JÁRMŰIPAR ÁLLAMI TÁMOGATÁSOK A KELET-KÖZÉP-EURÓPAI TÉRSÉG ORSZÁGAIBAN Pájer Ivett Győr, május 4.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Olasz Nap Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kereskedelmi és Iparkamara Március 20. “Olasz Külkereskedelmi Intézet (ICE): Promóciós tevékenység és szolgáltatások.
Advertisements

A magyar vállalkozások versenyképessége Pongorné dr. Csákvári Marianna helyettes államtitkár Budapest, november 30.
„Döntés a kezedben van: egészség- és környezettudatos szemléletformálás a Magyar Táncművészeti Főiskola Nádasi Ferenc Gimnáziumában” április 22.
Pályázati források a határon átnyúló fejlesztések ösztönzésére Kárpát-medence kincsei - Eger, Dr. Horváth Annamária.
„A program megvalósulását az Országos Foglalkoztatási Közalapítvány a Munkaerő-piaci Alapból támogatja” Záró konferencia június „ Új esély:
DSC TÁMOP Munkahelymegőrző támogatás munkaidő csökkentéssel és képzéssel kombinálva 2009.
AZ ENERGETIKAI KORSZERŰSÍTÉSEK NEMZETGAZDASÁGI ELŐNYEI Knauf Insulation Kft Kanyuk László.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Ruska Mónika – Mobilitás Országos Ifjúsági Szolgálat - Fiatalok Lendületben Programiroda.
Text Pioneers into Practice 2016 Hungary. 2 A Pioneers into Practice program célja, hogy elősegítse az alacsony széndioxid kibocsátással működő, versenyképes.
Áttörés a hazai távközlésfejlesztésben A Matáv első évtizede Hogyan nőtt a hitelünk? Az út finanszírozása ( ) Készítette: Kis Péter.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai.
Bevándorlók társadalmi beilleszkedése európai politika – közép európai valóság Kováts András Menedék – Migránsokat Segítő Egyesület.
Vidékfejlesztési Program pályázatai dr. Mezei Dávid agrár-vidékfejlesztési stratégiai ügyekért felelős helyettes államtitkár Miniszterelnökség április.
Fiatal Regionalisták VII. Konferenciája Sólyom Andrea Győr, október
A tudástranszferek rendszerei és a járműipar Dr. Smahó Melinda A járműipar gazdasági hatása a Közép- és Nyugat-dunántúli régiók fejlődésére Alprojekt-záró.
Közlekedésfejlesztés Magyarországon XVII. Nemzetközi Közlekedési Konferencia Szeged Dr. Becsey Zsolt, közlekedésért felelős helyettes államtitkár Nemzeti.
Kocsis Tibor Kaposvár, március 01. Vállalatok K+F+I tevékenységének támogatása.
1 „Országos Foglalkoztatási Közalapítvány INFORMÁCIÓS NAP 2009” Gosztolai Géza OFA- Hálózat Közép-dunántúli Regionális Iroda Székesfehérvár, július.
A munkahelymegőrző támogatás. Alapja  Az évi IV. tv. (a foglalkoztatás elősegítéséről és a munkanélküliek ellátásáról) 18. §.  A 6/1996. (VII.16.)
TÁMOP program a Dél-alföldi Régióban Dél-alföldi Regionális Munkaügyi Központ.
Különadók 2011, Ágazati különadók 2010.december 4-től hatályos 2010.december 4-től hatályos Adókötelezettséggel érintett tevékenység kör: Adókötelezettséggel.
A járműipar gazdasági hatása a Közép- és Nyugat-dunántúli régiók fejlődésére Tóth Péter Győr, május 4.
A járműipar gazdasági hatása a Közép- és Nyugat-Dunántúli régiók fejlődésére Dr. Reisinger Adrienn, egyetemi adjunktus Széchenyi István Egyetem Győr, 2012.
Európai Foglalkoztatási Stratégia június
Mindent a „Vállalkozások komplex infokommunikációs és mobilfejlesztéseinek támogatása” című pályázati kiírásról.
Turisztikai desztináció- menedzsment és klaszter Tóthné Bánszki Zsuzsa Észak-magyarországi Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht.
A KÖZBESZERZÉS JÖVŐJE május 26.. A KÖZBESZERZÉS JÖVŐJE Beszerzés vs. közbeszerzés Az új közbeszerzési törvény tükrében Willinger Kornél NVMT Elnökségi.
FIATAL REGIONALISTÁK VIII. KONFERENCIÁJA október 14 –15. GYŐR Dr. Koós Bálint MTA RKK Munkaerőpiaci krízis kezelése Magyarországon
Gate to Europe Zárókonferencia Dr. Tráserné Oláh Zsuzsanna CSMKIK titkár november 27. Szabadka.
EU pályázati programok A szervezet / változások 1.A pályázók adminisztrációs terheinek csökkentése a projektfejlesztési, pályázati szakaszban.
A kamara szerepe az export vezérelt magyar gazdaság megteremtésében. Eredmények és problémák Dr. Parragh László elnök Magyar Kereskedelmi és Iparkamara.
Az Európai Unió fogyatékosügyi stratégiája Szombathely, június 22.
ERASMUS+ DISSZEMINÁCIÓS PLATFORM
Integrációs elméleti alapok, az integrációk típusai
Az EGT és Norvég Alapok ( ) eddigi eredményei
„Szeptember végén” A felsőoktatási pályázati tevékenység jelene és jövője Szitáné dr. Kazai Ágnes Semmelweis Pályázati és Innovációs Központ.
A szerkezetátalakítási programban bekövetkezett változások
Kína üzleti szemmel június 24..
Esélyek a munkaerőpiacon
Hitelkonstrukciók a pályázati rendszerben
Foglalkoztatási Paktumok az EU-ban
Cégbemutató, RWA Magyarország Kft.
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
TOP SO „Foglalkoztatási paktum Barcs és térségében” A Foglalkoztatási stratégia célrendszere tervezett programok BARCS VÁROS.
SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM
A HEVES MEGYEI KORMÁNYHIVATAL MUNKAÜGYI KÖZPONTJÁNAK 2011
A Nyugat-Balkán az EU és Oroszország között
Fiatal Regionalisták VII. Konferenciája
A szociális gazdaság jogi háttere Szlovákiában
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM
A hazai KKV-k fejlesztése hiteltermékkel
A nagyváros–vidék kettősség az európai térszerkezetben
Európai Építésügyi Technológiai Platform és nemzeti platformjai 2007
Európai és Magyar Építésügyi Technológiai Platform
Az Európai Unió földrajzi vonatkozásai
a hatékonyabb munkába segítésért
37. AZ EURÓPAI UNIÓ.
Motivációs szeminárium
36. AZ EURÓPAI UNIÓ.
A nagyváros–vidék kettősség az európai térszerkezetben
Köszöntjük kedves vendégeinket!
Nagyváros–vidék egyenlőtlenség Kelet-Közép-Európában
Baranya Megyei Önkormányzat
A gazdasági fejlettség mérőszámai
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 7
Erdőtelepítések, fásítások támogatási lehetőségeinek várható alakulása
Energiahatékonysági és Megújuló Finanszírozási Program Erste Bank Hungary Budapest,
KOHÉZIÓS POLITIKA A POLGÁROK SZOLGÁLATÁBAN
Dr. Parragh László elnök Magyar Kereskedelmi és Iparkamara
Az európai gazdaság: együtt erősebb
Előadás másolata:

JÁRMŰIPAR ÁLLAMI TÁMOGATÁSOK A KELET-KÖZÉP-EURÓPAI TÉRSÉG ORSZÁGAIBAN Pájer Ivett Győr, május 4.

A JÁRMŰIPARI ÁLLAMI TÁMOGATÁSOK A KELET-KÖZÉP-EURÓPAI TÉRSÉG ORSZÁGAIBAN A JÁRMŰIPAR GAZDASÁGI HATÁSA KÖZÉP- ÉS NYUGAT- DUNÁNTÚLI RÉGIÓK FEJLŐDÉSÉRE Alprojekt-záró konferencia

Járműipari állami támogatások a KKE térség országaiban Globalizáció előre haladtával erősödő verseny a beruházások megszerzéséért Magyarország főbb versenytársai: Szlovákia, Csehország, Szlovénia, Portugália, Spanyolország, Görögország (Vértes, Viszt 2006) Hasonló országok esetében az állami támogatások jelentősége nő A régió országainak ösztönző rendszerének megismerésének fontossága A téma aktualitása

Járműipari állami támogatások a KKE térség országaiban Állami támogatás meghatározása Római szerződés o Állami, költségvetési forrásból származik o Előnyt jelent a vállalat számára o Bizonyos vállalatot vagy szektort létesít csak előnyben o Versenytorzító hatása van o Befolyásolja az EU-n belüli kereskedelmet Célja o Beruházásra ösztönzés o A régió fejlődése o Foglalkoztatottság növelése o 4 fő irány (Rechnitzer, Smahó 2011) o Tőke, jövedelem orientált támogatás o Működési támogatás o Munkaerő orientált támogatás o Területi környezetre, lokális miliőre irányuló támogatás

