Jeneiné Gerő Henriett Nemzeti Fejlesztési és Gazdasági Minisztérium

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Szakképzési hozzájárulás év. Legfontosabb változások Új törvény: évi CLV. törvény Módosult a felnőttképzésről, és a felsőoktatásról szóló.
Advertisements

A megoldás: JEREMIE Cél: vállalkozások forráshoz jutásának javítása. A versenyképesség javítása kockázatmegosztáson alapuló piacfejlesztő pénzügyi programokkal.
Olasz Nap Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kereskedelmi és Iparkamara Március 20. “Olasz Külkereskedelmi Intézet (ICE): Promóciós tevékenység és szolgáltatások.
A magyar vállalkozások versenyképessége Pongorné dr. Csákvári Marianna helyettes államtitkár Budapest, november 30.
Uniós források – Fejlesztési irányok (A gyermekvédelmi területek várható fejlesztései európai uniós forrásokból) Csizmár Gábor Szociális és Munkaügyi Minisztérium.
SZÉCHENYI VÁLLALKOZÁSFEJLESZTÉSI PROGRAM: A KKV-kat segítő finanszírozási programok A KKV-kat segítő finanszírozási programok október 29.
Ügyfélközpontú szemlélet kialakítása, aktuális pályázati lehetőségek Dr. Szalay András, megyei képviseletvezető.
DSC TÁMOP Munkahelymegőrző támogatás munkaidő csökkentéssel és képzéssel kombinálva 2009.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Ruska Mónika – Mobilitás Országos Ifjúsági Szolgálat - Fiatalok Lendületben Programiroda.
GINOP / „Út a munkaerőpiacra" GINOP Ifjúsági Garancia program A Veszprém Megyei Kormányhivatal részprojektjei 2016.
Áttörés a hazai távközlésfejlesztésben A Matáv első évtizede Hogyan nőtt a hitelünk? Az út finanszírozása ( ) Készítette: Kis Péter.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai.
Vidékfejlesztési Program pályázatai dr. Mezei Dávid agrár-vidékfejlesztési stratégiai ügyekért felelős helyettes államtitkár Miniszterelnökség április.
Kocsis Tibor Kaposvár, március 01. Vállalatok K+F+I tevékenységének támogatása.
GINOP Gyakornoki program pályakezdők támogatására.
A kis- és középvállalkozások forráshoz jutási és pályázati lehetőségei Géczy Gyula szakmai főtanácsadó.
Dél-dunántúli Regionális Munkaügyi Központ Szőke István szakmai igazgató Pécs, január 29. A gazdasági válság foglalkoztatásra gyakorolt hatásának.
A munkahelymegőrző támogatás. Alapja  Az évi IV. tv. (a foglalkoztatás elősegítéséről és a munkanélküliek ellátásáról) 18. §.  A 6/1996. (VII.16.)
FOGLALKOZTATÁSPOLITIKAI TÁMOGATÁSI ESZKÖZÖK Szombathely, november 19.
TÁMOP B-13/ SZAKMAI-MÓDSZERTANI TÁMOGATÁS A KOMPLEX TELEPPROGRAM ÉS AZ ELNÉPTELENEDŐ FALVAK TÁRSADALMI GAZDASÁGI FOLYAMATAINAK MEGFORDÍTÁSÁT.
TÁMOP program a Dél-alföldi Régióban Dél-alföldi Regionális Munkaügyi Központ.
1 A magyar fejlesztéspolitika irányai Dr. Fellegi Tamás nemzeti fejlesztési miniszter szeptember 27. Miskolc Miskolc / Nemzeti Fejlesztési Minisztérium.
Különadók 2011, Ágazati különadók 2010.december 4-től hatályos 2010.december 4-től hatályos Adókötelezettséggel érintett tevékenység kör: Adókötelezettséggel.
Mindent a „Vállalkozások komplex infokommunikációs és mobilfejlesztéseinek támogatása” című pályázati kiírásról.
Előadó : Tóth Elemérné Mb. ügyvezető igazgató NOVEMBER 18.
Előadó: Bali Kornél Mikro-, kis-és középvállalkozások kapacitásbővítő beruházásainak támogatása.
EU pályázati programok A szervezet / változások 1.A pályázók adminisztrációs terheinek csökkentése a projektfejlesztési, pályázati szakaszban.
A kamara szerepe az export vezérelt magyar gazdaság megteremtésében. Eredmények és problémák Dr. Parragh László elnök Magyar Kereskedelmi és Iparkamara.
Bemutatkozik az Eximbank Rt. Előadó: Dr. Bodnár Zoltán, az Eximbank Rt. vezérigazgatója.
Az EGT és Norvég Alapok ( ) eddigi eredményei
„Szeptember végén” A felsőoktatási pályázati tevékenység jelene és jövője Szitáné dr. Kazai Ágnes Semmelweis Pályázati és Innovációs Központ.
A szerkezetátalakítási programban bekövetkezett változások
A Gazdaságfejlesztési Operatív Program pályázati lehetőségei
TÁMOP / „A hátrányos helyzetűek foglalkoztathatóságának javítása (Decentralizált programok a konvergencia régiókban)”
Tájékoztató a munkahelyteremtő pályázati programról
Kína üzleti szemmel június 24..
Van ötletem, de hogyan valósítsam meg?
A rehabilitációt segítő támogatások, jogszabályi változások
Összeállította: Horváth Józsefné
Kertészet korszerűsítése - ültetvénytelepítés támogatására öntözés
Kihívások a LEADER program eredményes végrehajtásában
A FELÜGYELŐBIZOTTSÁG BESZÁMOLÓJA A VSZT
A víziközmű-szolgáltatásról szóló évi CCIX
ŐRSÉGI TÖBBCÉLÚ KISTÉRSÉGI TÁRSULÁS
Hitelkonstrukciók a pályázati rendszerben
Foglalkoztatási Paktumok az EU-ban
A Digitális szakadék csökkentése (GINOP-6. 1
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
TOP SO „Foglalkoztatási paktum Barcs és térségében” A Foglalkoztatási stratégia célrendszere tervezett programok BARCS VÁROS.
Országos Felnőttképzési Tanévnyitó Debrecen
Az „Út a munkához” program évi változásai
SZÁMVITEL.
Ügyfélközpontú szemlélet kialakítása, aktuális pályázati lehetőségek
Az Országos Egészségfejlesztési Intézet fejlesztési projektjei az iskolai egészségfejlesztés területén DR. TÖRÖK KRISZTINA.
A évi pályázati felhívás legfontosabb szabályai
Áttekintés a HÉTFA Kutatóintézet Önkormányzati témájú kutatásaiból
CONTROLLING ÉS TELJESÍTMÉNYMENEDZSMENT DEBRECENI EGYETEM
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM
A hazai KKV-k fejlesztése hiteltermékkel
Tájékoztató az Önkormányzati ASP Projektről
Modern Vállalkozások Programja
SZÉCHENYI PROGRAMIRODA
Az EU támogatások ellenőrzésének rendszere
Lorem ipsum.
SOTER-LINE Soter-Line Oktatási, Továbbképző és Szolgáltató Kft.
jjjjj MINISZTERELNÖKSÉG
Az „Út a munkához” program évi változásai
Erdőtelepítések, fásítások támogatási lehetőségeinek várható alakulása
KOHÉZIÓS POLITIKA A POLGÁROK SZOLGÁLATÁBAN
Dr. Parragh László elnök Magyar Kereskedelmi és Iparkamara
Előadás másolata:

