Elektronikus dokumentumkezelés

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
© 2010 IBM Corporation IBM Enterprise Content Management Az intelligens karakterfelismerés üzleti lehetőségei A dokumentum feldolgozás 5 lépcsője Előadó:
Advertisements

Veszprém március 11. ERP rendszerek implementációja, gyakorlati tapasztalatok Tiszai Vegyi Kombinát Rt. Információtechnológia Papp Albert
Önkormányzati információs rendszer
KSHXML internetes adatgyűjtési rendszer Az utolsó módosítás dátuma: december 18.
Hálózati és Internet ismeretek
Hatékonyságnövelés Office System alapon az E.ON csoportnál
Dokumentációs, nyilvántartási és információáramlási rendszer Budapesti Módszertani Szociális Központ és Intézményei.
IBM Software Group © 2006 IBM Corporation Hatékonyság és üzleti intelligencia Egységesített felület meglévő alkalmazásainkhoz Szabó János Technikai szakértő.
Intranet portál bemutató
A vevői igényekre formált informatikai innováció
2008 novemberOrbán Zoltán – LogiPen Kft.. Mit is kell adminisztrálni…?  Szabályzat  Dolgozói tájékoztató  Munkavállalói nyilatkozatok (új belépők is!)
QualitySoft On-Line megoldások Terminálszerver alternatíva a Távoli Asztali eléréshez.
Microsoft Üzleti Megoldások Konferencia Naprakész Microsoft technológiák banki környezetben Bessenyei László Magyar Külkereskedelmi Bank Rt.
Windows hálózati infrastruktúra kialakítása
Nemzeti Rehabilitációs és Szociális Hivatal
Hálózati architektúrák
Hol szökik a hatékonyság
Települési Testületi adat Tár - TTT 2008 – Törökbálinti Önkormányzat Papíralapú munkafolyamatok kiváltása Testületi munka teljes körű támogatása Naprakész.
Microsoft Üzleti Megoldások Konferencia Csoportmunka szolgáltatások megvalósítása a T-Mobile-ban Keresztúri Éva T-Mobile Magyarország.
Tanuló (projekt)szervezet a Magyar Nemzeti Bankban
E-NAPLÓ Szabó László.
Elektronikus vezetési karton
Networkshop, április Gál Gyula, Szegedi Tudományegyetem, Egyetemi Könyvtár Szerver-kliens alapú online intranetes.
Nagyvállalati projektmenedzsment GTM szeminárium sorozat A Microsoft nagyvállalati projektmenedzsment megoldása Előadó:Kőnig Tibor
Nagyvállalati projektmenedzsment GTM szeminárium sorozat Projektindítási, dokumentálási és portfoliószintű költségkövetési feladatok támogatása az EPM.
Projektmenedzsment főosztály szerepe a Kereskedelmi és Hitelbank működésében Erdősi József főosztályvezető Pogátsnik Béla konzulens.
Microsoft Üzleti Megoldások Konferencia Nagyvállalati projektmenedzsment megoldás a Fővárosi Vízművek Rt.-nél Előadó: Fritsch Róbert CIO, Fővárosi.
Digitális információink védelme Borbély András, Grepton Rt.
Nagyvállalati projektmenedzsment GTM szeminárium sorozat Microsoft Project Server 2003 Egyedi projekt alkalmazások: pályázatok, beruházások kezelése a.
Korszerű irodai ügymenet komplex dokumentum-kezelési megoldásokkal.
A KFKI AFS szolgáltatás Hernáth Szabolcs MTA KFKI RMKI
