Testnevelés tantágypedagógia 10. A mozgásfejlődés.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A gyorsulás fogalma.
Advertisements

a sebesség mértékegysége
II. Fejezet A testek mozgása
A NEVELÉS TERÜLETEI.
A testek mozgása.
Kölyök atlétika/ Kid’s Athletics
Az edzői hatékonyság pszichológiája
Magyar Diáksport Szövetség
Középszíntü testnevelés érettségi vizsga témakörei
Ügyességfejlesztés az alsótagozatban
A koordinációfejlesztés lehetősége
Mozgások I Newton - törvényei
Az úszó technika,állóképesség és hajlékonyság kialakítása és szerepük a sportágban Virth Balázs 2013.
Emberi Erőforrás Menedzsment Az emberi erőforrások fejlesztése
A tehetség és felelősség
Utánpótlás erőnléti edző feladatai:
MOZGÁS ÉS TANULÁS.
Magyar Pedagógiai Társaság Szomatikus-nevelési Szakosztály
A tanulás idegrendszeri alapjai
Képességfejlesztés gyermek korosztályban
Készítette: Pelle Mónika Szoc. ped. II. évfolyam
Csecsemőkortól az ifjúkorig.
BIOLÓGIA I..
Sportági mozgásformák gyűjteménye
Harmadik előadás.
TÁMASZUGRÁSOK OKTATÁSA 2012.
Mozgás az óvodáskorú gyermek lételeme
Testnevelés tantárgypedagógia 7. ea.
A testnevelési tanterv.
Képesség, készség, adottság, tehetség
Testnevelés tantárgypedagógia, 4. ea.
Mozgás, pihenés, egészség
Szabályozás-vezérlés
Korai hidroterápia a családban
Speciális tanulási nehézségek
Egyenletesen változó mozgás
SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK A FŐVÁROSI PEDAGÓGIAI NAPOK
A pszichikumról általában
Az idegrendszer fejlődése
Baba Etológia.
Mozgásterápia a mindennapi gyakorlatban
Változások az Óvodai nevelés országos alapprogramjában: kihívások, feladatok Pécs-Kecskemét-Budapest, 2010 MOZGÁS avagy tennivalók az óvodai testnevelés.
A szervezet energiaforgalma
Egészséges életmód Élj így!.
Egyenletesen változó mozgás
1. Anya – gyermek kapcsolat
Az erőtörvények Koncsor Klaudia 9.a.
TÉMAZÁRÓ ÖSSZEFOGLALÁS
Készítette : Dr. Müller Anetta Ph.D
Tartalmi szabályozók változásai a közoktatásban
Gerincvédelem a mindennapokban
Mozgáskoordináció.
A tanulás segítése – a tanulás tanítása a napköziben
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Jó játék a mozgás !.
Iskolakészültség- motoros fejlettség
AZ EGYSÉGES EGÉSZ.
10. rész :Táplálékunk összetevői Ásványi anyagok Klikk a folytatáshoz.
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS
Iskolaérettség Fizikai (biológiai) Szellemi (pszichikus) Lelki (szociális)
Energia: Egy test vagy mező állapotváltoztató képességének mértéke. Egy testnek annyi energiája van, amennyi munkát képes végezni egy másik testen,
A koordinációs képességek felosztása és fejlesztési lehetőségei
A fizika mint természettudomány
Szabályozás-vezérlés
A szervezet energiaforgalma
Az állóképesség fejlesztésének módszertana
Óvodából iskolába Iskolás lesz a gyermekünk Az iskolaérettség kérdései
a sebesség mértékegysége
A gyermek biológia fejlődése
Életjelenségek, életfeltételek. Életfeltételek:  Fény  Víz  Levegő  Táplálék  Megfelelő hőmérséklet.
Előadás másolata:

Testnevelés tantágypedagógia 10. A mozgásfejlődés

Testnevelés tantágypedagógia 10. A mozgásfejlődés fogalma: az ember sokrétű mozgásformáinak és mozgáskészségeinek – járás, futás, ugrás, dobás, elkapás, ütés, rúgás – egyéni fejlődése, valamint a kondícionális és a koordinációs képességek kialakulása és fejlődése –növekedés: mennyiségi változások –fejlődés: minőségi változások

Testnevelés tantágypedagógia 10. „Tehát a gyermek testi és lelki fejlődése nem ábrázolható lineáris vonallal, mivel ez a folyamat dialektikus törvényekhez igazodik. A minőségileg új szakaszokat, melyek gyakran látszólag ugrásszerűen következnek be (ahogy mondani szokták, a gyermek fejlődése váratlanul megindul), mindig hosszabb vagy rövidebb ideig tartó mennyiségi felhalmozódások készítik elő.” (Szabó Pál, 1967)

Testnevelés tantágypedagógia 10. Életszakaszok: 0-3 hó: céltalan, nem akaratlagos mozgások 3-14 hó: az első koordinált mozgások 14 hó-3,5 év: az alapvető mozgásformák elsajátítása 3,5-7/ 7,5 év: az alapvető mozgásformák gyors tökéletesedése, első mozgáskombinációk 7/7,5-9/10 év: a mozgástanulás „aranykora” 9/10-11/12 lányok, 9/10-12,5/13,5 fiúk: a mozgástanulás legintenzívebb szakasza

Testnevelés tantágypedagógia 10. A mozgatórendszer fejlődése: Csontrendszer: –nem egyenletes, kalcium, magnézium, foszfor tartalom nő, a vörös csontvelő vérképző funkciója javul Izomrendszer: –fejlődése nem egyenletes, aránya a testtömeghez változó, a feszítőizmok gyorsabban fejlődnek, kontrakciós képesség javul

Testnevelés tantágypedagógia 10. Az idegrendszer fejlődése:

Testnevelés tantágypedagógia 10. Az idegrendszer fejlődése: Programozott differenciálódás (Hámori, 1975): téves kapcsolatok kiszűrése, helyes kapcsolatok megerősítése A szinapszisok kialakulása és a mielinizáció kialakulása a 2. életév végére A mozgásos rendszer kapcsolatainak megszilárdulása kb. a 16. életévben

Testnevelés tantágypedagógia 10. Az alapvető mozgásformák fejlődése: Csecsemőkori reflexek: táplálkozási és védőreflexek, fogási reflex, talpreflex, elemi járás, Moro-reflex, nyaki tónusos reflex, szimmetrikus együttmozgások, Járás, fel és lemászás, futás, ugrás (szökdelés), húzás, tolás, lökés, hajítás, elkapás, ütés, rúgás