Értékteremtő folyamatok menedzsmentje Tóth Attiláné dr. 2015/16 tanév II. félév Második óra
Termelés, szolgáltatás, logisztika kapcsolata F O G Y A S Z T Ó termelés szolgáltatás logisztika értékteremtő folyamat
A fogyasztó igények Szükséglet: hiányérzet, ami céltudatos cselekvésre ösztönöz (Maslow piramis) Igény: megfogalmazott szükséglet (mit?) Kereslet: vásárlói hajlandóság (csak akarat) Fogyasztói igény: valamely termék vagy szolgáltatás iránti fizetőképes kereslet (nemcsak akar, tud is) Lehet látens igény is.
befolyásolja a jelenlegi és jövőbeli keresletet Fogyasztói érték Szubjektív vélemény arról, hogy a termék milyen mértékben felel meg az elvárásaimnak Tehát: fogyasztó specifikus időben változó folyamatosan ellenőrzött befolyásolja a jelenlegi és jövőbeli keresletet
Tulajdon érték: A tulajdonosnak rendelkezési joga van a termék felett. Fogyasztói érték dimenziója: Használati érték: A termék azon tulajdonságainak összessége, melyek alkalmassá teszik az igény kielégítésére. Helyérték: A termék (szolgáltatás) akkor képvisel értéket a fogyasztónak, ha térben elérhető. Időérték: A termék akkor képvisel értéket a fogyasztó számára, ha akkor áll rendelkezésre, amikor az igény jelentkezik. Tulajdon érték: A tulajdonosnak rendelkezési joga van a termék felett.
Kiemelt fejlődő ügyfelek Vevőkategóriák Eseti vevők Visszatérő vevők Kiemelt ügyfelek Kiemelt fejlődő ügyfelek
A vevők vonzereje: a vonzerő típusai: „tiszta” vonzerő a siker valószínűsége üzleti célok lehetőségek erőforrások és képességek
Társadalmi hovatartozás Fogyasztói piac – a vevőkör alakulása különböző változók szerinti felosztás Földrajzi szegmentáció Demográfiai szegmentáció Társadalmi hovatartozás