"KÖ- ZÖS- SÉ- GI" MÉ- DI- A
új lehetőségek sora alapvető értékek rendeződnek át PARA- DIGMA- VÁLTÁS
X Y Z GENERÁCIÓK
Y-YouTube, 1980-as években születtek amerikai szociológusok Tari Annamária digitális bennszülöttek Y GENERÁCIÓ
a mai középkorúak megtanulták, amit tanulni lehetett digitális bevándorlók X GENERÁCIÓ
születtek ~1995 és ~2005 között fogyasztói társadalom online eszközök a hálózat társadalma széttagolt és mégis homogén Z GENERÁCIÓ
inger-áradat – folyamatos online jelenlét fel kell dolgozni, de legalább válogatni (hasznos – haszontalan stb.) – szelektív látás/hallás – AdBlock hír fontossága vagy érdekessége A HÁLÓZAT TÁRSADALMA
nyelvezet új életérzés, -vitel flow … … … paradigmaváltás itt is SAJÁTOSSÁGOK
online létmód "Ha nem vagyon online, nem létezem!" – folyamatos jelenlét – folyamatos elérhetőség – kontrollálatlan megosztás SAJÁTOSSÁGOK
vizuális kor az agyműködés(?) is átrendeződik papíron a jobb fölső sarok (volt) a fontos – bal szélre tevődik át (Google) belső képalkotási képesség csökken multitaszk képesség növekszik SAJÁTOSSÁGOK
tekintély – támaszkodni az elődökre – tudásban – tapasztalatban biflázós – kreatív feladatok a tanulásban... SAJÁTOSSÁGOK
elköteleződés világos motiváció kitartás, tartós erőfeszítés biztos gyökerek és szárnyak? látszat fontossága szorongás, félelmek... DE!
korlátlan megosztások biztonságtudatosság hiánya! felelős gondolkodás hiánya? DE!
betegállományban a strandon, FB sexting nem vagyok otthon – Hajrá betörők! Google, StreetView... mobileszközök social engineering KORLÁTLAN MEGOSZTÁS