A tartalommarketing lehetőségei és korlátai a gyógyszergyártók szemével 2016. szeptember 29.
Kutatást indítottunk a gyógyszeripari döntéshozók körében Kutatást indítottunk a gyógyszeripari döntéshozók körében. A célunk az volt, hogy átfogó képet adjunk a magyar gyógyszeripari tartalommarketing gyakorlatról. 2
KIKNEK KÖSZÖNHETŐ A MAI CONTENT? online kérdőív 45 3
A VÁLASZADÓK ÖSSZETÉTELE budget ownerek, döntéshozók 53% 47% OTC 69% 31% 4
IGAZ-E, HOGY A GYÓGYSZERIPAR A TARTALOMMARKETING ALKALMAZÁSA TERÉN LE VAN MARADVA MÁS IPARÁGAKHOZ KÉPEST? 5
KITEKINTÉS – MIÉRT NŐ A TARTALOMMARKETING JELENTŐSÉGE? Klasszikus marketing megoldások pénzügyi válság – bizalmi válság a megkülönböztetés egyre nehezebb egyre apadó marketing büdzsé a digitális média térnyerése telítődő piacok, fokozódó verseny szegmentáció – testre szabhatóság Új utak 6
TARTALOMMARKETING A MAGYAR GYÓGYSZERIPARBAN 73% Használt TM megoldást (P1Y) 7
AZ OTC ELŐBBRE JÁR, MINT AZ RX? IGAZ-E, HOGY AZ OTC ELŐBBRE JÁR, MINT AZ RX? 8
JELENTŐS KÜLÖNBSÉGEK AZ ÜZLETÁGAK KÖZÖTT 81% OTC 67% 73% ELSŐDLEGES CÉLCSOPORT ELSŐDLEGES CÉLCSOPORT Használt TM megoldást (P1Y) 82% 94% 38% 31% 18% 41% (Q1) Használt Ön bármilyen tartalommarketing kategóriába tartozó megoldást az elmúlt egy évben? (Q9) Milyen célcsoportot célzott meg a kommunikáció? 9
TARTALOMMARKETING TÍPUSOK PENETRÁCIÓJA cikk 88% cikk 94% hír 81% 81% hír 47% OTC 67% videó 44% videó 53% infografika 31% infografika 35% Használt TM megoldást (P1Y) fotó 25% fotó 35% applikáció 38% applikáció 24% (Q2) Az alábbi tartalommarketing típusok közül melyeket használta? 10
A TARTALOMMARKETING FLOW AZ ÖTLET AZ ÖTLET Belső Külső 81% A FORMA OTC A FORMA 67% Esettanulmány (88%) Online videó (69%) Print kiadvány (63%) Weboldal (82%) Online videó (59%) Print kiadvány (47%) Használt TM megoldást (P1Y) AZ ESZKÖZ AZ ESZKÖZ Orvoslátogató (88%) E-mail (75%) Hagyományos média (31%) Közösségi média (25%) Hagyományos média (76%) Keresőhirdetés (71%) Közösségi média (65%) SEO (65%) (Q6) A legutóbbi néhány alkalommal honnan származott a konkrét tartalommarketing megoldás alkalmazására vonatkozó ötlet? (Q7) Milyen formát használt a tartalom/tartalmak megjelenítésére? (Q8) Milyen eszközt használt a tartalmak célba juttatáshoz? 11
A TARTALOMMARKETING „MOSTOHAGYEREK”? IGAZ-E, HOGY A TARTALOMMARKETING „MOSTOHAGYEREK”? 12
Használt TM megoldást (P1Y) A STRATÉGIA ÉS A BÜDZSÉ VAN STRATÉGIA? VAN STRATÉGIA? 81% 54% OTC 10% 67% VAN BÜDZSÉ? VAN BÜDZSÉ? Használt TM megoldást (P1Y) 54% 43% A marketing büdzsé átlagosan 14%-a A marketing büdzsé átlagosan 7%-a 13 (Q10) Létezik-e tartalommarketing stratégia a cégen belül? (Q12) Van-e külön tartalommarketingre allokált büdzsé, beépítve az éves tervbe?
69% márkalojalitás növekedése 58% érdeklődők elérése (lead) ELVÁRÁSOK 69% márkalojalitás növekedése 58% érdeklődők elérése (lead) 42% vizibilitás növelése 36% direkt eladásnövelés 31% párbeszéd a célcsoporttal 22% weboldal forgalom növelés (Q20) Milyen célokat fogalmaz/na meg leginkább/leggyakrabban egy tartalommarketing kampánnyal szemben? 14
A JÖVŐBEN NÖVEKEDÉS VÁRHATÓ? IGAZ-E, HOGY A JÖVŐBEN NÖVEKEDÉS VÁRHATÓ? 15
92% 81% 81% 67% OTC Használat 67% Stratégia 54% 55% 53% Büdzsé 54% 43% VÁRHATÓ TRENDEK Jelenleg A jövőben Jelenleg A jövőben 92% 81% 81% Használat 67% Stratégia 54% 55% 53% 10% 67% Büdzsé 54% 43% 48% (Q3A) Tervezi-e valamilyen tartalommarketing megoldás használatát a következő egy évben? (Q11) Tervezik-e tartalommarketing stratégia kialakítását a cégen belül? (Q13) Tervezik-e tartalommarketingre allokált büdzsé beépítését az éves tervbe? 16
Használt TM megoldást (P1Y) VÁRHATÓ TRENDEK 1 ÉVEN BELÜL LESZ 1 ÉVEN BELÜL LESZ 81% 92% 81% OTC 67% cikk (94% 100%) video (53% 82%) hír (47% 59%) infografika (35% 59%) app (24% 35%) cikk (88% 73%) video (44% 68%) hír (81% 59%) infografika (31% 59%) app (38% 41%) Használt TM megoldást (P1Y) (Q3A) Tervezi-e valamilyen tartalommarketing megoldás használatát a következő egy évben? 17
A NÖVEKEDÉS FAKTORAI Jó eredmények a célcsoport-elérésben 51% Növekvő ügynökségi tapasztalat 40% Növekvő források 38% Rugalmasabb belső szabályozás 36% Belső képzések 36% (Q19) Mely tényezők segíthetik leginkább a tartalommarketing szerepének növekedését? 18
A NEHÉZSÉGEK Belső erőforrások szűkössége 62% A szabályozási környezet 58% Elegendő és releváns téma – rendszeresen 56% Belső vállalati előírások 44% Tudáshiány – online megoldások 42% (Q19) Mely tényezők hathatnak leginkább a növekedés ellen? 19
KÖSZÖNJÜK A FIGYELMET! GÉCZI TAMÁS SZERENCSÉS DÓRA MANAGING PARTNER TAMAS.GECZI@INSPIRA.HU + 36 70 333 1213 KÖSZÖNJÜK A FIGYELMET! SZERENCSÉS DÓRA HEALTHCARE RESEARCH DIRECTOR DORA.SZERENCSES@INSPIRA.HU + 36 70 333 1219 © 2015 Inspira Research Kft. All rights reserved.