Sipos Orbán Szakiskola és Kollégium

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Egy innováció nyomában
Advertisements

TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Ifjúsági Egészségnap április 7.. Célcsoport és célok •18-28 éves korosztály •A felsőoktatásban tanuló hallgatók •Egészségmagatartás fejlesztése.
Hogyan segíthet városán, településén? Az egészséges életmód szemlélet beiktatásával a település életébe.  Étkezési tanácsadással  Dohányzás ellenes.
Gyógytestnevelés tanítására felkészítő szakirányú továbbképzési szak
A társadalmi felzárkóztatás és az életen át tartó tanulás (LLL)
A szociálpedagógus segítségnyújtásának formái a Kollégiumban
Az iskolai szociálismunka
Határtalan Szív Alapítvány (Esztergom)
az általános iskolákban
Az Emberi Erőforrások Minisztériuma megbízásából az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet és az Emberi Erőforrás Támogatáskezelő közreműködésével a Nemzeti.
TÁMOP Nagyrendezvény. Az ifjúságsegít ő esetmenedzser létrejötte – case Manager.
TÁMOP / RIDENS Szakképző Iskola, Speciális Szakiskola és Kollégium „Innovatív speciális szakiskola” című projekt tevékenységeinek bemutatása.
KULCS program gyakorlati tapasztalatai Értelmi Fogyatékossággal Élők és Segítőik Országos Érdekvédelmi Szövetsége – Horváth Nikoleta.
„EZERARCÚ CSALÁD” A fiatalokkal való kapcsolatfelvétel és sikeres bizalmi kapcsolat kialakításának egyik lehetősége Pistyur Gabriella Sóti Beáta Törzsökné.
Miért? Minden ember más, egyedi és megismételhetetlen.
„SZAKMÁVAL AZ ÉLHATŐBB JÖVŐÉRT”
Az együttműködés színterei a segítő pedagógus szemszögéből
Az iskolai egészségfejlesztési normatíva terve A Népegészségügyi Tárcaközi Bizottság május 22-i és november 11-i határozata értelmében Dr. Somhegyi.
Mobil: (30) Cím: 4100 Berettyóújfalu, Széchenyi u. 13.
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
Olvasunk és cselekszünk egészségünk megvédéséért: Egészséges életmódra nevelés a könyvtári foglalkozások keretében című program kipróbálásának tapasztalatai.
Magyar Pedagógiai Társaság Szomatikus-nevelési Szakosztály
A TÁRSADALMI KOHÉZIÓT ERŐSÍTŐ BŰNMEGELŐZÉSI ÉS REINTEGRÁCIÓS PROGRAMOK MÓDSZERTANI MEGALAPOZÁSA” TÁMOP / kiemelt projekt Elítéltek többszakaszos,
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
Pályaorientáció ÁMK Báta Hunyadi János Általános Iskola
Gyakorlatvezető mentortanárképzés
Gyermek és fiatalkori devianciák kialakulása
A szociálpedagógus feladatai a Deák Ferenc Középiskolai Kollégiumban
„Környezet- és egészségtudatos iskola” Magyar Bioetikai Társaság 20. Nemzetközi Konferenciája szeptember 21.
Szaktanácsadói támogatás az életpályamodellben
ÖKOISKOLA A HERNÁD ÉS A BÁRSONYOS ÖLELÉSÉBEN Bőcsi Általános és Szakiskola, Alapfokú Művészetoktatási Intézmény.
Lévay József Református Gimnázium és Diákotthon
A Magyar Köztársaság kormánya
MENTORTANÁRI ÉRTEKEZLET TÁMOP /1-2F MENTORTANÁRI ÉRTEKEZLET A MENTORTANÁROK TEVÉKENYSÉGE JANUÁR
Legyen jobb a gyerekeknek! Gyerekszegénység – egészségügy XVI. Magyarországi Egészségügyi Napok Balatonfüred, október 7-9.
