Puskás László „ISOFÓRUM Ősz 2016”

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A normalizálás az adatbázis-tervezés egyik módszere
Advertisements

Mit olvas az utca embere – Mit olvasunk mi?. Bevezetés  Az én személyes kíváncsiságom  Szövegértési kompetencia fejlesztése az 5-8. évfolyamokon (TÁMOP.
4 négyzetes kérdés Készen vagy? B A
A tervezés mint menedzsment funkció
Út a beszédértéstől a szövegértésen keresztül a matematikai problémák megoldásáig Előadó: Horváth Judit.
A hallgató neve A szak megnevezése Konzulens tanár: XY 2010.
Matematika II. 4. előadás Geodézia szakmérnöki szak 2010/2011. tanév Műszaki térinformatika ágazat tavaszi félév.
Az ÚMFT SLA rendszere - a független értékelő szemszögéből -
Excel: A diagramvarázsló használata
A sikeres tréning jellemzői A képzés szükségessége  gazdasági igények  piaci viszonyok  a munkakör is más lesz  vezetői, munkatársi elvárások.
Mai számítógép perifériák
Gazdasági informatikából megkaptuk a félévi feladatot!!! Mindenki nagy örömére… 0. hét.
Döntéselőkészítés, döntéstámogatás
KPSzTI Minőségfejlesztési munkacsoport
Gazdasági ismeretek.
Gráf szélességi bejárása
Központi Érettségi Nyílt Nap Szeptember 24.
Emberi Erőforrás Menedzsment Teljesítményértékelés
Matematika feladatlap a 8. évfolyamosok számára
Autonómia Alapítvány projektfejlesztő programja a Nyílt Társadalom Intézet Alapítvány (OSI) „EU forrásokkal a romák integrációjáért” nemzetközi program.
A képernyő kezelése: kiíratások
A... TANTÁRGY OKTATÁSA KÍSÉRLETI/PROJEKT FORMÁBAN Projekt/kísérlet konkrét címe Név | Tanár neve | Iskola.
RADIX bináris számokra ___A___ Szembe 2 mutatóval, ha a felsőnél 1-es, az alsónál 0, akkor csere.
CONNECT ”Az ITS rendszerek értékelési irányelveinek előkészítése, Magyarországi szempontok.”
Ugrás az első oldalra 1 Skaliczki Judit A teljes körű minőségirányítási rendszer bevezetésének lépései Debrecen, 2004.
i.e. SMART üzleti ötletek versenye SWOT analízis workshop
A szellemi tulajdon védelme és menedzselése című projekt résztvevői értékelése.
Az ISO 9001:2008 MinőségIrányítási Rendszer (MIR) dokumentumai A dokumentáció lehet bármilyen alakú vagy típusú adathordozón.
INFOÉRA Gráfok, gráfalgoritmusok II. (Horváth Gyula és Szlávi Péter előadásai felhasználásával) Juhász István-Zsakó László: Informatikai.
MINŐSÉGMENEDZSMENT 6/2. előadás
E-HÓD HÓDítsd meg a biteket!.
A zöld közbeszerzés lépései Kovács László, beszerzési igazgató, az „Év Beszerzési Menedzsere” 2012-ben.
A különböző eszközök egymáshoz való viszonya IKER társadalmasítás workshop Budapest, április 12.
Megyei tervezői workshop módszertana Varga Péter december 4.
A MINŐSÉGIRÁNYÍTÁSI RENDSZERT TÁMOGATÓ SZOFTVEREK FELADATAI Adatbázisok Word dokumentumok PDF dokumentumok HTML dokumentumok Szövegszerkesztés Szövegszerkesztés.
Célja A minősítés célja a közalkalmazott munkaköri feladatai ellátásának megítélése, az ezt befolyásoló ismeretek, képességek, személyi tulajdonságok.
Hirsch index és szerzői munkásság
Közigazgatási alapvizsga a Probono rendszerben
A problémafeltárás technikái
A hallgató neve A szak megnevezése Konzulens tanár: XY ÉV
Cím elrendezés Alcím.
Az ISO 9001 jelenlegi helyzete
SZÜLŐI TÁJÉKOZTATÓ E-napló használatához
Cím elrendezés alcím.
12. óra Kenőpénz és korrupció.
6. Kritikai áttekintés és Vezetői összefoglaló
Tanulási technikák A tanulási stratégiák.
Oktatóbemutató címe Előadó: Név.
Cím elrendezés Alcím.
Cím elrendezés Alcím.
Cím elrendezése képpel
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 2. Az önértékelés végrehajtása 5
Címdia elrendezés Alcím.
Cím elrendezés Alcím.
Cím elrendezés Alcím.
Cím és kép elrendezés alcím.
Cím elrendezés Alcím.
Cím elrendezés Alcím.
Cím elrendezés alcím.
A VEZETÉS FOGALMA, FUNKCIÓI
Cím Alcím.
Címdia elrendezés Alcím.
Cím elrendezés Alcím.
Az SZMBK Intézményi Modell
Cím elrendezés Alcím.
Cím elrendezés Alcím.
Cím elrendezés Alcím.
Állapottér-reprezentáljunk!
Cím és kép elrendezés Alcím
Cím elrendezés Alcím.
Előadás másolata:

Puskás László „ISOFÓRUM Ősz 2016”2016. 11. 23. Minőségirányítás vagy az irányítás minősége – avagy mi a minőségügyes szerepe a mai szervezetben? Puskás László „ISOFÓRUM Ősz 2016”2016. 11. 23.

Néhány indító gondolat: A „minőség” jelző általi fókuszálás, leszűkítés egyre inkább szerepét veszti, felolvad, és az irányítás sokszínűsége dominál, ebből fakadóan a hatékony működéshez egyre inkább a vezetőnek kell betölteni a korábbi minőségügyes funkciókat (kivéve persze a napi adminisztrációs rutinokat). A minőség azáltal, hogy be kell épüljön a működési folyamatokba a minőségirányítás négy fő elemének komplex integrációját megvalósítva magában a mindennapi működésben, a különálló minőségügyes funkció ismét csak szerepét veszti, az alap szakmákat színesítő, azokba integrálódó kompetenciaként él tovább. „ISOFÓRUM Ősz 2016” 2016. 11. 23.

A workshop célja: A ma elhangzott előadások alapján gondoljuk végig, hogy miként kell értelmezni a MIR vezető szerepét a mai szervezetben. Azonosítsuk azokat a körülményeket amelyek hatással vannak a MIR vezető helyzetére, megítélésére, jövőbeli kilátásaira. A kihívásokat azonosítva próbáljunk választ adni a jövőbeli kihívásokra. „ISOFÓRUM Ősz 2016” 2016. 11. 23.

A workshop tematikája: A workshop célja kapcsán előre összeállított kérdésekre keressük a választ egy KJ diagram segítségével. A KJ diagram célja, hogy a nehezen áttekinthető helyzet kapcsán rendelkezésre álló információkat rendezze, csoportosítsa, az egyes csoportok kapcsolatát megállapítsa. Az alapvető okokat meghatározza, majd egy végső következtetést, teendőt megfogalmazzon. Kérem bízzanak a folyamatban! Jó munkát kívánok hozzá!

1. lépés: Értelmezzék, fogalmazzák meg a kérdést! A csoport általi feldolgozásra javasolt kérdést megtalálja minden csoporttag a saját mappájában. Amennyiben a kérdés pontosításra szorul, végezzék el a pontosítást, vagy fogalmazzák meg a saját kérdésüket. A feldolgozandó kérdés Miért? vagy Mi? Kérdőszóval kezdődjön. „ISOFÓRUM Ősz 2016” 2016. 11. 23.

2. lépés: Fogalmazzák meg a problémával összefüggő tényeket! Mindenki írjon 2 tényt külön-külön lapra a feltett kérdés kapcsán mondatként megfogalmazva, tegyék a kész lapokat a FlipChart-ra. Valaki olvassa fel egyenként a leírt mondatokat. A cél, hogy mindenki értse a leírt mondatot. Ha szükséges, pontosítsák a megfogalmazást. (Itt nem véleményezésen, hanem a tárgyszerűségen és az érthetőségen van a hangsúly! Ne minősítsék egymást!) Ha azonos megfogalmazások kerülnek elő, azokat vonják egybe a további munkához. „ISOFÓRUM Ősz 2016” 2016. 11. 23.

3. lépés: Csoportosítsák a cédulákat a tartalom hasonlósága alapján! Csoportosítsák a cédulákat tartalom szerint, ragasszák fel a nagy lapra. Egy csoportba maximum 3 cédula kerüljön. A csonka csoport szükség szerint kiegészíthető további cédulával. Nem kell minden cédulához társat találni, lehetnek magányos farkasok is. „ISOFÓRUM Ősz 2016” 2016. 11. 23.

