Iskolafejlesztési lehetőségek: utak és dimenziók OFI, január 27.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az Országos kompetenciamérés eredményeinek helyi felhasználása és az intézkedési terv Zalaegerszeg május 21.
Advertisements

Az Országos Kompetenciamérés FIT-jelentéseinek új elemei
Kompetenciamérés eredményei 2012/2013. tanév. LétszámadatokFő 6. ÉVFOLYAMON TANULÓK201 SNI-s tanulók10 Jelentésben szereplő tanulók 187 Tanulói kérdőívet.
Az interaktív tábla használatának lehetőségei
A referencia intézmények szolgáltatói szerepe
A mérési rendszer fejlesztése, az érettségi rendszer átvilágítása
Készítette: Bánné Mészáros Anikó igazgatóhelyettes.
Az országos mérések megújult rendszere
Az EUROSTUDENT V felmérés Projekt megnevezése: Felsőoktatási szolgáltatások rendszerszintű fejlesztése 2. ütem (TÁMOP / ) Főkedvezményezett:
Értékelés a pedagógiában
Mérés, értékelés és minőségbiztosítás a közoktatásban
Kompetencia- mérés Somogyi József Általános Iskola
A ÉVI ORSZÁGOS KOMPETENCIAMÉRÉS ISKOLAI EREDMÉNYEI.
A ÉVI ORSZÁGOS KOMPETENCIAMÉRÉS ISKOLAI EREDMÉNYEI /A kisebb grafikonok az előző évi eredmények/
Ábramagyarázat az Országos Kompetenciamérés iskolajelentéséhez
TÓPARTI GIMNÁZIUM ÉS MŰVÉSZETI SZAKKÖZÉPISKOLA A évi ORSZÁGOS KOMPETENCIAMÉRÉS eredményei A felmérés időpontja: május 29.
Országos kompetencia mérés A kompetencia mérés:  4., 6. és 8. évfolyamokon mérik a tanulók képességeit ált. iskolában, ill. a 10. évfolyamon középiskolában.
A ÉVI KOMPETENCIAMÉRÉS FIT- JELENTÉSEINEK ÚJ ELEMEI Balázsi Ildikó.
Új skála – új lehetőségek Egy kis ízelítő. Egységes skála (1)
A Dobbantó program Az előrelépés lehetősége diákoknak, szakiskoláknak Regionális tájékoztató napok szeptember 3-12.
2008. évi Országos kompetenciamérés 6. osztály / Matematika
Középpontban a fejlődés
. Magyar Termék Nagydíjjal ismerték el az Országos kompetenciamérést, mint szolgáltatást.
A Kt. 9. § (4) szerint országos mérések keretében rendszeresen kell mérni, értékelni a nevelési-oktatási intézményekben folyó pedagógiai tevékenységet,
Pályaorientációs program SNI tanulók számára Éltes Mátyás Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény Pécs.
A fejlesztőpedagógus szerepe a Családok Átmeneti Otthonában
Kompetenciamérés eredményei évfolyam 2012 Készítette: Bánné Mészáros Anikó igazgatóhelyettes.
1 Mégis, kinek az érdeke? Szakvélemények, tantárgyi felmentések a nevelési tanácsadó, a szakértői bizottság és az iskolák szemszögéből Fehérvári Katalin.
Minőségstandardok a PSZ-ek működésében?
A projekt neve: A Berettyó-Körös Térségi Integrált Szakképző Központ modell létrehozása TÁMOP /2-2F A projekt az Európai Unió támogatásával,
