásai - üzleti körben végzett online piackutatás fő eredményei - Készítette: Nagy Péter Támogatóink.
Mennyit ér az adatbázisod?. Amennyit kihozol belőle…
Termék vagy szolgáltatás értékesítése. Bevezetés Röviden mutatkozzon be, és mutassa be munkatársait. Ismertesse azt a terméket vagy szolgáltatást, amelyet.
SEO vagy Tartalommarketing? Válassz!. Mi köze a SEO-nak a tartalommarketinghez? SEO Tartalom- marketing SEO.
Személyre szóló kuponok vásárlási minta alapján
Vállalati terv bemutató
Szigeti Péter PPH 5+1 jó healthcare kampány
a PénzügyMinisztérium ÉS A due médiahálózat
Duális képzés a Széchenyi István Egyetemen
Előadás másolata:

A tartalommarketing lehetőségei és korlátai a gyógyszergyártók szemével 2016. szeptember 29.

Kutatást indítottunk a gyógyszeripari döntéshozók körében Kutatást indítottunk a gyógyszeripari döntéshozók körében. A célunk az volt, hogy átfogó képet adjunk a magyar gyógyszeripari tartalommarketing gyakorlatról. 2

KIKNEK KÖSZÖNHETŐ A MAI CONTENT? online kérdőív 45 3

A VÁLASZADÓK ÖSSZETÉTELE budget ownerek, döntéshozók 53% 47% OTC 69% 31% 4

IGAZ-E, HOGY A GYÓGYSZERIPAR A TARTALOMMARKETING ALKALMAZÁSA TERÉN LE VAN MARADVA MÁS IPARÁGAKHOZ KÉPEST? 5

KITEKINTÉS – MIÉRT NŐ A TARTALOMMARKETING JELENTŐSÉGE? Klasszikus marketing megoldások pénzügyi válság – bizalmi válság a megkülönböztetés egyre nehezebb egyre apadó marketing büdzsé a digitális média térnyerése telítődő piacok, fokozódó verseny szegmentáció – testre szabhatóság Új utak 6

TARTALOMMARKETING A MAGYAR GYÓGYSZERIPARBAN 73% Használt TM megoldást (P1Y) 7

AZ OTC ELŐBBRE JÁR, MINT AZ RX? IGAZ-E, HOGY AZ OTC ELŐBBRE JÁR, MINT AZ RX? 8

JELENTŐS KÜLÖNBSÉGEK AZ ÜZLETÁGAK KÖZÖTT 81% OTC 67% 73% ELSŐDLEGES CÉLCSOPORT ELSŐDLEGES CÉLCSOPORT Használt TM megoldást (P1Y) 82% 94% 38% 31% 18% 41% (Q1) Használt Ön bármilyen tartalommarketing kategóriába tartozó megoldást az elmúlt egy évben? (Q9) Milyen célcsoportot célzott meg a kommunikáció? 9

TARTALOMMARKETING TÍPUSOK PENETRÁCIÓJA cikk 88% cikk 94% hír 81% 81% hír 47% OTC 67% videó 44% videó 53% infografika 31% infografika 35% Használt TM megoldást (P1Y) fotó 25% fotó 35% applikáció 38% applikáció 24% (Q2) Az alábbi tartalommarketing típusok közül melyeket használta? 10

A TARTALOMMARKETING FLOW AZ ÖTLET AZ ÖTLET Belső Külső 81% A FORMA OTC A FORMA 67% Esettanulmány (88%) Online videó (69%) Print kiadvány (63%) Weboldal (82%) Online videó (59%) Print kiadvány (47%) Használt TM megoldást (P1Y) AZ ESZKÖZ AZ ESZKÖZ Orvoslátogató (88%) E-mail (75%) Hagyományos média (31%) Közösségi média (25%) Hagyományos média (76%) Keresőhirdetés (71%) Közösségi média (65%) SEO (65%) (Q6) A legutóbbi néhány alkalommal honnan származott a konkrét tartalommarketing megoldás alkalmazására vonatkozó ötlet? (Q7) Milyen formát használt a tartalom/tartalmak megjelenítésére? (Q8) Milyen eszközt használt a tartalmak célba juttatáshoz? 11

