Kárpát-medencei Online Oktatási Centrum

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar Dr. Dávid Lóránt Dénes, dékán.
Advertisements

Közművelődési szakmai továbbképzések, helyük a felnőttképzés rendszerében; az akkreditáció folyamata A közösségi művelődés felnőttképzési feladata Nemzeti.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Ruska Mónika – Mobilitás Országos Ifjúsági Szolgálat - Fiatalok Lendületben Programiroda.
Az OKKER Pedagógiai Szolgáltató Intézet FODOR GÁBOR október 10. ÉRTÉK ÉS MIN Ő SÉG AZ OKTATÁSBAN.
Pedagógia szak - szakos tájékoztató -. Mit tanulunk a pedagógia alapszakon? Alapozás:  Tanulás, kommunikáció, szocializáció; Bevezetés a pszichológiába;
Az akkreditáció szerepe a megváltozott munkaképességű munkavállaló személyének társadalmi reintegrációjában Készítette: Dézsi Gabriella Melinda Budapest,
A FELNŐTTKÉPZÉSI A FELNŐTTKÉPZÉSI INTÉZMÉNYEK HATÉKONYSÁGÁNAK VIZSGÁLATA Felnőttképzők Szövetsége Borsi Árpád Budapest, december 10.
A Műszaki menedzserek elégedettségének a szintje a Dunaújvárosi Főiskolán! Készítette: Németh Nóra Nikoletta Konzulens: Dr. Keszi-Szeremlei Andrea.
A Képzési Csoport tevékenysége Budapest Esély Nonprofit Kft
EU pályázati programok A szervezet / változások 1.A pályázók adminisztrációs terheinek csökkentése a projektfejlesztési, pályázati szakaszban.
1 Számvitel alapjai Gazdálkodás:a társadalmi újratermelési folyamat szakaszainak (termelés, forgalom, elosztás, fogyasztás) megszervezésére, az ahhoz rendelkezésre.
A év értékelése és a év újdonságai
időskorban felmerülő Problémák és megoldásmódok
A szakiskolák aktuális problémái
A Szociális intézményi férőhely kiváltási szakmai koordinációs műhely munkája – EFOP VEKOP/15 TÁRS PROJEKT bemutatása EFOP VEKOP
Dobrik-Lupták Sára szeptember 19.
Lendületben a Pénziránytű Iskolahálózat
Információs Társadalom Parlamentje, június 1., Budapest
Az „első lépés” TÁMOP
LEHET JOBB A GYEREKEKNEK!
Tájékoztató a Magyar Nemzeti Vidéki Hálózatról
Közösségi művelődés tanára Osztatlan mesterképzés
ŐRSÉGI TÖBBCÉLÚ KISTÉRSÉGI TÁRSULÁS
Köszöntünk mindenkit a Nyíregyházi Egyetem Nyílt Napján!
Mayer József Budapest február 27.
Foglalkoztatási Paktumok az EU-ban
Kispálné Horváth Mária
Az Emberi Erőforrások Minisztériuma által támogatott együttműködés
D Á N I A 2007.november Készítette: KOVÁCSNÉ NAGY MÁRIA.
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Menedzsment és Vállalatgazdaságtan PhD Menedzsment alapok
SZÁMVITEL.
A MOTIVÁCIÓ SZEREPE ÉS HATÁSKÖRE A KÖZOKTATÁSBAN ÉS A FELSŐOKTATÁSBAN
Az Országos Egészségfejlesztési Intézet fejlesztési projektjei az iskolai egészségfejlesztés területén DR. TÖRÖK KRISZTINA.
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
1993-as közoktatási törvény
A szociális gazdaság jogi háttere Szlovákiában
A Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Intézet Konferenciája
A projektek jelentősége a Műegyetemen
MEGKEZDTÜK A FELKÉSZÜLÉST A TANULÓI LAPTOP PROGRAMRA
SZÁMVITEL Dr. Ormos Mihály egyetemi tanár
HHR.
Horvátországi Magyar Pedagógusok Fóruma
Veszprémi Érseki Hittudományi Főiskola
Áttekintés a HÉTFA Kutatóintézet Önkormányzati témájú kutatásaiból
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM
főigazgatóhelyettes, NSzFI
Tájékoztató az Önkormányzati ASP Projektről
Felhasználóképzés a kórházban
Hallgatói juttatási rendszer
Csecsemő- és kisgyermeknevelő alapképzési szak BA
Az Emberi Erőforrások Minisztériuma által támogatott együttműködés
Új pályainformációs eszközök - filmek
Gyermek- és ifjúságvédelemi feladatok ellátásának támogatása
ÉRINTŐ Sajátos nevelési igényű gyermekek és fiatalok integrációs programja óvodától a munkába állásig TÁMOP A/
A Pénziránytű Alapítvány tevékenységének bemutatása
A turizmus tendenciáinak vizsgálata Magyarországon
KÉT DIPLOMA 10 FÉLÉV ALATT!
SOTER-LINE Soter-Line Oktatási, Továbbképző és Szolgáltató Kft.
Erasmus+ hallgatói mobilitásra jelentkezéshez
Scool-Túra Kft Miskolc Széchenyi út 36.
Iskolai szociális segítő
Erasmus+ hallgatói mobilitásra jelentkezéshez
LIA Alapítványi Ált. Isk. és Szki. Piliscsabai Tagintézménye
Intézményvezetők tájékoztatása Nyíregyházi Egyetem
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN
a Kölcsey Ferenc Református Gyakorló Általános Iskola
Az ELTE Fogyatékosügyi Központ bemutatása
Üzlezi információelemző specializió
A statisztikus elemző specializió
Előadás másolata:

Kárpát-medencei Online Oktatási Centrum K-MOOC

ALAKULÁS Az Óbudai Egyetem Szenátusának döntése alapján a K-MOOC 2014. szeptember 1-jén alakult meg az EKIK egyik tudásközpontjaként. A kezdeményezés Prof. Dr. Rudas Imre nevéhez fűződik.. A K-MOOC-nak megalakulása óta 2 főállású munkatársa van. http://kmooc.uni-obuda.hu/

Miért K-MOOC? A hallgatók új, a világban elterjedt, ingyenes, népszerű képzési formában részesülnek magyar nyelven. A felsőoktatási intézmények a K-MOOC által mindenhol elérhető kurzusokkal az egész magyar nyelvterületen láthatóbbá válnak, emelkedik rangjuk és népszerűségük is. Az oktatók számára lehetőség nyílik, hogy a meglévő kredit értékű tárgyaikat megújítsák. A korszerű tananyagok kifejlesztése elősegíti szakmai fejlődésüket és hozzájárul az intézményben folyó képzés színvonalának emeléséhez. http://kmooc.uni-obuda.hu/

A K-MOOC a határon túli magyarságot szolgálja tovább erősödik az anyaországhoz tartozás és összetartozás érzése a Kárpát-medencében, élővé és a mindennapok gyakorlatává válik az összes magyar tannyelvű képzést folytató intézmény és az összes magyar anyanyelvű hallgató kapcsolata, a határon túli magyar diákok a szülőföldjükön maradva a magyarországi felsőoktatás részének is tekinthetik magukat. A határon túli intézményekben a fentebb felsoroltak mellett: http://kmooc.uni-obuda.hu/

14 határon túli magyar tannyelvű oktatási intézmény csatlakozott eddig 1. Sapienta Erdélyi Magyar Tudományegyetem, Erdély 2. Partiumi Keresztény Egyetem, Nagyvárad 3. Újvidéki Egyetem, Magyar Tannyelvű Tanítóképző Kar, Szabadka 4. Babes-Bolyai Tudományegyetem, Kolozsvár 5. Marosvásárhelyi Művészeti Egyetem 6. Nyitrai Konstantin Filozófus Egyetem, Közép-Európai Tanulmányok Kara 7. Comenius Tudományegyetem, magyar tanszék, Pozsony http://kmooc.uni-obuda.hu/