4. lépés: Adjanak a csoportoknak rájuk jellemző címet! Nevezzék el a kialakult csoportokat, mondat formájában megfogalmazva. Ez lesz az 1. szintű cím. A címet írják fel piros tollal egy cédulára és tegyék a csoport fölé. AAA BBB „ISOFÓRUM Ősz 2016” 2016. 11. 23.

5. lépés: Csoportosítsák az 1. szintű címeket és csoportokat! Az 1. szintű címek alapján képezzenek csoportokat! A kapott csoportokat szintén nevezzék el egy mondattal. A 2. szintű címeket kék színnel írják rá egy cédulára, képezzenek legfeljebb 5 csoportot, beleértve a magányos farkast is. ZZZ AAA CCC AZAZAZAZ GGGG YYY LLL KKK HRHRKDDKNMM „ISOFÓRUM Ősz 2016” 2016. 11. 23.

6. lépés: Csoportosítsák az 2. szintű címeket és csoportokat! Ha több, mint 5 csoport maradt, akkor az előző eljáráshoz hasonlóan képezzenek 3. szintű csoportokat! A 2. szintű címek alapján határozzák meg a csoport feliratát. A 3. szintű címeket zöld színnel írják rá egy cédulára, képezzenek legfeljebb 5 csoportot, beleértve a magányos farkast is. YYY LLL KKK HRHRKDDKNMM XXppZZ%% ZZZ AAA CCC AZAZAZAZ GGGG „ISOFÓRUM Ősz 2016” 2016. 11. 23.

7.lépés: Diagram rajzolás FlipChart papíron helyezzék el a kialakult csoportokat: Karikázzák be az 1. szintű csoportokat és a pirossal felírt címeket azonos színnel (pl. fekete tollal.) Karikázzák be az 2. szintű csoportokat és a kékkel felírt címeket azonos színnel Karikázzák be az 3. szintű csoportokat és a zölddel felírt címeket azonos színnel Nyilakkal jelezzék a csoportok közötti kapcsolatot! ok → okozat két irányú kapcsolat nem lehetséges ZZZ AAA CCC AZAZAZAZ GGGG „ISOFÓRUM Ősz 2016” 2016. 11. 23.

8. lépés: Szavazzanak a „legmagasabb – 1” szintű címekre 8.lépés: Szavazzanak a „legmagasabb – 1” szintű címekre vagy a magányos farkasokra! Az 2. vagy ha van a 3. szintű cím alapján értékeljük a megállapítás jelentőségét Minden résztvevő egy-egy piros (3 pont), kék (2 pont), zöld (1 pont) értékeléssel rendelkezik Az összesített szavazatok alapján: A legtöbb pontot kapó csoportot színezzék pirossal A másodikat kékkel A harmadikat zölddel ZZZ AAA CCC AZAZAZAZ GGGG „ISOFÓRUM Ősz 2016” 2016. 11. 23.

9.lépés: Foglalják össze az elemzés eredményét egy mondatban! A kapott eredmény alapján fogalmazzuk meg az egy mondatos konklúziót! ….ami megválaszolja a kiinduló kérdést A végső konklúziót írjuk fel a lap jobb felső sarkába fekete színnel. ZZZ AAA CCC AZAZAZAZ GGGG Kiinduló kérdés? Végső konklúzió „ISOFÓRUM Ősz 2016” 2016. 11. 23.

10. lépés: Írjuk fel a lap jobb alsó sarkába: Hely Dátum Résztvevők ZZZ AAA CCC AZAZAZAZ GGGG Kiinduló kérdés? Végső konklúzió Hely Dátum Résztvevők Közösen mondjuk ki: Jól van! Tapsoljuk meg egymást! „ISOFÓRUM Ősz 2016” 2016. 11. 23.

11.lépés: Osszuk meg az eredményeket Minden csapat az 1. kérdést és a 9.lépés egy mondatát mondja el a többieknek. A kapott eredményeket minden résztvevőnek elérhetővé tesszük. A kapott eredményeket feldolgozzuk és a tanulságokat publikáljuk a minőségügyi szaklapokban. „ISOFÓRUM Ősz 2016” 2016. 11. 23.