Pogány András stratégiai igazgató pogany.andras@leadgeneration.hu Hozzuk a számokat. Pogány András stratégiai igazgató pogany.andras@leadgeneration.hu
Bemelegítés 1. Hogyan alakult a magyar GDP 2009-ben 2008-hoz képest? -4,8% -6,1% -6,7%
Bemelegítés 2. Hogyan alakult az infláció 2009-ben? 3,9% 4,2% 4,9%
Bemelegítés 3. Mekkora +/- ingadozás volt az idén a forint árfolyamában? 12% 17% 21%
Bemelegítés 4. Hogyan alakult a kiskereskedelmi forgalom 2009-ben (2008-hoz képest)? -4,4% -7,1% -11,4% 5. És hogyan 2010 első 3 hónapjában (2009 azonos időszakához viszonyítva)? -3,2% -9,4% -21,1%
Konklúziók 1) 2009-et még viszonylag könnyen megúsztuk 2010 ben robogunk a mélypont felé… … amit még senki sem lát pontosan
A vesztesek… 6. Hogyan alakultak az újautó értékesítések 2009-ben (2008-hoz képest)? -52,4% -59,6% -64,3% 7. És hogyan 2010 első 5 hónapjában (2009 azonos időszakához viszonyítva)? +12,1% -23,2% -47,7%
8. Hogyan alakultak a tartós fogyasztási cikkek értékesítései 2009-ben? -4% -8% -15% 9. Hogyan alakult az üzemanyag forgalom 2009-ben? -3% -7% -13%
Az élelmiszeripar 10. Hogyan változott az élelmiszeripari termékek ára 2009-ben? -1,2% +2,4% +3,5% 11. És 2010 első 4 hónapjában? +2,3% +3,6% +4,9%
12. Hogyan alakult az élelmiszerek kiskereskedelmi forgalma 2009-ben (2008-hoz képest)? -1,7% -4,3% -6,7% 13. És hogyan 2010 első 3 hónapjában (2009 azonos időszakához viszonyítva)? -3,2% -7,4% -14,3%
A jövő… 14. Ön szerint hogyan fog alakulni az élelmiszeripari termékek értékesítése az idén? +2% -2% -4%
15. Hogyan változott az élelmiszeripar termelése 2009-ben? -4,2% -1,0% +1,4%
Konklúziók 2) 2010 eleje döbbenetes visszaesést hozott A belföldi fogyasztás visszaesését valamennyire kompenzálta az export növekedése Forint parák? Nőttek az árak – nem csak akcióban lehet eladni A jövőkép nagyon vegyes
Az üzletek… 16. Hány élelmiszert árusító üzletet regisztrált a Nielsen 2009-ben? 17.614 db 19.901 db 20.813 db 17. Mennyivel változott ez az előző évhez képest? +249 db -34 db -891 db
Az üzletek jövője? 18. Ön szerint hogyan fog változni az élelmiszert árusító üzletek száma az idén? +200db -200 db -600 db
Sajátmárkás termékek 19. Mekkora a sajátmárkás termékek aránya az élelmiszer piacon? 22% 26% 30% 20. A vásárlók mekkora hányada tekinti a sajátmárkás termékeket azonos minőségűnek a márkázott termékekkel? 34% 52% 65%
Döntések az üzletekben 21. A kiskereskedelemben a vásárlási döntések hány %-át hozzák meg a fogyasztók az eladás helyén? 53% 64% 72%
Konklúziók 3) Az üzletek száma nem változott – nem fog így maradni! A harc egyre inkább az eladás helyén folyik Disztribúció Megjelenés A kis és közepes üzletekben lehet jelentőset mozdítani a helyzeten Minden forintnak dolgoznia kell – fokozott megtérülési kényszer
Take the LEAD!