Együttműködő egyetemek:

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar Dr. Dávid Lóránt Dénes, dékán.
Advertisements

A levéltár Országos Tudományos és Felsőoktatási Szakmai Központ tevékenységei.
Dr. Kereszty Orsolya egyetemi docens Emberi erőforrás tanácsadó MA képzés ELTE PPK január 29.
Fogyatékosügy és szakemberképzés; új felsőoktatási válaszok az ELTE BGGYF Karán Dr. Márkus Eszter mb. oktatási főigazgató-helyettes
Pedagógus Hivatás Munkacsoport dr. Liptai Kálmán az MRK alelnöke dr. Gloviczki Zoltán az MRK Pedagógusképzési bizottságának elnöke.
MMIK – „a befogadó intézmény” tradicionális múlt tradicionális múlt felkészült szakember gárda (humán erőforrás) felkészült szakember gárda (humán erőforrás)
A környezetvédelmi megbízott szerepe a vállalkozások tevékenységében és Önkormányzati munkakörben Önkormányzati munkakörben.
Környezettan-tanári mesterszak 1. A szakirány célja: A szak célja olyan tanárok képzése, akik képesek a környezettannal, környezetvédelemmel, természetvédelemmel.
A képzett szakemberekért SZMBK KERETRENDSZER 2.1. előadás.
Az OKKER Pedagógiai Szolgáltató Intézet FODOR GÁBOR október 10. ÉRTÉK ÉS MIN Ő SÉG AZ OKTATÁSBAN.
Új helyzet a felsőoktatásban: a bolognai folyamat László Gyula PTE KTK november 15.
Pedagógia szak - szakos tájékoztató -. Mit tanulunk a pedagógia alapszakon? Alapozás:  Tanulás, kommunikáció, szocializáció; Bevezetés a pszichológiába;
A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése Borbély-Pecze Tibor Bors, programvezető Regionális szakmai workshop – pályatanácsadóknak.
„KAPASZKODÓ” SZOCIÁLIS BÖRZE november 24. Szakmai programok és kihívások az FSZK jelenében és jövőjében.
A MEGALAPOZÓ KUTATÁSOKRÓL A felsőoktatás és a munkaerőpiac kongruenciájának mintázatai Jancsák Csaba PhD SZTE JGYPK AHI ATT TÁMOP A/1-11/
Pedagógus Hivatás dr. Liptai Kálmán az MRK alelnöke Pedagógus Hivatás Munkacsoport beszámolója április 20.
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET 2007 Menner Ákos. A minőségfejlesztés intézményi ritmusa Önértékelés 2006 Önértékelésből származó fejlesztési célkitűzések.
Összefüggő, egyéni gyakorlat. Bologna rendszerű mestertanárképzés.
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése.
Átlageredményeink összehasonlítása Iskolánk eredménye az eddigi kompetenciamérésekben.
Jó gyakorlat – A pályaorientáció szerepe az egyén életében, a szakember nézőpontjából Kiss István – tanácsadó szakpszichológus.
Jó gyakorlatok a tanórán kívüli tevékenységekhez kapcsolódóan Kasza Georgina témavezető.
Bölcsészettudomány › andragógia › anglisztika › germanisztika (néderlandisztika, német) › magyar › néprajz › pedagógia › pszichológia › romanisztika (francia,
időskorban felmerülő Problémák és megoldásmódok
Törökszentmiklósi Tagintézmény
Munkaközösségek támogatása, bemutatófoglalkozások szervezése
Bemutatkozik a Budapesti Komplex Szakképzési Centrum
Barcsák Marianna KPSZTI
Közösségi művelődés tanára Osztatlan mesterképzés
EFOP „Tehetségek Magyarországa” kiemelt projekt
A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése
Köszöntünk mindenkit a Nyíregyházi Egyetem Nyílt Napján!
Mayer József Budapest február 27.
„Társadalmi Innovációk generálása Borsod-Abaúj-Zemplén megyében”
A lifelong guidance (LLG) rendszer magyarországi megalapozásának kvalitatív vizsgálata (6 fókuszcsoport) július Kovács Attila
Kispálné Horváth Mária
Az Emberi Erőforrások Minisztériuma által támogatott együttműködés
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Közösségek, iskolák, resztorativitás
Menedzsment és Vállalatgazdaságtan PhD Menedzsment alapok
TOP SO „Foglalkoztatási paktum Barcs és térségében” A Foglalkoztatási stratégia célrendszere tervezett programok BARCS VÁROS.
Tanulmányi Ösztöndíj Kiemelt Ösztöndíj Köztársasági Ösztöndíj
Szakmai tanárképzés országos módszertani- és képzésfejlesztése
Dr. Varga Csaba, SZTE TTIK,
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
Fiatal Regionalisták VII. Konferenciája
Szakmai köszöntő Dr. Csizmadia Zoltán tanszékvezető, egyetemi docens
A projektek jelentősége a Műegyetemen
EFOP VEKOP „Integrált kutatói utánpótlás-képzési program az informatika és számítástudomány diszciplináris területein” Debreceni.
SZÁMVITEL Dr. Ormos Mihály egyetemi tanár
HHR.
Ifjúságsegítés értékközvetítéssel
A személyre szabott tanulást támogató tanári kompetenciák
Veszprémi Érseki Hittudományi Főiskola
Áttekintés a HÉTFA Kutatóintézet Önkormányzati témájú kutatásaiból
Oktatási Igazgatóság Vaszari Judit
Csecsemő- és kisgyermeknevelő alapképzési szak BA
Az Emberi Erőforrások Minisztériuma által támogatott együttműködés
SZAKMAI ÉLETRAJZ Dr. HÓDI Sándor
A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése
Új Nemzeti Kiválóság Program Ösztöndíjak
Gyermek- és ifjúságvédelemi feladatok ellátásának támogatása
ÉRINTŐ Sajátos nevelési igényű gyermekek és fiatalok integrációs programja óvodától a munkába állásig TÁMOP A/
Lorem ipsum.
A Tanácsadók Virtuális Közösségének
ME BTK Magyar Nyelv- és Irodalomtudományi Intézet
Az iskolai szervezet és fejlesztése
Tájépítészeti és Településtervezési Kar
Intézményvezetők tájékoztatása Nyíregyházi Egyetem
a Kölcsey Ferenc Református Gyakorló Általános Iskola
Előadás másolata:

A magyarországi pályaorientációs szakemberek kompetencia-mátrixának kidolgozása

Együttműködő egyetemek: A Pécsi Tudományegyetem Eötvös Loránd Tudományegyetem Szent István Egyetem

Kutatási feladat Kidolgozni a CEDEFOP és a IAVEG kompetencia jegyzékeivel összhangban a hazai pályaorientációs szakemberek kompetencia-mátrixát.

A pályaorientációs/pályatanácsadó szakemberek magyarországi képzésének szintjei alapszak (BA) mesterszak (MA) szakirányú továbbképzések doktori (PhD) képzés

Alapszakok (BA): andragógia, emberi erőforrások, pszichológia

Mesterszakok (MA) andragógia, pszichológia, emberi erőforrás tanácsadó

Szakirányú továbbképzések: tanácsadó szakpszichológus, diáktanácsadó, pályaorientációs tanár

Doktori (PhD) képzés A pszichológiai és a neveléstudományi doktori iskolákban választható téma a pályaorientáció illetve pályatanácsadás

A kompetenciakövetelményeinek összehasonlításának módszere Az adott szakterülethez kapcsolódó elméleti és gyakorlati ismeretek Az adott szakterület szakmai környezete Szakmai tevékenység gyakorlása egyénekkel és csoportokban Információ és erőforrás menedzsment Magas szintű szakmai gyakorlat