Mikro-, kis és középvállalkozások forráshoz jutási és pályázati lehetőségei Jeneiné Gerő Henriett Nemzeti Fejlesztési és Gazdasági Minisztérium Vállalkozásfejlesztési Főosztály 2010. május 3.

Előadás tartalma Az előadás felépítése: KKV-k fogalma, legfontosabb mutatóik Kis és középvállalkozások fejlesztésének stratégiája 2007-2013 A vállalkozásfinanszírozás állami támogatási eszköztípusai Új Magyarország Fejlesztési Terv, Gazdaságfejlesztési Operatív Program

Fogalmi lehatárolás A kis és középvállalkozások fogalma: A kis és középvállalkozásokról, fejlődésük támogatásáról szóló 2004. évi XXXIV. törvény alapján. 2005. január 1-től a KKV-k meghatározása: foglalkoztatotti létszáma 250 fő alatt van és, éves nettó árbevétele legfeljebb 50 millió eurónak megfelelő forintösszeg vagy mérlegfőösszege legfeljebb 43 millió eurónak megfelelő forintösszeg. Nem minősül KKV-nak az a vállalkozás: amelyben az állam vagy önkormányzat közvetlen vagy közvetett tulajdoni részesedése külön-külön vagy együttesen meghaladja a 25%-ot Kisvállalkozás: létszám < 50 fő éves nettó árbevétel legfeljebb 10 millió euró mérlegfőösszege, ua.: 10 millió euró Mikrovállalkozás: létszám < 10 fő éves nettó árbevétel legfeljebb 2 millió euró mérlegfőösszege ua.: 2 millió euró

