Katasztrófaturizmus Avagy az emberi kíváncsiság határtalan.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Magyar Fesztiválszövetség közgyűlése Százhalombatta, november 25. Dr. Faragó Hilda.
Advertisements

Tíz éves a Filozófiai Kert
Turisztikai szuksegletek
Gábor Dénes Tehetségpont
FIP képzés - menetrend 01. – Bevezetés – Általános információk a FIP-ekről 02. – Közfeladatot ellátó szervek, közérdekű adatok közzététele 03. – ÁFSZ és.
M OBILITÁSI HAJLANDÓSÁG VIZSGÁLATA FŐVÁROSI ÁLLÁSKERESŐK KÖRÉBEN Molnár Nikolett PhD-hallgató XI. MRTT vándorgyűlés Kaposvár, 2013.
 Az egyetemi évek alatt a legcélszerűbb külföldön élni egy darabig > támogatott, legkevesebb függőség itthon  Kalandvágy, önállóság, nyelvi akadályok.
Az Atomenergia.
Szemerszki Csilla Csernobil
Szövegminta Szövegminta szövegminta MEZŐGAZDASÁG- ÉS KÖRNYEZET- TUDOMÁNYI KAR, GÖDÖLLŐ.
A Z IKCS TEVÉKENYSÉGE TÁMOP integrÁLOM Kovácsné Borbély Zsuzsa.
A természettudományok helye a közoktatásban Szabó Gábor egyetemi tanár, Szegedi Tudományegyetem & ELFT főtitkár.
 2002 október – december  Post szeptember 11-i kampány  Cél: bemutatni az amerikai muzulmánok boldog életét, meggyőzni a világot, hogy ne utálják az.
Közösségi portálok használata
A GYÓGYTURIZMUS HELYZETE MAGYARORSZÁGON, FEJLESZTÉSI LEHETŐSÉGEI (THE POSITION OF MEDICAL TOURISM IN HUNGARY AND ITS DEVELOPMENT OPPORTUNITIES) Készítette:
Szövegminta Szövegminta szövegminta ÁLLATORVOS-TUDOMÁNYI KAR, BUDAPEST.
A kisebbségi (magyar) felsőoktatás kialakulása és perspektívái Szatmárnémetiben Készült a Debreceni Egyetem Nevelés – és Művelődéstudományi Doktori Program.
Budapest.
Ismerje meg a Napi Gazdaság olvasóit! május 27.
BIZTONSÁGOS KARBANTARTÁS Helyszín, dátum Egészséges munkahelyek kampány
Gödöllő és környéke kulturális turisztikai programjainak bővítése Előadó Maka Marianna TTF Nonprofit Kft.
Katona András Magyar Turizmus Zrt.
Okos Jövő Fórum 2014 Smart Future Forum Okos Jövő Fórum 2014 A rendezvény koncepciója 2 2 Hagyományteremtő céllal megrendezett szakmai fórum az.
A csernobili katasztrófa és annak következményei
Gyere velünk testvériskolánkba,a németországi Olpe városába !!! Hozd magaddal a barátodat is! Német és/vagy angol nyelvtudás el ő ny, de nem kötelez ő.
Idegenforgalmi kommunikáció
Magyar Turizmus Zrt. Dél-Dunántúli RMI Marketingterv prezentáció
Miskolc belváros rekonstrukció Káli Sándor polgármester.
 Környezetünkre legalább annyi figyelmet kell fordítanunk, mint bármi másra az életben. A mai emberek nagyon keveset törődnek környezetükkel és egészségükkel.
A kulturális turizmus trendjei és a
Eszterházy Károly Főiskola 3300 Eger, Eszterházy tér. 1 TÁMOP D-12/2/KONV Az Eszterházy Károly Főiskola Roma Szakkollégiumának.
Önkéntesség, mint társadalmi szerepvállalás
Vörösiszap katasztrófa!!!
Utazás Budapest. Helyszín, időpont Idén, 33-dik alkalommal, március 5-7 között kerül megrendezésre a Hungexpo budapesti vásárcsarnokban, Budapest.
