Virtuálisjelenlét-alkalmazások 2008.11.14.. Tézis A virtuális azaz látszólagos jelenlétnek két oldala különíthető el: a virtuális valóság (virtual reality),

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Windows Virtualizáció
Advertisements

Winnie the pooh & friends
Nagyon sok szereplős online szerepjátékok
Hardver ismeretek: Hordozható számítógépek.
Online közösségi játékok
1 GTS Szerver Virtualizáció – Ügyvitel a felhőben.
Innovációmenedzsment. A század jellemzői Az innováció marginálisból központi jelenséggé válik A gazdaság tercierizálódik (szolgáltatás-gazdaság)
A jelenléten alapuló fejlesztés Az előadás menete A fejlesztés szükségessége, fogalma A probléma lényege A javasolt modell.
Megelőzés, újrahasználat konferencia
Rab Árpád Űrhódító videojáték konferencia 2010 október 15., Budapest Tetszőleges kép A virtuális világok kutatásának megközelítési lehetőségei.
Az ICT hatása az oktatási folyamatra Paradigmaváltás az oktatásban.
Számítógépes grafika Szirmay-Kalos László
Gondolatok az innováció működéséről Szabó Gábor a Magyar Innovációs Szövetség elnöke.
Virtuális méréstechnika
Elektronikus tanulási környezetek sajátosságai
A CAD/CAM modellezés alapjai
2. előadás GÉPRAJZ, GÉPELEMEK I..
A 4D stúdió valós idejű GPU-s implementálása Hapák József ELTE-IK MSC 2012.
Virtuális jelenlét a Facebook-on avagy adalékok az egészségügy számára Egészségtelen emberek egészséges profilja a Facebook-on.
ESzabványok Workshop 1. előadás: Bevezető, eAdatmodell október 13.
Metaverzum A jövő virtuális univerzuma. Videójátékok, virtuális világok, web 2.0, Földet ábrázoló online térképek kereszteződése Szimuláció és realitás.
Korok játéka vagy játékok kora
Iskolai internetbiztonsági prevenciós programok – a rendőrség szerepe a felvilágosításban Internet safety preventions at schools – the role of Police in.
Ittzés Zsigmond Budapest Airport IT Infrastruktúra manager
A digitális dokumentumok hosszútávú megőrzésének problémái Moldován István OSZK MEK Osztály „Networkshop” Szeged, március 30.
Operációs Rendszerek II.
Gyár a lakásban IT3 BT Rátai Balázs -
Hangalapú, közösségépítő virtuális valóság a gyakorlatban Faragó Péter WebLords.
SZEMENSZEDETT VALÓSÁG? S o ó s G e r g e l y Avagy: fantáziatotalitások és marketingfelhasználásuk MARKETING A REALITÁS ÉS A KÉPZELET HATÁRÁN.
Térképészet és térinformatika
Mgr. Námesztovszki Zsolt GYAKORLÓ PEDAGÓGUSOK KÉPZÉSE AZ INTERAKTÍV TÁBLA HASZNÁLATÁRA (HARDVERISMERET) Szabadka, 2012.
Az innováció forrásai.
Színész Szerep Nézők  Színház lényege, ami nélkül, nincs színház  Nincs színház  Színész / szerep-be lépés,  Néző (közönség), több ember  Közös.
BAY-IKTI BATSY kompetencia Ipari Kommunikációs Technológiai Intézet
Two countries, one goal, joint success!
A Microsoft Üzleti Intelligencia megoldása és platformja
European Computer Driving Licence
Fotorealisztikus képszintézis valós időben Szirmay-Kalos László, Csébfalvi Balázs BME IIT.
Evolúció Modell vagy metafora? Csányi Vilmos. Metafora : sejtés, hiedelem, megfigyelés elnevezés jellegzetes tulajdonság alapján Modell: struktúrák és.
DIGITÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ ÜGYFÉLSZEMMEL
Informatikai eszközök a virtuális valóság szolgálatában Hapák József ELTE-IK X. Eötvös Konferencia.
Nyílt rendszerek összekapcsolása
4/1/2015 Cloud computing Dr. Bakonyi Péter.. 4/1/2015Cloud computing 2 Cloud definició A cloud vagy felhő egy platform vagy infrastruktúra Az alkalmazások.
A digitális kompetencia mérése. IKT-alapú értékelés
Winnie the pooh & friends
NOX_ Lars Spruybroek [ 1959-ben Rotterdamban született [ építész, képzőművész, író [ 1989-ben Delfti Műszaki egyetem diplomázott [ 1991-ben Maurice Nio.
ZooGuide – az ismeretterjesztés és az oktatás eszköze  Érdekes és részletes leírások a park állatairól  „Audioguide” funkcióval kiegészített virtuális.
A világon elsőként: NEMZETKÖZI VIRTUÁLIS SAKKISKOLA (  Világszerte elfogadott tény, melyet számos kutatási eredmény is.
LILIN Újdonságok és hasznos információk Csobó Gábor
Operációs rendszerek 2 Bátfai Norbert Debreceni Egyetem Informatikai Kar (DE IK), Információ Technológia.
Hálózatok Számítógépek és egyéb hardvereszközök összekapcsolva valamilyen kommunikációs csatornán. Felkínált lehetőségek: –Kommunikáció –Hardver megosztás.
Típusok Képmegjelenítők Monitorok CRTLEDOLEDPlazmaLCD Vetítők LCD DLP Egyéb.
Test és elme találkozása avagy egy paradigma-háború vége Dr. Duda Viktória.
Hálózatok Számítógépek és egyéb hardvereszközök összekapcsolva valamilyen kommunikációs csatornán. Felkínált lehetőségek: Kommunikáció Hardver megosztás.
“Tudásmegosztás és szervezeti problémamegoldás a mesterséges intelligencia korában” Levente Szabados Technológiai Igazgató.
Kóródi Miklós Autonómia Alapítvány
3D megjelenítés eszközei
Objektumorientált fejlesztés – szoftverobjektumok fizikai megjelenése
Kutatási célú szakmai ösztöndíj beszámoló
3D-s kísérletek a Szegedi Klebelsberg Könyvtárban
World map.
SZEMENSZEDETT VALÓSÁG?
A számítógép felépítése
Microsoft SQL licenselés a gyakorlatban
Vasas Lívia, PhD december
A képmegjelenítők típusai, monitorcsövek, kivetítőcsövek, háromdimenziós megjelenítés A BME-ETT a SIITME 2009-ért.
Lívia Vasas, PhD 2018 Disszertációk Lívia Vasas, PhD 2018.
Innováció-menedzsment a könyvtárban
Lívia Vasas, PhD 2019 Disszertációk Lívia Vasas, PhD 2019.
This table is avarage! Read instructions below!
Előadás másolata:

Virtuálisjelenlét-alkalmazások

Tézis A virtuális azaz látszólagos jelenlétnek két oldala különíthető el: a virtuális valóság (virtual reality), a bővített valóság (augmented reality). A virtuális jelenlét két oldala szorosan összefügg egymással, mivel azonos technológiai megoldásokat igényelnek. Ezeket a technológiai megoldásokat összefoglalóan a “3D eszközpark”, valamint a “3D rendszerek és szolgáltatások” elnevezéssel jelöljük.

Jelenlegi helyzet ● Technológia – Augmented Relaity (AR) – bővített valóság – Virtual Reality (VR) – virtuális valóság ● Alkalmazás – ARQuake – Second Life

Bővített valóság ● Egyszerű demo ● ARQuake (2006) demo ● BMW szervíz

Virtuális valóság ● There Virtual World:

Alkalmazások és a háttér ● Alkalmazások ● Augmented reality alkalmazások ● Telejelenlét, teleimmerzió ● Közösségi virtuális világok ● Háttér ● 3D eszközpark ● 3D rendszerek és szolgáltatások

Virtuális jelenlét alkalmazások 3D eszközpark Bővített valóság alkalmazások Telejelenlét alkalmazások Virtuális világ alkalmazások Virtuális jelenlét alkalmazások Metaverzum 3D rendszerek és szolgáltatások

3D eszközpark 3D projekció 3D vizualizációs eszközök 3D rendszerek és szolgáltatások 3D kép- és modellalkotó eszközök 3D szabványok 3D vizualizáció 3D szkennelés 3D modell generálás 3D hardver 3D operációs rendszer 3D megjelenítési terek

A probléma

3D projekció, megjelenítési terek ● Ivan A. Shutherland: The Ultimate Display (1964) “The ultimate display would, of course, be a room within which the computer can control the existence of matter.” ● 3D projekció ● HoloVizio: ● Perspecta volumetrikus kijelző: ● Megjelenítési terek ● Cyber walk: ● Cybercarpet: ● Omni-directional treadmill: ● Virtusphere:

Valós idejű 3D szkennelés ● Tárgyak ● ● Terek

Telejelenlét alkalmazások elterjedése Nem játék célú virtuális világ alkalmazások elterjedése Virtuális valóság alkalmazások megjelenése Bővített valóság alkalmazások elterjedése

3D hardver P2P adatátviteli technológi ák IKT implantátu mok 3D vizualizáci ós eszközök Virtuális valóság alkalmazá sok 3D kép- és modellalko tó eszkzök Sávszéles ség Bővített valóság alkalmazá sok 3D eszközpar k 3D szabványo k Telejelenlé t alkalmazá sok Virtuális jelenlét alkalmazá sok Telecom regulation Vállalatsze rveződés átalakulás a