9. tétel.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Elektronikus beszerzés
Advertisements

VÁLLALKOZÓI TÁJÉKOZTATÓ Budapest, június 16. Előadó: László Béla projektvezető (Magyar Kedvezményhálózat)
S 1SCM© Siemens AG All rights reserved Útmutató a click4suppliers easy használatához Szállítói regisztráció.
Lengyelország: Allegro Magyarország: TeszVesz és Vatera
Az IngatlanMax nyitó oldalának bal oldalán, a gyorsabb tájékozódást és információ-szerzést segítő „box”-k találhatók: A kiválasztott ajánlatokat.
4. Marketing előadás 2009.Március 4. A szervezetek beszerzése- a vállalatok „fogyasztói magatartása”
ÉRTÉKTEREMTÉS ELEKTRONIKUS PIACTÉRI MEGOLDÁSOKKAL
B – csoport E-kereskedelem logisztikája és E-logisztika
Erőrrásbevonás számvitele
Első az egyenlők között – Key Account Management Összeállította: Kelemen György MAN Roland Magyarország Kft.
A PROJEKT, A VÁLLALKOZÁSI SZERZŐDÉS SZEMSZÖGÉBŐL dr. Naszádos Krisztina NKKB Ügyvédi Iroda 2010.
1 PARTNERKOCKÁZAT KEZELÉSE A CO 2 KERESKEDELEMBEN - tájékoztató az üzemeltetők és egyéb piaci szereplők részére június 12.
Készítette: Unyatyinszki Csaba
EU támogatások és a kapcsolódó közbeszerzések tapasztalatai
1 Autocolor Kft. Gémosz Konferncia
2001. szeptember 13 LOGI-TECH Déri András 1 az e-kereskedelem után Déri András.
Értékesítési csatornák
Beszerzés K&N Sportlégszűrők
MÁV Csoport Beszerzési és számlafogadási rendszere
Szervezetfejlesztés Töviskes Imre.
Minőségmenedzsment 1. előadás
Minőségmenedzsment 2. előadás
Kapun kívüli logisztika A nagy kihívást egyre inkább az jelenti, hogy: -mely csatornákon (beszállítókon) keresztül, milyen költséggel és feltételekkel.
A külső környezet elemzése
Önkormányzati vagyongazdálkodás Kundi Viktória PhD hallgató november 19.
Az e-kereskedelem (e-business)
Új ügyfél nélkül mit érek én? Január 30.. Tartalom 1.Bemutatkozás 2.Értékesítés. Hatékonyan. 3.Jelzőlámpa az üzleti élet forgatagában 4.Több, mint.
E-beszerzés Bravo csoport.
Az SPSS technológiával háromszorosára nőtt az online eladásokból származó bevétel.
Bauer András - Berács József:
Beszerzési megtakarítások mérése
Az üzleti vállalkozás kialakulása, fogalma, a vállalkozás környezete
1 A CO 2 KIBOCSÁTÁSI EGYSÉG ÜGYLETEK ELSZÁMOLÁSA - tájékoztató a befektetési szolgáltatók részére október 15.
1 PARTNERKOCKÁZAT KEZELÉSE A CO 2 KERESKEDELEMBEN - tájékoztató az üzemeltetők és egyéb piaci szereplők részére október 15.