TURIZMUS, KIÁLLÍTÁSOK Egyházi könyvtárak a 21. század elején EKE konferencia Budapest, OSZK március 25.
1458/17. tétel. 17/A Ez ideig ismeretlen külföldi partner kereste fel ben, és ajánlott fel a Földközi-tenger egyik szigetén szolgáltatásokat az.
Tourinform Gödöllői Kistérség Irodája
TOURINFORM IRODA BADACSONY SZIGLIGET
JUVENTUS MÉDIA kreatív a Delta-Popp részére kedd, július 28.
Szövegminta Szövegminta szövegminta. Szövegminta Az élô és élettelen természettudomány, valamint a társadalomtudomány számos területén oktató intézményünk.
Magyar expedíció Csernobilban – A csernobili lezárt zóna felé vezető út.
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet1 Fehérvári Anikó Munkapiaci elvárások FSZ- és BA-hallgatók körében ONK november.
Harruckern János Közoktatási Intézmény Gyula „Zöld út a jövődhöz” május 01. – február 28 TÁMOP B
A Dunaújvárosi Főiskola megújuló energiaforrás beruházásának elemzése Duhony Anita /RGW4WH.
A kétütemű dízelmotor felépítése, működése, modern alkalmazásai.
Atomerőmű. Működése A reaktor térben maghasadást idéznek elő amely, magas hő leadással jár. Ezzel az energiával vizet melegítenek fel melynek gőzével.
Egyenlőbb esélyek – nők a munkaerőpiacon Fórum Szentgotthárd, február 15. OFA/2007/SZFK/7242/195 számú projekt „A program megvalósulását az Országos.
Szállodák és utazási irodák kapcsolata az idegenvezetőkkel (idegenvezetéssel) február 24. Kundi Viktória Kodolányi János Főiskola.
Dokumentum generálás LabVIEW-ban Mérnök informatikus Farkas András.
LabVIEW 2009 SP1 telepítése, funkcióinak megismerése Hallgatói tudományos és szakmai műhelyek fejlesztése a Dunaújvárosi Főiskolán TÁMOP-4.2.2/B-10/
Hegesztési folyamatok és jelenségek véges-elemes modellezése Pogonyi Tibor Hallgatói tudományos és szakmai műhelyek fejlesztése a Dunaújvárosi.
A diag.duf.hu oldal fejlesztési terve Fehér Mátyás Hallgatói tudományos és szakmai műhelyek fejlesztése a Dunaújvárosi Főiskolán TÁMOP-4.2.2/B-10/
Ultrahangos mérőfej megfogó és pozícionáló berendezések tervezése 3D mozgató asztal részére Csicsó Gábor.
Mágneses anyagvizsgálat és képalkotás Készítette: Oláh Attila Témavezető: Dr. Gasparics Antal MFA Nyári Iskola Csillebérc.
(L)áss a mélyére.
Hagyja Margie-ra a következő téli vakáció megtervezését!
A vízi erőművek Készítette: Szilágyi Ákos Csatlós Bendegúz
A felsőoktatási felvételi eljárás
Tourinform Gödöllői Kistérség Irodája
utazási iroda Margit Margit utazási iroda
Lendva Kárpát Régió Üzleti Hálózat Lendvai Iroda
Evangelische Hochschule Dresden
Szolnoki Tagintézmény
Akusztikus emissziós mérések fárasztásos anyagvizsgálat közben
Katasztrófák, a világ körül A KATASZTRÓFA TERMÉSZETI VAGY EMBERI OKOKBÓL BEKÖVETKEZŐ OLYAN ESEMÉNY, AMI ÉLŐLÉNYEK NAGY LÉTSZÁMÚ CSOPORTJÁNAK ÉLETKÖRÜLMÉNYEIT.
Nagybányai ciánszennyezés
Beutazás hatása a buszos turizmusra, tendenciák
Utazás ISZTAMBULBA 2018.
BBTE – Földrajz Kar Magyar Földrajzi Intézet 2016
Domjánné Dr. Nyizsalovszki Rita
Előadás másolata:

Katasztrófaturizmus Avagy az emberi kíváncsiság határtalan

Tartalom: Katasztrófaturizmus bemutatása Az emberi kíváncsiság Kalandturizmus Katasztrófaturisták Katasztrófaturizmus helyszínei Utazási irodák Megdöbbentő úti célok Hallgatói tudományos és szakmai műhelyek fejlesztése a Dunaújvárosi Főiskolán TÁMOP-4.2.2/B-10/

Bevezetés: a vizsgált csoport Hallgatói tudományos és szakmai műhelyek fejlesztése a Dunaújvárosi Főiskolán TÁMOP-4.2.2/B-10/ legmagasabb iskolai végzettség 8 általános10 szakmunkásképző24 szakiskola34 érettségi2031 felsőfokú végzettség1617 egyéb11 létszám43fő57fő kor Átlag életkor2124 férfiaknők

Mi is az a katasztrófaturizmus? Hallgatói tudományos és szakmai műhelyek fejlesztése a Dunaújvárosi Főiskolán TÁMOP-4.2.2/B-10/ Új turisztikai alkategória A fogalom Kb. két évtizede létezik Nincsenek pontos források Fő motiváció a kíváncsiság „természeti csapások által „gerjesztett” be- és kiutazó turizmus” - PALANCSA ATTILA -

Katasztrófaturizmus kialakulása Hallgatói tudományos és szakmai műhelyek fejlesztése a Dunaújvárosi Főiskolán TÁMOP-4.2.2/B-10/ Már a régmúltban is akadt kínálat és kereslet

Tudja-e, hogy mi az a katasztrófaturizmus? Hallgatói tudományos és szakmai műhelyek fejlesztése a Dunaújvárosi Főiskolán TÁMOP-4.2.2/B-10/

Ön vett-e már részt, vagy venne-e részt katasztrófaturizmusban, ha lehetősége adódna? Hallgatói tudományos és szakmai műhelyek fejlesztése a Dunaújvárosi Főiskolán TÁMOP-4.2.2/B-10/

Az emberi kíváncsiság Hallgatói tudományos és szakmai műhelyek fejlesztése a Dunaújvárosi Főiskolán TÁMOP-4.2.2/B-10/ Kíváncsiság -Ismeretlen -Veszély

Mit tesz, ha egy balesetet vagy egy szokatlan eseményt lát az utcán? Hallgatói tudományos és szakmai műhelyek fejlesztése a Dunaújvárosi Főiskolán TÁMOP-4.2.2/B-10/

Ha valamilyen katasztrófáról értesül, megnézi-e a híradóban/ újságban/ interneten, utána érdeklődik-e? Hallgatói tudományos és szakmai műhelyek fejlesztése a Dunaújvárosi Főiskolán TÁMOP-4.2.2/B-10/

Előfordult-e már Önnel, hogy kíváncsiskodók pletykáinak áldozatául esett? Hallgatói tudományos és szakmai műhelyek fejlesztése a Dunaújvárosi Főiskolán TÁMOP-4.2.2/B-10/

Az emberi kíváncsiság Hallgatói tudományos és szakmai műhelyek fejlesztése a Dunaújvárosi Főiskolán TÁMOP-4.2.2/B-10/ Kíváncsiság -Ismeretlen -Veszély

Kalandturizmus Hallgatói tudományos és szakmai műhelyek fejlesztése a Dunaújvárosi Főiskolán TÁMOP-4.2.2/B-10/ % szeretné kipróbálni!

Ön szerint összekapcsolható-e a kalandturizmus és a katasztrófaturizmus? Hallgatói tudományos és szakmai műhelyek fejlesztése a Dunaújvárosi Főiskolán TÁMOP-4.2.2/B-10/

Feltétlenül rossz ember az, aki fura dolgokat csinál? Hallgatói tudományos és szakmai műhelyek fejlesztése a Dunaújvárosi Főiskolán TÁMOP-4.2.2/B-10/ A megkérdezettek 22% -a ELÍTÉLI a katasztrófaturistákat!

Katasztrófaturisták jellemzői Hallgatói tudományos és szakmai műhelyek fejlesztése a Dunaújvárosi Főiskolán TÁMOP-4.2.2/B-10/

Katasztrófaturisták és katasztrófatúrázók Hallgatói tudományos és szakmai műhelyek fejlesztése a Dunaújvárosi Főiskolán TÁMOP-4.2.2/B-10/

Budapest Hallgatói tudományos és szakmai műhelyek fejlesztése a Dunaújvárosi Főiskolán TÁMOP-4.2.2/B-10/ amstetteni rémház

Katasztrófaturisták igényei: Étel Folyadék Szállás Helyszín viszonylag jó megközelíthetősége Menekülési lehetőség Védő felszerelés Hallgatói tudományos és szakmai műhelyek fejlesztése a Dunaújvárosi Főiskolán TÁMOP-4.2.2/B-10/

A katasztrófaturizmus helyszínei Hallgatói tudományos és szakmai műhelyek fejlesztése a Dunaújvárosi Főiskolán TÁMOP-4.2.2/B-10/ Természeti katasztrófák Háborús övezetek Vulkánok Atomkatasztrófák

