"KÖ- ZÖS- SÉ- GI" MÉ- DI- A. új lehetőségek sora alapvető értékek rendeződnek át PARA- DIGMA- VÁLTÁS.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A mai tízen- és huszonévesek értékeiről A közügyek fogyasztói konferencia február 17. Ságvári Bence.
Advertisements

A VILLÁMOLVASÁS TITKAI
A tanulást és a megértést segítő módszerek alkalmazása
Oktatásszervezés gyakorlat tavasz VIZSGAANYAG Tudásszintek, beválás.
KARRIER VAGY AMIT AKARTOK
Miből tanítsak? A taneszköz-választás kérdései a 6-10 évesek nyelvoktatásában Kuti Zsuzsa Oktatási Minisztérium.
Goronné Ondré Katalin Bihari Mentor Hálózat kiépítése a résztvevő szemével.
Fiatalok a digitális kultúrában - naiv bennszülöttek? VI. Nemzetközi Médiakonferencia Balatonalmádi, szeptember 27.
Szinkronizált multiplatform élmények
Komplex Instrukciós Program
Online tanulásszervezés és társadalmi szerepvállalás lencse máté igazgyöngy alapítvány digitális nemzedék konferencia március 29.
VI. Interaktív Tábla Konferencia
Mi a SzIA Minőségi Modell?  A SzIA Minőségi Modell olyan szervezet-, és minőségfejlesztési rendszer, amelyet először speciálisan nonprofit területen.
Az informatika mindenkié
Drajkó László Microsoft Magyarország
10 állítás a gyerekek internethasználatáról
Sikeres Székelyföld – 3 Fórumsorozat Csíkszereda, november 25. RÁDULY ATTILA Elnök, Zöld Nap Egyesület, Kézdivásárhely KÖRNYEZETTUDATOSSÁG.
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
A diákok megismerésének lehetőségei - szükségessége
IKT eszközök az oktatásban, digitális pedagógia
Perifériák.
Történelemdidaktika. I. A történelemtanítás általános kérdései Dr
Átadása - közvetítése - kialakítása - fejlesztése - kialakulásának segítése.
Teller Ede.
Tanórai keretekbe illeszthető figyelemfejlesztő gyakorlatok
Prof. Csermely Péter a Nemzeti Tehetségsegítő Tanács elnöke Esély a tehetségeseknek
A szociális kompetenciák fejlesztése drámapedagógiai módszerekkel
Az információs és kommunikációs technológiák szerepe a szakképzésben február 22. Dr. Tóth Péter főiskolai docens Fővárosi Pedagógiai.
Korlátok és lehetőségek. Három év tapasztalatai. Nagy Generáció projekt: kommunikáció és/vagy virtuális közösségteremtés.
Az iskolai teljesítményt befolyásoló mentális és affektív tényezők
Digitális szolidaritási háló – a szerves megoldás Gáspár Mátyás
A statisztikai jártásság megközelítései, modellje A (felső)oktatás szerepe Peter Kovacs Associate professor Department of Statistics and Demography, Faculty.
Biztonságtechnikai fejlesztések Eshetőségek: Külső behatolás a rendszerekbe Külső személy bejutása az épületbe Belső szivárogtatás Mindhárom lehetőségre.
„ IKT-val támogatott új tanulási környezetek szerepe az oktatásban” „ IKT-val támogatott új tanulási környezetek szerepe az oktatásban ” augusztus.
Változások menedzselése felsőfokon Készítette: Schalli Adrienn Dinya László.
Közkincs kerekasztal a kecskeméti Kistérségben Szakmai konferencia június 9. Kecskemét.
1. Szabadság és boldogság különféle értelmezése Dr. Skrabski Árpád főiskolai tanár Apor Vilmos Katolikus Főiskola Kass János: Az Isten tenyerén.
1 Gazdasági változások a rendszerváltás után 1990-es évek: Első multinacionális cégek megjelenése Új management kultúra Keleti piac helyett nyugati piac.
Játszani tudni kell - A gamification szabályai az interneten
1 Hogyan tovább minőségügy? XIV. Magyar Minőség Hét november 07.
Y generáció Viselkedési jellemzők és változások az Információs Korban.
A muzeális intézményrendszer átalakítása
Kompetencia bevezetésének tapasztalatai egy” integrált” 1. osztályban
Az információ és kommunikáció szerepe a vidéki területek fejlesztésében Katonáné dr. Kovács Judit A Magyar Agrárközgazdaságtudományi.
Aktív és felelős állampolgárság – demokrácia – szabadság OFI - KONFERENCIA OKTATÁSKUTATÓ ÉS FEJLESZTŐ INTÉZET Aktív és felelős állampolgárság.
Módszertani lehetőségek a digitális nemzedék megszólításában
Nyitó konferencia szakmai elemei 1.Duális képzési filozófia alapelemei (10 parancsolata) 2.Duális képzések nemzetközi gyakorlatának összefoglalása 3.Duális.
Út a sikeres tanuláshoz A tanítás és a tanulás módszertana
Új tanulásszervezés – mit és miért kell tennünk?
Barankovics István Alapítvány Tanári Kerekasztal Kiss Mária Rita BIA Ifjúsági projekt vezető.
Megosztok, tehát vagyok
Megosztok, tehát vagyok
Hajós Katalin Budapest, június 5.
Közösségi média és tudásmegosztás… Változik a tudás megítélése a digitális generációknál?
Graciela Sbertoli / Vox A kisebb települések önkormányzatainak támogatása az életen át tartó tanulás szemléletének népszerűsítésében MANORKA – zárókonferencia.
Az értékesítés két arca. SZTORI Szendrő Szabolcs (70) hegymászó és fotós igaz története A hegymászás, mint kihívás Tisztelni a hegyeket és szeretni Kitartás.
Tanár a hálózati tanulásban – változó tanárszerepek Fodorné Tóth Krisztina PTE
Kamarai HR Konferencia GYMSKIK 2012.április 19..
A kamaszok és mi Dr. Gyenge Eszter. Történeti szempontok Archaikus társadalmak Felnőttéválás beavatási rítusok: Átmenet a gyermeki – profán- világból.
Médiagazdaságtan GSVMG11KNC /II. Nyomtatott sajtó.
A projektek hosszú távú előnye – tartós foglalkoztatás A projekt generáló szerepe, a továbblépés lehetőségei, komplex fejlesztési elképzelések.
Digitális generáció az iskolapadban Bedő Ferenc
Fodorné Tóth Krisztina PTE Regionális Távoktatási Központ Multimédia az oktatásban 2009.
A pszichológiai mérés alapjai
Prof. Csermely Péter a Nemzeti Tehetségsegítő Tanács elnöke
Digitális világ, eszközök
Miért szükségszerű a változás a természettudományok oktatásában?
Varga Júlia MTA KRTK KTI
A projektek hosszú távú előnye – tartós foglalkoztatás
*Társadalmi innovációs példák és gyakorlatok Dr. Szabó-Tóth Kinga
Előadás másolata:

"KÖ- ZÖS- SÉ- GI" MÉ- DI- A

új lehetőségek sora alapvető értékek rendeződnek át PARA- DIGMA- VÁLTÁS

X Y Z GENERÁCIÓK

Y-YouTube, 1980-as években születtek amerikai szociológusok Tari Annamária digitális bennszülöttek Y GENERÁCIÓ

a mai középkorúak megtanulták, amit tanulni lehetett digitális bevándorlók X GENERÁCIÓ

születtek ~1995 és ~2005 között fogyasztói társadalom online eszközök a hálózat társadalma széttagolt és mégis homogén Z GENERÁCIÓ

inger-áradat – folyamatos online jelenlét fel kell dolgozni, de legalább válogatni (hasznos – haszontalan stb.) – szelektív látás/hallás – AdBlock hír fontossága vagy érdekessége A HÁLÓZAT TÁRSADALMA

nyelvezet új életérzés, -vitel flow … … … paradigmaváltás itt is SAJÁTOSSÁGOK

online létmód "Ha nem vagyon online, nem létezem!" – folyamatos jelenlét – folyamatos elérhetőség – kontrollálatlan megosztás SAJÁTOSSÁGOK

vizuális kor az agyműködés(?) is átrendeződik papíron a jobb fölső sarok (volt) a fontos – bal szélre tevődik át (Google) belső képalkotási képesség csökken multitaszk képesség növekszik SAJÁTOSSÁGOK

tekintély – támaszkodni az elődökre – tudásban – tapasztalatban biflázós – kreatív feladatok a tanulásban... SAJÁTOSSÁGOK

elköteleződés világos motiváció kitartás, tartós erőfeszítés biztos gyökerek és szárnyak? látszat fontossága szorongás, félelmek... DE!

korlátlan megosztások biztonságtudatosság hiánya! felelős gondolkodás hiánya? DE!

betegállományban a strandon, FB sexting nem vagyok otthon – Hajrá betörők! Google, StreetView... mobileszközök social engineering KORLÁTLAN MEGOSZTÁS