11. tétel.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
LOGISZTIKA és a SZÁLLÍTMÁNYOZÁS
Advertisements

A logisztika szerepe országunk és vállalataink versenyképességében Chikán Attila Igazgató, Versenyképesség Kutató Központ, BCE Társelnök, Magyar Logisztikai,
Logisztika alapvetések.
Miskolci Egyetem Gépészmérnöki és Informatikai Kar Alkalmazott Informatikai Tanszék 2012/13 1. félév 4. Előadás Dr. Kulcsár Gyula egyetemi docens.
Készítették: Kerényi Éva Mogyorósi Mária Péterffy Réka
RENDELÉS, VEVŐKISZOLGÁLÁS, E - BUSINESS
Fogalmak  Az elektronikus kereskedelem (e-kereskedelem) nem más, mint az árucikkek interneten való reklámozása, eladása, vásárlása, illetve cseréje.
„e-NIVÓ – együttműködõ NõI VállalkozÓk hálózata a valóságban és virtuálisan” 1 Emlékszel rá? 1. Hogyan megy a regisztráció? 2. Mire való a regisztráció?
Forgóeszköz-gazdálkodás
A tercier és a kvaterner szektor
a magyar- ukrán kapcsolatban
B – csoport E-kereskedelem logisztikája és E-logisztika
7. A PR (Public Relations) tevékenység (Propaganda / Nyilvánosság)
Hogyan csökkentheti költségeit versenytársainál nagyobb mértékben?
Tevékenységmenedzsment 1. szeminárium
1. A vállalat működésében Ön anyaggazdálkodással foglalkozik
EZERMESTER a magyar barkácsbolt hálózat
A befektetési környezet
Minőségmenedzsment alapelvek
Vevőkiszolgálási szintek, mutatók, normák
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Szervezés és logisztika KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Forgóeszköz-gazdálkodás
2001. szeptember 13 LOGI-TECH Déri András 1 az e-kereskedelem után Déri András.
Értékesítési csatornák
Beszerzés K&N Sportlégszűrők
Költséghatékonyság házunk táján Mátyásföldi Imre LogControl Kft. Kontrolling a gyakorlatban.
ERP Integrált vállalatirányítási rendszer
Szalontai Bence Ferenc Szántó Krisztián ÁVF 2009.
Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság
Forgóeszköz-gazdálkodás
tételsor 2. tétel A kistérség a korábbi együttműködési lehetőségek alapján megtartotta a soron következő ülését. Az ülés célja a logisztikai.
ÉRTÉKESÍTÉSI POLITIKA
Logisztika 6.előadás.
A logisztikai vevőkiszolgálás Lipák Mária BGF KVIF 2009.
Mekkora készletet tartsunk?
A marketing és a logisztikai költségek közötti kölcsönhatások Lipák Mária BGF, KVIFK, 2009.
Kapun kívüli logisztika A nagy kihívást egyre inkább az jelenti, hogy: -mely csatornákon (beszállítókon) keresztül, milyen költséggel és feltételekkel.
Új törekvések a logisztikai közreműködésben
1 Prof. emeritus Dr. Knoll Imre egyetemi tanár, MTA doktor Új törekvések a logisztikai közreműködésben Heller Farkas Főiskola Logisztika Szakirány II.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Szervezés és logisztika KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Szervezés és logisztika KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
E-beszerzés Bravo csoport.
III. A logisztika jövője
Logisztikai kontrolling
AZ ÁRUK ELADÓTÉRI ELHELYEZÉSÉNEK SZEMPONTJAI ÉS SZABÁLYAI.
Szilvási Mihály TM Magyarország Kft.
A controlling és vezetői számviteli rendszer architektúrája
Kereskedelmi levelezés
Együttműködési lehetőségek az Észak- adriai kikötők és a Nyugat-Dunántúli regionális logisztikai szereplők között PBN Szombathely.
EZERMESTER a magyar barkácsbolt hálózat
A logisztikai rendszer beszerzési alrendszerének jellemzői és modellje
CENTRUM KFT. Budapest, XXX. Köves u. 42 Telefon: Fax: www. centrum hu.
Forgóeszköz Azok az eszközök, amelyek várhatóan egy évnél rövidebb ideig szolgálják a vállalkozási tevékenységet Főbb csoportjai: a) készletek b) követelések.
LOGISZTIKA Előadó: Dr. Fazekas Lajos Debreceni Egyetem Műszaki Kar.
A kis- és közepes vállalkozások információs rendszerei Erdős Ferenc.
Intézményi és központi ügyvitelt támogató elektronikus szolgáltatások.
Készletgazdálkodás és logisztika
Vállalkozásmenedzsment I.
ÜZLETI TERV Otthonából dolgozhat (telefon!) Otthonából dolgozhat (telefon!) Heti óra (esténként és hétvégeken) Heti óra (esténként és hétvégeken)
LNG lehetséges import beszerzési forrásai. A világ LNG piaca 2015-ben a globális nemzetközi LNG kereskedelem volumene elérte a 244,8 millió tonnás értéket,
Az expressz szállítási iparág mai tendenciái a magyarországi TNT példáján keresztül Október 16.
LOGISZTIKA ÉS GLOBALIZÁCIÓ. Logisztika és globalizáció A piacok globalizálódásának következménye: - nemzeti piacok szükségletét lényegesen meghaladó termelési.
Szent István Egyetem Közgazdaságtudományi Jogi és Módszertani Intézet
9. tétel.
Operatív menedzsment és versenyképesség
8. tétel.
HUMANTRADE Ügyfélszolgálat 2005.
Prof. Dr. Illés Béla* tanszékvezető egyetemi tanár
Vásárlás az interneten
L O G I S Z T I K A A L A P J A I Készítette: Gács Nóra
Előadás másolata:

11. tétel

Ön egy vállalat alkalmazottja, ahol felettese megkérte ismertesse előadás során, az elektronikus gazdaság logisztikai rendszerre gyakorolt hatását!   Információtartalom vázlata Az elektronikus kereskedelem költségekre gyakorolt hatása Az elektronikus kereskedelem vevőkiszolgálást módosító hatása Tényezők amelyek befolyásolják az elektronikus kereskedelem sikerét

Az elektronikus kereskedelem költségekre gyakorolt hatása I. az Interneten vagy az on-line rendszeren keresztül könnyen hozzáférhetővé válik a vevő számára a vevő kiszolgálási politika; a vevő gyorsabban értesül az őt érdeklő vásárlói akciókról, változásokról, eseményekről növekszik a megrendelési kényelem; a számítógépes feldolgozás segítségével kiszűrhetők a megrendeléskor vétett, hibák; az elektronikus formában kapón ajánlatkérések és megrendelések egyszerűsítik az adatfeldolgozást, így rövidebb lesz a megrendelési ciklusidő; a vevő gyorsan és pontosan tájékozódhat arról, hogy mit tudnak neki azonnal szállítani, esetleg milyen helyettesítő termékeket tudnak ajánlani; a vevő követheti az általa megrendelt árucikkek útját, értesülhet a várható kézbesítési időpontról;

Az elektronikus kereskedelem költségekre gyakorolt hatása II. az elektronikus adatfeldolgozás és ellenőrzés segítségével a rendszerben elkövetett hibák a nullára csökkenthetők; egyszerűbb lesz a vásárlói panaszok kezelése; a panaszok elektronikus beérkezése által természetes módon létrejön a vásárlói követelések, panaszok, visszatérítések adatbázisa; a vevő kiszolgálási mutatók egy részét az elektronikus kereskedelmi rendszer is rögzíti az elektronikus kereskedelem és a logisztika egymáshoz illesztése gyorsabb, pontosabb kiszolgálást biztosít  pótlólagos előny A készletek gyors mozgása felfedi a feleslegeket

Az elektronikus kereskedelem vevőkiszolgálást módosító hatása az elektronikus kereskedelem és a logisztika egymáshoz illesztése gyorsabb, pontosabb kiszolgálást biztosít  pótlólagos előny A készletek gyors mozgása felfedi a feleslegeket

Mivel a vevőt könnyebb megtartani, mint megszerezni, a tranzakciós költségek csökkennek. A készletek gyors mozgása felfedi a feleslegeket: láthatóvá válik a szükségesnél magasabb készletszint, amelynek a kivonása csökkenti a készlettartási költségeket. Magyarországon az a tapasztalat, hogy Budapest közelében kell kialakítani egy központi raktárát, és innen kell 24 vagy 48 órán belül kiszolgálni az egész országot. Ezért a korábban jellemző, 10-28 tonnás kapacitású tehergépjármű-parkot le kell cserélni kisebb 1-5 tonnás kapacitású járművekre. A kisebb, de gyakoribb szállítások bevezetésével tehát az elektronikus kereskedelem átalakítja a gépjárműparkot is (SZIE-ÁVF felmérés, 2003).

A fentiekben az elektronikus kereskedelem és a logisztika összehangolásának mérhető eredményeivel, a költségekkel, a vevő kiszolgálási mutatókkal és (az idővel foglalkoztunk. Nem szabad azonban elfelejteni, hogy a folyamatok T javítása mérőszámokkal kevésbé mérhető pozitív eredményeket is hoz: javulnak a kapcsolatok az ellátási láncon belül, megváltozik az egyes résztvevők hozzáállása a közös munkához és növekszik a szervezetek rugalmassága, adaptációs készsége. Végső soron ezek a pozitív tényezők is növekvő nyereséggé konvertálódhatnak.

Az elektronikus kereskedelem kikényszeríti a logisztikai informatika fejlesztését, ez pedig visszahat az elektronikus kereskedelemre, mintegy „megtermékenyíti" azt. Ha az árukövetési rendszerek segítségével például a feladó folyamatosan figyelemmel kísérheti az áru útját, bármikor megváltoztathatja az áru útvonalát is: átirányíthatja, visszaküldheti, késleltetheti a kiszolgálást stb. A felgyorsult üzleti kapcsolatokban ezek az eddig gyakran mellékesnek számító tényezők felértékelődnek.

Tényezők amelyek befolyásolják az elektronikus kereskedelem sikerét az elektronikus kereskedelem működtetését szolgáló informatikai rendszer mellett el kell ismerni a logisztikai információs rendszer elsődleges szerepét a folyamatok szervezése során; a logisztikai alrendszer számára elérhető (és nem eltúlzott) célokat kell kitűzni; állandóan ellenőrizni kell a folyamatok tervszerinti működését, és szükség esetén azonnal be kell avatkozni; az e-kereskedelem és a logisztikai részleg között nyílt, bizalmon alapuló partnerkapcsolatot kell kiépíteni; részletesen szabályozni kell az együttműködés módját, és mérhető elemeket kell rögzíteni, hogy a helyes teljesítést később egyszerűbben tudjuk ellenőrizni.