KKV szektor helyzete Magyarországon 2007 0-1 fő 2-9 fő 10-49 fő 50-249 fő KKV összesen 250 főnél nagyobb Összesen Vállalkozások száma* 75,9 19,6 3,7 0,7 99,9 0,1 100,0 Alkalmazottak* 6,7 21,4 21,8 19,7 69,6 30,4 Árbevétel 8,7 14,6 18,9 20,5 62,8 37,2 Export 6,2 6,0 10,1 14,8 37,1 62,9 Hozzáadott érték 9,5 11,3 16,0 19,1 55,8 44,2 Saját tőke 10,8 9,0 16,2 19,2 55,1 44,9

EU és Magyarország nem pénzügyi szektorba tartozó vállalkozásainak fő jellemzői   mikro kis közepes KKV együtt nagy összes Mo.-2007 A vállalkozások száma (ezer) és megoszlása (%) EU-27 18 788 1 402 220 20 409 43 20 452 91,8 6,9 1,1 99,8 0,2 100,0 Mo. 708 27 5 740 1 741 95,5 3,7 0,7 99,9 0,1 Foglalkoztatottak száma (ezer) és 38 890 27 062 21 957 87 909 42 895 130 805 29,7 20,7 16,8 67,2 32,8 1 302 556 481 2 339 737 3 076 42,3 18,1 15,6 76,0 24,0 Átlagos vállalatméret (fő) 2 19 100 4 1 003 6 20 99 3 864 Hozzáadott érték tényezőköltségen (Mrd euró) és 1 251 1 132 1 070 3 453 2 537 5 990 20,9 18,9 17,9 57,6 42,4 8,8 6,8 8,1 23,7 18,7 42,6 20,2 17,6 53,4 46,6

A kis és középvállalkozások fejlesztésének stratégiája 2007-2013 Stratégiai cél Termelékenység növelése Vállalkozói infrastruktúra Tudás Szabályozási környezet Finanszírozás Átfogó célok Közteherviselés Hitel Vállalkozói ismeretek Üzleti és K+F infrastruktúra A stratégiát a Kormány 2007. október 10-ei ülésén fogadta el. Bürokráciacsökkentés Garancia Vállalkozói készség fejlesztése IKT infrastruktúra Gazdálkodási, jogbiztonság Tőke Horizontális célok Bővülő foglalkoztatás Javuló termelékenység Integrálódás a globális gazdaságba Hatékonyabb vállalatok közötti együttműködés

KKV-k finanszírozási forrásainak bővülését szolgáló eszközök A vállalkozásfinanszírozás állami támogatási eszköztípusai: Európai Uniós társfinanszírozással történő vissza nem térítendő támogatások (ÚMFT) Pénzügyi eszközök Kedvezményes kondíciójú mikrohitel; Kedvezményes kondíciójú hitelek; Állami tulajdonú visszaforgó alapok; Kezességvállalás; Kamattámogatás; Refinanszírozás; Állami kockázati tőke; -Kedvezményes kondíciójú mikrohitel: Új Magyarország Mikrohitel Program ll - hitelek: MFB (Vállalkozásfejlesztési Hitelprogram hitelei), Eximbank (Exporttámogató hitelek) közvetlenül, ügynökök útján nyújtott hitelek Állami tulajdonú visszaforgó alapok: OMA-ból Országos Mikrohitel Program Kezességvállalás: Garantiqa Hitelgarancia Zrt terméke, Agrár-Vállalkozási Hitelgarancia Alapítvány termékei, Új Magyarország Portfoliógarancia Program költségvetési viszontgarancia, garanciaszövetkezetek részére nyújtott költségvetési viszontgarancia Kamattámogatás: Széchenyi kártya kamattámogatása Refinanszírozás: MFB forrásbevonásához nyújtott költségvetési garancia, MFB hiteleihez nyújtott költségvetési árfolyamgarancia (Vállalkozásfejlesztési Hitelprogram hitelei devizakamatokhoz kötöttek, ezt vállalja át a költségvetés), GOP-KMOP 4. prioritás refinanszírozási programjai:Új Magyarország KKV hitelprogramok; ÚMFOR=forgóeszköz hitelprogram Állami kockázati tőke: tőkealapok, állami tulajdonú tőkeintézmények termékei, GOP-KMOP 4. prioritás tőkealapokba történő befektetés.