A TARTALOMMARKETING „MOSTOHAGYEREK”? IGAZ-E, HOGY A TARTALOMMARKETING „MOSTOHAGYEREK”? 12

Használt TM megoldást (P1Y) A STRATÉGIA ÉS A BÜDZSÉ VAN STRATÉGIA? VAN STRATÉGIA? 81% 54% OTC 10% 67% VAN BÜDZSÉ? VAN BÜDZSÉ? Használt TM megoldást (P1Y) 54% 43% A marketing büdzsé átlagosan 14%-a A marketing büdzsé átlagosan 7%-a 13 (Q10) Létezik-e tartalommarketing stratégia a cégen belül? (Q12) Van-e külön tartalommarketingre allokált büdzsé, beépítve az éves tervbe?

69% márkalojalitás növekedése 58% érdeklődők elérése (lead) ELVÁRÁSOK 69% márkalojalitás növekedése 58% érdeklődők elérése (lead) 42% vizibilitás növelése 36% direkt eladásnövelés 31% párbeszéd a célcsoporttal 22% weboldal forgalom növelés (Q20) Milyen célokat fogalmaz/na meg leginkább/leggyakrabban egy tartalommarketing kampánnyal szemben? 14

A JÖVŐBEN NÖVEKEDÉS VÁRHATÓ? IGAZ-E, HOGY A JÖVŐBEN NÖVEKEDÉS VÁRHATÓ? 15

92% 81% 81% 67% OTC Használat 67% Stratégia 54% 55% 53% Büdzsé 54% 43% VÁRHATÓ TRENDEK Jelenleg A jövőben Jelenleg A jövőben 92% 81% 81% Használat 67% Stratégia 54% 55% 53% 10% 67% Büdzsé 54% 43% 48% (Q3A) Tervezi-e valamilyen tartalommarketing megoldás használatát a következő egy évben? (Q11) Tervezik-e tartalommarketing stratégia kialakítását a cégen belül? (Q13) Tervezik-e tartalommarketingre allokált büdzsé beépítését az éves tervbe? 16

Használt TM megoldást (P1Y) VÁRHATÓ TRENDEK 1 ÉVEN BELÜL LESZ 1 ÉVEN BELÜL LESZ 81% 92% 81% OTC 67% cikk (94%  100%) video (53%  82%) hír (47%  59%) infografika (35%  59%) app (24%  35%) cikk (88%  73%) video (44%  68%) hír (81%  59%) infografika (31%  59%) app (38%  41%) Használt TM megoldást (P1Y) (Q3A) Tervezi-e valamilyen tartalommarketing megoldás használatát a következő egy évben? 17

A NÖVEKEDÉS FAKTORAI Jó eredmények a célcsoport-elérésben 51% Növekvő ügynökségi tapasztalat 40% Növekvő források 38% Rugalmasabb belső szabályozás 36% Belső képzések 36% (Q19) Mely tényezők segíthetik leginkább a tartalommarketing szerepének növekedését? 18

A NEHÉZSÉGEK Belső erőforrások szűkössége 62% A szabályozási környezet 58% Elegendő és releváns téma – rendszeresen 56% Belső vállalati előírások 44% Tudáshiány – online megoldások 42% (Q19) Mely tényezők hathatnak leginkább a növekedés ellen? 19

KÖSZÖNJÜK A FIGYELMET! GÉCZI TAMÁS SZERENCSÉS DÓRA MANAGING PARTNER TAMAS.GECZI@INSPIRA.HU + 36 70 333 1213 KÖSZÖNJÜK A FIGYELMET! SZERENCSÉS DÓRA HEALTHCARE RESEARCH DIRECTOR DORA.SZERENCSES@INSPIRA.HU + 36 70 333 1219 © 2015 Inspira Research Kft.  All rights reserved.