TÁJÉPÍTÉSZETI és TELEPÜLÉSTERVEZÉSI KAR

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Közművelődési szakmai továbbképzések, helyük a felnőttképzés rendszerében; az akkreditáció folyamata A közösségi művelődés felnőttképzési feladata Nemzeti.
Advertisements

MMIK – „a befogadó intézmény” tradicionális múlt tradicionális múlt felkészült szakember gárda (humán erőforrás) felkészült szakember gárda (humán erőforrás)
A Hulladékgazdálkodási technológus FSZ átjárhatósága és kredit beszámíthatóság KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI AGRÁRMÉRNÖKI BSc.
A környezetvédelmi megbízott szerepe a vállalkozások tevékenységében és Önkormányzati munkakörben Önkormányzati munkakörben.
A Szociális Szövetkezeti forma bemutatása Tanai Tünde Rehabilítációs tanácsadó.
Az Országos Felnőttképzési Szakmai Központ éves tevékenysége, eredményei Évzáró értekezlet Budapest, december 16.
MIBŐL VALÓSULHATNAK MEG A HELYI STRATÉGIÁK? REGIONÁLIS PÁLYÁZATI FORRÁSOK.
Új helyzet a felsőoktatásban: a bolognai folyamat László Gyula PTE KTK november 15.
M ESTERPEDAGÓGUS SZAKTANÁCSADÓK FELADATAI. Megállapodás megkötése-aláírás után a HMPI-nek visszaküldeni, melyet az OFI-ba továbbítunk aláírásra Útiköltség.
Dél-dunántúli Regionális Munkaügyi Központ Szőke István szakmai igazgató Pécs, január 29. A gazdasági válság foglalkoztatásra gyakorolt hatásának.
1 VIII. VASÚTI PÁLYÁK TERVEZÉSÉTŐL A KIVITELEZÉSIG VASÚTI PÁLYÁS MÉRNÖKTOVÁBBKÉPZŐ Magyar Mérnöki Kamara Budapest, EU támogatású projektek.
A MEGALAPOZÓ KUTATÁSOKRÓL A felsőoktatás és a munkaerőpiac kongruenciájának mintázatai Jancsák Csaba PhD SZTE JGYPK AHI ATT TÁMOP A/1-11/
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET 2007 Menner Ákos. A minőségfejlesztés intézményi ritmusa Önértékelés 2006 Önértékelésből származó fejlesztési célkitűzések.
Összefüggő, egyéni gyakorlat. Bologna rendszerű mestertanárképzés.
Mindent a „Vállalkozások komplex infokommunikációs és mobilfejlesztéseinek támogatása” című pályázati kiírásról.
TARTALOM BREVIÁRIUM – RÖVID MAGYARÁZATOK NÉGY ESZKÖZ BERUHÁZÁSTERVEZÉS ÉS -MENEDZSMENT Bevezetés Főszereplők Az eszközök Tanulság ESZKÖZÖK és ERŐFORRÁSOK.
EU pályázati programok A szervezet / változások 1.A pályázók adminisztrációs terheinek csökkentése a projektfejlesztési, pályázati szakaszban.
KÉPZŐ- ÉS IPARMŰVÉSZET ISMERETEK ÁGAZATI SZAKMAI ÉRETTSÉGI VIZSGA (középszintű) május-június.
Önkormányzatok épületenergetikai beruházásai pályázati forrásból!
