Többképernyős médiatervezés Humbug vagy valóság? TV-Web-Mobil – „3 Képernyő 1 üzlet” konferencia Budapest, 2010. június 3. 1037 Bp., Lajos u. 80 |

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Marketingkommunikáció és PR
Advertisements

Az agrár- és élelmiszeripar az Internet kapujában Előadó: Varga István avagy: az Internet a kapuk előtt.
Amberger Árpád Vezérigazgató. SMART TV alkalmazásÖTV média-portál.
Miért jobb egy (nem csak) geolokációs mobil kutatási rendszer? 1 HWSW – App!mobile konferencia, MOM Budapest, november 13. Pintér Róbert.
Digitális világ 4. foglalkozás Mobilfónia 1. Eszközök, lehetőségek.
NEKIK MÁR CSAK GYEREKJÁTÉK Felmérés az internetező gyerekekről A Piackutatás Napja május 5.
A design szerepe Végvári Imre, kreatív igazgató Online Marketing - Keresőmarketing, Linkmarketing és Egyéb technikák.
Digitális világ A digitális reklám
Logók és logfájlok Az online közönségmérés kihívásai.
Fiatalok a digitális kultúrában - naiv bennszülöttek? VI. Nemzetközi Médiakonferencia Balatonalmádi, szeptember 27.
•online kommunikáció •branding, márkaépítés •kommunikációs stratégiák kitalálása, felépítése •Közösségi marketing •Szociális érzékenység, non-profit partnerek.
Pénz, de honnan?. Office 365 Eszközök 1 milliárd Okostelefon 2016-ra, ebből 350 milliót használnak majd munkára Emberek 82 % A világ online népességének.
Szinkronizált multiplatform élmények
Az Internet elterjedése Lakossági felhasználás. Internet terjedése.
Jövő hálózati megoldások – Future Internet
Válság idején nő, vagy csökken a rádióreklám szerepe? Bolla Zsolt Programigazgató, Sláger Rádió.
Vajon mi is az a TVN? Gondolatok a 2009-es „észpénz.net” kampány kapcsán június 4. Turny Ákos igazgató.
Bemutatkozik a Premier Kommunikációs Iroda A kommunikáció világában minden nap egy új Premier!
TVút A hazai kereskedelmi TV-s márkaépítés tanulságai. Kereskedelmi TV-k.Márkaépítés.Tanulságok. TVÚT.
2002. február 6. Mobil marketing a hirdetők szemszögéből.
Játék és reklám TNS Hoffmann.
10 állítás a gyerekek internethasználatáról
Orvosoktatás Betegedukáció Egészségügyi kutatások, adatok közzététele Egészségügyi programok szervezése, támogatása Részvétel szakmai szervezetek munkájában.
Virtuális jelenlét a Facebook-on avagy adalékok az egészségügy számára Egészségtelen emberek egészséges profilja a Facebook-on.
ATL - mit hirdessünk és hol?
DPR kommunikáció Alternatív marketing eszközök Deliné dr. Győrmárton Rita alumni irodavezető, PTE DPR Szakmai Nap, április 15.
Digitális világ – interaktív táblán
Élet a Ságvári Bence digitális VII. Nemzetközi Médiakonferencia, Balatonalmádi, szeptember 25. ökoszisztémában kisgyerekként...
László Miklós Legutolsó dolog, amit megtudsz egy könyv írása közben az, hogy mivel kellett volna kezdened v 1.0 A kutatási sorozat a múlt és jelen kontextusában.
Hangalapú, közösségépítő virtuális valóság a gyakorlatban Faragó Péter WebLords.
SZEMENSZEDETT VALÓSÁG? S o ó s G e r g e l y Avagy: fantáziatotalitások és marketingfelhasználásuk MARKETING A REALITÁS ÉS A KÉPZELET HATÁRÁN.
Pankász Balázs PTE FEEK Munkapszichológia és Ergonómia Tanszék
I Connected TV – a jövő? Veszelovszki Zsolt PORT.hu 1.
Máth András, Ringier tanácsadó – OAG Szakmai Nap Marketing és kutatás hogyan segíthet a kutatás.
Játszani tudni kell - A gamification szabályai az interneten
