Elektronikus iratkezelés és megőrzés: az ügyvédi kar tapasztalatai Hagyományos iratkezelés az elektronikus dokumentumok világában szeptember 30.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A jog Önt védi. Mi az Ön jogait.
Advertisements

EGov Tanácsadó Kft Budapest, Belgrád rkp Budapesti Ügyvédi Kamara e-Ügykezelő rendszer
Az információbiztonság
Elektronikus cégeljárás
Iratkezelés ellenőrzése, az ellenőrzés részletes feladatai
Integrált Igazgatási Rendszer
Új szabályok, új fogalmak az elektronikus ügyintézésben dr
Elektronikus dokumentumok
Az elektronikus aláírás állami elismerése
1 eEgészség – Digitális Aláírás Előadás a projekt lezárásához „Megbízható harmadik fél szolgáltatás, a digitális aláírás bevezetése az egészségügyi ágazatban”
Click to edit Master title style „Egy hajóban evezünk…” avagy informatika mint a szükséges lapát November 21. „Egy hajóban evezünk…” egészségügyi.
Működőképes Elektronikus Ügyintézési Modellek e-Szignó Üzleti Megoldások Barsi András Attila Microsec Kft november 12.
Levéltárak kapcsolódása az elektronikus levéltárhoz A levéltári technológiai központok, a központi e-levéltári és e-irattári szolgáltatások Dr. Kenyeres.
Védjegybejelentés elektronikus úton László Áron Márk.
Elektronikus eljárás a polgári perben
Elektronikus fizetési meghagyás
Integrált Igazgatási Rendszer. Elektronikus ügy indítása.
Közigazgatás 8. Koháriné dr. Papp Edit FSZ képzés nov. 20.
Dokumentumkezelés.
Nemzeti Infokommunikációs stratégia
Dokumentumkezelő rendszer javaslat PTR zRt. részére
Kelemen Katalin (MNB) Konkoly Péter (Montana)
Az adatvédelem szabályozása
A fizetési meghagyásos eljárás DE-ÁJK Polgári Eljárásjogi Tanszék
Programzáró szakmai nap Szolnok, november 12. Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Verseghy Ferenc Könyvtár és Művelődési Intézet.
Stipkovits István ISZ auditor SGS Hungária Kft.
Minta IRATOK Az írásbeli kommunikáció eszközei az iratok.
Ügykezelői alapvizsga diasor
Nagyvállalati dokumentumkezelés alapjai Irat, szerződés, számla, megrendelés, árajánlat, megbízás, hivatalos levél, tervrajz, műszaki rajz, vázlat, ütemterv,
Számlamegőrzés egyszerűen és világosan - hatályos az új archiválási GKM rendelet dr. Pócza András tanácsos GKM Infokommunikációs és e-Gazdaság Főosztály.
SZÁMADÓ Elektronikus számlák befogadása, e-dokumentumok a cégek gyakorlatában Csiba András Kornis György Számadó Kft 1.Elektronikus számla.
E-számlázás gyakorlata és ellenőrzése Czöndör Szabolcs Ellenőrzést Támogató Főosztály főosztályvezető.
Az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló törvény tervezete
Módosult a közfeladatot ellátó szervek iratkezeléséről szóló kormányrendelet (335/2005.) Dr. Hollósi Gábor Ph.D. Magyar Országos Levéltár Kormányzati Gyűjtőterületi.
Szathmári Gyula kereskedelmi igazgató. Cégismertető ADM Informatikai Kft. Alapítva 1991-ben, 1997-től önálló vállalkozás 100%-ban magyar tulajdonosi kör.
Felkészülés az elektronikus fizetési meghagyás (e-FMH) eljárásra informatikai szempontból május 19. Felkészülés az elektronikus fizetési meghagyás.
Rövid áttekintés a MOK/HEFOP kártyák használhatóságáról Készítette: Nádor Szabolcs,
Egy termék tanúsítása — tapasztalatok és következtetések Vágujhelyi Ferenc.
Vacha Ferenc fejlesztési koordinátor Az elektronikus ügyintézés törvényi háttere és gyakorlata.
Füzessy Tamás üzletág igazgató A FreeSoft a megújult elektronikus ügyintézésért.
Az elektronikus számlázás jogszabályi háttere és ellenőrzése dr. Boros Richárd ellenőrzési főosztályvezető-helyettes APEH Kiemelt Adózók Igazgatósága.
Dr. Kiss Ferenc K+F igazgató Madarász Gábor projektvezető.
E-IRATKEZELÉS A LEVÉLTÁRI TÖRVÉNY MÓDOSULÁSÁNAK TÜKRÉBEN.
A KÖZJEGYZŐI FIZETÉSI MEGHAGYÁSOS ELJÁRÁS.  A közjegyző jogszolgáltató hatósági tevékenysége  Az eljárás kereteit biztosítja  Érdemi igazságszolgáltatást.
 Alapítva: 1999  Létszám: 15  Forgalom 2007: 150 MFt  Profil:  Elektronikus számlarendszerek  Egészségpénztári.
26/09/20161 Elektronikus számlázás ellenőrzési tapasztalatai Czöndör Szabolcs Elektronikus Kereskedelem Ellenőrzési Osztály.
Relációs adatbázisok ERMS hatósági nyilvántartások Személyi adat- és lakcímnyilvántartás Közúti közlekedési nyilvántartás Járműnyilvántartás Magyarigazolvány-nyilvántartás.
A közfeladatot ellátó szervek egységes iratkezelését szabályozó törvény aktualitásai és a megvalósítás lehetőségei május.
Változott a jogszabály (46/2007. PM rendelet) - EDI alapú számlázás még könnyebben!,,Így készül az elektronikus számla” konferencia: Április 08.
1. „Úton az elektronikus levéltár felé” konferencia Informatikai iratkezelő rendszerek minősítése, tanúsítása, az iratkezelő szoftverek jogszabályi.
1 Közigazgatási Szervek Egységes Iratkezelésének Szabályozása Beszámoló a KEIR projekt eredményeiről Előadó: Kakuk Ilona KEIR projektmenedzser November.
Füzessy Tamás üzletág igazgató A MOREQ és a KEIR összehasonlítása.
Az önkormányzati ASP rendszer jegyzői szemmel Dr. Vincze Ferenc címzetes főjegyző Hajdúszoboszló Város Önkormányzata Pajna Sándor vezérigazgató eKÖZIG.
Elektronikus Számlakibocsátók Egyesület Elektronikus számlázás – 2015 Mi történjen 2008 és 2015 között? Barsi András, Mitnyik Béla.
Gyors, egyszerű, NAV-álló számlázás
Úton az elektronikus levéltár felé
Elektronikus aláírás és iratkezelés
Következtetések a fővárosi elektronikus adatvagyon felmérés alapján
Ügykezelői alapvizsga
ELEKTRONIKUS ALÁÍRÁS E-JOG.
Elektronikus számlázás - technológiai tapasztalatok
Dokumentumkezelő rendszer bevezetésének tapasztalatai
Őszintén az archiválásról
Dr. Nagy Dóra Adriána ügyvéd
Az önkormányzati ASP és az önkormányzatok elektronikus ügyintézési feladatai Pécs, november 23.
HITELESSÉG KÉRDÉSE eIDAS A GYAKORLATBAN – MI VÁLTOZOTT JANUÁR 1. UTÁN.
Őszintén a dokumentumkezelésről
Elektronikus számlázás Kiút a paradicsomból
GDPR kihívások.
Dr. Nagy Dóra Adriána ügyvéd
Előadás másolata:

Elektronikus iratkezelés és megőrzés: az ügyvédi kar tapasztalatai Hagyományos iratkezelés az elektronikus dokumentumok világában szeptember 30. dr. Homoki Péter ügyvéd, a BÜK informatikai biztosa

Elektronikus iratkezelés és megőrzés: az ügyvédi kar tapasztalatai 2 Az előadás vázlata Az elektronikus ügyintézés kényszerű úttörői: az ügyvédek Az e-irat archiválása vezet az e-iratkezeléshez Az ügyvédek e-iratkezeléssel kapcsolatos kötelezettségei és a szabályozás bizonytalanságai Az e-archiválás és titokvédelem problémái

Elektronikus iratkezelés és megőrzés: az ügyvédi kar tapasztalatai 3 Az elektronikus ügyintézés kényszerű úttörői: az ügyvédek G2C akadályai a "C"-oldalon: -azonosítottság, letagadhatatlanság -megfelelő technikai háttér -papír-elektronikus kapcsolat -e-iratok kézbesítése és biztonságos tárolása Megoldási lehetőségek: -központi rendszer (ügyfélkapu) -közbeiktatott személyek: közjegyző, ügyvéd Elektronizálással gyorsítani! E-cégeljárás 2005-től, júliustól kizárólagos; e-fizetési meghagyás és peres eljárások "vállalkozások egymás közötti perében" (2010. július 1-, július 1-)

Elektronikus iratkezelés és megőrzés: az ügyvédi kar tapasztalatai 4 Kényszerű vagy felkészült úttörők? Országosan 9000-nél több ügyvéd, ennek több mint fele (5361) Bp-en Az ügyvédi e-eljárásokban e-aláírás kell, %-nak van e-aláírása, a hazai minősített e-aláírással kapcsolatos szolgáltatási piac jelentős részét az ügyvédek adják

Elektronikus iratkezelés és megőrzés: az ügyvédi kar tapasztalatai 5 Kényszerű vagy felkészült úttörők? Tipikus ügyvédi területek, ahol ügyvédkényszer van: cégeljárás, ingatlannyilvántartási eljárás, polgári peres és perenkívüli képviselet, büntetőeljárási képviselet, okiratszerkesztés (szerződés- és végrendeleti ügyek), szóbeli tanácsadás A "sokk" július 1-je volt: akinek nincsen e-aláírása, nem járhat már el cégügyekben!

