Busexpo A közforgalmú közlekedés hazai trendjei

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
VASÚTI KEREKASZTAL A MAGYAR KÖZLEKEDÉSI KLUB RENDEZÉSÉBEN JÚNIUS 2.
Advertisements

A logisztika szerepe országunk és vállalataink versenyképességében Chikán Attila Igazgató, Versenyképesség Kutató Központ, BCE Társelnök, Magyar Logisztikai,
Merre tovább VAS-UTASOK ?
A tercier és a kvaterner szektor
Workshop az elektronikus viteldíjrendszer közlekedési alkalmazásáról Budapest, december 5. Előadó: Saslics Elemér vezérigazgató Volán Egyesülés A.
A Szociális Ágazati Portál (SZÁP)
A térségi vasutak, az élhető vidék október 27. A térségi vasutak, az élhető vidék – október 27. Közlekedési szövetségek alakítása, lehet ő.
Kormányzati vasútpolitikai célok és törekvések
Győr város szociális ellátórendszerének működtetése az önkormányzati, civil és egyházi szolgáltatók közreműködésével. Páternoszter Piroska főosztályvezető.
Tapasztalatok bemutatása a hátrányos helyzetű kistérségek szociális ellátó- rendszerének fejlesztése és a közszolgáltatások kistérségi integrációja területén.
INTEGRÁLT ÖSSZKÖZLEKEDÉSI MODELL
„ Nyílt Pályán – Nemzeti Vasúti Kerekasztal” HUNGRAIL Magyar Vasúti Egyesülés szeptember 15. Orosz Balázs.
KÖZEGESZSÉGÜGYI KÖZÖSSÉGI PROGRAM A TÁRSADALMI INTEGRÁCIÓ ELŐTÉRBE HELYEZÉSE AZ EMBERI ÉS AZ INTÉZMÉNYI ERŐFORRÁSOK RÉVÉN A KÖZÖSSÉGI ORVOSI ELLÁTÁSBAN.
HAT – Oktatáspolitikai kerekasztal március 8. Feladat- és felelősségmegosztás a közoktatásban.
Tóthné Temesi Kinga Szombathely,
Integrált Ütemes Menetrend a Budaörsi kistérségben
A VASÚTI KÖZLEKEDÉS JÖVŐJE EURÓPÁBAN NEMZETKÖZI KONFERENCIA
Megy a gőzös, megy a gőzös….
2009 Tehergépjárműves balesetek- Egy tanulmány tanulságai Pausz Ferenc Pausz Ferenc 2009.Október 20. Tököl 2009.Október 20. Tököl „Erős Pillérek-Javuló.
Vasúti áruszállítás a környezettudatos magatartás szolgálatában
A logisztika várható fejlődése az Észak-Alföldi régióban
VASÚT- FINANSZÍROZÁS Győr, október 14. Preislerné dr. Cserhalmi Dóra.
Közforgalmú közlekedés szervezése 1.
A logisztikai szolgáltató központok fejlesztésnek hatása az ország fejlődésére Dr. Zsirai István Közlekedéstudományi Intézet Kht. főmunkatárs, tanácsadó.
Néhány szó a földgáz piacról
Észak-magyarországi Operatív Program ( ) Foglalkoztatás Oktatás - nevelés.
KÖRNYEZETVÉDELEM ÉS INFRASTRUKTÚRA OPERATÍV PROGRAM előadó: dr. Bujáki Gábor igazgazó Pest Megyei Vállalkozásfejlesztési Alapítvány.
Közlekedés-szervezési és Hálózatfejlesztési Tagozat
Közlekedéspolitikai és -gazdasági Tagozat
MLE MFB október 7. Szabadka – Szerbia és Montenegro
Szántó Tamás elnökhelyettes PMISZK
A közlekedés környezetvédelme 2+0f2cr. földön, vizen, levegőben.
Európa sereghajtói között Magyarországon 2007 óta 0,5%-kal csökkent a GDP-hez viszonyított díjbevétel Az európai átlag harmada, Hollandia és Nagy-Britannia.
1 SAJTÓTÁJÉKOZTATÓ MÁV-TRAKCIÓ Zrt december 6. (csütörtök), de. 10:30 óra Zsákay László György főigazgató MÁV Zrt. Gépészeti Üzletág.
Nyílt Pályán Nemzeti Vasúti Kerekasztal eszmecsere a vasút jelenéről és jövőjéről szakmai-társadalmi vitanap Budapest,2010 szeptember 15 Dr.Doór Zoltán.
