Start-up vállalkozások kommunikációjának

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
ITE az innovatív Tudás Egyeteme az Innováció Innovációja Innovatív kérdések és válaszok a fenntartható gazdasági, társadalmi, környezeti-ökológiai, kulturális.
Advertisements

Csináljunk üzletet! Avagy,
Innováció konferencia
Hidak és járható utak a tudomány és gyakorlat között Egyénre szabott tudásmenedzsment szolgáltatások – Intézményesítetté váló tudásmenedzsment megoldások.
OTP Kockázati Tőkealap I.
Keresőoptimalizálás Fizetett hirdetések a keresőkön Fizetett hirdetések tartalmi oldalakon Fizetett helyezések vagy regisztrációk Internetes hirdetések.
Vállalkozói pályázatok Széchenyi Programirodák létrehozása, működtetése VOP
1 A tanácsadás projekt jellegének hatása a tanácsadó-ügyfél kapcsolatokra Dr. Nádor Éva Ph.D Főiskolai tanár BGF KKK.
2005. november 18. Magyarországi LEADER Közhasznú Egyesület Tevékenységi Prezentáció VIDÉKFEJLESZTÉSI FÓRUM Jászfényszaru Molnár Katalin elnök.
Bemutatkozás Magyar Credit Management Szövetség Bemutatkozás Budapest, április 21.
NYF-”VEKTOR” Versenyképes Kutatás, Technológia, Oktatás a Régiónkban c. projekt nyitókonferenciája június 27. Badak Béla okl. könyvvizsgáló
A menedzsment tanácsadás egy tapasztalt ügyfél szemével November 17. Kapus István Senior Tanácsadó– Nestlé Hungária Kft. Üdvözöljük a világában!
A Pannon Autóipari Klaszter (PANAC) évi Szellemi Tőke Jelentése 2006 MTA Regionális Kutatások Központja Nyugat-magyarországi Tudományos Intéztet.
INNOSTART Nemzeti Üzleti és Innovációs Központ
INNOCSEKK 156/2006 ONLINE SZAKÉRTŐI KERETRENDSZER FEJLESZTÉSE Developing an online expert system generator Készítette: Gerendás László, ISZAM III. Szent.
Vállalkozásindítás kockázat nélkül! Békés Megyei Kormányhivatal Munkaügyi Központja.
Élménypedagógia avagy Kalandok és Álmok a Ridensben november 21. Bányai Sándor Kalandok és Álmok Szakmai Műhely TÁMOP / RIDENS.
Tudásvállalkozások fejlesztése és technológiai transzfer a Széchenyi István Egyetemen III. Regionális Innovációs Kiállítás április 13. Dr. Dőry Tibor.
Miért lesz valaki vállalkozó?
Zöld kommunikáció - esetek November 21.. Mit tudunk?
A franchise gazda elengedhetetlen tulajdonságai és felelőssége Tóth-Zsédely Rita Otthon Centrum KKV Akadémia április 24.
Gyanúgenerálás HR-kockázatok minimalizálása érdekében hasonlóságelemzéssel Pitlik László SZIE Gödöllő, Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar, TATA Kiválósági.
Online hasonlóságelemzések: Online hasonlóságelemzések: Tapasztalatok (kukorica) hozamfüggvények levezetése kapcsán Pitlik László, SZIE Gödöllő (Forrás:
Bázisérték, monitoring avagy szemléletváltás a vidékfejlesztési döntések előkészítésében Pitlik László, Horváth Henrietta, SZIE Gödöllő 9. MY-X szeminárium:
A számvitelszervezés újszerű informatikai aspektusai
„A jó üzleti kapcsolat csak a véletlen műve!” Őt már ismerik, bedolgozta magát... Ő vele szót értenek... Ő kapja a megbízást… Már megint mit akar? Már.
A TÁMOP / „FoglalkoztaTárs - Társ a foglalkoztatásban” elnevezésű kiemelt projekt közvetlen célcsoportját érintő SZÜKSÉGLETFELMÉRÉS.
Kommunikáció az egyetemen hallgatói konferencia Pécs, április 14.
Stresszmentes, hatékony vállalkozásvezetés Avagy hogyan építsük fel újra vállalkozásunkat Horváth Győző – május.
Magyar KKV-k sikerei és együttműködései a globális IT iparban
ICR technológia és alkalmazási területei DoqSys Business Solutions
Elemezze cége innovációs potenciálját! ‘800 európai vállalkozás mint összehasonlítási alap’