A Szociális intézményi férőhely kiváltási szakmai koordinációs műhely munkája – EFOP VEKOP/15 TÁRS PROJEKT bemutatása EFOP VEKOP
Beiskolázás a 2016/2017. tanévre az érettségi utáni képzésekben
Tájékoztató a Magyar Nemzeti Vidéki Hálózatról
Közösségi művelődés tanára Osztatlan mesterképzés
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
Dr. Kovács László Főtitkár
Kertészet korszerűsítése - ültetvénytelepítés támogatására öntözés
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
A víziközmű-szolgáltatásról szóló évi CCIX
ŐRSÉGI TÖBBCÉLÚ KISTÉRSÉGI TÁRSULÁS
A gyógyítás (hézagos) gazdasági alapjai
Szupergyors Internet Program (SZIP) Jogi akadálymentesítés megvalósítása: Jogalkotással is támogatjuk a fejlesztéseket dr. Pócza András főosztályvezető.
Foglalkoztatási Paktumok az EU-ban
Kispálné Horváth Mária
Kiskunfélegyháza Város Polgármesteri Hivatal
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Magyar Tudományos Művek Tára
Menedzsment és Vállalatgazdaságtan PhD Menedzsment alapok
Kompetenciák az osztott tanárképzésben
AZ AUTÓBUSSZAL VÉGZETT MENETREND SZERINTI SZEMÉLYSZÁLLÍTÁS ELINDÍTÁSA, HÁROM HÓNAPOS TAPASZTALATA DEBRECENBEN Budapest, Millenáris,
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
SAJTÓTÁJÉKOZTATÓ február 6.
SZÁMVITEL.
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
1993-as közoktatási törvény
A HEVES MEGYEI KORMÁNYHIVATAL MUNKAÜGYI KÖZPONTJÁNAK 2011
A program általános célja
A projektek jelentősége a Műegyetemen
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
HHR.
Kiskunfélegyháza Város Polgármesteri Hivatal
A évi pályázati felhívás legfontosabb szabályai
Nemeskocs Község Önkormányzatának Településkép-védelmi Rendelete
CONTROLLING ÉS TELJESÍTMÉNYMENEDZSMENT DEBRECENI EGYETEM
Tájékoztató az Önkormányzati ASP Projektről
ÁLTALÁNOS FORGALMI ADÓ évi évközi változások
LEADER LEADER Intézkedések a Déli Napfény LEADER Egyesület területén
TÁRGYI ESZKÖZÖK ELSZÁMOLÁSA
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
beruházás-tervezési ABCD
Lorem ipsum.
Belügyi Rendészeti Ismeretek
SOTER-LINE Soter-Line Oktatási, Továbbképző és Szolgáltató Kft.
Együtt Nyírbátorért Helyi Közösség
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 7
Energetikai Intézkedési tervek végrehajtása
Tájépítészeti és Településtervezési Kar
A részekre bontás tilalma és annak gyakorlati alkalmazása
Üzlezi információelemző specializió
A statisztikus elemző specializió
A munkavédelem szervezeti struktúrája 2015-től
Előadás másolata:

TÁJÉPÍTÉSZETI és TELEPÜLÉSTERVEZÉSI KAR 1118. Budapest, Villányi út 29-43. Tel./Fax: 06-1-305-7291 SZENT ISTVÁN EGYETEM TÁJÉPÍTÉSZETI és TELEPÜLÉSTERVEZÉSI KAR https://szie.hu/karok/tajepiteszeti-es-telepulestervezesi-kar

Kertépítő és tájrendező mérnök három ciklusos képzés BSc KÉPZÉS Kertépítő és tájrendező mérnök Alapképzés180 kredit, 7 félév 4 félév alapozó tárgyak+ 2 félév specializáció + 1 félév szakmai gyakorlat Kertépítés Tájrendezés Település-fenntartás MSC KÉPZÉS (4 FÉLÉV) 1. MSc Tájépítészmérnök 2. MSc Településmérnök 3. MA Tájépítész és kertművész 4. MLA in Landscape Architecture (english) IFLA EUROPE akkreditáció PhD képzés

KERTÉPÍTŐ MÉRNÖK KÉPZÉS ALAPKÉPZÉSI SZAK BSC KERTÉPÍTŐ MÉRNÖK KÉPZÉS alapképzési szak (BSc) ALAPOZÓ KÉPZÉS + SZAKMAI TÖRZSANYAG (4 FÉLÉV) (agrárműszaki képzés közös tárgyai + tájrendező és kertépítő mérnök alapszak közös szaktárgya ● a települési környezet, a közterületek, a település zöldfelületek, közparkok,valamint üdülési, idegenforgalmi és turisztikai intézmények, közcélú intézmények és magánkertek létesítése és fenntartása; ● zöldfelület-fenntartás és -gazdálkodás, tájrendezés, és -védelem; ● települések üzemeltetése, fejlesztése; ● számítástechnikai-térinformatikai ismeretek alkalmazása; ● a környezetminőség általános javítása; ● a mérnöki feladatok ellátása során társszakmákkal való együttműködés; ● az egyes szakterületeken operatív mérnöki, műszaki, hatósági, szakhatósági, önkormányzati munkakörök betöltése; ● önkormányzatoknál kommunális szolgáltatásokra és településgazdálkodásra vonatkozó részfeladatok felelős üzemeltetői és vezetői feladatainak ellátása; ● vállalkozások létrehozása és működtetése.

KERTÉPÍTŐ MÉRNÖK KÉPZÉS ALAPKÉPZÉSI SZAK BSC KÉPZÉSI STRUKTÚRA 1. ELMÉLETI OKTATÁS 2. GYAKORLATI OKTATÁS 3. OKTATÁSHOZ KAPCSOLÓDÓ SZAKMAI TEVÉKENYSÉGEK 4. HALLGATÓI MOBILITÁS

Kisebb, nem engedélyköteles köz- és magánkertek tervezése KERTÉPÍTŐ MÉRNÖK KÉPZÉS ALAPKÉPZÉSI SZAK BSC SZAKIRÁNYÚ KÉPZÉS 1. ELMÉLETI OKTATÁS Kert- és szabadtér építés 2 Kisebb, nem engedélyköteles köz- és magánkertek tervezése Kert- és szabadtér építés 2 Általános tervezési szempontok. Tervezés, kivitelezés és fenntartás kapcsolata. A kert- és szabadtér építészeti tervek értelmezése, olvasása: - kertépítészeti terv - tereprendezési terv - növénykiültetési terv A költségvetési kiírás.

Strandok, fürdők, egészségügyi intézmények Játszóterek KERTÉPÍTŐ MÉRNÖK KÉPZÉS ALAPKÉPZÉSI SZAK BSC SZAKIRÁNYÚ KÉPZÉS 1. ELMÉLETI OKTATÁS Kert- és szabadtér építés 2 Strandok, fürdők, egészségügyi intézmények Játszóterek Sportlétesítmények Temetők, sírkertek

Kivitelezés szervezés KERTÉPÍTŐ MÉRNÖK KÉPZÉS ALAPKÉPZÉSI SZAK BSC SZAKIRÁNYÚ KÉPZÉS 1. ELMÉLETI OKTATÁS Kivitelezés szervezés Kivitelezés szervezés - a kertépítészeti kivitelezési munka megtervezése és megszervezése - a munka folyamán szükséges műszaki ellenőrzések - a kivitelezési költségek meghatározása és elszámolása A kivitelezői szerződés. Fővállalkozói feladatok. Alvállalkozói feladatok. Építésvezetői feladatok. A tervező és a kivitelező kötelezettségei. Munkavédelem. A favédelmi terv. Meglévő idős fák építés alatti védelme. A kooperáció.

Táji és települési értékvédelem KERTÉPÍTŐ MÉRNÖK KÉPZÉS ALAPKÉPZÉSI SZAK BSC SZAKIRÁNYÚ KÉPZÉS 1. ELMÉLETI OKTATÁS Táji és települési értékvédelem - települések építészeti és ökológiai értékei - épített örökség védelme - történeti települések tipológiai rendszere, táji összefüggései - az értékvédelem településrendezési eszköztára - történeti kertek védelme, rekonstrukciós szempontjai A vizuális érzékelés. A különböző korok építészetének, tájépítészetének bemutatása. A város mint környezet. A régiség mint esztétikai érték. A hagyomány a környezetalakításban.

