Katasztrófaturizmus Avagy az emberi kíváncsiság határtalan
Tartalom: Katasztrófaturizmus bemutatása Az emberi kíváncsiság Kalandturizmus Katasztrófaturisták Katasztrófaturizmus helyszínei Utazási irodák Megdöbbentő úti célok Hallgatói tudományos és szakmai műhelyek fejlesztése a Dunaújvárosi Főiskolán TÁMOP-4.2.2/B-10/
Bevezetés: a vizsgált csoport Hallgatói tudományos és szakmai műhelyek fejlesztése a Dunaújvárosi Főiskolán TÁMOP-4.2.2/B-10/ legmagasabb iskolai végzettség 8 általános10 szakmunkásképző24 szakiskola34 érettségi2031 felsőfokú végzettség1617 egyéb11 létszám43fő57fő kor Átlag életkor2124 férfiaknők
Mi is az a katasztrófaturizmus? Hallgatói tudományos és szakmai műhelyek fejlesztése a Dunaújvárosi Főiskolán TÁMOP-4.2.2/B-10/ Új turisztikai alkategória A fogalom Kb. két évtizede létezik Nincsenek pontos források Fő motiváció a kíváncsiság „természeti csapások által „gerjesztett” be- és kiutazó turizmus” - PALANCSA ATTILA -
Katasztrófaturizmus kialakulása Hallgatói tudományos és szakmai műhelyek fejlesztése a Dunaújvárosi Főiskolán TÁMOP-4.2.2/B-10/ Már a régmúltban is akadt kínálat és kereslet
Tudja-e, hogy mi az a katasztrófaturizmus? Hallgatói tudományos és szakmai műhelyek fejlesztése a Dunaújvárosi Főiskolán TÁMOP-4.2.2/B-10/
Ön vett-e már részt, vagy venne-e részt katasztrófaturizmusban, ha lehetősége adódna? Hallgatói tudományos és szakmai műhelyek fejlesztése a Dunaújvárosi Főiskolán TÁMOP-4.2.2/B-10/
Az emberi kíváncsiság Hallgatói tudományos és szakmai műhelyek fejlesztése a Dunaújvárosi Főiskolán TÁMOP-4.2.2/B-10/ Kíváncsiság -Ismeretlen -Veszély
Mit tesz, ha egy balesetet vagy egy szokatlan eseményt lát az utcán? Hallgatói tudományos és szakmai műhelyek fejlesztése a Dunaújvárosi Főiskolán TÁMOP-4.2.2/B-10/
Ha valamilyen katasztrófáról értesül, megnézi-e a híradóban/ újságban/ interneten, utána érdeklődik-e? Hallgatói tudományos és szakmai műhelyek fejlesztése a Dunaújvárosi Főiskolán TÁMOP-4.2.2/B-10/
Előfordult-e már Önnel, hogy kíváncsiskodók pletykáinak áldozatául esett? Hallgatói tudományos és szakmai műhelyek fejlesztése a Dunaújvárosi Főiskolán TÁMOP-4.2.2/B-10/
Az emberi kíváncsiság Hallgatói tudományos és szakmai műhelyek fejlesztése a Dunaújvárosi Főiskolán TÁMOP-4.2.2/B-10/ Kíváncsiság -Ismeretlen -Veszély
Kalandturizmus Hallgatói tudományos és szakmai műhelyek fejlesztése a Dunaújvárosi Főiskolán TÁMOP-4.2.2/B-10/ % szeretné kipróbálni!
Ön szerint összekapcsolható-e a kalandturizmus és a katasztrófaturizmus? Hallgatói tudományos és szakmai műhelyek fejlesztése a Dunaújvárosi Főiskolán TÁMOP-4.2.2/B-10/
Feltétlenül rossz ember az, aki fura dolgokat csinál? Hallgatói tudományos és szakmai műhelyek fejlesztése a Dunaújvárosi Főiskolán TÁMOP-4.2.2/B-10/ A megkérdezettek 22% -a ELÍTÉLI a katasztrófaturistákat!
