EMBERI ERŐFORRÁS FEJLESZTÉSI OPERATÍV PROGRAM TÜRR ISTVÁN KÉPZŐ ÉS KUTATÓ INTÉZET NYÍREGYHÁZI IGAZGATÓSÁG TÁMOP-OS PROJEKTJEI ÉS AZ INTERNETES MENTORI SZOLGÁLTATÁS
TÜRR ISTVÁN KÉPZŐ ÉS KUTATÓ INTÉZET Emberi Erőforrások Minisztériumának felnőttképzési és módszertani háttérintézete. Területi és társadalmi felzárkózás, mélyszegénység megszüntetése, esélyegyenlőség elősegítése. Európai uniós, valamint hazai finanszírozású projektek. Hátrányos helyzetűek, álláskeresők, alacsony iskolai végzettségűek, kisebbségek, mélyszegénységben élők és a megváltozott munkaképességűek segítése.
TÁMOP 5. Prioritás Társadalmi befogadás, részvétel erősítése TÁMOP 5.3. – A halmozottan hátrányos helyzetű csoportok szociális és munkaerőpiaci integrációja
TÜRR ISTVÁN KÉPZŐ ÉS KUTATÓ INTÉZET NYÍREGYHÁZI IGAZGATÓSÁG TKKI Nyíregyházi Igazgatóság működési területe Szabolcs- Szatmár-Bereg megye. Szabolcs-Szatmár- Bereg megye 13 járás, 11 fejlesztendő, ebből 7 komplex programmal fejlesztendő járás. Kép forrása: szatmar-bereg-megye-jarasai-terulet km2-nepesseg fo-jaras, letöltve szatmar-bereg-megye-jarasai-terulet km2-nepesseg fo-jaras
„NŐ AZ ESÉLY” – TÁMOP B-1 A "Nő az esély" program célja, hogy országos szinten 1000 roma nő szerezzen képesítést szociális és gyermekjóléti szakmákban, illetve kapjon segítséget az elhelyezkedéshez. Türr István Képző és Kutató Intézet Budapesten és az ország 19 megyéjében 50 településről 2700 jelentkezőt vont be, közülük 1107-an kerültek a képzésekbe. A program végén 1012 roma ember, döntő többségben nő szerzett szakképesítést a szociális és a gyermekvédelmi szakellátás területén. Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében óvodai dajka, gyermek- és ifjúsági felügyelő és szociális gondozó és ápoló képzés valósult meg, 76 fővel (Nyíregyháza, Kisvárda, Mátészalka).
„AKTÍVAN A MUNKÁÉRT” – TÁMOP B A program a hátrányos helyzetű emberek társadalmi felzárkózásának a segítését tűzte ki célul, kompetenciafejlesztésen és szakmai képzéseken keresztül növelve a bevontak foglalkoztathatóságának esélyeit. A program első lépése az érintett felnőttek alapvető kompetenciáik mérése, amely négy területet érint: írás, olvasás, számolás és szövegértés szintjét. A tesztek segítenek megítélni a munkához való hozzáállás és motiváltság mértékét; a közösségi együttműködésre való hajlandóságot is. Az alapkérdőív felméri a résztvevők információs bázisát is, vagyis kitér a tájékozódási szokásokra és ennek tudatosságára. A kérdőívek értékelése és összesítése után a TKKI munkatársai személyre szóló, egyéni fejlesztési tervet készítenek a felmérésben részvevők számára. Ezt követően indulnak el a képzések, azzal a céllal, hogy az egyéni fejlesztési és cselekvési tervben megfogalmazott fejlesztési iránynak megfelelően kompetencia-fejlesztő képzésen vagy készségfejlesztő és szocializációs tréningen vagy foglalkoztathatósági képzésen, vagy akár ezek mindegyikén részt vegyen az érintett egyén.