A JÓ PAP IS… – Képzések és tanácsadások szakembereknek, munkáltatóknak Előadó: Garadnay Tea FEMI vezető Budapest Esély Nonprofit Kft.
A képzés fejlesztését, korszerűsítését indokolttá tevő szakmai fejlődésről Sz. dr. Nyitrai Ágnes Apor Vilmos Katolikus Főiskola,
Az iskola gyermekvédelmi feladata, célja, funkciója
A Munkaerő-piaci helyzet Miskolcon Kiss Gábor főosztályvezető.
Az iskola tényleges feladata és a valós helyzet
A projekt neve: A Berettyó-Körös Térségi Integrált Szakképző Központ modell létrehozása TÁMOP /2-2F A projekt az Európai Unió támogatásával,
Dél-alföldi SZAK-TÁR Dél-alföldi SZAK-TÁRTÁMOP /2/B Projekttájékoztató nap Szakmai program bemutatása Béthel Alapítvány.
A Szabolcsi Fiatalok a Vidékért Egyesület, a Svájci – Magyar Civil Alap Szociális szolgáltatások nyújtása tématerületére 2013-ban benyújtott „Tanítsuk.
Beszámoló az iskolai egészségfejlesztési prevenciós programok szakmai ajánlási rendszerének tapasztalatairól Dr. Koós Tamás-Solymosy József-Balogh Judit.
VIDÓ JUDIT: A SZÉPSÉGIPARBAN DOLGOZÓK MUNKAHELYI STRESSZKEZELÉSE.
TÁMOP A-13/ A váltóműszakosok problémája 1.
Iskolai közösségi szolgálat
Szociálpedagógus a „SÉF” Szakképző Iskolában „Fontos vagy nekünk” QALL – Végzettséget mindenkinek! Regionális konferencia Székesfehérvár 2013.
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
Pedagógus értékelési rendszer
Mentálhigiénés team működése kórházunkban
A tanárképzés filozófiája és gyakorlata. Hogyan készíti fel a tanárképzés a jelölteket a NAT nevelési feladataira?
Együtt az egészséges fiatalokért a Thanban Balogh Tiborné Than K. Ökoiskola Gimnázium, Szakközépiskola és Szakiskola.
Fény vagy Te is, ragyogj, hát” TÁMOP / Társadalmi Megújulás Operatív Program Hétszínvirág Óvoda, Bölcsőde, Gyermekjóléti és Családsegítő.
Az iskolai egészségfejlesztés védőnői szemmel – kihívások és megoldások SZABÓ KATALIN – JÁRÁSI VEZETŐ VÉDŐNŐ HMKH EGRI JÁRÁSI HIVATAL NÉPEGÉSZSÉGÜGYI OSZTÁLYA.
Kistérségi szociális gondozó-ápoló képzés United Way Kisalföld Alapítvány Kistérségi szociális gondozó-ápoló képzés United Way Kisalföld.
„HATÁR-HELYZETBEN” Az iskolai egészségfejlesztés kihívásai és lehetőségei a köznevelési rendszer átalakulása során Gerzsei Péter Igazgató Klebelsberg Intézményfenntartó.
„FIGYELJÜNK EGYMÁSRA!” KOMPLEX MEGELŐZŐ, EGÉSZSÉG ÉS KOMPETENCIA FEJLESZTŐ MODELL PROGRAM a Szent József Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumban Berényi.
TÁMOP A-14/ „TIE”-KUTATÁSOK DECEMBER ZALAEGERSZEG.
Az OEFI TÁMOP / számú ”Egészségfejlesztési szakmai hálózat létrehozása” című kiemelt projekt köznevelési alprojektje ELKÉSZÜLT SZAKMAI.
TÁMOP E-13/1/KONV „A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások.
Idősek az idősekért Győrben
„Lépj feljebb. Tanulj tovább. Segítünk
Szakszolgálati feladatellátás a JNSZMPSZ Kunhegyesi Tagintézményben
Tanítási filozófia Gyetvai Anna.
HEFOP /1 „Lépj előre” – Őrségi kistérségi összefogás a szociális szakemberek képzésével a munkanélküliség hatékony kezelése érdekében HEFOP / /4.0.
főosztályvezető-helyettes
VÁLTOZÁSOK címszavakban.
Gyermek- és ifjúságvédelem, vezetői felelősség és támogatás
Előadás másolata:

Sipos Orbán Szakiskola és Kollégium Egészségfejlesztő tevékenység az iskolában

Területi elhelyezkedés

Szolnok kistérség A Szolnoki kistérség egy sokszínű, ellentmondásos kistérség. Központi fekvése ellenére több települése földrajzilag periférikus helyzetben van. Területe 878 km2, a megye területének 16%-a, lakosainak száma 2000. év elején 120011 fő, amely megye lakosságának 29%-át tesz ki. A kistérség településeinek száma 17, ebből 3 város: Szolnok, Martfű, Újszász, 4 település nagy- és középfalu, 10 pedig kis- és aprófalunak tekinthető. A kistérség településeiből egyértelműn kiugróak Szolnok és Martfű városok, míg a többi település fejlettsége, helyzete nem tekinthető homogénnek. Ebből következik Szolnok különleges helyzete, ami rányomja bélyegét az egész kistérségre. Ugyanis, mint megyeszékhely a legmagasabb fejlettségi szintet vonzza magához, ezzel háttérbe szorítva a környező települések fejlődési lehetőségeit.

Szakmaszerkezeti megoszlás

Személyi feltételek

Iskola egészségügy- tanulói egészség 1 fő iskolaorvos, 1 fő védőnő Iskolafogászati szűrés Gyógytestnevelés Egészségügyi problémák: túlsúly-magas vérnyomás, gerincferdülés, lúdtalp, hanyagtartás Mentális problémák, zavarok Epilepszia Krónikus betegségek: pajzsmirigy, asztma, kardiológiai betegségek Szemészeti problémák Nem kívánt terhesség

I. Formális tevékenységek 20/2012. EMMI rendelet szerint 128.§. (3) a) egészséges táplálkozás- szakmai képzés elméleti-gyakorlatok tananyagaiban (korszerű táplálkozás),BÜFÉ kínálatának ellenőrzése b) mindennapos testnevelés, testmozgás- bevezetésre került, tömegsport - működik c) testi, lelki egészség – (OKÉ) osztályfőnöki órák témája, biológia d) bántalmazás, iskolai erőszak – kiterjedt ügyeleti rendszer, diákügyelet, bűnmegelőzési tanácsadó e) baleset megelőzés., elsősegély nyújtás – dolgozóknak minden szeptemberben, diákoknak szakmai gyakorlatokon jogszabály szerint f) Személyi higiéné – nagyon rossz a helyzet,

II. Egyes pontokon, a formálisan túlmenő egészségismeret Szupervízió biztosítása - pályázati forrásból Önismereti tréning - pályázati forrásból Mentori szoba kialakítása, tanulóbarát környezet – pályázati forrásból Gyermek és ifjúságvédelmi szakember alkalmazása – a problémák megoldására, egyéni beszélgetés, családokkal való kapcsolattartás

Mentori szoba

III. Helyi jó gyakorlatok- Családi életre nevelés Felkészülés a családi életre –biológia tantárgy keretén belül – 21 órás tematika alapján (nemi érés, szerelem, nemi érés és családalapítás, fogamzásgátlás, SZTB-k, magzatvédelem)- Dr. Czeizel Endre alapműve nyomán Tanulói kérdőív alapján: 100%-ban találták hasznosnak, a szerelem és a magzatvédelem témája tetszett a legjobban, a legtöbb információt ezekben a témakörökben biológia órán kapták

Szemléltetés

III. Helyi jó gyakorlatok – Mentorprogram A TÁMOP 3.3.10 programban 40 fő tanuló 12 fő mentor segít : a tanulásban a szociális kompetenciák fejlesztésében a tanulók személyiségfejlesztésében egyéni problémák megoldásában szabadidő hasznos eltöltésében munkavállalásban történő felkészítésben

III. Helyi jó gyakorlatok- tanulóbarát környezet kialakítása

Tanulóbarát környezet

Tanulóbarát környezet

Tanulóbarát környezet

Tanulóbarát környezet

Köszönöm a figyelmet! 2015. 03. 24