8. Selye János Egyetem, Révkomárom 9. Szabadkai Műszaki Főiskola 10. Vajdasági Magyar Tudományos Társaság 11. Strossmayer Egyetem, Eszék 12. Danubius Univerzity, Szlovákia 13. MÜFT Oktatási Központ, Székelyudvarhely 14. II. Rákóczi F. Kárpátaljai Magyar Főiskola, Beregszász http://kmooc.uni-obuda.hu/

23 magyarországi felsőoktatási intézmény csatlakozott eddig 1. Kecskeméti Főiskola 2. Gábor Dénes Főiskola 3. Szolnoki Főiskola 4. Miskolci Egyetem 5. Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem 6. Budapesti Corvinus Egyetem 7. Szegedi Tudományegyetem 8. Nyíregyházi Főiskola 9. Apor Vilmos Katolikus Főiskola, 10. Szent István Egyetem, 11. Dunaújvárosi Főiskola, 12. Pécsi Tudományegyetem, http://kmooc.uni-obuda.hu/

Jelenleg a K-MOOC Hálózatát 38 felsőoktatási intézmény képezi!gyete 14. Sárospataki Református Teológiai Akadémia, 15. Eszterházy Károly Egyetem, Eger, 16. Kodolányi János Főiskola, Fehérvár    17. Bhaktivedanta Hittudományi Főiskola 18. Óbudai Egyetem 19. Debreceni Református Hittudományi Egyetem 20. Wekerle Sándor Üzleti Főiskola 21. Pázmány Péter Katolikus Egyetem 22. Zsigmond Király Egyetem 23. Debreceni Egyetem 24. Kaposvári EgyetemuDeJDbreceni Református Je J Jelenleg a K-MOOC Hálózatát 38 felsőoktatási intézmény képezi!gyete http://kmooc.uni-obuda.hu/

Kurzusok meghirdetése A Hálózathoz csatlakozó egyenrangú intézmények minden tudományterületen maguk is készítenek és meghirdetnek a K-MOOC keretében mindenki számára ingyenesen elérhető, online, kredites magyar nyelvű kurzusokat, diákjaik pedig felvehetnek kurzusokat a Hálózat bármely intézménye által meghirdetettekből. A rendszerbe csak olyan kurzus kerülhet, amelyet a K-MOOC Hálózat tagjaként a meghirdető egyetem vagy főiskola saját kredites tantárgyként elfogadott. http://kmooc.uni-obuda.hu/

Kurzusok és hallgatók számának alakulása Tanév/ félév Kurzus szám Összes jelentkező ÓE hallgató Regisztrált Végzős 2014/ 2015/1 4 271 170 101 152 2015/2 9 551 374 177 228 2015/ 2016/1 20 1346 764 582 465 2016/2 23 1524 958 566  764 2016/ 2017/1 45   1476 http://kmooc.uni-obuda.hu/

Folyamatos emelkedés kurzus- és hallgatószámban Folyamatos tehát a kurzusok és a hallgatók számának emelkedése. A mai napig meghirdetett kurzusainkra összesen 5162 hallgató jelentkezett. Ez a pozitív tendencia köszönhető annak is, hogy a 2015-ös és 2016-os minisztériumi támogatások lehetővé tettek tantárgyfejlesztésre irányuló belső és külső pályázati kiírásokat és bizonyos műszaki-informatikai fejlesztéseket is. Az előző tanévben külső intézményként csupán a Gábor Dénes Főiskola és az Eszterházy Károly Egyetem indított 1-1 kurzust a K-MOOC-ban. A tavasszal meghirdetett pályázatunknak köszönhetően a 2016/17-es tanév első félévében az Óbudai Egyetem kívül már további 14 magyarországi és határon túli felsőoktatási intézmény kapcsolódott be a tantárgyfejlesztésbe, kurzuskészítésbe. http://kmooc.uni-obuda.hu/

