Az autópálya mérnökségek története Kovács Attila Fejlesztési és felújítási igazgató 2015.11.27.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Magyar Universitas Program Magyar Bálint oktatási miniszter február 20. Infrastruktúra-fejlesztési programok a felsőoktatásban
Advertisements

Iparművészeti Múzeum A főváros egyik legszebb látnivalója a Lechner Ödön és Pártos Gyula tervezte, Zsolnay kerámiával fedett szecessziós palota. Gyűjteménye.
Az emeltszintű járóbeteg szakellátás fejlesztése a Lenti Kistérségben a Dr. Hetés Ferenc Rendelőintézet revitalizációjával NYDOP-5.2.1/B LENTI.
Múcsonyban található irodaépület Ft-ért eladó!
P A N E L P Á L Y Á Z A T 2008 – 2009 Csider László főosztályvezető Önkormányzati Minisztérium Lakásügyi Főosztály Budapest, február 2.
A projekt általános bemutatása
5. számú főút és a jelű összekötő út közötti szakasz, lekötéssel a 43
Tatabánya Megyei Jogú Város évi költségvetése
A Duna-Ipoly Nemzeti Park Igazgatóság vizesélőhely fejlesztési elképzelései Fejér megyében Kovács Zoltán őrkerület-vezető DINP IG.
műszaki osztályvezető
Biztonsági kihívások a gyorsforgalmi úthálózaton Jákli Zoltán műszaki vezérigazgató-helyettes ÁAK zrt.
Fűtéskorszerűsítési projektek energetikai befektetővel Magyar Fenntarthatósági Csúcs – 2012 Budapest, Szigeti László – Energetikai szaktanácsadó.
Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.
ITS fejlesztések az ÁAK zrt. hálózatán
Készítette: Bajkó Balázs Hullár Péter
dr. Kovács Ferenc Közlekedési Helyettes Államtitkár
Az országos közúthálózat fejlesztése,
Az országos közúthálózat legfontosabb biztonsági kérdései Dr. Lányi Péter Közlekedési Infrastruktúra Főosztály október 20.
Kovács Atila Magyar Közút Nonprofit Zrt. fejlesztési és felújítási igazgató ÚTÜGYI NAPOK A közúthálózat állapota és fenntarthatósági stratégiája a jelenlegi.
A szakma helyzete, elért eredmények, koncepció, stratégia A szakma helyzete, elért eredmények, koncepció, stratégia Thoroczkay Zsolt főosztályvezető-helyettes.
Új Magyarország Vidékfejlesztési Program Közösségi tér kialakítása Bábolnán Horváth Ádám pályázati referens.
EasyWay ITS Hungary workshop tervezett programja Házigazdai üdvözlés – Kovács Ákos MK vezérigazgató EasyWay áttekintés – dr. Lindenbach Ágnes ITS Hungary.
M0 útgyűrű déli szektor bővítése
TÁRNOK – SZÉKESFEHÉRVÁR vasúti vonalszakasz kivitelezési munkálatai
Fejlesztési Programiroda – Közutak V. Projektiroda
TÁRNOK – SZÉKESFEHÉRVÁR vasúti vonalszakasz kivitelezési munkálatai Kápolnásnyék - Gárdony vonalszakasz jobb és bal vágány átépítése.
4. számú főút Debrecen elkerülő szakasz
számú főút Jászberény elkerülő szakasz II. ütem
86. számú főút burkolat megerősítése és négynyomúsítása a – szelvények között.
61. számú főút Somogy megyei szakaszainak 11,5 tonnás burkolat - megerősítése IV. szakasz ( km szelvények között) Lakossági fórum 2010.
61. számú főút Nagykanizsa elkerülő szakasz építése a km szelvények között Lakossági fórum március 11.
76. számú főút Zala megyei szakaszának ( km szelvények között) 11,5 tonnás burkolat megerősítése Lakossági fórum február 18.
86. sz. főút Szombathely - Vát szakasz ( – km szelvények között) kivitelezési munkálatai Lakossági fórum október 09.
4. sz. főút Kisújszállás elkerülő Eredményhirdetés
M0 ÚTGYŰRŰ DÉLI SZEKTOR BŐVÍTÉSE M6 autópálya – 51 sz