EU pályázatok rendszere Új Magyarország Fejlesztési Terv (II. Nemzeti Fejlesztési Terv) (2007-2013): Gazdaságfejlesztési OP (GOP) Közlekedésfejlesztési OP (KözOP) Társadalmi Megújulás OP (TÁMOP) Társadalmi Infrastruktúra OP (TIOP) Környezet és energia OP (KEOP) Közép-magyarországi régió OP (KMOP) Konvergencia régiók OP (6 db) Államreform OP (ÁROP)

Kistérségek besorolása (311/2007 Kormány rendelet alapján) Magyarország – 174 kistérség KMOP (Budapest és Pest megye) 20 kistérség GOP (6 konvergencia régió) 154 db kistérség 94 hátrányos helyzetű (HH) kistérség többi 60 (nem HH) kistérség 47 leghátrányosabb helyzetű (LHH) kistérség többi 47 HH kistérség komplex programmal fejlesztendő 33 LHH kistérség többi 14 LHH kistérség

ÚMFT Operatív Programjainak végrehajtása Prioritások Igazodnak az egyes OP-kban meghatározott specifikus célokhoz Akcióterv(ek) 2 évre szólnak, jelenleg 2009-2010. Végrehajtás során: tartalmi koordinációt biztosít. Egy OP-ra vagy annak prioritás tengelyére vonatkozik. Támogatási konstrukciókat, azok indokoltságát, célját, ütemezését, indikatív forrásfelosztását mutatja be. Támogatási konstrukciók - Pályázati felhívások

A Gazdaságfejlesztési Operatív Program prioritásai (GOP) 2007-2013 A Gazdaságfejlesztési Operatív Program középpontjában a kkv-k komplex fejlesztése áll A Gazdaságfejlesztési Operatív Program prioritásai (GOP) 2007-2013 milliárd HUF 847,0 A forráshiányos kkv-k segítése a hitelhez való jutás feltételeinek javításával; visszatérítendő támogatások; újszerű pénzügyi eszközök az uniós támogatási rendszerben 4. JEREMIE 189,0 58,6 3. Üzleti környezet A vállalkozások külső működési környezetének javítása, különös tekintettel az info-kommunikációs infrastruktúrára és a logisztikai központokra 341,7 A növekedési potenciállal rendelkező vállalkozások komplex fejlesztése; technológiai modernizáció; szervezetfejlesztés és modern folyamatmenedzsment ösztönzése 2. Vállalati kapacitások komplex fejlesztése 257,6 1. K+F+I kapacitás és aktivitás növelése A K+F+I tevékenység fokozása; a K+F+I folyamatok résztvevői között együttműködés erősítése; a növekedési pólusok fejlesztése; klaszterek; piaci környezet fejlesztése 2009 évi OP módosítást követő keret + Közép-Magyarországi OP (KMOP) 1. prioritása (tükör program – 94 milliárd forint) Minden pályázat nyitott a kkv-k számára, csak néhány konstrukcióban pályázhatnak nagyvállalatok 11

GOP támogatások intézményrendszere Szakminisztérium(ok): NFGM; MEH; KvVM Gazdaságfejlesztési Programok Irányító Hatóság (1083/2006 EK rendelet alapján) A többi OP IH-hoz hasonlóan az NFÜ önálló szervezeti egységeként működik 1083/2006 EK rendelet alapján a GOP-al kapcsolatos feladatokat lát el Közreműködő Szervezet – GOP: 1-3 prioritás: Magyar Gazdaságfejlesztési Központ Zrt. (255/2006 Korm. rendelet); GOP: 4. prioritás: Magyar Vállalkozásfejlesztési Központ Zrt. GOP, KMOP -val kapcsolatos pályázatkezelési közreműködői feladatok ellátása, az NFÜ-vel kötött szerződés és a hatályos uniós és hazai jogszabályoknak megfelelően. GOP IH- tervezés, koordináció, végrehajtás, ellenőrzés, monitoring, beszámoló készítése, MoB ülések megtartása