Elektronikus iratkezelés és megőrzés: az ügyvédi kar tapasztalatai 6 Hogyan néz ki egy tipikus ügyvéd iratkezelése? Nem vagyunk közfeladatot ellátó szervek Nem jogszabály miatt kell "jól iratot kezelnie" az ügyvédnek, hanem a józan ész elvárása (saját felelősség) miatt: ~ kisvállalati -érkeztetés & iktatás, expediálás nyilvántartása (~postakönyv) -elavult, de szabályozott iratselejtezés: selejtezési csoportokba sorolás („irattári tételbe”) = (VI.1.) MÜK szabályzat az ügyvédi szervek iratai és az ügyvédi iratok irattári kezeléséről és selejtezéséről Egyes ügyekben szigorúbb? (büntetőügyes közvetítői eljárás)

Elektronikus iratkezelés és megőrzés: az ügyvédi kar tapasztalatai 7 Hogyan néz ki egy tipikus ügyvéd E-IRATKEZELÉSE? Legnagyobb (ez is 100 fő alatti!) ügyvédi irodákban vállalati iratkezelő szoftverek (pl. DOCSopen) Tipikusan fájlalapú dokumentumkezelés: 10 év, fájl, 4000 könyvtár Nem létező e-iratkezelés, megjelentek az első ügyvédre szabott iratkezelő szoftverek (ELOOffice testreszabása VBScript útján) Nincsen általános e-iratkezelési kötelezettség, de van e-archiválási kötelezettség Egyre inkább nyilvánvaló kockázatok

Elektronikus iratkezelés és megőrzés: az ügyvédi kar tapasztalatai 8 Az e-irat archiválása vezet az e-iratkezeléshez Az e-eljárás e-iratait e-archiválni kell Részletszabályok tisztázatlanok jogalap: "ha törvény valamely irat megőrzését írja elő, elektronikusan is teljesíteni lehet …" tárgyi kör (miért archiváljuk, ha a hatóság/bíróság is archiválja?) időtartam: hogyan és ki őrzi meg végtelen időkig, ha nem adjuk levéltárba? miért kell szinte mindent végtelen időkig megőrizni?

Elektronikus iratkezelés és megőrzés: az ügyvédi kar tapasztalatai 9 E-archiválás – miben több, mint az iratkezelés? Iratkezelésnél a "bizonyítási" szempont az elsődleges Archiválás = Irat hosszú távú megőrzése úgy, hogy bizonyításra alkalmas maradjon A hosszú távú megőrzés papír alapon sem egyszerű Elektronikus iratoknál teljesen más problémák elé nézünk: olvashatóság: korábbi technológia megőrzése elektronikus aláírás hitelességének megőrzéséből eredő problémák -az idővel együtt jár a kompromittálódási kockázatok ember visszaélések technikai fejlődés és elvi törési kockázatok

Elektronikus iratkezelés és megőrzés: az ügyvédi kar tapasztalatai 10 Az ügyvédek e-archiválási kötelezettségeinek problémái Ügyvédek maguk teljesítenék: -olvashatóság biztosítása -évenkénti időbélyegzés, más kulccsal? -"gondos eljárás" kockázata Minősített e-archiválási szolgáltató általi megőrzés -ügyvédi titok megsértése -"felelősség" jogszabályi átszállása (gondosságtól függetlenül) "Igazán hosszú távon" ki vegye át a feladatot? Kamara, levéltár? Bízhat-e a kamara technikai szolgáltatókban, és milyen feltételekre figyeljen az ügyvéd?

Elektronikus iratkezelés és megőrzés: az ügyvédi kar tapasztalatai 11 Ügyvédi e-archiválás a gyakorlatban Most az e-cégeljárási iratok archiválása jelenti a beadvány, a végzés és a tértivevények megőrzését Mennyibe kerül az e-archiválási szolgáltató az ügyvédeknek? 1400 Ft / 5 MB / 50 év Többségében aláíró program útján tartják a kapcsolatot -"e-akta", metaadatok kézi kitöltése vagy iratkezelő programból metaadatok átvétele Nem archiválási szolgáltató közreműködők esetén más árazás, kijelölt fájlokat menti el néhány ezer forint / 1-2 GB / év

Köszönöm!