A magyarországi K+F politika

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
BUDAPEST Budapest Fejlesztési Pólus BUDAPEST INNOPOLISZ Program Benedek Zsolt november 15.
Advertisements

MegyeVersenysport (fő)Amatőr sport(fő) Baranya Bács-Kiskun 38 Nincs adat Békés 26 Nincs adat Borsod-Abaúj-Zemplén Budapest Csongrád.
Bizonyítékokon alapuló orvoslást támogató nemzetközi tudásbázishoz való internetes hozzáférés biztosítása egészségügyi közintézmények számára.
Egyedi támogatási lehetőségek
Heves megye jövője az NFT 2. rendszerében Előadó: Sós Tamás elnök Heves Megyei Közgyűlés.
A REGIONÁLIS INNOVÁCIÓ IRÁNYÍTÁSI RENDSZERÉNEK HÁLÓZATI MEGKÖZELÍTÉSE korreferátum ME RFK ülés Kecskeméti Főiskola, Gépipari és Automatizálási Műszaki.
Modellprogram. Összehasonlítás Főváros 66 órás ügyelet/hétvége Telefonos – 33 % személyes – 2 fő Kizárólag Áldozatsegítő Szolgálat Telefonszám kiadása.
A 2006.évben, az üzemanyagtöltő állomások által forgalmazott benzin és gázolaj mennyisége, és azon belül a határmenti (30-40 km a határtól) térségben működő.
Megyék és megyeszékhelyek gyakorlójáték
február 24. Gyutai Csaba. 2 3 Forrás: Nemzetközi Statisztikai Évkönyv, 2004, KSH, Bp., Ipari és Építőipari Statisztikai Évkönyv, 2005, KSH, Bp.
Emberi Erőforrások Minisztériuma Emberi Erőforrások Minisztériuma
Hegyi Csilla osztályvezető Innovációs és K+F Főosztály
VPOP Jövedéki Igazgatóság
Dél-alföldi régió Országos adatok Itt!!! Bezárás
A HULLADÉKKÁ VÁLT GÉPJÁRMŰVEK KEZELÉSE AZ ALCUFER KFT.-NÉL
Regionális innovációs fejlesztési lehetőségek az Új Magyarország Fejlesztési Tervben Kleinheincz Ferenc főosztályvezető, Nemzeti Fejlesztési Ügynökség.
Az ipari növekedés mai területi folyamatai
A tudásintenzív iparágak megjelenése a kelet-közép-európai országok gazdaságfejlesztési stratégiáiban Páger Balázs, PhD-hallgató MRTT X. vándorgyűlés,
Borbély Tibor Bors szakmai tanácsadó Budapest, március HEF OP „Képződj, hogy segíthess” Foglalkoztatás és szociális.
Kutatási összefoglaló. Regionális eltérések Magyarországon nemzetközi összehasonlításban.
ELKÉPZELÉSEK A NEMZETI ADÓ- ÉS VÁMHIVATAL LÉTREHOZÁSÁRÓL Budapest, ősze Dr. Varga Árpád elnökhelyettes, APEH.
2009. év rendezvényeinek összefoglalója február 8-16.
Foglalkoztatási helyzetkép
Társadalmi szervezetek elhelyezése
A büntetés-végrehajtási szervezet részvétele
VPOP Jövedéki Igazgatóság
Pécsi Kistérségi Foglalkoztatási Paktum Workshop Június 10. Foglalkoztatási helyzetkép a Dél-dunántúli régióban Sasvári Gábor igazgató-helyettes.
A Jövő Internet kutatás hazai támogatási lehetőségei Fonyó Attila Nemzeti Erőforrás Minisztérium Tudománypolitikai Főosztály.
A kormányzati K+F+I politika prioritásai, különös tekintettel a gyógyszeriparra Dr. Nikodémus Antal Nemzetgazdasági Minisztérium, Innovációs és K+F Főosztály.
Dőry Tibor MTA RKK Nyugat-magyarországi Tudományos Intézet