A kedvezményezett (vállalkozás) részére történő kifizetés folyamata Igazoló Hatóság: A strukturális alapok és a Kohéziós Alapból támogatott fejlesztések megvalósítására szolgáló operatív programok igazoló hatósága a Pénzügyminisztérium elkülönült szervezeti egysége. átutalások fogadása az Európai Bizottságtól; az uniós hozzájárulások átutalása a Nemzeti Fejlesztési Ügynökségnek a vonatkozó fejezeti kezelésű előirányzat-felhasználási keretszámlájára; a költségnyilatkozatok és átutalás igénylések elkészítése, igazolása és benyújtása a Bizottsághoz; A kedvezményezett a projekt megvalósítása során keletkezett számláit az előrehaladási jelentéssel együtt rendszeres időközönként benyújtja a közreműködő szervezethez. A közreműködő szervezet az elszámolásokat pénzügyileg, tartalmilag és formailag ellenőrzi, a kockázatelemzés alapján készített ellenőrzési tervnek megfelelően helyszíni ellenőrzést is végezhet. A KSz a jóváhagyott elszámolások alapján gondoskodik a támogatások kedvezményezettek részére történő kifizetéséről. Az elvégzett ellenőrzések eredményéről hitelesítési jelentésben tájékoztatja az irányító hatóságot és az igazoló hatóságot. A kedvezményezett részére kifizetendő támogatás uniós részét az irányító hatóság a központi költségvetésből megelőlegezi, majd a rendelkezésre álló előfinanszírozási forrásból és a későbbi időközi kifizetésekből az igazoló hatóság az irányító hatóság részére megtéríti.

Pályázó gazdálkodására vonatkozó leggyakoribb Pályázó gazdálkodására vonatkozó leggyakoribb! feltételek a GOP vállalkozásfejlesztési pályázatainál Nem nyújtható támogatás azon pályázó részére: Saját tőke nem negatív. Saját tőkéje nem csökkent a törzstőke jogszabályban előírt legkisebb mértéke alá Nem minősül non-profit gazdasági társaságnak, kettős könyvvitelt vezet, és nem tartozik az EVA hatálya alá. Aki vagy amely nem minősül nehéz helyzetben lévő vállalkozásoknak (85/2004 Kormányrendelet; 8. melléklet). Aki vagy amely nem rendelkezik legalább X lezárt, teljes üzleti évvel. Akinek vagy amelynek az egy foglalkoztatottra eső nettó árbevétele (egyéni vállalkozók esetén adóalapba beszámított bevétele) nem érte el legalább a 4 millió forintot. Aki vagy amely jelen projektjének az elszámolhat összköltsége meghaladja a legutolsó lezárt, teljes üzleti év éves beszámolója alapján a nettó árbevételét, e.v. esetén adóalapba beszámított bevételét. Nettó árbevétele X%-nál nagyobb mértékben csökkent az azt megelőző lezárt, teljes üzleti év nettó árbevételéhez vagy adóalapba beszámított bevételéhez képest. - akinek, vagy amelynek a saját tőkéje a pályázat benyújtását megelőző jóváhagyott (közgyűlés, taggyűlés, illetve a tulajdonosok által jóváhagyott) legutolsó lezárt, teljes üzleti év éves beszámolója alapján negatív.

Kötelezettségvállalás a GOP vállalkozásfejlesztési pályázatainál A pályázónak az alábbi kötelezettségek valamelyikét kell vállalnia: A projekt befejezési évét közvetlenül követő 2 üzleti évben az átlagos éves nettó árbevétel %-os reálváltozása nem csökken a pályázati kiírásban meghatározott értékhez képest. A pályázónak vállalnia kell, hogy a projekt befejezési évét közvetlenül követő 2 üzleti évben az éves átlagos statisztikai létszámának átlagos értéke nem csökkenhet a bázislétszám alá. Bázislétszámnak minősül a pályázat beadását megelőző év éves átlagos statisztikai állományi létszáma. A pályázónak vállalnia kell, hogy a támogatott beruházással létrehozott termelő kapacitásokat, szolgáltatásokat, információs technológiai fejlesztéseket, honlapot, valamint a támogatott minőség-, környezet- és egyéb irányítási, vezetési, hitelesítési rendszereket, szabványokat a projekt befejezési évét követő 3. ületi év végéig az adott régióban fenntartja és üzemelteti (nagyvállalatok esetében 5 évig). Az első évben a változást a bázisárbevételhez, a következő évben a tárgyévet megelőző évhez viszonyítva kell számítani. A bázisárbevételnek a pályázat benyújtását megelőző üzleti év (2009) árbevétele (egyéni vállalkozók esetében az adóalapba beszámított bevétele) számít.