Wellness Előfizetési Program. A program lényege – A program lehetővé teszi a a vásárlók számára, hogy Szépségtanácsadójukon keresztül-, meghatározott.
Szakirányválasztási eljárás - Orientációs eljárás.
A piac: A tényleges és potenciális eladók és vevők, illetve azok cserekapcsolatainak rendszere, melynek legfontosabb elemei a kereslet, a kínálat, az ár.
Távközlési tanácsadás Egy lehetőség a költségcsökkentésre.
A faktorálás előnyei a beszállítók számára Budapest, 2014
Készletgazdálkodás és logisztika
R.F.Q. Request For Quotation. 2 Válasz a feltett kérdésre: A tantárgy fő célkitűzése, hogy adjon egy közös nyelvet, amely segítségével a közgazdászok.
1 Business marketing. 2 3 kevesebb, de nagyobb vevő szoros eladó-vevő kapcsolat származtatott kereslet rugalmatlan kereslet ingadozó kereslet versenytárgyalás.
Köz beszerez; ÉS? avagy informatikai biztonság a központosított közbeszerzésben.
1 VIIR Vállalatirányítási Integrált Információs rendszerek I. (Történeti áttekintés - TEI) Szent István Egyetem TATA Kiválósági Központ és Informatikai.
Cégnév Üzleti terv. Célkitűzések A cég hosszú távú céljainak egyértelmű bemutatása –Használjon a cég növekedését alátámasztó kifejezéseket, de legyen.
Tárgyalásos eljárások VII szeptember 15-től hatályos Kbt. alapján.
KÖZBESZERZÉSI ALAPISMERETEK Közbeszerzés fogalma Közbeszerzési eljárást az ajánlatkérőként meghatározott szervezetek visszterhes szerződés megkötése.
A zöld közbeszerzés lépései Kovács László, beszerzési igazgató, az „Év Beszerzési Menedzsere” 2012-ben.
Dr. Veres István BME-MVT Az értékesítés funkciói, szereplői, az értékesítési rendszer tervezése.
Termék vagy szolgáltatás értékesítése. Bevezetés Röviden mutatkozzon be, és mutassa be munkatársait. Ismertesse azt a terméket vagy szolgáltatást, amelyet.
Csoportmunkát támogató szoftverek
Monopolisztikus verseny, Oligopólium
Szent István Egyetem Közgazdaságtudományi Jogi és Módszertani Intézet
Beszerzések hatékonyság növelése
A külső környezet elemzése
11. tétel.
Útmutató a click4suppliers easy használatához
8. tétel.
Üzleti terv bemutatása
Vállalati felelősségvállalás
Vállalati terv bemutató
Marketing I. X. előadás Beszerzési magatartás és ipari marketing
A piac és a piacgazdaság
SZEGMENTÁLÁS CÉLPIACKÉPZÉS POZÍCIONÁLÁS
Üzleti terv bemutatása
Megváltozott munkaképességűek foglalkoztatása a közbeszerzés tükrében
Értékesítési oktatás Előadó: [Név].
A KÖZBESZERZÉSI HATÓSÁG HIRDETMÉNYELLENŐRZÉSI TEVÉKENYSÉGE
Cégnév Üzleti terv.
Kereskedés a tőzsdén.
Előadás másolata:

9. tétel

Az Ön vállalata a jövőben szeretne elektronikus beszerzéssel foglalkozni. Azzal bízta meg felettese, hogy mérje fel ennek előnyeit és értékelje az ennek segítségével elérhető eredményeket valamint mutassa be az on-line aukció lépéseit! Információtartalom vázlata Az elektronikus beszerzés és előnyei On-line aukció Az on-line aukcióval elérhető eredmények Az on-line aukció folyamata

Elektronikus aukció Az on-line aukció nem más, mint valós időben lezajló on-line árverés, ahol a licitálók egymással versenyezhetnek, hogy melyikük nyeri el az aukció szervezője által kiírt termék vagy szolgáltatás szállítását, vagy vételét Az on-line aukciós technológia a hagyományos beszerzési tárgyalásokhoz képest sokkal nagyobb versenyt kényszerít a potenciális szállítókra. Az on-line aukció sajátossága, hogy a vevő nem a szállítókkal tárgyal, hanem a szállítók egymással versenyeznek annak érdekében, hogy meghatározzák a valós piaci árat, és elnyerjék az adott üzletet.

Az on-line aukcióval számos, működést javító eredményt lehet elérni Az on-line aukcióval számos, működést javító eredményt lehet elérni. Ezek közül a legfontosabbak: azonnali és hosszú távú versenyelőnyre tehet szert hatékonyan elemezheti a piacot, és dinamikusan határozhatja meg árait valamennyi ajánlattevővel azonos időben tud tárgyalni, ezáltal lehetőség nyílik a verseny fokozására és a beszerzési árak csökkentésére standardizálni és automatizálni lehet a rutinfolyamatokat lerövidül a tárgyaláshoz és szerződéskötéshez szükséges idő új szállítókat nyerhet az árajánlat bekérése leegyszerűsödik és lerövidül a tranzakciós költségek jelentősen csökkennek

Az on-line aukció folyamata Aukció előkészítése Az elektronikus piactér üzemeltetője az aukció szervezőjének és a résztvevőknek egyaránt biztosítja a technikai környezetet. A szervező a regisztrációt követően meghatározza az aukcióztatni kívánt termékeket, vagy szolgáltatást. A szállítók azonosítása, kiválasztása Az elektronikus piactér üzemeltetője piactéren bonyolított on-line aukciók általában meghívásos alapon történnek. Az aukció szervezőjének lehetősége van kiválasztani a meghívandó résztvevőket a piactér online aukciós adatbázisából, ugyanakkor kezdeményezheti is a rendszerben nem szereplő potenciális szállítók bevonását.

Az on-line aukció kiírása A szervező a regisztráció során kapott kód segítségével tudja a kiválasztott résztvevőket meghívni az aukcióra. A résztvevők az aukciókra szóló meghívást elfogadhatják, vagy elutasíthatják. Erről automatikusan értesül a szervező. Ezt követően a szervező létrehozza magát az aukciót a rendszerben. Az on-line aukció lebonyolítása A résztvevőknek az aukció időtartama alatt lehetőségük van az ajánlattételre. A résztvevők nem ismerik a versenytársaikat, nem tudják hány résztvevő van. Saját licitjeiket ill. a pillanatnyilag legalacsonyabb értéket látják.

Az on-line aukció kiértékelése Az aukciót követően a szervező egy részletes értékelést kap az aukcióról, mely tartalmazza a licitek alakulását, illetve a lehetséges megtakarítások számszerűsítését. A szállítók sorrendje és az általuk adott legjobb ajánlatok úgyszintén feltüntetésre kerülnek. A győztes szállítóval a beszerzés további részleteiről az elektronikus piactér üzemeltetője aukciós szolgáltatásán kí­vül egyeznek meg a felek. Szerződéskötés Az aukció szervezője nem köteles a licitálás során kialakult sorrend alapján kiválasztani a győ­ztes résztvevőt és vele szerződést kötni. A szervező döntési szabadsággal rendelkezik: döntésének alapját általában valamennyi szempont együttes értékelése adja. A szervező az aukció lezárását követő én értesítést küld valamennyi résztvevőnek, megköszönve a részvételt, és az általa győztesnek ítélt céget tájékoztatja szerződéskötési szándékáról.

Beszerzési aukció esetén a szervező célja az aukció feltételeiben ismertetett termék, vagy szolgáltatás beszerzése. Kiíráskor a vevő egy maximális árat (nyitó ár) határoz meg, és a potenciális szállítók egyre alacsonyabb árat kínálva versenyeznek a szállítás lehetőségéért. Eladási aukció esetén a szervező célja a kiírásban meghatározott termékek (pl. elfekvő készletek, ingatlanok) értékesítése. Kiíráskor a szervező minimális árat határoz meg, és a potenciális vevők egyre magasabb árat kínálva versenyeznek a vételi lehetőségért. Legnagyobb előnye, hogy a termékeket a lehető legmagasabb áron, hatékonyan értékesíthetjük, illetve kedvezőbb szállítási- és fizetési határidőket tudunk elérni, valamint új értékesítési kapcsolatokat alakíthatunk ki.