Adathozzáférési, illetve adatszolgáltatási, valamint díjmentességi igény felmérése az Építésügyi Dokumentációs és Információs Központ illetve az Országos.
Innováció ösztönző együttműködések kiépítése Dél-kelet-európai térség országaiban SET GIFT.
Szektorok közötti együttműködések
Idegenforgalmi és Kulturális Vidéki-falusi Ernyőhálózat (IKUVÉH) kialakítása (TÁMOP /07/1) Pályázat FATOSZ-Tourinform.
KÜLFÖLDI MUNKAERŐ INTEGRÁCIÓJÁNAK ELŐSEGÍTÉSE – MUNKAVÁLLALÓI IGÉNYEK ÉS A SZAKSZERVEZETEK LEHETŐSÉGEI ÉS SZÁNDÉKAI Agócs Andrea Magyar Szakszervezetek.
Alsó-Ausztria Gazdasági Stratégiája RECOM hálózati találkozó – gazdaság/ innováció - Győr, Mag. Florian Riess, MBA, M.E.S.
Településszerkezet, Humán erőforrás Korompai Attila – TFTE 2012 május 31. Budapest.
2. Az egészségközpontú gyógyítás programja
Tudománypolitikai Főosztály
Tájékoztató a megyei tervezés aktuális állásáról
Topográfiai gyakorlatok Magyarország
Norvég Civil Alap A Norvégia, Izland és Liechtenstein által az Európai Unió gyengébben fejlett tagállamainak felzárkóztatásához nyújtott támogatás keretében.
Az innováció, mint a versenyképes gazdasági növekedés alapja
A AS IDŐSZAKRA VALÓ FELKÉSZÜLÉS AKTUÁLIS HELYZETE MAGYARORSZÁGON NAGYHÁZI GYÖRGY SZAKMAI TANÁCSADÓ, NEMZETI FEJLESZTÉSI MINISZTÉRIUM HUSRB/1203/213/151.
VPOP Jövedéki Igazgatóság
Hungary SLOVAKIA UKRAINE AUSTRIA Use the BUCKET in the
A „Smart Specialisation” indokoltsága, háttere
Tájékoztató A járási tréningekről Dr. Marosi János MKKSZ Szabó F. Attila MKKSZ Budapest, május 19. „Önkormányzati kapacitásépítés norvég‐magyar együttműködéssel”
,,Önértékelés –Tanfelügyelet – Minősítés”
Az innovációs projektek támogatási lehetőségei a Gazdaságfejlesztési és Gazdaságfejlesztési és Innovációs Operatív Programban Pecze Tibor Csongor elnök.
Az innovációs folyamatok rendszere, és a decentralizált pályázati források Brunda Gusztáv innovációs menedzser szakközgazdász
A KÖZÖTTI EURÓPAI UNIÓS FEJLESZTÉSI IDŐSZAK ÖNKORMÁNYZATI LEHETŐSÉGEI PICHLER BALÁZS FŐOSZTÁLYVEZETŐ.
évi statisztikák. 2014/15-ös bajnoki szezonra kiadott licencek típusának megoszlása.
Változások és eredmények a GINOP 5. 2
A magyar választási rendszer változásai ( )
Az emésztőszervi rákok sebészi ellátásának helyzete Magyarországon
BUDAPEST-KUPA Összefoglaló
Hol Szupergyors Internet Program s Hol tart a Szupergyors Internet
A helyettes szülői ellátás működése
Hungary Geography.
A kérdőív összeállításának módszertana, kiértékelése
Regionális statisztikák a 2008-as adatok alapján
Az invazív meningococcus-betegség járványügyi helyzete Magyarországon,
A regisztrált bűncselekmények száma Komárom-Esztergom megyében, 2009
Speciális szóródás: Koncentráció
MKVK KOMÁROM-ESZTERGOM MEGYEI SZERVEZETÉNEK TAGGYŰLÉSE Könyvvizsgálat, kamara, jövőkép Dr. Pál Tibor elnök
PEST MEGYE BŰNÜGYI HELYZETE 2012
Készítette: Koleszár Gábor
Az ÁFSZ minőségirányítási rendszerének kialakítása
Készítette: Csaba bácsi
Előadás másolata:

A magyarországi K+F politika

A., A fontosabb jogszabályok I. 2014. évi LXXVI. törvény a tudományos kutatásról, fejlesztésről és innovációról (elfogadás: 2014. nov. 25.) II. Nemzeti Kutatás-fejlesztési és Innovációs Stratégia 1. átfogó jövőkép

2. számszerűsített célkitűzések

3. Célrendszer: átfogó célok (3) – sarkalatos célok (8) – specifikus célok (21) a., nemzetközileg versenyképes tudásbázisok - kutatók és kreatív szakemberek képzése - nemzetközileg versenyképes tudásbázisok b., intenzív tudásáramlás - integrált innovációs szolgáltatások - együttműködések, hálózatok dinamizálása c., hatékony tudásfelhasználás - innovatív kis cégek helyzetbe hozása - középvállalatok K+F és technológiai alapú helyzetbe hozása - nemzetközi nagyvállalatok K+F alapú integrálása - a közszféra innovációs potenciáljának kiaknázása

+ horizontális rendszerszemléletű fókuszok (6) - intelligens szakosodás a régiókban (S3) - fenntarthatóság, esélyegyenlőség - a tudás és technológia társadalmi megismertetése és elismertsége - a globális társadalmi kihívásoknak megfelelés III. Nemzeti Szakosodási Stratégia (S3) (elfogadás: 2014. november) 1. jelentése: Strategies for Smart Specialization 2. fontossága 3. elemei

a., vízió b., jövőkép

B., A fontosabb szervezetek I. Országos szint 1. Nemzeti Tudománypolitikai és Innovációs Testület (1669/2013. kormányhatározat) 2. minisztériumok és egyéb szervezetek a., EMMI b., IM c., FM d., MTA 3. Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Hivatal (2015. január 1-én jött létre) II. RIÜ (Regionális Innovációs Ügynökségek) 1. céljaik/feladataik 2. tevékenységük

FM SZMSZ EMMI organogramm

C., A rendelkezésre álló anyagi eszközök I. Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Alap 1. bevételek 2. kiadások a., kutatásfejlesztési támogatások – főleg a felsőoktatási intézmények és állami kutatóintézetek részére b., innovációs támogatások - főleg a magánszektor részére II. EU – 2014-2020 1. GINOP (Gazdaságfejlesztési és Innovációs OP) – ezen belül van a 2. prioritási tengely (a Tudásgazdaság fejlesztése), amelynek három intézkedése van) 1. intézkedés: Vállalati K+F+I tevékenység támogatása 2. intézkedés: Stratégiai K+F+I együttműködések és kezdeményezések 3. intézkedés: Kutatóintézeti kiválóság és nemzetközi együttműködések

A Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Alap 2016 A Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Alap 2016. évi költségvetése

2. EFOP (Emberi Erőforrás Fejlesztési OP) 3. prioritás: Infrastrukturális beruházások a gyarapodó tudástőke érdekében (ennek döntő része a Nemzeti Közszolgálati Egyetem kiépítését támogatja) 4. prioritás: Gyarapodó tudástőke III. Adókedvezmények 1. társasági adó: 1996. évi LXXXI. törvény a társasági adóról 2. helyi adók – iparűzési adó: 1990. évi C. törvény

Az egyes EU országok innovációs teljesítménye (2015) D., A jelenlegi helyzet I. Helyünk Európában Az egyes EU országok innovációs teljesítménye (2015) Típusok: szerény innovátor, mérsékelten innovátor, innováció követő, innováció vezető