Katasztrófaturisták jellemzői Hallgatói tudományos és szakmai műhelyek fejlesztése a Dunaújvárosi Főiskolán TÁMOP-4.2.2/B-10/
Katasztrófaturisták és katasztrófatúrázók Hallgatói tudományos és szakmai műhelyek fejlesztése a Dunaújvárosi Főiskolán TÁMOP-4.2.2/B-10/
Budapest Hallgatói tudományos és szakmai műhelyek fejlesztése a Dunaújvárosi Főiskolán TÁMOP-4.2.2/B-10/ amstetteni rémház
Katasztrófaturisták igényei: Étel Folyadék Szállás Helyszín viszonylag jó megközelíthetősége Menekülési lehetőség Védő felszerelés Hallgatói tudományos és szakmai műhelyek fejlesztése a Dunaújvárosi Főiskolán TÁMOP-4.2.2/B-10/
A katasztrófaturizmus helyszínei Hallgatói tudományos és szakmai műhelyek fejlesztése a Dunaújvárosi Főiskolán TÁMOP-4.2.2/B-10/ Természeti katasztrófák Háborús övezetek Vulkánok Atomkatasztrófák
Az alábbiak közül melyek a leglátogatottabb helyszínei a katasztrófaturizmusnak? Hallgatói tudományos és szakmai műhelyek fejlesztése a Dunaújvárosi Főiskolán TÁMOP-4.2.2/B-10/
Csernobil „új sztárhelyszín” Hallgatói tudományos és szakmai műhelyek fejlesztése a Dunaújvárosi Főiskolán TÁMOP-4.2.2/B-10/ április es reaktor felrobbant Radioaktív szennyezés a levegőbe került
Roncstemető Csernobilban Hallgatói tudományos és szakmai műhelyek fejlesztése a Dunaújvárosi Főiskolán TÁMOP-4.2.2/B-10/
Hallgatói tudományos és szakmai műhelyek fejlesztése a Dunaújvárosi Főiskolán TÁMOP-4.2.2/B-10/ Japán
Hallgatói tudományos és szakmai műhelyek fejlesztése a Dunaújvárosi Főiskolán TÁMOP-4.2.2/B-10/ Ön szerint jelen van-e a katasztrófaturizmus Magyaroszágon?
Magyarország Hallgatói tudományos és szakmai műhelyek fejlesztése a Dunaújvárosi Főiskolán TÁMOP-4.2.2/B-10/ október 4. Magyar Alumínium Termelő és Kereskedelmi Zrt. Ajka melletti tározójának a gátja átszakadt Maró hatású mérgező vörös iszap
Utazási irodák külföldön Hallgatói tudományos és szakmai műhelyek fejlesztése a Dunaújvárosi Főiskolán TÁMOP-4.2.2/B-10/ Katasztrófaturizmusra szakosodtak Külön buszos utakat szerveznek számos katasztrófa sújtotta helyekre Chernobyl Day Trip „Az utazás költsége 160 amerikai dollár. Ha Geiger-Müller-csövet is szeretnél, az külön 10 dollár a túra idejére. A csernobili kirándulás mellett ajánljuk még a rakétakilövő-állomásos túránkat, AK-47-es lövészetet, kocsmázást és night clubokat, vagy látogatást a környező városokba” „Az utazás költsége 160 amerikai dollár. Ha Geiger-Müller-csövet is szeretnél, az külön 10 dollár a túra idejére. A csernobili kirándulás mellett ajánljuk még a rakétakilövő-állomásos túránkat, AK-47-es lövészetet, kocsmázást és night clubokat, vagy látogatást a környező városokba”
Hallgatói tudományos és szakmai műhelyek fejlesztése a Dunaújvárosi Főiskolán TÁMOP-4.2.2/B-10/ Utazási irodák itthon Kimondottan erre szakosodott utazási irodák nincsenek, de egyes utazási irodák lehetővé teszik az egyéni utazások megszervezését
Megdöbbentő úti célok, érdekességek Haláltáborok Terrortámadások helyszínei Roncstemetők Háborús övezetek „Gyilkosságtúrák” Hallgatói tudományos és szakmai műhelyek fejlesztése a Dunaújvárosi Főiskolán TÁMOP-4.2.2/B-10/
„Gyilkosságtúra” (Liquidatietoer) Van Aemstel Produkties utazási iroda Alig lehet jegyet szerezni Kerékpáron Hallgatói tudományos és szakmai műhelyek fejlesztése a Dunaújvárosi Főiskolán TÁMOP-4.2.2/B-10/
Összefoglalás Van-e jövője a katasztrófaturizmusnak? Hallgatói tudományos és szakmai műhelyek fejlesztése a Dunaújvárosi Főiskolán TÁMOP-4.2.2/B-10/
Forrás megjelölés: Korunk (Fórum, Kultúra, Tudomány): VILÁGOK VÉGE, III. folyam, 2012 február: - PALANCSA ATTILA: Mi is az a katasztrófaturizmus? Saját közvélemény-kutatás Hallgatói tudományos és szakmai műhelyek fejlesztése a Dunaújvárosi Főiskolán TÁMOP-4.2.2/B-10/
Köszönjük a figyelmet! Készítette: Szabó Barbara (IP3SX7) Pletser Hajnalka (B9ZS98) Hallgatói tudományos és szakmai műhelyek fejlesztése a Dunaújvárosi Főiskolán TÁMOP-4.2.2/B-10/