26.09.2016 Folie 1 Roland Ackermann/DP-TP PneuPos Pneumatikus pozícionálás.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
LILI MARLEEN Lale Andersen :
Advertisements

11. évfolyam Rezgések és hullámok
Stacionárius és instacionárius áramlás
Hall-szenzor felhasználása az autóiparban
Váltóállítás egyedi inverterrel
Digitális elektronika
1 Products for Growth - Hannover 03 PLC-s rendszerünk evolúciója.
GÉPIPARI AUTOMATIZÁLÁS II.
NC - CNC.
Függvénytranszformációk
Ez a dokumentum az Európai Unió pénzügyi támogatásával valósult meg. A dokumentum tartalmáért teljes mértékben Szegedi Tudományegyetem vállalja a felelősséget,
Szoftver bonyolultsági mértékek alkalmazási területei Király Roland 2011.
Erősítők.
Rögvest kezdünk gsz_08.
KÉTÁLLÁSÚ SZABÁLYOZÁS
PNEUMATIKUS ARÁNYOS-INTEGRALÓ SZABÁLYOZÓ Készítette: Varga István VEGYÉSZETI-ÉLELMISZERIPARI KÖZÉPISKOLA CSÓKA
A RobotinoView programozása
A pneumatika építőelemei 1.
A pneumatika építőelemei 1.
Soros kapcsolás A soros kapcsolás aktív kétpólusok, pl. generátorok, vagy passzív kétpólusok, pl. ellenállások egymás utáni kapcsolása. Zárt áramkörben.
GÉPIPARI AUTOMATIZÁLÁS II.
Ez a dokumentum az Európai Unió pénzügyi támogatásával valósult meg. A dokumentum tartalmáért teljes mértékben Szegedi Tudományegyetem vállalja a felelősséget,
JUNKERS megoldások kondenzációs készülékekkel
11. évfolyam Rezgések és hullámok
A PLC és használatának előnyei
Irányítástechnika Balogh Zoltán PTE-TTK IÁTT Vezérlés és szabályozás.
A pneumatika alapjai A pneumatikában alkalmazott építőelemek és működésük vezérlő elemek (szelepek)
STABILIZÁLT DC TÁPEGYSÉG
Vezérlés Ha a szakasz modellezhető csupa kétállapotú jellel, akkor mindig alkalmazható vezérlés. Lehet analóg jellemző (nyomás, szint, stb.), de a modellhez.
BEVEZETŐ Dr. Turóczi Antal
Luft, Wasser, Boden _ Levegő, víz, föld. Luft – Levegő.
Szervopneumatika.
SZTE Műszaki Informatika Tanszék Középiskolai bemutató
Mehrabschnitts-Signalisierung
Signalisierung Rangierfahrten. Vonat- és tolatómenetek Megkülönböztetés –szigorú –lazább (pl. francia) –nincs (pl. holland) Tolatásjelzők érvényessége.
Nagy benyomást kelt ő reklámfotók*** Ausdrucksstarke Werbefotos.
Technische und Wirtschaftswissenschaftliche Universität Budapest Lehrstuhl für Elektronische Bauelemente MIKROELEKTRONIK, VIEEAB00.
Technische und Wirtschaftswissenschaftliche Universität Budapest Lehrstuhl für Elektronische Bauelemente MIKROELEKTRONIK, VIEEAB00.
Technische und Wirtschaftswissenschaftliche Universität Budapest Lehrstuhl für Elektronische Bauelemente MIKROELEKTRONIK, VIEEAB00.
Technische und Wirtschaftswissenschaftliche Universität Budapest Lehrstuhl für Elektronische Bauelemente MIKROELEKTRONIK, VIEEAB00.
ÜBER UNSERE FIRMAUNSER MASCHINENPARKUNSERE REFERENZEN ANSCHRIFT UNSERE PRODUKTEQUALITÄT VM-Form Kft. Vaspálya u.54, H-1103 Budapest, UNGARN Tel:
Technische und Wirtschaftswissenschaftliche Universität Budapest Lehrstuhl für Elektronische Bauelemente MIKROELEKTRONIK, VIEEAB00.
Technische und Wirtschaftswissenschaftliche Universität Budapest Lehrstuhl für Elektronische Bauelemente MIKROELEKTRONIK, VIEEAB00.
Ungarnconsulting_Markteintritt in Ungarn
A pneumatika alapjai 2. A pneumatikában alkalmazott építőelemek és működésük vezérlő elemek (szelepek) PTE PMMFK.
Einladung Meghívó. Orosháza Város Német Nemzetiségi Önkormányzata.
Járművillamosság-elektronika
ÍRÁNYÍTÁSTECHNIKAI ALAPISMERETEK
Információ átadás az idegrendszerben és a társadalomban (gondolatok)
KŐZETFIZIKAI VIZSGÁLATOK SZÁMÍTÓGÉPES MÉRŐRENDSZERREL
Programozott vezérlések Mitsubishi PLC programozás
Stacionárius és instacionárius áramlás
Das älteste Auto der Welt und funktionstüchtig ist Französisch
Pneumatikus elemek és alapkapcsolások
PLC PROGRAMOZÁS Gyakorlat
Pneumatikus pozícionálás (PneuPos)
Periféria (vezérlő) áramkörök
Mediánok és rendezett minták
Elektromágneses indukció
Stacionárius és instacionárius áramlás
Szekvenciális hálózatok
Készítette Ács Viktor Villamosmérnök hallgató
Golyóválogató berendezés
Balogh Zoltán PTE-TTK IÁTT
Szervó motor helyzetének vezérlése potenciométer segítségével
PLC PROGRAMOZÁS Bemutató gyakorlat
Das älteste Auto der Welt und funktionstüchtig ist Französisch
Valamikor Chesterfieldben, Midway u
Egy nemzetközi termék és a termékfejlesztés kapcsolata
MIKROELEKTRONIK, VIEEAB00
Előadás másolata:

Folie 1 Roland Ackermann/DP-TP PneuPos Pneumatikus pozícionálás

Folie 2 Roland Ackermann/DP-TP A pozícionálás két módja 1)Pozícionálás ütközővel Csak két pozíció lehetséges A két pozíció távolságának megváltoztatása csak az ütközők áthelyezésével, vagy más lökethosszú hajtás (henger) beépítésével lehetséges. PLC

Folie 3 Roland Ackermann/DP-TP Munkahenger működtetése 2 ütközővel Kiindulási helyzetben a dugattyúrúd az A pozícióban van PLC átkapcsolja a mágnesszelepet A dugattyúrúd a B helyzetbe mozog Felütközés előtt a mozgás lassítása löketvégi csillapítással, és/vagy lökéscsillapítóval történik A B idő t1 t2 t pos alapjel tényleges érték (ellenőrző jel) Pozíció x PLC

Folie 4 Roland Ackermann/DP-TP A pozícionálás két módja 2)Számjegyvezérlésű hajtás Bármilyen tetszőleges pozíció elérhető A pozíció a programparaméterekkel megváltoztatható (szabadon programozható hajtás) vezérlő + tengely- vezérlő

Folie 5 Roland Ackermann/DP-TP Munkahenger működtetése szervopneumatikus hajtással Kezdéskor az alapjel és az ellenőrző jel egyenlő; a szelep zárt állapotban van A vezérlőprogram az alapjelet A-ról B pozícióra változtatja. A szelep nyit, a dugattyúrúd B irányba mozog. A folyamatosan mért tényleges pozíció értéke a tengelyvezérlőbe kerül; az alap- és ellenőrző jel különbsége kisebb lesz, a szelephelyzet megfelelően változik A dugattyúrúd sebessége csökken, a dugattyúrúd eléri a B pozíciót; az alap- és az ellenőrző jel megegyezik; a szelep ismét lezár. alapjel ellenőrző jel vezérlő tengelyvezérlő alapjelellenőrző jel

Folie 6 Roland Ackermann/DP-TP Az ütközéses és a számjegyvezérlésű hajtás összehasonlítása