Az EU országok innovációs teljesítményének változása (2008 - 2015) Forrás: European Innovation Scoreboard - 2016

II. Magyarországon belüli helyzet 1. aktuális helyzet Regionális Innovációs Teljesítmény Forrás: Regional Innovation Scoreboard - 2016

Borsod-Abaúj-Zemplén 8 146,7 10 149,20 10 655,6 8 046,3 0,69 0,78 K+F kiadások a magyarországi megyékben (millió Ft, az első négy oszlop), és a K+F kiadások a megyei GDP %-ban Területi egység K+F_2012 K+F_2013 K+F_2014 K+F_2015 2012_% 2013_% 2014_% Budapest 213 072,6 240 977,20 261 086,2 276 152,5 2,00 2,15 2,18 Pest 12 308,2 15 351,80 19 680,6 23 000,9 0,43 0,50 0,58 Közép-Magyarország 225 380,8 256 329,00 280 766,8 299 153,4 1,67 1,80 1,83 Fejér 7 787,0 9 378,40 10 019,7 9 774,0 0,70 0,76 Komárom-Esztergom 4 440,1 7 639,90 8 750,2 6 307,4 0,52 0,83 0,90 Veszprém 15 105,4 18 487,50 16 425,6 16 904,9 2,14 2,46 1,96 Közép-Dunántúl 27 332,5 35 505,80 35 195,5 32 986,3 1,02 1,22 1,12 Győr-Moson-Sopron 11 597,9 16 606,40 14 924,4 13 675,6 0,75 1,01 0,81 Vas 3 960,1 4 726,30 6 005,9 7 170,6 0,59 0,64 0,72 Zala 1 736,8 1 349,80 1 081,5 806,0 0,26 0,20 0,16 Nyugat-Dunántúl 17 294,8 22 682,50 22 011,9 21 652,2 0,60 0,74 0,66 Baranya 13 285,9 9 650,20 7 483,6 5 795,3 1,87 1,30 0,96 Somogy 2 742,1 3 203,30 2 677,5 2 102,4 0,48 0,53 0,42 Tolna 835,4 1 632,10 1 663,4 781,0 0,31 0,29 Dél-Dunántúl 16 863,4 14 485,70 11 824,5 8 678,7 0,94 0,77 Borsod-Abaúj-Zemplén 8 146,7 10 149,20 10 655,6 8 046,3 0,69 0,78 Heves 3 150,8 4 355,30 5 536,2 4 030,8 0,55 Nógrád 1 308,6 1 621,40 1 198,8 1 018,6 0,63 Észak-Magyarország 12 606,1 16 125,80 17 390,6 13 095,7 0,73 Hajdú-Bihar 24 269,4 26 672,50 29 949,4 29 810,7 2,12 2,28 2,37 Jász-Nagykun-Szolnok 4 075,9 5 845,10 3 451,7 3 011,7 Szabolcs-Szatmár-Bereg 3 275,8 4 431,20 1 633,6 2 769,9 0,38 0,49 Észak-Alföld 31 621,1 36 948,80 35 034,8 35 592,3 1,16 1,15 Bács-Kiskun 9 174,1 12 150,50 10 649,5 12 008,3 0,88 1,06 0,85 Békés 1 654,8 2 314,60 2 996,5 3 140,2 0,37 0,45 Csongrád 16 229,7 18 171,50 19 774,9 36 659,6 1,84 2,01 Dél-Alföld 27 058,6 32 636,60 33 420,9 51 808,2 1,08 Ország összesen 363 683,4 420 100,30 441 092,1 468 389,7 1,41 1,37

2. változási tendenciák (2004, 2006, 2008, 2010 – RIS, 2014) (2008, 2010, 2012, 2014, 2016 – RIS, 2016)

A regionális innovációs teljesítmény változása az egyes régiókban (zöld – javulás, sárga – visszaesés)