Magyarországi egyetemek 1. Kaposvári Egyetem – 1 kurzus 2. Debreceni Egyetem – 3 kurzus 3. Eszterházy Károly Egyetem – 4 kurzus 4. Pécsi Tudományegyetem – 3 kurzus 5. Budapesti Műszaki és Közgazdaságtudományi Egyetem – 2 kurzus 6. Szolnoki Főiskola – 1 kurzus 7. Zsigmond Király Egyetem – 1 kurzus 8. Szegedi Tudományegyetem – 1 kurzus 9.Gábor Dénes Főiskola – 1 kurzus 10. Apor Vilmos Katolikus Főiskola – 1 kurzus http://kmooc.uni-obuda.hu/

Határon túli magyar egyetemek 1. Sapienta Erdélyi Magyar Tudományegyetem – 1 kurzus 2.Partiumi Keresztény Egyetem – 4 kurzus 3. Szabadkai Műszaki Szakfőiskola – 1 kurzus 4. Szabadkai Magyar Tanítóképző Kar – http://kmooc.uni-obuda.hu/

K-MOOC-kurzusok 2016/17/II. e 1. Digitális Pedagógia - BME 2. Egészségtudományi ismeretek - Debreceni Egyetem 3. Információkeresés és könyvtárhasználat - Debreceni Egyetem 4. Kereskedelmi jog - Debreceni Egyetem breceniEgyete 5. Mobil programozás - Eszterházy Károly Egyetem (EKE)Károly 6. Tanulásmódszertan és életvezetés - EKE 7. Az informatika logika alapjai - EKE 8. Az objektum orientált programozás alapjai - EKE 9. Optimumszámítás - Kaposvári Egyetem 10. Programozási alapok - Gábor Dénes Főiskolao 11. A jazz kultúrtörténete I. - ÓEÓ 12. A jazz kultúrtörténete II. - ÓE e http://kmooc.uni-obuda.hu/

13. Egyéni és csoportos problémamegoldó technikák - ÓEbudagyetem 14 13. Egyéni és csoportos problémamegoldó technikák - ÓEbudagyetem 14. Bevezetés az ergonómiába - ÓEbud 15. Tartalomkezelés a felhőben: Orchard CMS - ÓEbu 16. Mobil alkalmazás fejlesztés FirefoxOS platformon - ÓEbudai 17. HTML5 - ÓEbudai udai Egyetem 18. Kommunikáció a társas kapcsolatokban - ÓEbudai 19. Munkavédelmi alapismeretek - ÓE Óbudai E 20. Digitális rendszerek - ÓE ÓÓbudai Egyetem 21. Különleges energiaforrások - ÓE udai Egyetem http://kmooc.uni-obuda.hu/

22. Kutatásmódszertan - ÓE budai Egyetem 23 22. Kutatásmódszertan - ÓE budai Egyetem 23. Irányítástechnikai rendszerek - ÓE dai Egyetem 24. Digitális videók készítésének alapjai - ÓE Óbudai 25. Digitális technika I. - ÓE Óbudai Egyetem 26. Alkalmazás fejlesztés Drupal alapokon - ÓE b 27. Gépek CE jelölése, műszaki-jogi megfelelősége - ÓE udai 28. Robotirányítás - ÓE Óbudai Egyetem 29. Szervezeti magatartás - ÓE udai Egyetem 30. Írás és prezentációs készségfejlesztés - ÓE budai 31. Tárgyalástechnika - ÓE budai Egyetem 32. Digitális technika II. - ÓE b 33. Összetett hálózatok vizsgálata - ÓE Óbudai Egyetem 34. Vállalkozásinnováció - ÓE udaEgyetem http://kmooc.uni-obuda.hu/