K+F+I GOP 1. prioritás pályázatai Piacorientált kutatás-fejlesztési tevékenység támogatása Kutatás-fejlesztési központok fejlesztése, megerősítése Innovációs klaszterek támogatása Innovációs és technológiai parkok támogatása Vállalati innováció támogatása Innovációs klasztertagok vállalati innovációjának támogatása Vállalati K+F kapacitás fejlesztése Vállalkozások beszállítói és technológiai innovációs együttműködésének fejlesztése Ezen pályázati kiírások mindegyike 2010. január 20. előtt került meghirdetésre, ezért, tekintettel a 1003/2010.(I.19.)Kormányhatározat 7. pontjának az 1050/2010.(II.26.) Kormányhatározattal történt módosítására, a pályázatok esetében a felfüggesztés visszavonásra kerül, tehát 2010. március 5-től ismét nyújthatóak be pályázatok a kiírásokra változatlan feltételek mellett. - a GOP-2009-1.1.2. (KMOP-1.1.2.) „Kutatás-fejlesztési központok fejlesztése, megerősítése”, - a GOP-2009-1.2.1. (KMOP-1.1.3./A) „Akkreditált innovációs klaszterek támogatása”, - a GOP-2009-1.2.2. „Innovációs és technológiai parkok támogatása”, - a GOP-2009-1.3.2. „Vállalati kutatási-fejlesztési kapacitás erősítése”, GOP-1.1.1. – 2010 március 29-ig; KMOP-1.1.1. – lezárult. GOP-1.1.2.; KMOP-1.1.2. – mindkettő 2010 július 5. GOP-1.2.1. – 2010 augusztus 30.; KMOP-11.1.3/A – augusztus 30.ig GOP-1.2.2. – 2010 december 31. GOP-1.3.1/A – 2010 március 19. KMOP – 1.1.4. – 2010 május 31. hosszabbított beadási határidők! GOP-1.3.1/B; KMOP-1.1.3/C – 2010 augusztus 30. GOP-1.3.2. – 2011 január 10.; KMOP-1.1.5 – 2010 július 5-re módosult! (rövidült) GOP-1.3.3. – 2010 február 5-ével lejárt!

Mikro- és kisvállalkozások technológiai fejlesztése Vállalatok – kiemelten kkv-k - komplex fejlesztése GOP 2. prioritás pályázatai Mikro- és kisvállalkozások technológiai fejlesztése Komplex vállalati technológia fejlesztés Magas foglalkoztatási hatású projektek támogatása Hulladékhasznosítási célú technológia fejlesztés Környezetközpontú technológia fejlesztés Vállalati folyamatmenedzsment és elektronikus kereskedelem támogatása: Vállalati folyamatmenedzsment és elektronikus kereskedelem komplex támogatása GOP-2.1.1/A; KMOP-1.2.1/A – (GOP-2.1.1/A -2010 március 29-től) mindkettő december 31-ig ; GOP-2.1./KMOP-1.2.1/B – 10. héten társadalmi egyeztetésen. 211/B;121/B – május 31- szept. 6-ig. 212 – május 25 – dec. 31-ig GOP-2.1.3. – 2010 március 5-től ismét benyújtható. GOP-2.1.4./H; KMOP-1.2.4./A – 2010 április 30-ig: vállalkozások hulladékhasznosítására irányuló meglévő és új tevékenységeinek támogatása GOP-2.1.4/K – 2010 augusztus 31-ig, KMOP-1.2.4/B – 2010 május 31-ig: környezeti technológia terhelés csökkentése vállalkozások technológiai fejlesztése által GOP-2.2.1.; KMOP-1.2.5. – 2010 december 31-ig. GOP-2.2.3. – 2010 december 31-ig. 17

