Értékteremtő folyamatok menedzsmentje

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Agrárgazdaságtan I. Előadás
Advertisements

A VÁSÁRLÁSI FOLYAMAT ÉS A PIAC
1. 2 Hol vásárol? Hogyan vásárol? Mikor vásárol? Milyen szempontok alapján dönt? Ki vagy mi befolyásolja a döntést? ( fekete doboz elmélet)
Koncepció MARKETING Cernat Kati Cernat Kati.
A kereskedelmi vállalkozás erőforrásai
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Közgazdaságtan
Polónyi István Minőségmenedzsment 1..
A piac Szakiskola.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Fogalma, összefüggések
A VEZETÉSRŐL ÁLTALÁBAN
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
Felhasznált irodalom Chikán A. – Demeter K. (szerk.): Az értékteremtő folyamatok menedzsmentje. Aula Kiadó, Ajánlott irodalom, válogatott fejezetek.
Minőségbiztosítás. A minőségügy A minőségügy alapjai A minőséget meghatározó tényezők A minőségrendszer Minőségrendszer felépítése Tanúsítás.
Alapfogalmak.
Bevezetés a közgazdaságtanba I.2006/2007. tanév, 1. félév 3. előadás 1 A kurzus programja DátumTémakör szeptember Bevezetés. A közgazdaságtan alapfogalmai.
Bevezetés a közgazdaságtanba2006/2007. tanév, 1. félév 2. előadás 1 A kurzus programja DátumTémakör szeptember Bevezetés. A közgazdaságtan alapfogalmai.
A ppt fájlokat a GTK honlapján…
Bevezetés a közgazdaságtanba I.2006/2007. tanév, 1. félév 9. előadás 1 A kurzus programja DátumTémakör szeptember Bevezetés. A közgazdaságtan alapfogalmai.
Elmélettörténet Posztkeynesizmus. A kezdetek Elnevezés: Eichner és Kregel 1975 Cambridge Journal of Economics 1977 R. Goodwin, L. Pasinetti, J. Robinson.
ÉRTÉKESÍTÉSI POLITIKA
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
Minőségmenedzsment.
Minőségmenedzsment 2. előadás
Településmarketing Értékaudit.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Szervezés és logisztika KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Üzemtan KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
III. A logisztika jövője
A STRATÉGIAI KONTROLLING SZEREPE
Marketing alapismeret
FOGYASZTÓI MAGATARTÁS
Elméleti közgazdaságtan
A marketing piac tartalma
Kérdések a második zh-hoz
Temelésmenedzsment Production Management VI. előadás Minőségbiztosítás.
A MINŐSÉG FOGALMA A minőség az egység (az egyedileg leírható és vizsgálható folyamat, termék, szervezet, illetve ezek kombinációja) azon jellemzőinek összessége,
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
Vállalatgazdaságtan : vállalatelméletek
Vállalkozásgazdaságtan 3. előadás Marketing
11. Az ambassador-modell. Az adatbázissal kapcsolatos követelmények
A piacszegmentáció és a célpiaci marketing
Költségminimalizálás, profitmaximalizálás
Hiszünk minden egyes ügyfél fontosságában. Minden egyes vásárlásuk, látogatásuk fontosságában. Annak részleteiben, ahogyan Ők ezt megélik. Kiváló ügyfélkiszolgálás.
Vállalatgazdaságtan VII
A MINŐSÉG ÉRTELMEZÉSÉNEK ÉS MEGVALÓSÍTÁSÁNAK FEJLŐDÉSE
A piac: A tényleges és potenciális eladók és vevők, illetve azok cserekapcsolatainak rendszere, melynek legfontosabb elemei a kereslet, a kínálat, az ár.
AZ „AUTÓK SZOCIOLÓGIÁJA” Rémai Dániel 2007 Minden jog fenntartva!
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Minőségbiztosítási ismeretek
(gazdasági ismeretek gyors, velős átismétlése)
BEVEZETÉS A VÁLLALATGAZDASÁGTANBA 5.
ÉRTÉKTEREMTŐ FOLYAMATOK MENEDZSMENTJE
Kérdések a második zh-hoz A vizsgán mindkettő lesz.
II. A MARKETING ALAPVETŐ FOGALMAI
Vállalkozásmenedzsment I.
ÉRTÉKTEREMTŐ FOLYAMATOK MENEDZSMENTJE Tóth Attiláné dr. 2015/16 tanév II. félév WSUF Harmadik óra.
ÉRTÉKTEREMTŐ FOLYAMATOK MENEDZSMENTJE Tóth Attiláné dr 2015/16-os tanév II. félév WSUF Első óra.
GAZDASÁG, GAZDÁLKODÁS ÉS A TERMELÉS, HASZNOSSÁG, SZŰKÖSSÉG, GAZDASÁGI JAVAK GAZDASÁGI ALAPISMERETEK.
PÉCS FEJLESZTÉSI STRATÉGIÁJA A VÁLLALKOZÓI SZFÉRA SZEMSZÖGÉBŐL
Marketing I. X. előadás Beszerzési magatartás és ipari marketing
A vásárlási döntés folyamata
Minőségbiztosítás.
Minőségbiztosítás.
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
Bevezető előadás.
A települések szükséglet oldali vizsgálata Kerner-Hegyi Judit Ph. D
A kereskedelem fogalma, szerepe a gazdaságban
A marketinginformációs rendszer
Előadás másolata:

Értékteremtő folyamatok menedzsmentje Tóth Attiláné dr. 2015/16 tanév II. félév Második óra

Termelés, szolgáltatás, logisztika kapcsolata   F O G Y A S Z T Ó termelés szolgáltatás logisztika értékteremtő folyamat

A fogyasztó igények Szükséglet: hiányérzet, ami céltudatos cselekvésre ösztönöz (Maslow piramis) Igény: megfogalmazott szükséglet (mit?) Kereslet: vásárlói hajlandóság (csak akarat) Fogyasztói igény: valamely termék vagy szolgáltatás iránti fizetőképes kereslet (nemcsak akar, tud is) Lehet látens igény is.

befolyásolja a jelenlegi és jövőbeli keresletet Fogyasztói érték Szubjektív vélemény arról, hogy a termék milyen mértékben felel meg az elvárásaimnak Tehát: fogyasztó specifikus időben változó folyamatosan ellenőrzött befolyásolja a jelenlegi és jövőbeli keresletet

Tulajdon érték: A tulajdonosnak rendelkezési joga van a termék felett. Fogyasztói érték dimenziója: Használati érték: A termék azon tulajdonságainak összessége, melyek alkalmassá teszik az igény kielégítésére. Helyérték: A termék (szolgáltatás) akkor képvisel értéket a fogyasztónak, ha térben elérhető. Időérték: A termék akkor képvisel értéket a fogyasztó számára, ha akkor áll rendelkezésre, amikor az igény jelentkezik. Tulajdon érték: A tulajdonosnak rendelkezési joga van a termék felett.

Kiemelt fejlődő ügyfelek Vevőkategóriák Eseti vevők Visszatérő vevők Kiemelt ügyfelek Kiemelt fejlődő ügyfelek

A vevők vonzereje: a vonzerő típusai: „tiszta” vonzerő a siker valószínűsége üzleti célok lehetőségek erőforrások és képességek

Társadalmi hovatartozás Fogyasztói piac – a vevőkör alakulása különböző változók szerinti felosztás Földrajzi szegmentáció Demográfiai szegmentáció Társadalmi hovatartozás