1 Lakossági fórum A Lónya-Barabás határátkelő-helyekhez vezető utak korszerűsítési munkái II. ütem építése március 5.
61. számú főút Somogy megyei III. szakaszának 11,5 tonnás burkolatmegerősítése ( km szelvények között) Lakossági fórum március 10.
61. számú főút burkolat megerősítése a km és a – km szelvények között.
2011-ben a hazai gyorsforgalmi utak fejlesztése. úthálózat bővülése Gyorsforgalmi úthálózat bővülése.
Lakossági fórum 46. sz. főút km szelvényben lévő endrődi Hármas – Körös híd átépítési munkái február 19.
Lakossági fórum számú főút Zala megyei szakaszának (0+000 – ) km szelvények között) 11,5 tonnás burkolat megerősítése.
Lakossági fórum 41. sz. főút km szelvényében lévő, Vásárosnamény II. Rákóczi Ferenc Tisza-híd és a csatlakozó ártéri szakaszok felújítása 2009.
ÚTÉPÍTÉSI BERUHÁZÁSOK HATÉKONY LEBONYOLÍTÁSÁNAK FELTÉTELRENDSZERE DR. KOVÁCS ANDRÁS GKM – Közúti Közlekedési Főosztály Visegrád, november 17.
MaSzeSz-MMK kerekasztal Budapest, december Üzemeltetői észrevételek a KEOP pályázati rendszerhez MaSzeSz – MMK KEREKASZTAL Szücs István Előadó:
Útépítési munkálatok és új forgalmi rend (a Kőrösi út, Kisfaludy, Bacsó B., Vasút, Csontos J. utcákban)
„Kontra-fék” Kerékpáros konferencia Győr, szeptember 21.
VÁLLALKOZÓI TÁJÉKOZTATÓ Budapest, március 26.
A projekt az Európai Unió támogatásával, a Regionális Fejlesztési Alap társfinanszírozásával valósul meg. ELŐZMÉNY KMOP /B_2 kódszámú.
A jövő az energia hatékony lakásoké nyílászáró csere, külső hőszigetelés és megtakarítási lehetőségek :19.
Unger Tamás, alpolgármester A 3. változatban teljes felújítás keretében átépülésre kerülnének a meglévő utak, és a járdák. A jelenlegi burkolt.
Kovács Ákos A megépült Ipoly-hidakhoz vezető utak felújítása,
37. számú főút Szerencs átkelési szakasz rekonstrukciója Lakossági fórum március 29.
M0 körgyűrű északi szektor (II. ütem) nyugati szektor
főosztályvezető-helyettes „A Balaton-régió közlekedési helyzete” fórum
ÉMOP – Üzleti infrastruktúra fejlesztése. Keretösszeg: „1” részcél: Ipari Parkok millió Ft „2” részcél: Ipari területek millió Ft „3” részcél:
Egészségügyi intézményekben végzett energia hatékonysági beruházások
Körös-vidéki Vízügyi Igazgatóság
„Gyorsabban az Európai Unióba” Sztráda Expressz program Közlekedési Múzeum, április 5.
Javaslat a közúthálózat- fejlesztési programra 2015-ig.
A közúthálózat fejlesztési programja 2015-ig. Az Európa Terv 1. A közművelődésért 2. A nemzeti értékek megbecsüléséért 3. A kulturális értékekért 4. A.
Vidékfejlesztési Program Kovács Melinda Projektmenedzser Hajdú-Bihar Megyei Fejlesztési Ügynökség Nonprofit Kft.
Budapest XXII. kerület Városház tér, Mária Terézia utca és Kossuth Lajos utca átépítése, megújítása Szilágyi Tibor Szakterületi vezető BKK Zrt
Úthálózat fejlesztés, úthierarchia, úttípusok
M1 – a kontinens első elektromos földalatti vasútja
Az ED bevezetése és a közúti szabályozás kérdései
Tóth Lajos VKM államtitkár között
Pest megyei közlekedési infrastruktúra fejlesztések
Cégbemutató prezentáció Budapest, 2003.
PEST MEGYE BŰNÜGYI HELYZETE 2012
A Terület- és településfejlesztési Operatív Program keretében megvalósuló beruházások előrehaladása Egerben.
Előadás másolata:

Az autópálya mérnökségek története Kovács Attila Fejlesztési és felújítási igazgató