Üzleti környezet fejlesztése GOP 3. prioritás pályázatai Hálózati infrastruktúra létrehozása Logisztikai központok és szolgáltatások fejlesztése Vállalati Saas központok létrehozásának és fejlesztésének támogatása GOP-3.2.1.; KMOP-1.4.2. – 2010 december 31-ig. 1. Intermodális logisztikai központok1 fejlesztése. Intermodális logisztikai központ, mely az alábbi feltételek egyikét a pályázat benyújtását megelőző üzleti évben teljesíti, vagy ezek a GOP-2009-3.2.1 vagy KMOP-2009-1.4.2 pályázat segítségével megvalósított fejlesztés eredményeként jönnek létre: 1.1. A terület összes fedett raktározási kapacitása (lásd fogalomjegyzék) legalább 10 ezer m2 és intermodális átterelés (lásd fogalomjegyzék) bonyolódik a területen, vagy 1.2. az intermodális átterelés legalább 125 ezer tonnát ér el. (KMOP-ban csak ez) 2. Regionális logisztikai központok fejlesztése Regionális logisztikai központ, mely az alábbi feltételt a pályázat benyújtását megelőző üzleti évben teljesíti, vagy ez a fejlesztés eredményeként jön létre:2.1. A terület összes fedett raktározási kapacitás legalább 5 ezer m2. GOP-3.4.1. – 2009 október 31-én lezárult. A támogatás célja olyan alkalmazás szolgáltató központok létrehozásának támogatása, melyek professzionális informatikai alkalmazásokat, mint szolgáltatást nyújtanak (Software as a Service, SaaS) kis- és középvállalatok (KKV-k) számára. Ezzel elérhetővé válik a KKV szektor számára, hogy működésüket, külső és belső folyamataikat olyan informatikai alkalmazásokkal támogassák, melyeket saját beruházásból nem, vagy csak nagy anyagi áldozatok árán lennének képesek megvalósítani, ezzel növelve a szolgáltatást igénybe vevő KKV-k hatékonyságát, bruttó hozzáadott érték termelő képességét. 18

Regionális Tőkebefektetési Alap Vállalati tanácsadás További EU-s hazai társfinanszírozású vállalkozásfejlesztési pályázatok Regionális operatív programok gazdaságfejlesztési célú pályázati kiírásai: Az üzleti infrastruktúra és befektetési környezet fejlesztése – ipari parkok, iparterületek és inkubátorházak támogatása Vállalkozások termelési infrastruktúrájának, telephelyének fejlesztése (Ipartelepítés, Telephelyfejlesztés) Vállalkozások együttműködésének erősítése – Klaszterek létrehozása, fejlesztése Regionális Tőkebefektetési Alap Vállalati tanácsadás Regionális Tőkebefektetési Alap: Fejlesztéspolitikai, struktúrapolitikai eszköz. Vannak régiós és szektorális céljai. Növekedési potenciállal rendelkező KKV-k számára biztosít stagnáló időszakban pótlólagos forrást és szolgáltatásokat a szükséges technológiai fejlesztésekhez, struktúraváltáshoz. Cél a foglalkoztatás megőrzése is. Kedvezményezettjei olyan KKV-k amelyek gazdasági súlya jelentős egy-egy régió valamely gazdasági ágazatában. Tranzakciós méret: 0,5 m euró kb. 125 m HUF Tőke juttatás feltétele a hatékonysági elvárások rögzítése és a tőkével együtt járó menedzsment tanácsadás keretében történt ajánlások elfogadása. Vállalati tanácsadás: KKV-k sikeres működéséhez szükséges vállalkozói ismeretek fejlesztése, információnyújtás, egyedi, vállalkozás specifikus üzleti tanácsadás révén. A már kiépült vállalkozásfejlesztési intézményrendszeren, szakembereken alapuljon

Új Magyarország Mikrohitel Program Célcsoport Hiteltípusok Futamidő Kamat, díj Elérhető Információ Mikrovállalkozások (az ország egész területén, de a Közép-magyarországi Régió tekintetében elkülönített forráskeretből történik a finanszírozás) Beruházási (10 M Ft) és forgóeszköz (6 M Ft) Beruházási 10 év, forgóeszköz 3 év A finanszírozó szervezet döntése szerint, egyéb díj max. 50 E Ft a Programba bejelentkezett MFSZ-ek (pénzügyi vállalkozások, pl. Mifin Zrt, egyes HVK-k), valamint a hitelintézetek (pl. K&H, Volksbank) kirendeltségeinél www.mvzrt.hu Keret: 58,5 Mrd (GOP 48,5 + KMOP 10) Saját erő a tervezett fejlesztés 20 %-a. 2010 11. hét: GOP: 1597 db beérkezett pályázat, 9,2 Mrd HUF értékben. KMOP: 443db; 2,6 Mrd Összesen: 2040 db; 9,8 Mrd HUF

