Mercedes-Benz-Iskola

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
– A nemzeti köznevelésről szóló évi CXC. törvény – A szakképzésről szóló évi CLXXXVII. törvény – A nevelési-oktatási intézmények működéséről.
Advertisements

Ráczné Dr. Rózsa Katalin projektvezető A DASZK fő feladatai TÁMOP /2-2F
Ady Endre Német Nemzetiségi Nyelvoktató Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola - Berhida Környezeti nevelés.
Munkácsy Mihály Német Nemzetiségi Nyelvoktató Általános Iskola Pápa.
1. Bethlen Gábor Középiskola, Szakképző Iskola és Kollégium Nyírbátor 2 Iskolai közösségek A tanulók összetétele: A tanulói létszám jelenleg:780 fő –Szakközépiskolai.
MIÉRT AZ AVASI? németes szemmel. Németes képzésformáink:  5 éves német két tanítási nyelvű képzés  emelt óraszámú német tagozat  németet lehet tanulni.
Dr. Vandlik Erika OEFI - Országos Addiktológiai Centrum Ifjúsági addiktológiai ellátás feltételeinek kialakítása a Norvég finanszírozási mechanizmus keretein.
A Mi Házunk Határtalan Szív Alapítvány (Esztergom)
Joó Horti Lívia MNT, Közoktatási Bizottság elnöke Szabadka, március 29.
Bemutatkozás Fodor Noémi Gépészmérnök – mérnöktanár Környezetirányítási szakértő TAR-ZERT Auditor Minőségirányítási vezető.
Budapest-Fasori Református Kollégium Julianna Általános Iskola.
A nemzetiségi nevelés-oktatás eredményei és hatékonyság mutatói a tótkomlósi Szlovák Két Tanítási Nyelvű Általános Iskolában és Óvodában Készítette: Laukó.
Than Károly Ökoiskola Jó gyakorlatok. BEFOGADÓ ISKOLA VAGYUNK LEHETŐSÉGET ADUNK ELFOGADUNK EGYÉNI TANULÁSI UTAKAT KERESÜNK.
Bolyai Farkas Szakképző Iskola „ Régi hagyományok… … új tudományok”
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS Jogok és kötelességek a családban.
Bölcsészettudomány › andragógia › anglisztika › germanisztika (néderlandisztika, német) › magyar › néprajz › pedagógia › pszichológia › romanisztika (francia,
{ Fokról fokra a cél felé NYITÓRENDEZVÉNY Azonosító szám: TÁMOP B Fokról fokra a cél felé NYITÓRENDEZVÉNY Azonosító szám: TÁMOP B
A KECSKEMÉTI BOLYAI JÁNOS GIMNÁZIUM
A székesfehérvári fiatalok helyzete
A szakiskolák aktuális problémái
A Szociális intézményi férőhely kiváltási szakmai koordinációs műhely munkája – EFOP VEKOP/15 TÁRS PROJEKT bemutatása EFOP VEKOP
Work-based Learning in CVET Az ALFA KISOSZ Érdekvédő és Képző Egyesület szerepe a projekt megvalósításában Előadó: Czibula Zoltán igazgató ALFAKÉPZŐ.
Önkéntes segítő gyakorlat a Család- és Gyermekjóléti Központnál
Palotás József elnök Felnőttképzési Szakértők Országos Egyesülete
FELVÉTELI TÁJÉKOZTATÓ
MOB (MAGYAR OLIMPIAI BIZOTTSÁG) felügyeletével
A vállalati érdekek és a család összhangjának megteremtése
Nemzeti Erőforrás Minisztérium Oktatásért Felelős Államtitkárság
Tájékoztató a felsőoktatási felvételi eljárásról és az emelt szintű képzés választásról február 22.
BOROS SÁMUEL SZAKGIMNÁZIUMA
LEHET JOBB A GYEREKEKNEK!
Barcsák Marianna KPSZTI
Területi tapasztalatok a hátrányos helyzetűek oltásával/átoltottságával kapcsolatban Dr. Kohut Zsuzsanna HBMKH NSzSz Járványügyi Osztály A folyamatos.
2017. Szeptemberében induló képzések
ÉRDI VÖRÖSMARTY MIHÁLY GIMNÁZIUM
Pályaválasztási tanácsadás
Duális képzés a társadalmi felelősségvállalás szemszögéből
Köszöntünk mindenkit a Nyíregyházi Egyetem Nyílt Napján!
D Á N I A 2007.november Készítette: KOVÁCSNÉ NAGY MÁRIA.
Kompetenciák az osztott tanárképzésben
Baross László Mezőgazdasági Szakközépiskola és Szakiskola Mátészalka
Szülői választmány 2016.okt.18.
Mátészalkai Szakképző Iskola
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
1993-as közoktatási törvény
Kandó Kálmán Szakközépiskola és Szakiskola
BGSzC Vásárhelyi Pál Kereskedelmi Szakgimnázium
HHR.
Villamosmérnök képzés a BME-n
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Életpálya-tanácsadás Csanádi Nikolett Hényel Anett.
2017. December 7. MGYOSZ tapasztalatai.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM
főigazgatóhelyettes, NSzFI
Tantárgyfelosztás Mint az intézményi költségvetés alapdokumentuma
A gyermeki jogok érvényesítése
DARUS.
Az iskolavezetés lehetőségei a környezettudatosság fejlesztésében a a Than Károly Gimnázium, Szakközépiskola és Szakiskolában
Általános iskola eredménye, értékelése
az ADYban tanulna tovább 
A Vezetői munka értékelése a szülők szemével
Econventio Kerekasztal Közhasznú Egyesület
Belügyi Rendészeti Ismeretek
Együtt Nyírbátorért Helyi Közösség
A KECSKEMÉTI BOLYAI JÁNOS GIMNÁZIUM
Scool-Túra Kft Miskolc Széchenyi út 36.
Intézmény minőségirányítási programja
Németország BESZÁMOLÓ 2014
LIA Alapítványi Ált. Isk. és Szki. Piliscsabai Tagintézménye
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN
Kattintson a megfelelő gombra a vetítés elkezdéséhez!
Előadás másolata:

Mercedes-Benz-Iskola

Amit fontosnak tartunk! az iskola a tudás és sikerélmény forrása legyen Átmenet biztosítása az iskola és az óvoda között Gyerekek biztonságban érezzék magukat Fontos a tanítók személye – kötődés kialakítása A gyermek ösztönzést és irányítást kapjon az iskolában Alapkészségek erősítése – számolás, olvasás, írás Játékos nyelvtanulás – nyelv mint kommunikációs eszköz

Miért válasszon bennünket? Magas szintű de gyermekre szabott oktatás, elkötelezett és felkészült tanítókkal Oktatás anyanyelvi és magyar tanárokkal teamteaching formájában Kompetencia alapú oktatás, kooperatív tanulási formák Kis létszámú osztályok és csoportbontás Modern jól felszerelt iskolaépület, szép, rendezett iskolai környezet Egyénre szabott fejlesztés Tandíjmentes

Innovációk – Hogyan ? ritmizált napi beosztás - egész napos nevelés 5.osztálytól tantárgyközi módszertani tanterv – tanulás- tanítása … 8. osztályban nemzetközi egynyelvű ingyenes nyelvvizsga- DSD I.

Hogyan tovább? MNÁMK Baja – Deutsche Schule folytatás 10. osztály után, esetleg 8. után – kollégiumi elhelyezés Német-magyar tagozatos gimnáziumi képzés-10. után Nemzetiségi tagozatos – gimnáziumi képzés – nyolcadik után Nemzetiségi szakközépiskolai képzés - turisztika 8. osztály után – együttműködés kecskeméti középiskolákkal a felvétel biztosítására tanulmányi eredmények függvényében

Hogyan tovább? Távlatok Hangsúlyok Nyelvtanulás – német nyelvű program – német bizonyítvány Tantervi harmonizáció: Magyar nyelv és irodalom tantárgy oktatása 5. osztálytól magyar történelem oktatása Távlatok Pályaorientáció - szerteágazó gazdasági kapcsolatrendszer Praktikum/gyakorlat lehetősége a MBMH-nál Továbbtanulás külföldön

Einschulungsfeier/évnyitó

Deutsch/német

Mathematik/matek

Jahreszeitlicher Unterricht/évszakok

Neue Medien/médiahasználat

Kooperation mit VPI/együttműködés házon belül

Feste und Feiern/ünnepeink

Außerschulische Lernorte/ …és házon kívül

Lerngänge/házon kívül

Museumsbesuche/múzeumlátogatás

Wettbewerbe/versenyek

Ausflüge und Wandertage.../ kirándulás

...mit Übernachtung/bagolytúra

Pausen/szünetben

Ritmizált nap órarend minta   Hétfő Kedd Szerda Csütörtök Péntek 8.00 - 8.45 Anyanyelv Matematika 8.50 - 9.35 Idegen nyelv 10.00 - 10.45 Ének/Körny ism Etika 10.50 - 11.35 Sport 11.50 - 12.35 Felzárkoztatás 12.35 - 13.20 Ebédidő ( Menza ) 13.20 - 14.05 Irányított tanulás / házi feladatok elkészítése 14.10 - 14.55 Szakkör/Napközi  Szakkör /Napközi Szakkör/Napközi 15.00 - 15.45  Szakkör/Napközi  Napközi Teamteaching órák két tanító vezetésével Csoportbontásban tartott órák (anyanyelv, idegen nyelv) Magyar tanterv szerint tartott plusz órák magyar gyerekeknek Délutánokon szakkörök, művészeti nevelés stb.

Felvételi kritériumok Fontos!! A német nyelv kiemelt jelentőséget foglaljon el a gyermek életében. Előnyt jelent, ha a gyermek már találkozzott a német nyelvvel, érti és esetleg beszéli is azt Felvehetők köre: Az MBMH dolgozói kör gyermekei Kecskeméten és környékén élő magyar anyanyelvű és állampolgárságú németül tanulni akaró gyerekek Az MBMH beszállító köréhez tartozó gyermekek Kecskeméten és környékén élő német családok gyermekei

Felvételi eljárás / időpontok