Microsoft BI technológiák az eszközmenedzsment szolgálatában
Domain Name System – DNS keresése az interneten.
Ipari középvállalat projektvezetőjének tapasztalatai az integrált vállalatirányítási szoftver bevezetési szakaszában Projektmenedzsment Fórum A kis-
1 Zala Megye az Információs Társadalomban Konferencia Zalaegerszeg, május 30..
Vállalati tanácsadás pályázatainak értékelése
Miért nehéz jó önkormányzati rendszert készíteni? InterMap Térinformatikai Tanácsadó Kft. Hujber Csaba: Szolnok, szeptember.
Dokumentumkezelés Magyarországon
Dokumentumkezelés.
Intézményi és központi ügyvitelt támogató elektronikus szolgáltatások.
Megújuló működési nyilvántartás
Dokumentumkezelő rendszer javaslat PTR zRt. részére
A Windows Server 2003 termékcsalád A Windows Server 2003 termékcsaládnak 4 tagja van: Windows Server 2003, Standard Edition Windows Server 2003, Enterprise.
WORKFLOW MENEDZSMENT MUNKAFOLYAMAT KEZELÉS
Előadó: Hortobágyi Ágoston
Csoportmunka megoldás a Nemzeti Kulturális Örökség Minisztériumában
Kelemen Katalin (MNB) Konkoly Péter (Montana)
A projekt az Európai Unió társfinanszírozásával, az Európa terv keretében valósul meg. Számítógép- hálózatok dr. Herdon Miklós dr. Kovács György Magó Zsolt.
Irány a felhő Előnyök, tapasztalatok Sárdy Tibor
Tűzfal (firewall).
Felsőoktatás és a közösségi hálózatok
A dokumentumkezelés rögös útján „Hogyan tovább iratkezelés?” szakmai konferencia június 10. Ács Zoltán Eurodoc 2000 Kft.
1 „Papírmentes iroda” avagy Mit jelent ma a teljeskörű elektronikus dokumentumkezelés? Bács Andrea fejlesztési konzulens.
Előadó: Kovács Gábor DocuScan Kft. Nagymennyiségű dokumentum feldolgozása a gyakorlatban.
Szathmári Gyula kereskedelmi igazgató. Cégismertető ADM Informatikai Kft. Alapítva 1991-ben, 1997-től önálló vállalkozás 100%-ban magyar tulajdonosi kör.
Nagyvállalati dokumentumkezelés 2. Fejér Gábor PYLON KFT DMS megoldás nyílt forráskódú környezetben – az XDocs rendszer.
Kiss Balázs Geográfus MSc/I. évf..  Hazánkban leginkább használt levelezőrendszerek  Üzleti levelezőrendszerek  Thunderbird  Gmail  Apple Mail 
Szent István Egyetem Közgazdaságtudományi Jogi és Módszertani Intézet
„Nem a papírra van szükség, hanem a rajta lévő információra!”
Ajánlat, szerződés, számla dokumentumok egységes kezelése
Lente Tamás Méliusz Juhász Péter Könyvtár
Az ORACLE JDE EnterpriseOne ERP rendszer bevezetésének tapasztalatai
Dokumentumkezelő rendszer bevezetésének tapasztalatai
Hálózati architektúrák
CONNECTRA rendszer bevezetése
A megújult (R6) OFFICE ÜGYKÖVETÉSI RENDSZER bevezetésének tapasztalatai az Országos Környezetvédelmi, Természetvédelmi és Vízügyi Főigazgatóságnál 2018.
Elektronikus számlázás Kiút a paradicsomból
Kisvállalati hálózat kialakítása raspberry szerverrel
ELMŰ Hálózati Kft. ÉMÁSZ Hálózati Kft.
Web alapú humán lekérdező rendszer
Előadás másolata:

Elektronikus dokumentumkezelés Tiszai Vegyi Kombinát Rt. Simon Lajos slajos@tvk.hu Budapest, 2004. március 30.

Felsővezetői igény, IT ajánlás 1996-ban a felsővezetés részéről felmerül az igény: Legyen kevesebb a papír Gyorsuljon az információ áramlás Legyen rendszerezett tárolás és visszakereshetőség Az IT a Lotus-t javasolja, mert fontos: az információkezelés magas szintű biztonsága, de egyúttal flexibilitása az adatok (dokumentumok) központi kezelése, ugyanakkor mobil, tetszőleges elérése a felhasználói igények (alkalmazásfejlesztéssel történő) gyors kielégítése natív és szabványos fejlesztési eszközök alkalmazásával a rendszer magas szintű stabilitása a képességek maximalizálása mellett a lehető legegyszerűbb, legkényelmesebb használat

Fokozatos bevezetés A Lotus Notes és az ügykövetés megjelenik a TVK-ban (1996) Társasági szintű kiterjesztése 1997-2000 között négy ütemben rendszer pilot projekt 1996-ban (IT) 1. Ütem (1997.): felsővezetés + adminisztratív munkavállalók + központi iratkezelés 2. Ütem (1998.): Beruházás összes munkavállalója 3. Ütem (1999.): középvezetés + adminisztratív munkavállalók 4. Ütem (2000.): szervezeti egységeken belül ügyintézői szintig. 2004-ben a TVK Rt. közel 2000 dolgozójából 715 használ ügykövetést.

Mi a megoldandó feladat?

Külső-belső környezet

Decentralizált dokumentum iktatás Adminisztráció Illetékes vezető Illetékességek és előzmények Levél szkennelése Szignálás, feladatkiadás Iktató lap kitöltése

Egy jellemző képernyő az alkalmazásról

Az ügykövetés főbb paraméterei 715 felhasználó 450 000 ügykövetés dokumentum 18 GB képi dokumentum (unistorage)

Domino migráció AS/400-ra - 2002 TVKNODE TVKHID TVKMENT 820 TVKBOSS NEO VISUAL GFEGW

Szerver oldali paraméterek LPAR 1: mail server iSeries 820 LPAR 2: application server 4,5 GB RAM 57 x 18 GB RAID HDD 4 x 11.600 mail calendar users

Felhasználó oldali paraméterek IBM Netvista Intel PIII-PIV 256 MB RAM 100 Mbit/s hálózati elérés 20 GB HDD Windows 2000

Minden adat elérhető on-line módon ÜGYKÖVETÉS ÁTMENETI ARCHÍVUM ARCHÍVUM 40-50.000 dokumentum 4-5 GB méret éles állomány mindenki hozzáfér 100.000 dokumentum 9 GB méret Az elmúlt 1 év adatait tartalmazza. Teljes funkcionalitás. Megmaradtak a felhasználói jogosultságok. Nem lehet módosítani! 300.000 dokumentum 15 GB méret Teljes archívum Csökkentett funkcionalitás. Csak egy szűk kör fér hozzá. Titkosított anyag ??? Nem lehet módosítani!

Távoli bejelentkezés (vezetők, kereskedők) Terminál szerver autentikáció 100 Mbit/s 100 Mbit/s belföld zöld szám

A rendszer működésének értékelése Hol tartunk most? 1. Működtetés informatikai és iratkezelési oldalról is szabályozott 2. Társaságon belüli levelezés 95 %-ban Lotus Notes-ban történik. 3. Közel teljes a lefedettség minden egységnél. 4. Adat és információvédelem nagymértékben javult. 5. A visszakeresési lehetőségek sokrétűek 6. A helyi alkalmazások bővültek 7. Felületes kezelés, hiányos űrlapkitöltés

Csoportmunka támogató rendszer Funkció: Az üzleti irodai folyamatok, vállalati ügykezelés, dokumentumkezelés és a kommunikáció elektronikus alapú megvalósítása. Csoportmunka és Workflow jellegű tevékenységek támogatása. Felhasználási terület: Minden egység, minden dolgozója használhatja, ha feladatainak ellátásához szükséges Lefedett üzleti terület: Dokumentum alapú ügykezelés, workflow Csoportmunka, elektronikus kommunikáció Hiányosságok: A rendszer lehetőségei „alulhasználtak”. Az alkalmazás kritikussága: Rövid időszakra történő kiesése is komoly fennakadásokat okoz. Képzett központi támogatói rendszer szükséges. Amennyiben a vezetők nem használják intenzíven, ellaposodhat az alkalmazás (new memo szintű kommunikáció) Problémák: A felhasználóknak minden válaszidő lehetne gyorsabb is

Mikor jó a rendszer? IT vezető vezető titkárnő Kézben tartjuk a folyamatokat Biztonságos az informatikai környezet IT vezető vezető Megtalálunk minden dokumentumot titkárnő

Köszönöm a figyelmet! Simon Lajos slajos@tvk.hu