Folie 7 Roland Ackermann/DP-TP Szervopneumatikus NC tengelyrendszer összetevői lineáris hajtás szánnal arányos útszelep tengelyinterface és tengelyvezérlő útmérő végrehajtó henger

Folie 8 Roland Ackermann/DP-TP Szabályozókör Actual value

Folie 9 Roland Ackermann/DP-TP A PneuPos strukturája Tengelyinterface Pn. lineáris hajtás DGPL-25/450 Pn. lineáris hajtás DGPL-25/350 Tengelyinterface Funktions-E/A-Modul

Folie 10 Roland Ackermann/DP-TP A PneuPos strukturája Tengelyinterface potenciométerhez Tengelyinterface temposonichoz funkcionális I/O modul 2I/2O

Folie 11 Roland Ackermann/DP-TP Smart Positioning Controller SPC 200 Moduláris rendszer 1 ill. 2 pneumatikus tengely vezérléséig (kiegészítő modullal max. 4 tengely) Modul 1: Tápfeszültség ellátás - hálózati tápegység csatlakozása (24 V DC) - Tengelyinterface csatlakoztatása Modul 2: Diagnózis modul - kezelőegység - PC-csatlakozás Modul 3: I/O-Modul 10 I/8 O     

Folie 12 Roland Ackermann/DP-TP Az SPC 200 üzemmódjai Start/Stop-üzem Egyszerű pozícionálási feladatok vezérlése mind önállóan, mind fölérendelt PLC-vel (nem szükséges). Az első I-O modulon szabadon programozhatóan 5 bemenet, és 3 kimenet van. Satzselektionsbetrieb Enge Unterstützung der Kopplung von SPC 200 mit einer übergeordneten SPS/IPC. Die Steuerung des Ablaufes der Positionierung liegt bei der steuernden SPS/IPC. Die auszuführenden NC-Sätze werden über 5 digitale Eingänge des 1. E/A-Moduls ausgewählt (Sätze 0-31= 32 Positionen).

Folie 13 Roland Ackermann/DP-TP Mehrachsanwendungen mit dem SPC 200 Koordinierter Betrieb Nur ein Programm wird als Start-Programm definiert. In diesem Programm werden NC-Sätze mit Fahraufträgen für beide Achsen programmiert. Betrifft ein Fahrauftrag z.B. beide Achsen, so ist er erst abgeschlossen, wenn beide Achsen die Zielposition erreicht haben. Der Bewegungsablauf beider Achsen wird dadurch synchronisiert. Autonomer Betrieb Jede Achse wird mit einem separaten Programm gesteuert. Beide Programme laufen parallel. Realisierung von zwei unabhängig laufenden Ein-Achssystemen mit einem SPC 200.

Folie 14 Roland Ackermann/DP-TP A tengelyinterface A tengelyinterface kapcsolatot teremt a tengely és az SPC 200 között. A mérőrendszertől érkező értékeket tölti és adja át az SPC 200-nak. Az SPC 200-tól kapott pozícióértékeket analóg formában továbbítja az arányos útszelephez. tengelyinterface-ek a - Potenciométer (analóg) - Temposonic (digital) számára Tengelyinterface

Folie 15 Roland Ackermann/DP-TP Arányos útszelep 5/3 út-állapotszelep integrált szeleptolattyú-szabályozással Egy elektronika folyamatosan méri a tolattyú pozícióját és összehasonlítja a bemeneti jellel. Ez nagy pontosságot eredményez a bemeneti jel és a tolattyú pozíciója között, az áramlástól és a súrlódóerőktől függetlenül. Bemeneti jel: V Névleges átáramlás: 700 l/min Határfrekvencia: 80 Hz Arányos útszelep MPYE 5-1/8

Folie 16 Roland Ackermann/DP-TP Tolattyú-szabályozott állapotszelep elve

Folie 17 Roland Ackermann/DP-TP Arányos- és szervoszelepek Das im PneuPos verwendete Ventil MPYE 5-1/8 weist

Folie 18 Roland Ackermann/DP-TP Háromhurkú állapotszabályozó blokkvázlata és felépítése

Folie 19 Roland Ackermann/DP-TP Szervopneumatikus hajtás egységugrás- válaszai

Folie 20 Roland Ackermann/DP-TP Vonatkoztatási pontok mérőrendszer lineáris hajtás mérőrendsz er nullapontja henger- nullapont projekt- nullapont alsó szoftver- véghelyzet felső szoftver- véghelyzet Valamennyi a pozícióregiszterekben és a programokban előforduló pozíció a projektnullapontra vonatkozik.