A kezdetek ( ) Magyarországon 1961-ben kezdődött meg az autópályahálózat építése. Az első szakaszt (M1-M7 közös szakasz, 4,8-12,1 kmsz) 1965-ben helyezték forgalomba. Az építkezések nagy ütemben haladtak, 1971-re az M7-es autópálya elért a 112 kmsz-ig Budapesti Közúti Igazgatóság ( Bp. KIG) Pátyi Útmestersége Üzemeltetett szakaszok: -M1-M7 közös szakasz ( ) -M7 autóút bal pálya Törökbálint és Martonvásár között ( ) -1. sz. főút Pest megyei szakasza új szervezet alakul a Bp. KIG-en belül. -Törökbálinti Útmesterség (Páty utóda, ) -Bicskei Útmesterség ( , 1. sz főút üzemeltetése) -Pákozdi Útmesterség (M7 félautópálya 112,8 km sz-ig)

A Hőskor (70-es 80-as évek) -Martonvásár Mérnökség (1971 december) átadása: mely a hazai gyorsforgalmi úthálózat első, nemzetközi mintára, kizárólag autópálya üzemeletetésre tervezett mérnöksége. -Bicske Mérnökség (1973, 1986) -Balatonvilágos (1974): 1968-as tervek alapján épült, viszonylag kis területtel -Komárom (1975): korszerű kétszintes mérnökség, felújításkor is megtarthatta eredeti méretét, kialakítását -Gödöllő (1978) -Újhartyán (1982) -Szigetszentmiklós (1989) -Autópálya Műszaki Igazgatóság (1983) -Autópálya Igazgatóság (1989)

Fejlesztések ( ) -Lébény Mérnökség (1995): ELMKA beruházásban, koncesszióban épült mérnökség, biztonsági és kényelmi szempontoknak is megfelelt -Kál Mérnökség (1998): ÉKMA beruházásban épült -Emőd Mérnökség (2002) -Hajdúnánás Mérnökség (2007) -Hajdúböszörmény Mérnökség (2007)

Fejlesztések ( ) -Eszteregnye Mérnökség (2007) -Fonyód Mérnökség (2007) -Makó Mérnökség (2013) -Ófehértó Mérnökség (2013)

Rekonstrukciók ( ) -Gödöllő (1998): magastető került az épületekre, külső szigetelés, nyílászáró csere, teljes épületgépészeti felújítás, gázfűtés, épült nyitott fedett szín 2 db -Bicske (2001): teljeskörű felújítás, belső terek átalkítása, sótároló bővítés -Komárom (2002): eredeti kialakítását, méreteit megtartotta, tulajdonképpen „csak” korszerűsítés történt -Lébény (2002): 2001-ben került az ÁAK üzemeltetésébe, majd ezután került korszerűsítésre -Martonvásár (2003): régi épületek elbontásra kerültek, korszerű telep épült -Balatonvilágos (2004): balesetveszélyessé vált az épület, és már nem volt elegendő a hely sem, 10 hó alatt teljes felújítás,2 szintes irodaépület, műhely, garázs, sótároló, sportpálya, 8 lakásos lakótelep -Szigetszentmiklós (2005): a szociális épület teljes felújítása és garazsbővítés történt. Az épület magastetőt kapott -Dunakeszi (2008): irodaépület, műhely, sótároló épült 1998-ban, ÁAK kezelésbe kerülés után általános felújítás, a tetőtér beépítése, garázs és raktárépítések valósultak meg, majd 2012-ben a garázsépület bővítése, a fedett szín zárttá tétele történt.

Jelenkor Jelenleg 16 autópálya mérnökség üzemel hasonló, modern kiépítéssel és felszereltséggel a kezdeti céloknak és a jelenlegi forgalomnagyság kihívásainak megfelelően. A kezelt gyorsforgalmi úthálózat hossza: 1123,3 km autópálya, 175,6 km autóút.

Az autópálya üzemeltetés megteremtőinek és üzemeltetésének kiemelkedő vezetői Reinisch Egon Borsos István Kozma László Répássy Attila Dr. Szakos Pál Duma Viktor Márfay Mária Hargitai József Pálfay Antal És természetesen köszönettel tartozunk a mérnökségek dolgozóinak, akik embert próbáló körülmények között végzik az autópálya üzemeltetési szolgálatot.

Köszönöm megtisztelő figyelmüket!