KLNOMH Vásárhelyi Pál Általános Iskola OM azonosító: P ÁLYAVÁLASZTÁS- I SKOLAVÁLASZTÁS Továbbtanulási tájékoztató
Kis és nagy iskolák HÉTFA Kutatóintézet és Elemző Központ
A tanulói jelentés.
Mire jó a FIT elemző szoftver?
Statisztikai alapfogalmak
Kérdések 1. Miért kell olyan sokat várni az eredményekre a mérés után?
Ábramagyarázat az Országos Kompetenciamérés iskolajelentéséhez
FIT elemző szoftver: Kinek és miért?
Elemzések és másodelemzések az intézményi teljesítmények fejlesztésének szolgálatában Kern Zoltán
Telephelyi jelentés A telephelyi jelentés nyújtja a legrészletesebb képet az eredményekről és a tanulói összetételről. Nem csupán egy mérőszámot közöl,
A DIGITÁLIS NEMZEDÉK OLVASÓI PROFILJAI A nyomtatott és digitális olvasói szokások kapcsolata a teljesítménnyel a PISA2009 eredményei alapján Balázsi Ildikó-Ostorics.
Mérési szótár, illetve útmutató
Az országos mérések megújult rendszere
A felmérés időpontja: május 28.. MÉRT TERÜLETEK:  matematikai eszköztudás  szövegértési képességek  háttérkérdőív kitöltése (szülők, tanulók)
Kompetenciamérés Kompetenciamérés Matematika 6. évfolyam.
Országos kompetenciamérés 2014
TÁMOP /2-2F A projekt neve: A Berettyó-Körös Térségi Integrált Szakképző Központ modell létrehozása A projekt az Európai Unió támogatásával,
A PISA és az Országos kompetenciamérés tanulságai
OKM 2014 iskolai elemzés Készítette: Fülöp Anna.
Országos kompetenciamérés
A PISA ÉS AZ O RSZÁGOS KOMPETENCIAMÉRÉSEK KAPCSOLATA ÉS FELHASZNÁLHATÓSÁGA Balázsi Ildikó.
FIT-jelentés 2014 Kompetenciamérés eredményeinek elemzése.
Önértékelési kézikönyv október 5-i módosítása alapján
A PISA2009 eredményei Szövegértés tíz év távlatában Balázsi Ildikó és Ostorics László Oktatási Hivatal Közoktatási Mérési Értékelési Osztály.
Fejlesztési célú adatintegrációs lehetőségek: kutatási és adminisztratív adatok Szemerszki Marianna OFI ISKOLAFEJLESZTÉSI LEHETŐSÉGEK: UTAK ÉS DIMENZIÓK.
2015. évi eredmények Újpesti Bajza József Általános Iskola Készítette: Kohodné Tóth Andrea intézményvezető.
OKM osztályJudit osztálya 8. osztályOlga és Kata osztálya 10.A (négyévfolyamos)U. Ági osztálya (!) 10.B (nyolcévfolyamos)F. Andrea osztálya.
Felvételi a középfokú iskolákba
Kompetenciamérés – Salgótarján
Országos kompetenciamérés 6. évfolyam (2015)
Új skála – új lehetőségek
Általános iskola eredménye, értékelése
A évi kompetenciamérés eredményeinek elemzése 2016
TANULÓINK SZFP-II programban résztvevő osztályok:
Balázsi Ildikó Oktatási Hivatal
A évi kompetenciamérés FIT-jelentéseinek új elemei
Fő épület 1. Oktatás módszertani megújulás Kooperatív tanulási módszer Projekt alapú módszer.
Országos Kompetencia Mérés 2011
Kompetenciamérés eredményei évfolyam 2013
Országos kompetenciamérés 6. évfolyam (2017)
Előadás másolata:

Az Országos kompetenciamérés alkalmazhatósága az iskolafejlesztési folyamatokban Iskolafejlesztési lehetőségek: utak és dimenziók OFI, 2016. január 27. Ostorics László (Oktatási Hivatal)

Az OKM iskoláknak szánt adatforrásai A FIT-jelentések: alapinformációk Minden fenntartóról, intézményről, telephelyről nyilvános jelentés Telephelyi összefoglaló jelentés Telephelyi jelentés Tanulási környezet jelentés A mérési azonosító birtokában hozzáférhető tanulói jelentések A FIT-szoftver: elemzések Jelszavas web-felület az iskolák & fenntartók részére A Feladatok és jellemzőik kötetek Feladatok nehézsége, besorolása, képességszint-leírások

a FIT-jelentések adatkincse

Összefoglaló jelentés - címszavak A telephely létszámadatai; Átlageredmények; A telephely eredménye a tanulók CSH-indexének tükrében; A telephely eredménye a tanulók korábbi eredményének tükrében; A telephely eredménye az eddigi kompetenciamérésekben; Az alapszintet el nem érő tanulók aránya; A minimum szintet el nem érő tanulók aránya;

A Telephelyi jelentés - címszavak Létszámadatok részletesebben (SNI, BTMN, HHH, matematika jegy); Átlageredmények és képességeloszlások különféle viszonyítása csoportokkal; Átlageredmények családi háttér és korábbi eredmény tükrében; A tanulók átlagos fejlődése a telephelyen; A tanulók egyéni fejlődése a komplex modell alapján; A telephely eredményei az időben; Mindezek az egyes osztályokra és műveltségi területekre nézve.

A Tanulási környezet jelentés - címszavak A telephely épületének állapota; A telephely speciális tantermei; A tanulók összetétele és tanulási nehézségekkel küzdő tanulók; Fegyelem és motiváció; Tanulók továbbtanulási aránya.

Példák az összefoglalóból

Példák a Telephelyi jelentésből: Létszámadatok

Példák a Telephelyi jelentésből: átlageredmények

Átlageredmények különféle viszonyítási csoportokkal I.

Átlageredmények különféle viszonyítási csoportokkal II.

képességeloszlás-adatok I.

képességeloszlás-adatok II.

Az eredmények és a háttér I.

Az eredmények és a háttér II.

A telephely tanulóinak fejlődése I.

A telephely tanulóinak fejlődése II.

Komplex modell I.

Komplex modell II.

Példák a Tanulási környezet jelentésből

Fegyelem & motiváció

A tanulói jelentések

Két példa Az osztálytársak Az átlagos fejlődés görbéje Tanulók az országban A tanuló

Az OKM FIT elemző szoftver

OKM FIT elemző szoftver

Kik használhatják? Fenntartók, intézmények, telephelyek - felhasználónévvel és jelszóval rendelkeznek - csak a saját, méréskor vagy a lekérdezés időpontjában velük jogviszonyban álló tanulóik (fenntartó esetén a fenntartott intézmények tanulóinak) adataihoz férnek hozzá Bárki által elérhető a virtuális intézmény - nem kell regisztrált tagnak lenni - csak az elemzéseket lehet kipróbálni előre rögzített, valószerű adatokon - saját eredményeket nem lehet felvinni

Mire szolgál? 2008-tól kezdve a 6., 8. és 10. évfolyamos tanulók méréssel kapcsolatos adatai miden évben belekerülnek a programba. Az adatok mérési azonosítóhoz vannak kötve, a közös skála segítségével a különböző évek és évfolyamok eredményei összehasonlíthatóak, így a tanulók fejlődése is vizsgálható. Középiskolák számára lehetőséget nyújt, hogy megnézzék, hogyan teljesítettek a 9. évfolyamos tanulóik a korábbi iskoláikban a kompetenciamérésen.

Mire szolgál? Bármely tanulócsoporttal meg lehet íratni a kompetenciamérés füzeteket, saját adatfelvételként felvinni az adatokat és elvégezni a beépített elemzéseket, csupán érvényes mérési azonosítók kellenek hozzá és telephelyként kell belépni. Elemzéseket lehet végezni azokkal a tanulókkal, akik a jelentésben nem szerepelhettek (pl. SNI=sajátos nevelési igényű tanulók) vagy olyan csoportosításban, amely nincs benne a FIT-jelentésekben (pl. fiúk-lányok összevetése). Elemzések típusai: Tanulói profilok – egy tanuló eredményeinek követése Feladatonkénti eredmények – tanulócsoportok eredményeinek összehasonlítása Pontszámelemzések – tanulócsoportok átlageredményeinek és fejlődésének összehasonlítása

Példa egy fejlesztési tervre

Köszönöm a figyelmet!