„AKTÍVAN A MUNKÁÉRT” – TÁMOP B Indikátor megnevezése Megyei eredményeink A programba bevontak száma 5844 fő Kompetenciaképzésben bevontak száma 1902 fő (104 képzés) A kompetenciaképzést sikeresen elvégzők száma 1750 fő A képzést sikeresen elvégzők közül támogatott foglalkoztatásban/közfoglalkozta tásban résztvevők, illetve foglalkoztatási programba bekapcsolódók száma 437 fő A képzés sikeres befejezését követő 180 napos időszakban legalább 90 napig kereső foglalkozást folytatók száma. 372 fő
„AKTÍVAN A TUDÁSÉRT” – TÁMOP "A leghátrányosabb helyzetű csoportok életviteli kompetenciáinak fejlesztése„ A hátrányos helyzetű személyek, különösen a hátrányos helyzetű településeken élők társadalmi helyzetének javítása, az öngondoskodás erősítése, az elszegényedés, a leszakadás mértékének és hatásainak csökkentése, az etnikai és szociális szegregáció fékezése, munkaerő-piaci integrációjuk előmozdítása érdekében. Az alacsony iskolai végzettségű vagy iskolai végzettséggel nem rendelkező inaktív státuszú emberek mentális, pszichoszociális állapota javuljon, alapkompetenciáinak szintje emelkedjen, szociális és életviteli készségeik javuljanak, minél nagyobb számban kapcsolódjanak be a hagyományos képzési, illetve foglalkoztatási programokba, képessé váljanak a közösségben, közösségi tevékenységekben aktívan részt venni. A projekt célcsoportja Az alapkompetenciák (írás, olvasás, szövegértés, számolás), valamint a szociális és életviteli kompetenciák terén jelentős hátrányokkal küzdő felnőtt korú inaktív személyek közül különösen azok, a konvergencia régiók területére eső hátrányos helyzetű kistérségekben élnek.
„Aktívan a tudásért” – TÁMOP Indikátor megnevezése Megyei eredményeink Programmal elért személyek 2857 fő Képzésben résztvevők 1463 fő Képzést eredményesen elvégzők 1246 fő Képzési, foglalkoztatási programba bekapcsolódók 638 fő
„KOMPLEX TELEPPROGRAM” - TÁMOP / A támogatás célja a szegregált lakókörnyezetben, mélyszegénységben élőhátrányos helyzetű emberek társadalmi felzárkózásának és integrációjának segítése. A komplex telep-program a hátrányoknak felszámolása, enyhítése érdekében szociális, közösség-fejlesztési, oktatási, egészségügyi, képzési és foglalkoztatási elemeket tartalmaz, továbbá elősegíti a telepszerű környezetben élők lakhatási körülményeinek javítását. A program célcsoportjába a telepeken, telepszerű lakókörnyezetben, szegregátumokban élő, halmozottan hátrányos helyzetű, alacsony, illetve elavult iskolai végzettséggel rendelkező, jellemzően szociális és anyagi gondokkal küzdő, roma és nem roma egyének és családok. Emellett a a program a település egésze számára is nyújt olyan szolgáltatásokat, amelyek segítik a hátrányos helyzetű emberek felzárkózását és a település életébe történő integrációjukat. Cél, hogy a generációkon át mélyülő hátrányos helyzet megelőzése érdekében a bevont személyek olyan családok tagjai legyenek, amelyeknél a különbözőprogramokon keresztül biztosítható az egész család felzárkózásának segítése. A megvalósítás helyszínei a szegregátumok, illetve azon települések, ahol a szegregátumok találhatóak.
„KOMPLEX TELEPPROGRAM” - TÁMOP / pályázó önkormányzat Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében között 11 önkormányzat kapott támogató döntést a megyében: Beregdaróc, Besenyőd, Encsencs, Gávavencsellő, Ibrány Tiszalök Nagyecsed, Nyírmihálydi, Nyírvasvári, Tuzsér, Uszka
AZ INTERNETES MENTORI SZOLGÁLTATÁS
Köszönöm megtisztelő figyelmüket! Takács Eszter igazgató Türr István Képző és Kutató Intézet Nyíregyházi Igazgatóság