Európai Tehetségtámogató Hálózat –

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Olasz Nap Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kereskedelmi és Iparkamara Március 20. “Olasz Külkereskedelmi Intézet (ICE): Promóciós tevékenység és szolgáltatások.
Advertisements

Ráczné Dr. Rózsa Katalin projektvezető A DASZK fő feladatai TÁMOP /2-2F
Az innováció helyzete a régióban, főbb kihívások Magyar Dániel Győr, április 16. Győr, április 16.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Ruska Mónika – Mobilitás Országos Ifjúsági Szolgálat - Fiatalok Lendületben Programiroda.
MMIK – „a befogadó intézmény” tradicionális múlt tradicionális múlt felkészült szakember gárda (humán erőforrás) felkészült szakember gárda (humán erőforrás)
Text Pioneers into Practice 2016 Hungary. 2 A Pioneers into Practice program célja, hogy elősegítse az alacsony széndioxid kibocsátással működő, versenyképes.
Nagy Ferenc Vállalkozási tanácsadó november 30.
Bevándorlók társadalmi beilleszkedése európai politika – közép európai valóság Kováts András Menedék – Migránsokat Segítő Egyesület.
BEPTRA „Legjobb Gyakorlatok” kis- és középvállalkozások számára Szakmaspecifikus képzéssorozat Projektsz á m: HURO/0901/138/2.1.2 HURO0901/138/2.1.2 A.
Az értékmenedzsment új EU-s képzési és minősítés rendszere (Value for Europe) Tarjáni István, CMC, CVS, PVM, TVM, FÓKUSZ-2 Kft - ügyvezető igazgató
Mitől társadalmi egy innováció és egy start-up és miért fontos ez az ELTE-n? Tausz Katalin SIMpLe projekt - témavezető Innovációs Nap május 11.
NTP-TSZV- M CSEÖH MŰHELYFOGLALKOZÁS Kutatási eredmények ismertetése Szegő Dóra.
1 „Országos Foglalkoztatási Közalapítvány INFORMÁCIÓS NAP 2009” Gosztolai Géza OFA- Hálózat Közép-dunántúli Regionális Iroda Székesfehérvár, július.
AZ ISKOLA–EGÉSZSÉG KÖZPONT – FORMA ÉS TARTALOM A TÁMOP KIEMELT PROJEKT KÖZNEVELÉSI ALPROJEKTJÉNEK CÉLJAI, A MEGVALÓSÍTÁS MÓDSZEREI ÉS A SZAKMAI.
TÁMOP B-13/ SZAKMAI-MÓDSZERTANI TÁMOGATÁS A KOMPLEX TELEPPROGRAM ÉS AZ ELNÉPTELENEDŐ FALVAK TÁRSADALMI GAZDASÁGI FOLYAMATAINAK MEGFORDÍTÁSÁT.
Bemutatkozás Fodor Noémi Gépészmérnök – mérnöktanár Környezetirányítási szakértő TAR-ZERT Auditor Minőségirányítási vezető.
A járműipar gazdasági hatása a Közép- és Nyugat-dunántúli régiók fejlődésére Tóth Péter Győr, május 4.
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET 2007 Menner Ákos. A minőségfejlesztés intézményi ritmusa Önértékelés 2006 Önértékelésből származó fejlesztési célkitűzések.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM. Fiatalok Lendületben Program Prioritásai 1.Európai polgárság 2.A fiatalok részvétele 3.Kulturális sokszínűség 4. Hátrányos.
Péli Kati gyógypedagógus (Éltes Mátyás EGYMI, Általános Iskola és Speciális Szakiskola)
