Operatív menedzsment és versenyképesség

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A.A. Stádium Kft. Péczely György
Advertisements

Lengyelország: Allegro Magyarország: TeszVesz és Vatera
RENDELÉS, VEVŐKISZOLGÁLÁS, E - BUSINESS
B – csoport E-kereskedelem logisztikája és E-logisztika
A kereskedelmi vállalkozás erőforrásai
E – Logisztika 1. szeminárium
A tervezés mint menedzsment funkció
Michael E. Porter Berencsi Balázs GTK – GM ARFWIM
A VEZETÉSRŐL ÁLTALÁBAN
A szolgáltatások minőségének biztosítása és értékelése
2001. szeptember 13 LOGI-TECH Déri András 1 az e-kereskedelem után Déri András.
Értékesítési csatornák
Költséghatékonyság házunk táján Mátyásföldi Imre LogControl Kft. Kontrolling a gyakorlatban.
A nemzetközi üzleti élet etikája
ERP Integrált vállalatirányítási rendszer
ÉRTÉKESÍTÉSI POLITIKA
A VEZETÉSTUDOMÁNY FEJLŐDÉSE, TÖRTÉNETE
Minőségmenedzsment 1. előadás
Vállalati EEM. Vezetési orientációk változása Termelés Értékesítés Marketing Stratégia Minőség Emberi tőke Tudástőke idő.
Minőségmenedzsment 2. előadás
4. Előadás Vállalatgazdálkodási alapok
Logisztika 6.előadás.
Kapun kívüli logisztika A nagy kihívást egyre inkább az jelenti, hogy: -mely csatornákon (beszállítókon) keresztül, milyen költséggel és feltételekkel.
A fordista termelési rendszer
Az e-kereskedelem (e-business)
A CAD/CAM modellezés alapjai
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek II. Vezetés és kommunikációs ismeretek KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Szervezés és logisztika KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Logisztika bevezető elemek.
E-beszerzés Bravo csoport.
III. A logisztika jövője
Mikro és kisvállalkozások szerepe a rövid ellátási láncban Gyaraky Zoltán főosztályvezető Élelmiszer-feldolgozási Főosztály.
Ellenőrzés, visszacsatolás
Az ellátási láncok biztonsága
II. Logisztikai tervezés
Az értékesítési rendszer
Termelésmenedzsment Production Management
Stratégia, előrejelzések az Electrolux csoportnál
Szilvási Mihály TM Magyarország Kft.
Szervezeti viselkedés Bevezetés
Az EEM helye a menedzsmentben
Az élelmiszerkutatás fő irányai: Jövőkép 2020-ig
Stratégiai döntéshozatal könyvtári környezetben (Könyvtármenedzsment) (4, 5)
1 Gazdasági változások a rendszerváltás után 1990-es évek: Első multinacionális cégek megjelenése Új management kultúra Keleti piac helyett nyugati piac.
Munkaszervezés Az emberi tevékenységek megszervezése vállalati szinten
A logisztikai rendszer beszerzési alrendszerének jellemzői és modellje
LOGISZTIKA Előadó: Dr. Fazekas Lajos Debreceni Egyetem Műszaki Kar.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Szervezés és logisztika KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Készletgazdálkodás és logisztika
BEVEZETÉS A VÁLLALATGAZDASÁGTANBA 5.
Avagy 10 perces szerszámcsere.  Manapság a fogyasztók elvárják, hogy a termékekhez megfelelő minőségben, mennyiségben, árban, időben jussanak hozzá.
AZ ELLÁTÁS FEJLŐDÉSE ÉS A MARKETING KIALAKULÁSA
Vállalkozásmenedzsment I.
1. Logisztikai menedzsment mesterképzési szak  A szak indítása: 2011  Végzettség: okleveles logisztikai menedzser  Képzési idő: 4 félév  Jelentkezési.
OMNIPACK Első Magyar Csomagolástechnikai Klaszter augusztus 17.
Az expressz szállítási iparág mai tendenciái a magyarországi TNT példáján keresztül Október 16.
A marketing jelentősége, fontossága Oktatás, szakirányú képzés Munkahelyi teamek, munkatársak Szakirodalom.
Dessewffy Tibor Információs társadalom és nyilvánosság 2008/2009 tanév I. Félév 5. óra: Információs társadalom és gazdaság.
LOGISZTIKA ÉS GLOBALIZÁCIÓ. Logisztika és globalizáció A piacok globalizálódásának következménye: - nemzeti piacok szükségletét lényegesen meghaladó termelési.
Szent István Egyetem Közgazdaságtudományi Jogi és Módszertani Intézet
Beszerzések hatékonyság növelése
Innováció, vagyis kitörés a Minden- napokból.
Ellátási lánc menedzsment
A piac és a piacgazdaság
Prof. Dr. Illés Béla* tanszékvezető egyetemi tanár
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
A VEZETÉS FOGALMA, FUNKCIÓI
Vállalatirányítási rendszerek alapjai
Előadás másolata:

Operatív menedzsment és versenyképesség

Operatív menedzsment: termelési és szolgáltatási folyamatok tervezése, szervezése Operatív folyamatok: rendszer, amelyben az inputok nagyobb értékű outputtá alakulnak át

Átalakulási folyamat Input Output Anyag Termékek Gép Szolgáltatások Munka Menedzsment Tőke Átalakulási folyamat

Az átalakítási folyamat lehet: Fizikai - termelés Helyzeti - szállítás Csere - kereskedelem Fiziológiai - egészségügy Pszichológiai - szórakoztatás Információ - kommunikáció

Az operatív menedzsment tevékenységi körei: Munkaszervezés Módszerek közti választás Munkahelyek elrendezése Épületek elhelyezése Munkafolyamatok tervezése Teljesítmények mérése, követése Minőség ellenőrzése Tevékenységek időrendi, fontossági rangsorolása Raktárkészlet menedzsment Termeléstervezés

Operatív menedzsment a vállalati környezetben

Az operatív menedzsment története 1700-ig egyedi megrendelésre termelés 1700-as évek a fogyasztóknak gyártott javak termelésének kezdete Adam Smith – munkamegosztás speciális gépek gyártása Eli Whitney – standardizált alkatrészek, minőség-ellenőrzés Frederick W. Taylor (korai 1800-as évek) tudományos menedzsment megfigyelés, elemzése, a legjobb módszer kiválasztása Taylor követői: Frank és Lillian Gilbreth, Henry Gantt, Henry Ford Henry Ford: Model T – csökkentett termelési idő, 728 órából 1,5 órára

1900-1950 Amerikai tömegtermelés, a világ vezető gazdasága Elton Mayo 1930-as évek – az emberi viszonyok fontossága, motiváció Frederick Herzberg, Abraham Maslow, Douglas McGregor – motivációs elmélete II. Világháború – mennyiségi modellek, számítógépek, automatizáció Eddig volt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

A japán siker A fogyasztó fontossága, az operatív menedzsment fontossága Just-in-time management Lean production rugalmasság & minőség Minőségmenedzsment „Total quality management” Termékek számának növekedése Rövidebb termékfejlesztési idő Gyors technológiai változások Több fogyasztói elvárásoknak megfelelő termék Területenként eltérő piac Rövid termék életciklus

Operatív menedzsment „e-business” környezetben Az Interneten keresztül folytatott kereskedelem elnevezése elektronikus kereskedelem e-kereskedelem e-business

Az integrált értéklánc Termelő Fogyasztó Ellátó Anyagáramlás Információ áramlás

Az elektronikus kereskedelem formái: Vállalkozás – vállalkozás B2B Vállalkozás – fogyasztó B2C amazon Fogyasztó – vállalkozás C2B repülőjegy Fogyasztó – fogyasztó C2C eBay, Napster

B2C e-kereskedelem 2013-ban az e-kereskedelem lesz az össz. kereskedelem 20 %-a Lehetőségek az Interneten való kereskedésre: portálok agregátorok kereskedelmi oldalak összekapcsolása E-kereskedők – virtuális áruházak „Infomediaries” biztonság, pénzügyi szolgáltatás, szállítás

B2B e-kereskedelem A vállalkozások a következőkre használják az Internetet: tervezés szerződéskötés egyezmények munkaütemezés szállításütemezés vásárlás-eladás pénzátutalások ismeretközvetítés üzletkötés

B2B e-kereskedelem Megvalósítható a következő módokon: e-katalógusok, e-áruházak eladók aukciója vásárlók aukciója cserék vagy E-piac

E-áruház Vásárló Eladó

Eladók aukciója Eladó Vásárlók

Vevők aukciója Vevő Eladók

Csere - E-piac Vevők Eladók

Az e-kereskedelem hatása az operatív menedzsmentre Jobb fogyasztói kapcsolatok Hatékonyabb (tevékenység)folyamatok Alacsonyabb anyagárak Információs technológiai szinergia Jobb, gyorsabb döntéshozatal Új szervezeti formák Kiterjedtebb ellátási lánc Magasabb fogyasztói elvárások A vállalkozások új módjai Globalizáció

Globalizáció A helyi vállalkozások kétharmada globális kiterjedésű A globalizáció okai: Előnyös költségek Nemzetközi piacok elérése Az igények kielégítése Megbízható ellátási források Lépéstartás a technológiával

Versenyképesség Versenyképesség: a nemzetek Output versenyképessége abban nyilvánul meg, ahogy azok árutermelése vagy szolgáltatása szerepel a nemzetközi piacon Termelékenység = Output Input

Az új vállalkozásoknak nehéz belépni a piacra, melynek okai: Vállalati méret Tőkeerő nagysága Ellátási és elosztási rendszerek elérhetősége Tanulási folyamat

Az operatív menedzsment fő területei Stratégia Termékek és szolgáltatások Folyamatok és technológiák Létesítmények Projektmenedzsment Ellátási lánc menedzsment Termékek és szolgáltatások iránti igény előrejelzése Termelés tervezése Minőség biztosítása