KERTÉPÍTŐ MÉRNÖK KÉPZÉS ALAPKÉPZÉSI SZAK BSC SZAKIRÁNYÚ KÉPZÉS 1. ELMÉLETI OKTATÁS Faiskolai áruismeret Faiskolai áruismeret - ivaros és ivartalan szaporításokból nevelt faiskolai termékek jellemzői - előkészítés a forgalmazásra, minősítési módok - faiskolai termék rendelés, szállítás, fogadás általános ismeretei - faiskolai termék előállítás és értékesítés rendszere, szabályozása

Közterület és zöldfelület fenntartás 1,2 KERTÉPÍTŐ MÉRNÖK KÉPZÉS ALAPKÉPZÉSI SZAK BSC SZAKIRÁNYÚ KÉPZÉS 1. ELMÉLETI OKTATÁS Közterület és zöldfelület-fenntartás 1,2 Közterület és zöldfelület fenntartás 1,2 - közterület-zöldterület értelmezése, jogi előírások - zöldterületekkel kapcsolatos önkormányzati feladatok: terület nyilvántartás,, pályáztatás, ellenőrzés, munkaszervezés - közterek, közutak fenntartása, közterületi szolgáltatások növényzettel fedett területek (fű, virág, cserje, fa örökzöld, stb.) burkolatok és egyéb építmények, fenntartási munkái - menedzsment (erőforrás felmérés és biztosítás)

Parképítő és fenntartó gépek KERTÉPÍTŐ MÉRNÖK KÉPZÉS ALAPKÉPZÉSI SZAK BSC SZAKIRÁNYÚ KÉPZÉS 1. ELMÉLETI OKTATÁS Parképítő és fenntartó gépek Parképítő és fenntartó gépek - gépészeti alapismeretek, energiagazdálkodás, erőgépek - kertépítés, talaj előkészítés, vetés, telepítés, növényápolás, öntözés technológiája - gépek üzemeltetéséhez szükséges gyakorlati számítások

Tájrendezés 1., 2. - Tájrendezési alapismeretek KERTÉPÍTŐ MÉRNÖK KÉPZÉS ALAPKÉPZÉSI SZAK BSC SZAKIRÁNYÚ KÉPZÉS 1. ELMÉLETI OKTATÁS Tájrendezés Tájrendezés 1., 2. - Tájrendezési alapismeretek - Helyszínelés, terepi munka - Tájvizsgálat - Vidékfejlesztés alapjai - Turisztikai tájtervezés

KERTÉPÍTŐ MÉRNÖK KÉPZÉS ALAPKÉPZÉSI SZAK BSC SZAKIRÁNYÚ KÉPZÉS 2. GYAKORLATI OKTATÁS 2. GYAKORLATI OKTATÁS a. a szakmai elméleti képzéshez kapcsolódó összesen, legalább 3 hét gyakorlati képzés b. tervezőirodai – céges – gyakorlat (2 x 6 hét, tömbösítve) - tantermi gyakorlat szabadtéri gyakorlat

KERTÉPÍTŐ MÉRNÖK KÉPZÉS ALAPKÉPZÉSI SZAK BSC SZAKIRÁNYÚ KÉPZÉS 2. GYAKORLATI OKTATÁS

3. OKTATÁSHOZ KAPCSOLÓDÓ SZAKMAI TEVÉKENYSÉGEK KERTÉPÍTŐ MÉRNÖK KÉPZÉS ALAPKÉPZÉSI SZAK BSC SZAKIRÁNYÚ KÉPZÉS 3. OKTATÁSHOZ KAPCSOLÓDÓ SZAKMAI TEVÉKENYSÉ-GEK 3. OKTATÁSHOZ KAPCSOLÓDÓ SZAKMAI TEVÉKENYSÉGEK Részvétel tanszéki tervezési munkákban Részvételi hallgatói tervpályázatokon Részvétel tanszéki kutatásokban Részvétel a Hallgatói Önkormányzat tevékenységeiben Részvétel a Rerrich Béla Szakkolégiumban

4. HALLGATÓI MOBILITÁS ERASMUS CEEPUS KERTÉPÍTŐ MÉRNÖK KÉPZÉS ALAPKÉPZÉSI SZAK BSC SZAKIRÁNYÚ KÉPZÉS 4. HALLGATÓI MOBILITÁS 4. HALLGATÓI MOBILITÁS ERASMUS CEEPUS