Az alábbiak közül melyek a leglátogatottabb helyszínei a katasztrófaturizmusnak? Hallgatói tudományos és szakmai műhelyek fejlesztése a Dunaújvárosi Főiskolán TÁMOP-4.2.2/B-10/

Csernobil „új sztárhelyszín” Hallgatói tudományos és szakmai műhelyek fejlesztése a Dunaújvárosi Főiskolán TÁMOP-4.2.2/B-10/ április es reaktor felrobbant Radioaktív szennyezés a levegőbe került

Roncstemető Csernobilban Hallgatói tudományos és szakmai műhelyek fejlesztése a Dunaújvárosi Főiskolán TÁMOP-4.2.2/B-10/

Hallgatói tudományos és szakmai műhelyek fejlesztése a Dunaújvárosi Főiskolán TÁMOP-4.2.2/B-10/ Japán

Hallgatói tudományos és szakmai műhelyek fejlesztése a Dunaújvárosi Főiskolán TÁMOP-4.2.2/B-10/ Ön szerint jelen van-e a katasztrófaturizmus Magyaroszágon?

Magyarország Hallgatói tudományos és szakmai műhelyek fejlesztése a Dunaújvárosi Főiskolán TÁMOP-4.2.2/B-10/ október 4. Magyar Alumínium Termelő és Kereskedelmi Zrt. Ajka melletti tározójának a gátja átszakadt Maró hatású mérgező vörös iszap

Utazási irodák külföldön Hallgatói tudományos és szakmai műhelyek fejlesztése a Dunaújvárosi Főiskolán TÁMOP-4.2.2/B-10/ Katasztrófaturizmusra szakosodtak Külön buszos utakat szerveznek számos katasztrófa sújtotta helyekre Chernobyl Day Trip „Az utazás költsége 160 amerikai dollár. Ha Geiger-Müller-csövet is szeretnél, az külön 10 dollár a túra idejére. A csernobili kirándulás mellett ajánljuk még a rakétakilövő-állomásos túránkat, AK-47-es lövészetet, kocsmázást és night clubokat, vagy látogatást a környező városokba” „Az utazás költsége 160 amerikai dollár. Ha Geiger-Müller-csövet is szeretnél, az külön 10 dollár a túra idejére. A csernobili kirándulás mellett ajánljuk még a rakétakilövő-állomásos túránkat, AK-47-es lövészetet, kocsmázást és night clubokat, vagy látogatást a környező városokba”

Hallgatói tudományos és szakmai műhelyek fejlesztése a Dunaújvárosi Főiskolán TÁMOP-4.2.2/B-10/ Utazási irodák itthon Kimondottan erre szakosodott utazási irodák nincsenek, de egyes utazási irodák lehetővé teszik az egyéni utazások megszervezését

Megdöbbentő úti célok, érdekességek Haláltáborok Terrortámadások helyszínei Roncstemetők Háborús övezetek „Gyilkosságtúrák” Hallgatói tudományos és szakmai műhelyek fejlesztése a Dunaújvárosi Főiskolán TÁMOP-4.2.2/B-10/

„Gyilkosságtúra” (Liquidatietoer) Van Aemstel Produkties utazási iroda Alig lehet jegyet szerezni Kerékpáron Hallgatói tudományos és szakmai műhelyek fejlesztése a Dunaújvárosi Főiskolán TÁMOP-4.2.2/B-10/

Összefoglalás Van-e jövője a katasztrófaturizmusnak? Hallgatói tudományos és szakmai műhelyek fejlesztése a Dunaújvárosi Főiskolán TÁMOP-4.2.2/B-10/

Forrás megjelölés: Korunk (Fórum, Kultúra, Tudomány): VILÁGOK VÉGE, III. folyam, 2012 február: - PALANCSA ATTILA: Mi is az a katasztrófaturizmus? Saját közvélemény-kutatás Hallgatói tudományos és szakmai műhelyek fejlesztése a Dunaújvárosi Főiskolán TÁMOP-4.2.2/B-10/

Köszönjük a figyelmet! Készítette: Szabó Barbara (IP3SX7) Pletser Hajnalka (B9ZS98) Hallgatói tudományos és szakmai műhelyek fejlesztése a Dunaújvárosi Főiskolán TÁMOP-4.2.2/B-10/