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP-4.2.1/B-09/1/KONV „A felsőoktatás.
Dr. Makra Zsolt projektvezető
Innovatív induló kisvállalkozások izraeli fejlesztési modellje, ennek adaptálása Magyarországon Dr. Turi Márta – Korányi László szeptember.
A Pécsi Tudományegyetemen innovációs tevékenysége
Vállalkozásfejlesztés Kazincbarcika térségében Wächter Balázs.
A közösségi részvétel lehetőségei Elméleti modellek, gyakorlati példák Csíkszereda, november 28. Kósa András László Közéletre Nevelésért Alapítvány.
Duális képzés a Miskolci Egyetemen Dr. Gácsi Zoltán egyetemi tanár.
Innováció-átok vagy lehetőség a felsőoktatásban? Dr. Urbányi Béla Egyetemi tanár.
… gamifi ion … az © ń. GPS, avagy hasonlóságelemzés ill. solver-alapú matematika-oktatás Pitlik László, egyetemi docens SZIE GTK TTI KFI/My-X.
Projektfinanszírozás Projektszponzorok Tanácsadók Közös vállalatokkal kapcsolatos kérdések Projekttársaság jellemzői.
A duális képzés szakmát adó alternatívája az üzletviteli tanácsadók levelező képzésében Prof. Dr. Noszkay Erzsébet MTA GB Tudásmenedzsment Munkabizottság,
„Virtuális Genom Projekt” Richnovszky Ádám – menedzsment Pitlik László (PhD) – tudásmérnökség Szöllössy Dániel – forráskutatás Kócs Róbert – rendszerszervezés.
Tapasztalatok az asztal két oldalán vezetőből tanácsadó Tapasztalatok az asztal két oldalán vezetőből tanácsadó Dr Máthé Ákosné HR vezető tanácsadó Interim.
2014 május 6., Miskolc. A Cseh Magyar Üzleti klub legfőbb céljának tekinti a kétoldalú üzleti kapcsolatok fejlesztését, és a cseh illetve magyar vállalkozások.
Tárgyalás és kommunikáció a tanácsadó és az ügyfél kapcsolatában Szociálpszichológiai szempontok Dr. Dévényi Márta Egyetemi adjunktus Pécsi Tudományegyetem.
Vállalkozói Klub indítása a Szegedi Tudományegyetemen.
 Rosling - vizualizáció multikulturális jelenségek esetén Rosling - animations in case of multicultural phenomena Pitlik László SZIE MY-X kutatócsoport.
Startup felvásárlások multikulturális hátterének elemzése, avagy mesterséges intelligencia alapú ellenőrzőszámítás diszkriminancia-elemzéshez Barta Gergő,
Érdemes – e Magyarországra hozni egy nemzetközi rendezvényt
Innováció, big data, adatbányászat (Pitlik László, SZIE/INNOREG KMRIÜ)
SZIE GTK TTI KFI-csoport
A társadalmi és a non-business marketing kihívásai, kutatási kérdései
A kötelező közigazgatási továbbképzések vizsgálata
Tanácsadási tapasztalatok felsőoktatási és magán know-how
Milovecz Ágnes–PTE KTK Király Ágnes–PTE KTK Poór József–SJE GTK
 Generációk együttműködése az oktatásban, avagy a generációk együttműködésére/együttmozgására utaló jelek tetten érése a Google Trends adatbázisa alapján.
Pitlik László, Szani Ferenc, Balogh Anikó
A nemzetgazdasági tervezés megújítása
Az Ipar 4.0. – a tudásmenedzsment legújabb kihívásai az oktatásban avagy esettanulmány az oktatásról a „Jó” fogalmának tudományos értelmezése kapcsán.
 Rosling - vizualizáció multikulturális jelenségek esetén Rosling - animations in case of multicultural phenomena Pitlik László SZIE MY-X kutatócsoport.
Szani Ferenc, Pitlik László, Balogh Anikó
Oktatás-Informatika-Pedagógia konferencia (OIP 2018)
Rosling-animációk didaktikai potenciálja a tanításban/tanulásban
Játékosított keretrendszerben történő tanulásból nyert log-adatokra alapozó profilírozás Pitlik Mátyás, Pitlik László (sen) és Pitlik László (jun) ELTE/IK,
(SZIE MY-X, ELTE TTK, ELTE IK, BME GPK)
Műszaki- és Reáltudományi Tematikus Konferencia 2016/17
TUDOMÁNYOS KONFERENCIA
Robotszakértők (robot-tanácsadók) fejlesztése
Előadás másolata:

Start-up vállalkozások kommunikációjának sikertényezői és kockázatos elemei a vállalkozások alapításának és indulásának fázisában (Pitlik László) MTA Gazdálkodástudományi Bizottsága Kommunikációmenedzsment Munkabizottsága és a Gazdasági és Vállalati Kommunikáció Intézményközi Szellemi Műhely (GVKM) PTE KTK / 2016. november 11. / A STARTUP VÁLLALKOZÁSOK KOMMUNIKÁCIÓJA konferencia

Mottó: …tudás az, ami forráskódba átírható – minden más művészet…

Közvetlen előzmény: Tanácsadási tapasztalatok felsőoktatási és magán know-how startup-okban való hasznosítási lehetőségei kapcsán BKIK Tanácsadói Konferencia – 2016.X.26. http://miau.gau.hu/miau2009/index.php3?x=e0&string=bkik

Tartalomjegyzék Bevezetés Gondolatkísérlet A dimenziókról általában Info-kommunikációs holokauszt Kiemelt jelenségek Összefoglalás

Start-up = Ideális (kommunikációs) konstellációk sorozata Bevezetés I. Tehetségkutatás vs. Innovációs tanácsadás 1000+ tanácsadási élethelyzet 100+ kiváló ötlet 10+ esztendő 1+ siker Start-up = Ideális (kommunikációs) konstellációk sorozata

Bevezetés II. Nem statisztikai kiértékelés Tanácsadói benyomások Start-up minden, ami létezik… (Cél: Kommunikációs kockázat-becslő robot hosszú távú megalapozása)

Gondolatkísérlet Ha sok kommunikációs folyamatról szóló írásos/hangos/képes nyomok korpuszán az egyes innovációs élethelyzetek, mint objektumok számos attribútummal jellemzésre kerülnek (pl. válaszadási idő hossza), akkor speciális modellezési eredmény-paraméterekből konzisztens alakzatokat elvárva lehet arra következtetni, vajon igaz-e, hogy tényleg csak speciális input-együttállások vezethetnek nagy sikerességi szintekhez a kommunikációban (is)?

A dimenziókról általában 2^6=64 1. dimenzió: kifelé irányuló/kinti vs. intern, azaz start-up-on belüli (2) 2. dimenzió: alapításkori vs. induló fázisbeli (2) 3. dimenzió: szóbeli vs. írásbeli (2) 4. dimenzió: üzleti (sales jellegű vs. szakmai/műszaki (2) 5. dimenzió: deklaráció-jellegű vs. kérdés-jellegű (2) 6. dimenzió: siker-orientációt fókuszáló vs. kockázatokat tematizáló (2)

Dimenzió (belső-külső) A belső kommunikáció általában véve lazább, ritkábban írásos, többször deklaratív, siker-orientáltabb, ezen belül is szakmaibb… A külső (kifelé irányuló/kinti) feszesebb, merevebb, formálisabb, sokszínűbb, diplomatikusabb…

(alakuláskori, induló) Dimenzió (alakuláskori, induló) Az alakulás táján a kommunikáció általában véve lazább, ritkábban írásos, többször deklaratív, siker-orientáltabb, ezen belül is szakmaibb… Az indulás után feszesebb, merevebb, formálisabb, diplomatikusabb…

Dimenzió (szóbeli, írásbeli) A szóbeli kommunikáció általában véve lazább, inkább ad teret a kockázatok kezelésének… Az írásbeli feszesebb, merevebb, formálisabb, diplomatikusabb…

Dimenzió (üzleti, szakmai) A szakmai és az üzleti kommunikáció általában véve nem formai, sokkal inkább tartalmi jegyekben különbözik egymástól.

Dimenzió (deklaratív, kérdező) A kérdező kommunikáció általában véve a diplomatikusabb (rávezetőbb, sejtetőbb), így a kockázatkezelésnek ad inkább teret… A deklaratív kommunikáció feszesebb, merevebb, formálisabb, siker-orientáltabb…

Dimenzió (siker, kockázat) A kockázatokról szóló kommunikáció általában véve a diplomatikusabb (rávezetőbb, sejtetőbb)… A sikerről szóló kommunikáció feszesebb, merevebb, formálisabb…

Info-kommunikációs holokauszt Az info-kommunikációs holokauszt (avagy az anti-kommunikáció) az a jelenség, amikor (különösen a szolgálati úton keresztül) megszólított partner meg meri engedni magának, hogy a másikat teljes mértékben semmibe vegye (vö. olvasás-igazolás szisztematikus ki nem engedése, ügyek agyonhallgatása, mellébeszélés, …)

Kiemelt jelenségek Kazohin kommunikáció… A szóvivő és az igazság… Etikátlanságok álcázása… A vészmadártól a leghasznosabb hibridig… Hipotézisek, avagy kérdezni tudni kell… Deklaratív és nem deklaratív tudás… Szakértői rendszerek…

Összefoglalás A kommunikáció vezérlése egyelőre emberi tevékenység marad, de részlegesen robotizálható… Az ideális konstellációk mibenlétének intuitív megérzése művészet… Az info-kommunikációs holokauszt minden innovatív jelenség ellen hat…

Köszönöm a figyelmet! Email - pitlik@miau.gau.hu PPT/PDF - http://miau.gau.hu/miau/219