Folie 21 Roland Ackermann/DP-TP NOT-AUS-Funktion Der elektrische NOT-AUS unterbricht die Spannungsversorgung für den Lastkreis aber nicht des SPC 200 selbst.

Folie 22 Roland Ackermann/DP-TP Pneumatischer NOT-AUS durch Einfügen von Schaltventilen zwischen Proportionalventil und Zylinder - Zylinderkammern entlüften; Kolben und Schlitten werden nur durch die Reibung gehalten; nur für horizontal angeordnete Achsen geeignet - Kolben pneumatisch einspannen; Kolben und Schlitten werden durch Reibung und Einspannen zwischen beiden Luftsäulen gehalten; geeignet für alle Einbaulagen der Achse - Kolben auf Anschlag fahren (rechte oder linke Seite); Reduzierung der Aufprallgeschwindigkeit durch Drosselventil; bevorzugte Variante NOT-AUS-Funktion

Folie 23 Roland Ackermann/DP-TP NC-parancsok (kivonat) G00 Pozíció felvétele a lehetséges legnagyobb sebességgel Abszolut pozícionálás G90 (rendszerindításkor alapértelmezett) Relatív pozícionálás G

Folie 24 Roland Ackermann/DP-TP Példák N000 G00G91X mm-t pozitív irányba halad N001 X-tengely 2-es pozícióregiszterének pozíciójába tér N003 G00X100Y-100X-tengely 100 mm-es, Y-tengely mm-es pozíciójába halad N004 X100X-tengely 100 mm-es pozíciójába halad A pozícionáló üzemmód (G90/G91) addig marad hatásos, ameddig egy új pozícionáló üzemmód (G90/G91) le nem cseréli. A G00 parancs addig aktív, ameddig egy G001 vagy G02 le nem cseréli.

Folie 25 Roland Ackermann/DP-TP G01 Pozíció felvétele definiált sebességgel Példa N000 G01X100FX10X-tengely 100 mm-es pozícióba a definiált max. sebesség 10%-ával G04 Késleltetés; a következő NC-mondatra csak akkor lép tovább, ha az időzítés lejárt. Példa N010 G00X100X100-as pozícióba tér N011 G042502,5 mp várakozás N012 G00X200X200-as pozícióba tér NC-parancsok

Folie 26 Roland Ackermann/DP-TP G25 Sebesség változtatása a futó pozícionálási folyamatban Példa N000 G00X0 N001 G25X60 N002 G01X500FX75 N003 G01X500FX50 Az SPC 200 a pozíció 0-tól a pozíció 500-ig tartó útszakasz 60%-a után a sebességet a definiált maximális sebesség 75%- áról 50%-ra csökkenti. M30 Programvég ismétléssel A főprogram utolsó mondata NC-parancsok

Folie 27 Roland Ackermann/DP-TP #S Egybites operandus bekapcsolása (SET jellegű!) Példa N000 #SQ1.0Q1.0 kimenet bekapcsol #R Egybites operandus kikapcsolása (RESET) Példa N000 #RQ1.0 Q1.0 kimenet kikapcsol NC-parancsok

Folie 28 Roland Ackermann/DP-TP #T Egybites operandus lekérdezése “1” szintre Példa N000 #TI1.0 Várakozás E1.0 “1” jelére #TN Egybites operandus lekérdezése “0” szintre Példa N000 #TNI1.0 Várakozás E1.0 “0” jelére NC-parancsok