Bemutatkozik a Premier Kommunikációs Iroda A kommunikáció világában minden nap egy új Premier!
RIPPLN – AZ ÁTLÁTHATÓ KÖZÖSSÉG. Ripple = fodrozódás Ezt a szót használja az angol arra az esetre is, amikor egy vízbe ejtett tárgy, vagy vízcsepp maga.
Lap.hu oldalak dinamizálása Lap.hu találkozó – május 14.
Confidential & Proprietary Copyright © 2010 The Nielsen Company Hirdetési formák lakossági elfogadottsága Piackutatási eredmények Január.
Okos kütyük a mindennapi életünkben 
Social Media 2015-ben, üzleti szemmel - avagy merre tart a közösségépítő világ? Kulcsár István Róbert 1.
Bányászati kommunikáció Koritár Henriett Koordinációs munkatárs - NFM Országos Bányászati Konferencia Március Egerszalók.
Hajós Katalin Budapest, június 5.
Mennyire modern a hazai elit?. 2 Mennyire modern a hazai üzleti elit… … információszerzésben? … médiafogyasztási szokásaiban? … életmódjában?
Élet az Ságvári Bence eszközökben VIII. Nemzetközi Médiakonferencia, Balatonalmádi, szeptember 29. A fiatalok internet- és médiahasználati szokásairól.
1.Gyógyszeripari kommunikáció célcsoportja 2.Direkt mail és mérési lehetőségei 3.Direkt és alapfogalmak 4.Direkt mérési lehetőségei 5.Direkt.
Reklámkutatás Reklámkutatás Feitel Balázs, ügyvezető igazgató Millward Brown Hungary Kft Budapest, Aradi utca 8-10., t , 70/ f.
Áttekintés a mozgóképes tartalomfogyasztás átalakulásáról Magyarországon és a CEE régióban.
PARTYKÁCIÓ, azaz a szórakoztató educatio … Imre Zita marketing és kommunikációs igazgató Diákhitel Központ Zrt. Budapest, március 22.
INSIGHTS IDEAS RESULTS Nyári toborzás McDonalds munkaerő toborzás rádiós együttműködéssel.
PRbiotikum, avagy kategória- építés a PR eszközeivel Tudatos márkaépítés a PR és a marketing együttműködésében Rózsa Iván, kommunikációs igazgató Dr Kovács.
ZENEALATTI Halljuk, vagy hallgatjuk is? Székely Levente –
Samsung Confidential Újdonságok Illés János2013. május 28.
Mit tudunk a fiatalok médiafogyasz- tásáról?. Fiatalok, diplomások, de mégis néznek televíziót! 318 perc naponta Forrás: AGB Nielsen; 2013 jan-márc.
The leading European entertainment network 2014 SZEPTEMBER 16. SAJTÓREGGELI.
Viniczai András, Café Connection Mit tesz a BTL a közösségi médiával? Vagy az ővele?
Magyar Média Konferencia December 8. Kihívások a távközlési piacon Hazai gazdasági helyzet: Távközlési Versenyhelyzet Távközlési adó A lakosság.
Mennyit ér az adatbázisod?. Amennyit kihozol belőle…
FELHŐ ALAPÚ INFORMATIKAI RENDSZEREK VS. LEXIKÁLIS ISMERETEK Networkshop 2016 Konferencia Debrecen Antal Péter, Eszterházy Károly Főiskola,
Tematika A CIB sokáig az egyik leginnovatívabb bank volt Magyarországon A válságban leálltak a fejlesztések és lassú volt az újraindítás A CIB újra az.
A tartalommarketing lehetőségei és korlátai a gyógyszergyártók szemével szeptember 29.
VMR.cool 2009 – Felmérés az internetező fiatalokról
Lövenberg Balázs, Karmamedia szeptember 30.
2. Helyzet- és igényfelmérés (Kutatás 1.)
A SOCIAL MEDIA HATÁSA A FOGYASZTÓI KULTÚRÁRA
Önkormányzati Fejlesztések Figyelemmel kísérése II.
Játékosított kooperációs tréning a hatékony közös munkáért
dr. Geges József Ovidius Co. Ltd.
WDBA2 szoftver szeptemberétől a korábbi Choices szoftvert a wdba2 nevű szoftver váltotta fel. A wdba2 egy olyan internetes alapú szoftver mely egyrészt.
Előadás másolata:

Többképernyős médiatervezés Humbug vagy valóság? TV-Web-Mobil – „3 Képernyő 1 üzlet” konferencia Budapest, június Bp., Lajos u. 80 | | tel.: | fax: Kerti Attila - ügyvezető igazgató

Egyáltalán hány képernyőről beszélünk? De mi is az a többképernyős médiatervezés? Számít a képernyők száma?

Egyre több képernyő egyre több helyen

És mi erre a fogyasztó reakciója?

Hol tart az amerikai piac? Heti –35 órát néznek TV-t –4 órát interneteznek (más adatok szerint 13 órát...*) –22 percet néznek online videot (44% munkahelyen ) –4 percet néznek videot mobilon, de 57%- kal többen, mint tavaly (!) Forrás : Nielsen USA 3 screen report 2009 Q4, *: Harris Interactive Havonta –59%-uk netezett és nézett TV-t egyszerre –Átlagosan 3,5 órát töltettek el így És egyik sem csökkent! Ez 35%-os növekedés egy év alatt!

Néhány szám itthonról... Heti –TV nézés : 35 óra felett –Internetezés : 12 óra felett* (15-69 éves netezők körében) Bár a lakosság 48%-a szeretne érintőképernyős mobil készüléket, viszont.. –3,21%-a netezik a mobilján...  –3,4%-a ezésre használja a mobilját...  Forrás : AGBNielsen, Ipsos/GFK, Gemius, TGI *: eltérő mérés, nem összvethető adatok!

Mitől lesz egy kampányból „multiplatform” jelenlét?

3 képernyős médiakampányok : 1.„Megcsal a férjem” 2009 –Eszközök : TV + internet + rádió 2.„Károly hozta” 2010 –Eszközök : TV + internet Mindkét kampányban jelentős mennyiségű hozzászólás született mobil eszközökről A 3 képernyős kampány megvalósult!

4 képernyős médiakampány: Nike – Write the future Egyszerre 30 országban, 2010 május 20-án indult 1. képernyő : 3 perces spot premier Facebook-on (12 nap alatt 1,2 mio Like) 2. képernyő : BL döntő TV-n 3. képernyő : a promóció követhető mobilon 4. képernyő : X-Box A 4 képernyős kampány megvalósult!

A médiatervező konklúziói Hiába rendelkezik egy média több képernyővel, ha azokat együtt értékesíti, az még csak árukapcsolás Minden megoldás, amit a felhasználó több képernyőn követhet, több képernyős médiakampány > nevezzük inkább „multiplatform” kampánynak Nem a képernyők száma, hanem az előttük ülők számítanak Azonos célcsoportnak, releváns tartalmat kell nyújtani Tulajdonostól semlegesen is kiválaszthatók az ideális képernyők Kerüljük a hype-olt területeket, mert drágák...

Egy itthon keveset emlegetett képernyő: az in-game média

Figyelmi szintek médiánként A számítógépes/video játék koncentrációs szintje az autóvezetéssel összevethető Átlagos koncentráció Nincs koncentráció: 0 Magas koncentráció: 50 Source: IGA/ MindShare Research, Battlefield 2142 players (1,224)

Battlefield 2142 A vizsgálat idején (2007) a legjobban értékesített EA játék 2142-ben játszódó PC alapú „multiplayer online first-person shooter” Poszter elhelyezések a virtuális világban Reklámok és utótesztek : Nike, Samsung Kutató : TNS – es pre és post kérdőívek a játékosok körében (1224 válaszadó) –Kérdezett területek : reklám észlelés és márka megítélés

In-game média - tanulságok A megjelenő brandeket innovatívabbnak tartották a válaszadók A játékosok azt az üzenetet fogadják be, ami illik a közeghez (de azért még működik, mint reklám) A legjobb befogadók a éves célcsoportból kerültek ki Kellő offline vagy mainstream online támogatás nélkül nem hatékony –Legjobban a máshol sokat látott reklámra emlékeztek –Az „álhirdetések” zavart okoztak További tesztelés és kutatás szükséges az utak kijelöléséhez Forrás: IGA/ MindShare Research, Battlefield 2142 players (1,224)

És hogyan tovább a többképernyős világban?

Social TV TV nézés = szurkolás egy focimeccsen Személyre szabott tartalom >> az ÉN kedvenc csapatom játszik Közösségi támogatás >> együtt szurkolok a haverokkal Gazdag non/verbális eszmecsere >> buzdítjuk a csapatot, kommentáljuk a bírót, a játékosokat

Social TV TV nézés = szurkolás egy focimeccsen –Személyre szabott tartalom >> a saját fotóim, kedvenceim, filmjeim, saját zeném tárolása, rendezése –Közösségi támogatás >> barátok meghívása, naptár, social networkok bekapcsolása –Non/Verbális eszmecsere >> szöveg, emoticonok, hang, video TV appok és widgetek, EPG-be integrálva Web – mobil kapcsolatok használata

„A jövőben a hagymányos "számítógép-tv-telefon" határok teljesen össze fognak mosódni, a szórakoztató elektronikában alapkövetelménnyé válik az internetkapcsolat, és mi ott leszünk az elsők között, akik ezt kiaknázzák.” Fehér Gyula, ustream.tv társalapító Forrás : webisztán 2010/04/28

Köszönöm a figyelmeteket! Kerti Attila ügyvezető igazgató, Maximize