Új Magyarország KKV Hitelprogram Célcsoport Hiteltípusok Futamidő Kamat, díj Elérhető Információ Kis- és középvállalkozások (a Közép-magyarországi Régióban megvalósuló beruházás kivételével) Beruházási (10 -100 M Ft) 10 év, türelmi idő max. 2 év. Kb. 6,3% + egyéb mérsékelt díjak a Programba bekapcsolódott hitelintézetek kirendeltségeinél www.mfb.hu; www.mvzrt.hu KKV beruházás hitel. Keret: 50 Mrd (MFB 25 + GOP 25) KMOP nem elérhető. Saját erő: a beruházás nettó bekerülési értékének legalább 15 %-a. 2010. 11 hét: Csak GOP! 110 db beérkezett pályázat, 4,4 Mrd értékben.

Új Magyarország Forgóeszköz Hitelprogram Célcsoport Hiteltípusok Futamidő Kamat, díj Elérhető Információ Kis- és középvállalkozások (Közép-magyarországi Régióban is) Forgóeszköz finanszírozás (1 -200 M Ft) 1 év + 1 nap vagy 2 év Kb. 8,75% + egyéb mérsékelt díjak a Programban résztvevő hitelintézetek fiókjaiban www.mfb.hu; www.mvzrt.hu MFB, MV Zrt, NFGM együttműködésében kodlgozott. Forgóeszköz felvétel biztosított kedvezményes kamattal, termelő, szolgáltató és (kereskedelmi) vállalkozások forgóeszköz és átmeneti forráshiány finanszírozását szolgálja. Keret: 100 Mrd (MFB 50 + GOP+KMOP 50) 2010. 11 hét: GOP: 62 db beérkezett pályázat, közel 3 Mrd forint értékben KMOP: 19db; 0,5 Mrd Összesen: 129 db; 4,9 Mrd HUF

Új Magyarország Portfóliógarancia Program Célcsoport: Hiteltípusok: Futamidő: Kamat, díj: Elérhető információ: Kis- és középvállalkozások (az ország egész területén) KKV-ék számára adott bankhitelekhez nyújtott garanciák, amik lehetővé teszik az alacsony fedezet mellett történő hitelfelvételt Beruházási és forgóeszközhitel (max. 200 M Ft) Portfóliógarancia esetében max. 10 év Megegyezik a Portfoliógarancia mértékének évi 1%-val. www.mvzrt.hu Keret: 28,2 Mrd (GOP 25,3+ KMOP 2,9) A program keretében vállalt kezességvállalás lehívásából eredő fizetési kötelezettségekre a központi költségvetés a tárgyévre vonatkozó költségvetési törvényben meghatározott mértékű visszavonhatatlan viszontgaranciát vállal, ez jelenleg 100 %. 2010. 11. hét: GOP: 94 db beérkezett pályázat, 1,4 Mrd értékben. KMOP: 27 db; 0,5 Mrd Összesen: 121 db; 1,9 Mrd HUF

Új Magyarország Kockázati Tőkeprogram Célja a korai és növekedési szakaszban lévő kis- és középvállalkozások tőkefinanszírozása a magánbefektetők legalább 30%-os bevonásával. A kockázati tőkeprogram megvalósítására 40,5 milliárd forint áll rendelkezésre (GOP 36,5 milliárd forint, KMOP 4,0 milliárd forint), amely a magánbefektetők forrásával együtt mintegy 50 milliárd forint. A tőkeprogram keretében 2009 októberében 8 tőkealap-kezelő nyert el összesen 31,5 milliárd forintot (27,5 milliárd forint konvergencia régiók, 4 milliárd Közép-magyarországi régió) tőkalapok létrehozására. További információ: www.mvzrt.hu 70 %-ban állami, 30%-ban magánforrásból valósulnak meg a közös befektetések, annak érdekében hogy a magánszektort az általa eddig kevésbé preferált kisméretű, korai és növekedési szakaszban lévő cégek tőkefinanszírozására ösztönözze. Kedvezményezett: 5 évnél nem régebben alapított kkv-k, amelyek nettó árbevétele nem haladta meg egy évben sem a 1,5 Mrd forintot.

Köszönöm figyelmeteket! További információ: www.nfgm.gov.hu www.nfu.hu www.mvzrt.hu Köszönöm figyelmeteket!