2005.évi CLXXXIII. törvény a vasúti közlekedésről
A NEMZETI KÖZLEKEDÉSI HATÓSÁG Dr. Kerekes István.
TÉRSÉGI KÖZLEKEDÉS, A VIDÉK ÉLHETŐSÉGE KONFERENCIA
KÖZSZOLGÁLTATÁS TERVEZÉSE, SZERVEZÉSE Általános Vállalkozási Főiskola III. évfolyam 2008/2009. tanév 2.
Közlekedés Gőzmozdony és tutaj.
A projekt az Európai Unió finanszírozásával valósul meg
Előadó: Lehmann Ferenc
Helyi közösségi közlekedés szervezése és tapasztalatai Debrecenben
KAPOSVÁR.
Pécs, november 27. Előadó: Micskey Tibor termelési igazgató Pannon Volán Zrt. A nagyvállalatok nehézségei: megoldási lehetőségek a perifériák közlekedésszervezésében.
Magyar CIVINET második találkozója Székesfehérvár, Gertheis Antal, Városkutatás Kft. / Magyar CIVINET Titkárság.
A Magyar Közgazdasági Társaság 46. Közgazdász-vándorgyűlése László Sándor vezérigazgató előadása.
TWIST Workshop MTA Regionális Kutatások Központja
Közigazgatás-Műszaki közigazgatás
A kistelepülési könyvtári ellátáshoz kapcsolódó támogatások hatékony felhasználása Emberi Erőforrások Minisztériuma Kultúráért Felelős Államtitkárság Kulturális.
A magyar vasúti közlekedés jövőképe Dr. Kerékgyártó János Főosztályvezető Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, Közlekedési Szolgáltatások Főosztálya Budapest,
A VOLÁN társaságok versenyképességének tényezői a piacnyitás tükrében „Új megoldások a közösségi közlekedésben - fenntarthatóság - integráció – finanszírozás”
Az ígéret földjén… avagy a magyar közösségi közlekedési rendszer működési és fejlesztési kilátásai Győr, március 29.Dr. Dabóczi Kálmán Igazgató Stratégiai.
A Zöld Kaposvár program a helyi közösségi közlekedésben.
A személyszállítási piacnyitás tapasztalatai és lehetőségei Közlekedéstudományi Konferencia Győr, március 25. ÁCS BALÁZS KTI Közlekedéstudományi.
XXII. Országos Személyszállítási Szakmai Konferencia április 20. – drivingcamp Hungary (Zsámbék) BFTK BánTeodóra, ügyvezető igazgató Budapest, 2016.
Moderátor: György Tibor személyszállítási és műszaki fejlesztési igazgatóság, titkárságvezető VOLÁN Egyesülés XXII. ORSZÁGOS SZEMÉLYSZÁLLÍTÁSI SZAKMAI.
Dr. Bói Loránd Üzletágvezető KTI Közlekedéstudományi Intézet Nonprofit Kft. Közlekedéstudományi Üzletág Közszolgáltatások pályáztatási rendszere a közúti.
XXII. ORSZÁGOS SZEMÉLYSZÁLLÍTÁSI SZAKMAI KONFERENCIA KITÖRÉSI PONTOK A KÜLÖNJÁRATI AUTÓBUSZOS SZEMÉLYSZÁLLÍTÁSBAN Moderátor: Tóth Mihály független marketing.
„Új kihívások - Mire kell és lehet 2016-ban felkészülni a volt VOLÁN társaságoknak” „XX. A magyar közlekedés helyzete az EU-ban” Konferencia, KTE 2016.
TOP vas megyei aktualitásai
A BKV Zrt. pozícionálása
Dunai hivatásforgalmi vízi közlekedés kialakítása Budapesten
KÖZSZOLGÁLTATÁSI SZEKCIÓ
Az önkormányzati működtetés átvételének tapasztalatai
APEH Észak-magyarországi Regionális Igazgatósága Igazgató
Busexpo A korszerű költségtérítési rendszer működtetésének
A személyszállítási közszolgáltatások hatékonyabb ellátását célzó integrált utas-tájékoztatási, jegyértékesítési és forgalomirányítási rendszer (HKIR.
KÖZSZOLGÁLTATÁSI SZEKCIÓ
Előadás másolata:

Busexpo 2017. A közforgalmú közlekedés hazai trendjei Dr. Vereczkey Zoltán KTI Közlekedéstudományi Intézet Non Profit Kft. ügyvezető igazgató

Európai trendek a közforgalmú közlekedésben:

Mindez hazánkban:

A két legfontosabb alágazatról:

A hazai közforgalom jellemzői: Autóbuszos személyszállítás: * Még ma is a hazai személyszállítási munkamegosztás - a személygépkocsi után - legfontosabb teljesítményhordozója. * Lakosság és település számhoz viszonyítottan egyik legnagyobb országos lefedettséggel rendelkező hálózat Európában. * Átlagon felüli hivatásszállítási (ezen belül diák szállítási) volumen. * Magas mértékű szociálpolitikai menetdíj támogatási rendszer működtetése. * Infrastruktúrapótló szerep folyamatos erősödése (egészségügy, közoktatás, közigazgatás stb. körzetesítése okán). *Közel 3200 település kiszolgálása közszolgáltatási alapellátással elsősorban közforgalmú autóbusz-közlekedéssel. * Alacsony, nem költségalapú, de útarányos tarifa rendszer alkalmazása, így magasabb árbevétellel nem fedezett költségtérítési igény az állami ellátási felelős felé a szolgáltatók irányából. *Magas közgazdasági átlagéletkorú és nagyszámú és heterogén típus összetétel a jármű állomány vonatkozásában.

A hazai közforgalom jellemzői: Vasúti személyszállítás: * A vasút a hazai személyszállítási munkamegosztás - a személygépkocsi és autóbusz után – csak a harmadik legfontosabb teljesítményhordozó. * Lakosság és település számhoz viszonyítottan egyik legnagyobb országos lefedettséggel rendelkező hálózat Európában. * Mintegy 800 településen, vagy annak közelében van vasútállomás, igaz eltérő minőségű, de többségében leromlott forgalmi létesítmények (pályaudvarok, decentrumok stb..). * A közösségi és hazai forrásokból felújított pályákat kivéve elöregedett, kedvezőtlen műszaki állapotúak a pályák. * Utóbbi évek új beszerzésit kivéve magas közgazdasági átlagéletkorú és alacsony műszaki képességű vontató és kocsi állomány * A vasúti társaságok között van utas elszállításhoz kötődő elszámolási rendszer.

Kitörési pontok: * A közforgalmú közlekedés költségeinek csökkentése, tarifa és kedvezményrendszerek egyszerűsítésével. * A települési alapellátások valós utas igényekhez való igazítása. * Kis településeken (magánszemélyek, közösségi, falubuszok) bevonása az autóbuszos személyszállítási ellátásba különösen az igény és irányvezérelt szolgáltatásokba. * Kifejezetten csak ott, ahol ez gazdaságilag indokolt, a magánszféra bevonása a feladatellátásba, esetlegesen szabadpiaci megoldások alkalmazásával. * Tarifaközösségek kialakítása az utazási láncban egységesítése érdekében. * Helyi és helyközi közforgalmú közlekedés megrendelő alapú integrációja. * A hazai közforgalmú járműgyártás különösen az autóbuszgyártás hazai igényalapú fejlesztése és gyártás állami irányítással.

Két tanulságos táblázat:

közlekedési alágazatok A közlekedési alágazatok befizetései a költségvetésbe (milliárd forint) közlekedési alágazatok 2004 2005 2006 2007 2008 2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 közúti közlekedés 692,5 964,4 887,7 931,3 975,8 972,6 976,9 1007,9 1070,1 1237,6 1442,9 1411,9 vasúti közlekedés 10,7 17,7 22,2 18,6 91,6 38,2 97,8 83,5 121,5 184,7 243,9 152,6 vízi közlekedés 0,2 3,7 1,8 2,3 1,9 0,7 0,5 0,6 0,3 0,4 légi közlekedés 27,0 433,6 21,3 5,8 1,4 20,4 6,3 5,7 4,4 5,3 3,9 közlekedés összesen 730,4 1419,4 933,0 958,0 1070,7 1015,2 1095,6 1098,3 1197,6 1427,1 1692,5 1568,7

közlekedési alágazatok A közlekedési alágazatokra fordított közkiadások (milliárd forint) közlekedési alágazatok 2004 2005 2006 2007 2008 2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 közúti közlekedés 591,7 750,6 1034,9 879,0 785,5 733,6 797,4 811,4 785,0 1044,4 1253,5 1308,8 vasúti közlekedés 175,7 204,0 282,8 489,5 410,2 408,4 403,9 492,0 529,9 626,2 692,8 729,8 vízi közlekedés 9,1 10,0 10,8 12,3 20,6 12,5 11,8 12,2 11,9 13,2 14,8 14,1 légi közlekedés 16,8 19,8 41,9 13,3 4,8 8,5 49,4 21,4 12,4 4,4 4,7 közlekedés összesen 793,3 984,4 1370,4 1394,1 1221,1 1163,0 1262,5 1337,0 1339,2 1688,2 1965,9 2057,4

Köszönöm figyelmüket!