35. Elektronikus kereskedelem - Partiumi Keresztény Egyetem 36. Erdély és a Partium kulturális öröksége  - P Partiumi Keresztény Egyetem 37. Nemzetközi menedzsment - c P 38. Pénzügytan -  Pécsi Tudományegyetem 39. Turisztikai termékfejlesztés - PPécsi Tudományegyetem 40. Egészségvédelem a családban -  Sapienta EMT 41. Népmese  - Szabadkai Magyar Tanítóképző Karagyar Tanítók 42. Mobil alkalmazások  - Szabadkai Műszaki SzakfőiskolaSzabadkai Műszaki Szakfőiskola 43. e-Business -  Szegedi Tudományegyetem 44. Pénzügyi és számviteli informatika – Szolnoki FőiskolaSzolnoki 45. Információs társadalom - Zsigmond Király Egyetem http://kmooc.uni-obuda.hu/

Pályázat A Hálózathoz csatlakozott magyarországi és határon túli magyar tannyelvű felsőoktatási intézmények oktatói számára kiírt online kurzusok fejlesztésére irányuló pályázatunkra 81 pályamunka érkezett tavasszal, melyből a bíráló bizottság 28 munkát értékelt sikeresnek, tantárgyfejlesztésre alkalmasnak. A kurzuskészítés fázisában 2 pályázó visszalépett a fejlesztéstől (Pázmány Péter Katolikus Egyetem, Szabadkai Műszaki Szakfőiskola egy-egy pályázó oktatója) 2016/17/I-ben 22 pályamunka alapján fejlesztett kurzus indult a K-MOOC-ban, további 4 pedig előreláthatólag a második félévben realizálódik. http://kmooc.uni-obuda.hu/

Fejlesztési támogatás felhasználása - Honlap megújítása - Informatikai hálózat fejlesztése - Hardverfejlesztés - Videó labor kialakítása tantárgyfejlesztés, kurzuskészítés céljából http://kmooc.uni-obuda.hu/

A K-MOOC TÁMOGATÓ ÉS PATRONÁLÓ HÁLÓZATA A K-MOOC határokon átívelő szellemi háttérrendszere a Kárpát-medencei Online Oktatási Centrumot Patronáló és Támogató Hálózat, amely védnökséget vállalva népszerűsíti a K-MOOC által meghirdetett kurzusokat. A Hálózat eddigi tagszervezetei: Csemadok Szlovákiai Magyar Pedagógusok Szövetsége Szövetség a Közös Célokért Fórum Kisebbségkutató Intézet Szlovákiai Magyarok Kerekasztala Magyar Civil Szervezetek Erdélyi Szövetsége Erdélyi Magyar Közművelődési Egyesület Lakitelek Népfőiskola Csehországi és Morvaországi Magyarok Szövetsége Nemzetstratégiai Kutatóintézet http://kmooc.uni-obuda.hu/

JÖVŐKÉP A K-MOOC akkor lesz életképes a jövőben a Kárpát-medencében, ha a Hálózathoz csatlakozott magyarországi és határon túli felsőoktatási intézmények még nagyobb számban, még több saját kurzussal kapcsolódnak be a közös munkába.. Két lehetőség anyagi források tekintetében: - Tananyagfejlesztésre és kurzus menedzselésre kiírandó pályázatok további minisztériumi támogatásokat igényelnek, melyre eredményesen tudna pályázni konzorciumba tömörülve a K-MOOC egész intézményi hálózata. - A K-MOOC-nak, mint az EKIK egyik tudásközpontjának a jövőben széleskörű érdeklődéssel számító, pénzdíjas kurzusok meghirdetését is célul kell tűznie. http://kmooc.uni-obuda.hu/

Száraz Dénes, K-MOOC igazgató A felsőoktatási intézmények kiteljesedett együttműködésnek köszönhetően nyomon követhető a fejlődés a K-MOOC-ban: egyre nagyobb érdeklődés kíséri tevékenységünket! Köszönjük az egyetem vezetősége valamint az EKIK Irányító Testülete részéről megnyilvánuló figyelmet és az egyértelmű támogatást! Köszönöm a figyelmet! Száraz Dénes, K-MOOC igazgató