Járműipari állami támogatások a KKE térség országaiban Állami támogatások csoportosítása Regionális támogatások Horizontális támogatások K+F tevékenységekre Környezetvédelemre Megmentési és szerkezetátalakítási célú Foglalkoztatási célú Képzési célú Regionális állami támogatások Magyarországon ig

Járműipari állami támogatások a KKE térség országaiban Max. int: 30% Munkahelyek: 2300 Támogatás: Mio HUF Max. int: 50% Munkahelyek: 380 Támogatás: Mio HUF Max. int: 50% Munkahelyek: 2750 Támogatás: Mio HUF Max. int: 50% Munkahelyek: 1300 Támogatás: Mio HUF Max. int: 50% Munkahelyek: 2350 Támogatás: Mio HUF Max. int: 40% Munkahelyek: 6700 Támogatás: Mio HUF Max. int: 30% Munkahelyek: 760 Támogatás: Mio HUF 1. Egyedi kormánydöntéssel adható vissza nem térítendő támogatások Magyarországon (EKD) ig

Járműipari állami támogatások a KKE térség országaiban Munkahelyteremtési támgogatás Min. 500 új munkahely Max 260 Mio. HUF 3. Képzési támogatás Új beruházáshoz felvett munkatársak képzése 2 Mio EUR (EU Bizottsági jóváhagyás nélkül) 4. Fejlesztési adókedvezmény 150 munkahely létrehozása és megtartása, vagy Bérköltség megemelése 5. Operatív programok (GOP, ROP) 5 EKDGOP, ROP összes beruházás420 mrd. Forint21 mrd. Forint új munkahely6100 fő750 fő 1 főre eső beruházási költség68 mio. Forint28 mio. Forint Állami támogatások Magyarországon Támogatások Magyarországon ig

Járműipari állami támogatások a KKE térség országaiban Különbözőségek és hasonlóságok a kelet-közép európai állami ösztönző rendszerekben Beruházásösztönző ügynökséggel rendelkeznek Kiemelkedő beruházások külön kezelését biztosítják A beruházásösztönzés eszközei hasonlóságot mutatnak EKD, fejlesztési adókedvezmény munkahelyteremtési támogatás, képzési támogatás Lengyelországban, Romániában, Szlovákiában, Magyarországon, Szerbiában Szlovéniában társfinanszírozott programok preferenciája Állami támogatások minimális beruházási összeghez, és fenntartott munkahelyekhez kötése Régiók megkülönböztetése támogatási intenzitási szempontból

Járműipari állami támogatások a KKE térség országaiban Különbözőségek és hasonlóságok a kelet-közép európai állami ösztönző rendszerekben Mio. EUR (15% ) (6%) (5%) (11%) (15%) Állami támogatások különböző formáinak aránya az EU-ban ig Forrás: Saját szerkesztés az EU-Bizottság adatai alapján

Járműipari állami támogatások a KKE térség országaiban KKE Állami Támogatások szektoronként ig Forrás: Saját szerkesztés az EU-Bizottság adatai alapján Különbözőségek és hasonlóságok a kelet-közép európai állami ösztönző rendszerekben

Járműipari állami támogatások a KKE térség országaiban OrszágVállalatBeruházás típusa Támogatás fajtája Támogatás összege Támogatási intenzitás Létrehozott munkahely Magyar Audi Hungaria Motorgyár-tás bővítése EKD+adó- kedvezmény N.I. 150 fő Magyar Mercedes Benz Gépjármű- gyártás EKD+adó- kedvezmény 170 Mio. EUR 25%2500 fő Románia Ford CraiovaKépzésKépzési57 Mio. EUR31%9000 fő képzése Románia Ford CraiovaGépjármű- gyártás EKD143 Mio EUR8%N.I. Szlovákia VW SlovakiaGépjármű- gyártás Adóked- vezmény 14,3 Mio EUR 5%N.I. Lengyel Fiat Powertrain Dízelmoto-rok gyártása EKD+adó- kedvezmény 40 Mio. EUR22%400 fő Lengyel VW Motor Polska Motorgyár-tás bővítése EKDN.I.5%N.I. Támogatások nagyberuházásokra a járműiparban ig a KKE régióban (az EU Bizottság hivatalos döntései alapján)

Nemzeti Fejlesztési Ügynökség Mobilitás és környezet Járműipari, energetikai és környezeti kutatások a Közép- és Nyugat-Dunántúli Régióban A projekt a Magyar Állam és az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TAMOP-4.2.1/B-09/1/KONV

Köszönöm megtisztelő figyelmüket!