„ Tágas városom kis lakásra cserélem” Hajléktalanok önálló lakhatásának elősegítése, munkaerő-piaci integrációjának megalapozása TÁMOP /
GYERMEKSZEGÉNYSÉG ELLENI PROGRAM A HEVESI KISTÉRSÉGBEN TÁMOP /
EMBERI ERŐFORRÁS FEJLESZTÉSI OPERATÍV PROGRAM KULTÚRSZIGET – AGÓRA NYÍREGYHÁZA TIOP /
időskorban felmerülő Problémák és megoldásmódok
ERASMUS+ DISSZEMINÁCIÓS PLATFORM
A Szociális intézményi férőhely kiváltási szakmai koordinációs műhely munkája – EFOP VEKOP/15 TÁRS PROJEKT bemutatása EFOP VEKOP
Dr. Bihari Péter BME Gépészmérnöki Kar oktatási dékánhelyettes
Work-based Learning in CVET Az ALFA KISOSZ Érdekvédő és Képző Egyesület szerepe a projekt megvalósításában Előadó: Czibula Zoltán igazgató ALFAKÉPZŐ.
Az EGT és Norvég Alapok ( ) eddigi eredményei
Dobrik-Lupták Sára szeptember 19.
Lendületben a Pénziránytű Iskolahálózat
Információs Társadalom Parlamentje, június 1., Budapest
Barcsák Marianna KPSZTI
EFOP „Tehetségek Magyarországa” kiemelt projekt
Intézményfejlesztés a román-magyar határmentén
Foglalkoztatási Paktumok az EU-ban
Kispálné Horváth Mária
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Bárczi Gusztáv Módszertani Központ
Magyarország: logisztikai központ
Az Európai Unió közlekedési politikája és a transzeurópai hálózatok
Az ifjúsági közösségek szerepe a helyi kulturális életben
szakmai referens, országos versenyszervező
Az Országos Egészségfejlesztési Intézet fejlesztési projektjei az iskolai egészségfejlesztés területén DR. TÖRÖK KRISZTINA.
A Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Intézet Konferenciája
Európai Uniós ismeretek
Intézményvezetői célkitűzések
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Életpálya-tanácsadás Csanádi Nikolett Hényel Anett.
Az EQAVET szerepe a szakképzés fejlesztésében
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM
A Dunához kapcsolódó lehetőségek Budapest közlekedésfejlesztésében
Zalaegerszeg, 21 February 2018
DARUS.
Európai Építésügyi Technológiai Platform és nemzeti platformjai 2007
Európai és Magyar Építésügyi Technológiai Platform
Az Európai Unió földrajzi vonatkozásai
A felsőoktatási kompetenciamérés bevezetése
37. AZ EURÓPAI UNIÓ.
ÉRINTŐ Sajátos nevelési igényű gyermekek és fiatalok integrációs programja óvodától a munkába állásig TÁMOP A/
36. AZ EURÓPAI UNIÓ.
Econventio Kerekasztal Közhasznú Egyesület
Nagyváros–vidék egyenlőtlenség Kelet-Közép-Európában
Föderalizmus és decentralizáció kutatás svájci–magyar együttműködésben
SOTER-LINE Soter-Line Oktatási, Továbbképző és Szolgáltató Kft.
Együtt Nyírbátorért Helyi Közösség
Scool-Túra Kft Miskolc Széchenyi út 36.
Az Ökoiskola hálózat helyzete és tervei
Fehér Gyűrű Közhasznú Egyesület – TÁMOP 5.6.1/C projekt
Az ELTE Fogyatékosügyi Központ bemutatása
Pályázati lehetőségek
Előadás másolata:

Európai Tehetségtámogató Hálózat – 2011-2017 Fuszek Csilla 2017 május 24.

Magyarország - 2016 „a tanárok konzekvensen és nagyon magas százalékban (72%) úgy érzik, hogy egyrészt nem megfelelő az iskolarendszer a tehetséges diákok számára ….. úgy gondolják, hogy a tehetségesek fejlesztéséhez külön odafigyelés kell…(93%)”

Magyarország - 2016 „…a tanárok 42 %-a úgy gondolja, hogy az átlagos diákok jelentik a társadalom fő erőforrását, így az állami oktatási rendszernek elsősorban rájuk kell fókuszálni…”

Free template from www.brainybetty.com Kapitalizmustól a Tehetségizmusig TEHETSÉG A GAZDASÁGI VERSENYKÉPESSÉG LEGMEGHATÁROZÓBB TÉNYEZŐJE Free template from www.brainybetty.com

Davos - 2012 Dr. Klaus Schwab, a Világgazdasági Fórum alapítója úgy nyilatkozott: jelenleg az emberi tehetség a termelés legfontosabb tényezője; a kapitalizmust mára felváltott a „tehetségizmus”.

Megjósolhatatlan kihívások Európa előtt Kreatív megoldások szükségessége

Stratégiai gondolkodás: 2011. április – elnökségi konferencia

Stratégiai gondolkodás: 2016 szept. 12. elnökségi konferencia - Pozsony

Budapesti Európai Tehetségközpont szisztematikus menedzsment 2012 szeptember 20. www.talentcentrebudapest.eu a magyar állam jó szolgálata

A hálózat kialakulása 3 éves folyamat a központ kritériumainak kialakításához KI LEHET EURÓPAI TEHETSÉGKÖZPONT? KI LEHET EURÓPAI TEHETSÉGPONT? TÁRSULT KÖZPONT/PONT? több, mint 50 nemzetközi szakértő ECHA Prof. Csermely Péter összeállítása

2014 Ljubljana - Kvalifikációs Bizottság Az Európai Tehetségsegítő Hálózat kialakítása: 2014 Ljubljana - Kvalifikációs Bizottság Lianne Hoogeveen NL, president Csilla Fuszek HU, secretary Christian Fischer DE Colm O’Reilly IR Margaret Sutherland UK, Scotland Ugur Sak TR Brone Narkievicene LT

Hivatalos megalakulás - 2015. szept. 29.  

2. találkozó, 2016 október

A hálózat központjai 2015 – 14 központ 13 országból 2016 – 19 központ 17 országból – 2 nem európai 2017 – 20 központ 18 országból Ausztria, Belgium, Cseh Köztársaság, Dánia, Görögország, Németország, Magyarország, Írország, Olaszország, Litvánia, Hollandia,Spanyolország, Szlovákia, Szlovénia, Svájc, Törökország India és Peru

Network Council - 29 Október 2016  

A HÁLÓZAT Nagyon különböző szervezetek oktatás, tanárképzés speciális direkt tehetségfejlesztő programok egyetemek civil szervezetek állami szervezetek Komplex network Magas színvonal

Komplex hálózat Korábbi szerveződésekkel szemben szisztematikus. Egyenlőtlen eloszlás Európában – egyenlő eloszlásra törekvés. (markáns mag- kis periféria – a periféria felértékelődése) A tagok nem önmagukat, hanem intézményeket képviselnek. Információ és jó gyakorlat csere – jó gyakorlat építés. Stagnálás – folyamatos növekedés lehetősége. Hierarchia – horizontális kapcsolatok.

Célok   Többféle tehetségtámogató gyakorlat és lehetőség kialakítása és azok feltételeinek biztosítása a tehetséges diákok számára. A tudományterülethez kapcsolható kutatások megtöbbszörözése és az eredmények gyakorlatba való visszaforgatása. A jó gyakorlatok jelenlegi cseréjének növelése – új jó gyakorlatok ECHA tagság növelése.

Célok   KRITIKUS TÖMEG demonstrálása, hogy a tehetségek támogatása rendszerszintű legyen, minél több helyen bekerüljön az EU ill. a nemzeti politikákba (oktatás, kutatás, egészségügy stb.)

NETWORKING Indikátorai: KÖZÖS PROGRAMOK a tagjai közt megjelenő kapcsolatrendszer optimális sűrűsége, illetve a kapcsolatok minősége, illetve új típusú kapcsolatok létrejöttének száma, melyek kialakításához közös. KÖZÖS PROGRAMOK  

KÖZÖS PROGRAMOK Network Council: Albert Ziegler Professor (DE) Fuszek Csilla (HU) Colm O’Reilly (IRE) Antonios Apostolou (G) Mojca Jurisevic (SLO)

ETSN webpage host: Írország ETSN térkép Európai Tehetségpont Pályázat KÖZÖS PROGRAMOK ETSN webpage host: Írország ETSN térkép Európai Tehetségpont Pályázat

KI LEHET EUTÓPAI TEHETSÉGPONT? Pályázat - ETSN website Angol nyelven Angol honlap Nyitottság Dublin 2018 YP / szavazás stb. Facebook

KÖZÖS PROGRAMOK Erasmus Plus – 3 éves projekt On-line tananyag 5 eleme van 3 pszichológiai, 2 oktatási Azonosítás; Tehetséggondozó Programok (Nádas Rita) Kreatív Európa pályázat – 2017 április 26. 15 ország

Youth Summit – Youth Platform of the Network (17/20/64/80) KÖZÖS PROGRAMOK Youth Summit – Youth Platform of the Network (17/20/64/80)

Közös Programok 3D Network – spanyol Science – cseh Mentor - német You Tube – olasz-magyar Stb….

A közös munka nyomán: Felgyorsulhat a témához kapcsolódó információk megosztása. Hatékonyabb tehetségtámogatási formák jöhetnek létre a tehetségek számára. Hatékonyabb lesz a tehetségek megtalálása. Könnyebben megtalálják egymást a tehetséggondozásban érdekelt társadalmi szereplők. Kibővül az együttműködési lehetőségek tárháza, jó gyakorlat cserék, közös látogatások, diákcserék, tudományos kutatások területén.

Sponsored by: