A MINŐSÉGIRÁNYÍTÁSI RENDSZERT TÁMOGATÓ SZOFTVEREK FELADATAI Adatbázisok Word dokumentumok PDF dokumentumok HTML dokumentumok Szövegszerkesztés Szövegszerkesztés.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Szoftverminőség, 2010 Farkas Péter. SG - Sajátos célok  SG 1. Termék / komponens megoldás kiválasztása  SP 1.1. Alternatívák és kiválasztási kritériumok.
Advertisements

AZ EURÓPAI KIVÁLÓSÁG MODELL ÉS SZEREPE AZ EU CSATLAKOZÁSBAN STRATOSZ KIADVÁNY 2003.
1. Előadás Dr. Szvitacs István
ENERGIAIRÁNYÍTÁSI SZABVÁNYOK
MINŐSÉGMENEDZSMENT 5. előadás PTE PMMK MÉRNÖKI MENEDZSMENT TANSZÉK 2011.
MinőségIrányítási Rendszer (MIR)
Dr. Kollár Gábor vezető auditor Det Norske Veritas Magyarország
Minőségmenedzsment 4. előadás
Minőségmenedzsment 5. előadás
Minőségmenedzsment 6. előadás
Oktató: Dr. Csutorás Csaba Főiskolai tanár
MinőségIrányítási Rendszer (MIR) elektronikus dokumentációjához
Minőségirányítás a felsőoktatásban
Előadó: Bellovicz Gyula igazságügyi szakértő
ISO 9000 : 2000.
1 Gazdaság és környezet Előadó: Nagy Tamás. 2 Általános környezetvédelmi kérdések a vállalatoknál A gazdasági, piaci és környezeti körülmények miatt egyre.
Munkatársak minőség iránti elkötelezettsége a siker kulcsa Készítette: Taksonyi Bea és Horváth Viktória.
A KÖZPONT MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSA. Szabvány Ismétlődő műszaki, gazdasági és más feladatok optimális megoldásának MINTÁJA.
Szoftverminőség biztosítása A minőségirányítási kézikönyv
ISO : 2011 – energiairányítási rendszer (EIR)
A Mezőgazdaságtudományi Kar minőségbiztosítási rendszere
A MINŐSÉGIRÁNYÍTÁSI RENDSZER
Az MSZ EN ISO 9001:2009 szabvány változásai
Minőségmenedzsment 3. előadás
Környezetközpontú irányítása rendszerek MSZ14001.
7. hét: Az EN ISO 14001:2005 KIR szabvány
HEFOP hét: az ISO 9001:2008-es szabványnak megfelelő minőségirányítási rendszer II. rész A diákhoz itt kellene beszúrni a tanári magyarázatokat.
9. hét: A munkahelyi egészségvédelem és
3. hét: az ISO 9001:2008-es szabványnak megfelelő
Munkavédelem és controlling
MINŐSÉGIRÁNYÍTÁSI RENDSZEREK (ISO, TQM, HACCP)
A MÁV-TRAKCIÓ Zrt. minőségirányítási rendszere
MINŐSÉGIRÁNYÍTÁSI OKTATÁS Anda Tivadar, minőségügyi szakértő
A teljesítménymérés helye és szerepe a minőségmenedzsmentben
Az ISO 9001 szabvány módosításai (ISO 9001:2008)
MUNKAVÉDELEM 2006/2007. tanév II. félév MEBIR. Munkahelyi egészségvédelem és biztonság MEB Feltételek, és tényezők, amelyek hatással vannak a munkavállalók,
IRÁNYÍTÁSI RENDSZEREK TANÚSÍTÁSÁNAK TAPASZTALATAI
ÜZLETI STRATÉGIÁTÓL A MINŐSÉGTERVEZÉSIG
NYÍRSÉGVÍZ RT. Minőségirányítási rendszere
3. Konzultáció Dr. Szvitacs István
MSZ EN ISO 9001: 2009.
Készítette: Szirmai István
VÁLTOZÁSOK AZ ISO 9001 SZABVÁNYBAN 2015.
A közszolgáltatásokra kifejlesztett általános együttműködési modell GYÁL VÁROS ÖNKORMÁNYZATÁNÁL Gyál, szeptember 30.
2003. A környezeti helyzetfelméréstől a környezetirányítási rendszer auditálásáig Dr. Szegh Imre.
Az új minőségirányítási rendszer bevezetése
Környezeti elemek védelme II. Talajvédelem KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek.
1 Minőségbiztosítási felülvizsgáló és tanúsító T.Ó.T.SZ. Oktatató és Szolgáltató Iroda Pécs 9001/2000.
Az ISO 9001:2008 MinőségIrányítási Rendszer (MIR) dokumentumai A dokumentáció lehet bármilyen alakú vagy típusú adathordozón.
Milyen lesz a csoportos feladat és a diger? 1.Egy “cég” kitalálása 3-4 tevékenységgel, 4-10 munkatárssal. MKEljárás-utasítások HTMLForm 2.A MK és az Eljárás-utasítások.
ISO 9000:2000 A minőségügy rendszerének új
MinőségIrányítási Rendszer (MIR) elektronikus dokumentációjához
Mit láthatunk a honlapon? Az előző ISO 9001 szabvány szerint kiadott tanúsítványok (várhatóan) az új ISO 9001 szabvány kiadását követő 24 hónapig.
CEN – Comité Européen de Normalisation Nemzetközi Szabványügyi Bizottság Management Cenrte: rue de Stassart, 36 B-1050 Brussels EN ISO 9001: 2000 helyett.
Az ISO szabványcsalád elemei: ICT készültség működésfolytonossághoz ISO/IEC 27031:2011 Móricz Pál – ügyvezető igazgató Szenzor Gazdaságmérnöki Kft.
PTE PMMIK ÉPÍTÉSKIVITELEZÉSI ÉS MÉRNÖKI MENEDZSMENT TANSZÉK MINŐSÉGMENEDZSMENT 5. ELŐADÁS.
1 Az MSZ EN ISO 9001:2001-es szabvány felépítése és követelményei.
PBKIK Ny. sz.: ; AL-1313, Piacsek László Zoltán Minőségmenedzsment összeállította: Piacsek László Zoltán.
KONFIGURÁCIÓKEZELÉS è A projektirányítás a költségekkel, erőforrásokkal és a felhasznált idővel foglalkozik. è A konfigurációkezelés pedig magukkal a termékekkel.
BERENCSI Vezetési Tanácsadó és Szolgáltató Iroda – avagy, a Rendszer- és Terméktanúsítás kapcsolata BERENCSI BENCE ügyvezető, tanácsadó TERMÉK-
Minőségirányítás és Akkreditáció Bőhm Zoltán Budapest,
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 5.1. előadás
Az ISO 9001 jelenlegi helyzete
"Ha nem tudod, hogy hová mész,
A PDCA elv alkalmazása az információvédelmi irányítási rendszerekben 4
3. hét: az ISO 9001:2008-es szabványnak megfelelő
A PDCA elv alkalmazása az információvédelmi irányítási rendszerekben 3
Králik Tibor igazgató, minőségfejlesztési szakértő
Egészségügyi ellátás tárgyi és humán erőforrás feltételeinek szabályozása.
Az SZMBK Intézményi Modell
Előadás másolata:

A MINŐSÉGIRÁNYÍTÁSI RENDSZERT TÁMOGATÓ SZOFTVEREK FELADATAI Adatbázisok Word dokumentumok PDF dokumentumok HTML dokumentumok Szövegszerkesztés Szövegszerkesztés (levelezés, termék-dokumentáció, szerződések, stb.) Relációs adatbázis kezelés (partnerek, raktár nyilvántartás, szerződés nyilvántartás, stb.) Csoportmunka támogatása (a minőségügyi dokumentumok szimultán használata, rendszerdokumentáció elosztása, stb.)

Hogyan tovább: MK2008 vagy MK2015? szeptember: megjelent az ISO 9001:2015 szabvány (EN) november: MSZ EN ISO 9001:2015 (HU) november: MSZ EN ISO 9001:2015 (HU) - fókuszában a kockázat elemzés áll; - fókuszában a kockázat elemzés áll; - jelenleg még a 2015 szerinti auditok aránya < 1% - jelenleg még a 2015 szerinti auditok aránya < 1% Minőségügyi kézikönyv szerkesztése

4. A minőségirányítási rendszer 4.1. Általános követelmények 4.2. Dokumentálás követelményei 6. Gazdálkodás az erőforrásokkal 6.1. Gondoskodás az erőforrásokról 6.2. Emberi erőforrások 6.3. Infrastruktúra 6.4. Munkakörnyezet 5. A vezetőség felelősségi köre 5.1. A vezetőség elkötelezettsége 5.2. Vevőközpontúság 5.3. Minőségpolitika 5.4. Tervezés 5.5. Felelősségi kör, hatáskör, kommunikáció 5.6. Vezetőségi átvizsgálás 4. A szervezet és környezete 4.1.A szervezet és környezetének megértése 4.2. Az érdekelt felek igényeinek és elvárásainak megértése 4.3. A MIR alkalmazási területeinek meghatározása 4.4. A MIR és folyamatai 5. Vezetői szerepvállalás 5.1. Vezetői szerepvállalás és elkötelezettség 5.2. Politika 5.3. Szervezeti szerepek, felelősségek és hatáskörök 6. Tervezés 6.1. A kockázatokkal és lehetőségekkel kapcsolatos tevékenységek 6.2. Minőségcélok és az elérésük megtervezése 6.3. A változtatások tervezése 7. Támogatás 7.1. Erőforrások 7.2. Felkészülség (kompetencia) 7.3. Tudatosság 7.4. Kommunikáció 7.5. Dokumentált információ MSZ EN ISO 9001:2008 MSZ EN ISO 9001: vagy 2015? (Fejezet címek)

7. A termék előállítása 7.1. A termék-előállítás megtervezése 7.2. A vevővel kapcsolatos folyamatok 7.3. Tervezés és fejlesztés 7.4. Beszerzés 7.5. A termék előállítása és a szolgáltatás nyújtása 7.6. A megfigyelő- és mérőeszközök kezelése 8. Mérés, elemzés, fejlesztés 8.1. Általános előírások 8.2. Figyelemmel kisérés és mérés 8.3. A nem megfelelő termék kezelése 8.4. Az adatok elemzése 8.5. Fejlesztés MSZ EN ISO 9001: vagy 2015? (Fejezet címek) 8. Működés 8.1. Működéstervezés és -felügyelet 8.2. A termékekre és szolgáltatásokra vonatkozó követelmények 8.3. Termékek és szolgáltatások tervezése és fejlesztése 8.4. A külső forrásból biztosított termékek és szolgáltatások felügyelete 8.5. A termék előállítása és szolgáltatás nyújtása 8.6. A termékek és szolgáltatások kibocsátása 8.7. A nem megfelelő kimenetek felügyelete 9. Teljesítményértékelés 9.1. Figyelemmel kisérés, mérés, elemzés, értékelés 9.2. Belső audit 9.3. Vezetőségi átvizsgálás 10. Fejlesztés Általános előírások Nemmegfelelőség és helyesbítő tevékenység Folyamatos fejlesztés MSZ EN ISO 9001:2015

4. A minőségirányítási rendszer 4.1. Általános követelmények 4.2. Dokumentálás követelményei 6. Gazdálkodás az erőforrásokkal 6.1. Gondoskodás az erőforrásokról 6.2. Emberi erőforrások 6.3. Infrastruktúra 6.4. Munkakörnyezet 5. A vezetőség felelősségi köre 5.1. A vezetőség elkötelezettsége 5.2. Vevőközpontúság 5.3. Minőségpolitika 5.4. Tervezés 5.5. Felelősségi kör, hatáskör, kommunikáció 5.6. Vezetőségi átvizsgálás 4. A szervezet és környezete 4.1.A szervezet és környezetének megértése 4.2. Az érdekelt felek igényeinek és elvárásainak megértése 4.3. A MIR alkalmazási területeinek meghatározása 4.4. A MIR és folyamatai Plusz: Plusz: és Vezetői szerepvállalás 5.1. Vezetői szerepvállalás és elkötelezettség 5.2. Politika 5.3. Szervezeti szerepek, felelősségek és hatáskörök Plusz: Plusz: 4.1, 4.2,7.4, 9.3 (Vez.átvizsg.) 6. Tervezés 6.1. A kockázatokkal és lehetőségekkel kapcsolatos tevékenységek 6.2. Minőségcélok és az elérésük megtervezése 6.3. A változtatások tervezése 7. Támogatás 7.1. Erőforrások 7.2. Felkészülség (kompetencia) 7.3. Tudatosság 7.4. Kommunikáció 7.5. Dokumentált információ MSZ EN ISO 9001:2008 MSZ EN ISO 9001:2015 Fejezet címek és 2008  2015 kapcsolatok

7. A termék előállítása 7.1. A termék-előállítás megtervezése 7.2. A vevővel kapcsolatos folyamatok 7.3. Tervezés és fejlesztés 7.4. Beszerzés 7.5. A termék előállítása és a szolgáltatás nyújtása 7.6. A megfigyelő- és mérőeszközök kezelése 8. Mérés, elemzés, fejlesztés 8.1. Általános előírások 8.2. Figyelemmel kisérés és mérés 8.3. A nem megfelelő termék kezelése 8.4. Az adatok elemzése 8.5. Fejlesztés MSZ EN ISO 9001: Működés 8.1. Működéstervezés és -felügyelet 8.2. A termékekre és szolgáltatásokra vonatkozó követelmények 8.3. Termékek és szolgáltatások tervezése és fejlesztése 8.4. A külső forrásból biztosított termékek és szolgáltatások felügyelete 8.5. A termék előállítása és szolgáltatás nyújtása 8.6. A termékek és szolgáltatások kibocsátása 8.7. A nem megfelelő kimenetek felügyelete Plusz: Plusz: (megfigyelő és mérőeszközök) MSZ EN ISO 9001: Teljesítményértékelés 9.1. Figyelemmel kisérés, mérés, elemzés, értékelés 9.2. Belső audit 9.3. Vezetőségi átvizsgálás Plusz: Plusz: 6.1 (kockázatok), 8.6, Fejlesztés 10. Fejlesztés Általános előírások Nemmegfelelőség és helyesbítő tevékenység Folyamatos fejlesztés / A 2008-ban nincs megfelelő rendelkezés a 2015 / (Szervezeti ismeretek) szabványpontra Fejezet címek és 2008  2015 kapcsolatok

Milyen lesz a csoportos feladat és a diger? 1.Egy “cég” kitalálása 3-4 tevékenységgel, 4-10 munkatárssal. MK(2008/9) Eljárás-utasítások HTMLForm 2.A MK (2008/9) és az Eljárás-utasítások elkészítése Word és bizonyos részekre HTML alapon. A HTML rész tartalmazzon egy HTML Form-ot is. elosztási jegyzékcsak az 5 fős csoportoknál kötelező,egyébként csak az elosztási elvet kell ismerni. 3.MK elosztási jegyzék elkészítése pl. Excel táblázatban. Ez csak az 5 fős csoportoknál kötelező, egyébként csak az elosztási elvet kell ismerni. adatbázis 4.Valamelyik ISO szabványpont MK-ben leírt alkalmazásához adatbázis tervezése és feltöltése. MK, E-ut, Form, DB,Eloszt 5.Az anyag (MK, E-ut, Form, DB, Eloszt) leadása a diger előtt minimum 2 munkanappal. 6.A diger a leadott anyagra vonatkozó kérdések megválaszolásából fog állni. Az összpontszám az alábbi részekből tevődik össze: a beadott anyag pontjai, a diger közös kérdéseire adott válaszok pontjai (bárki válaszolhat), a diger egyéni kérdéseire adott válaszok pontjai, egy rövid (egyéni) számítógépes feladat pontjai

A példa amin megismerjük a MK szerkesztés alapjait:

Az előzőekben megismert FBVI Bt példája: A Minőségügyi rendszer az FBVI négy tevékenységére készül A rendszer folyamatai (eljárásai) az egyes tevékenységek Munkautasítások nem lesznek Feljegyzések (pl.) oktatási tematika, követelmény audit aktuális ISO sz.pontjai… rendezvény programja zenélés próbaterveAlkalmazás

Milyen szabványpontokra kell kitérni a MK-ban? 4. MIR 4.1. Általános követelmények 4.2. Dokumentálás követelményei 6. Gazdálkodás az erőforrásokkal 6.1. Gondoskodás az erőforrásokról 6.2. Emberi erőforrások 6.3. Infrastruktúra 6.4. Munkakörnyezet 7. A termék előállítása 7.1. A termék-előállítás megtervezése 7.2. A vevővel kapcsolatos folyamatok 7.3. Tervezés és fejlesztés 7.4. Beszerzés 7.5. A termék előállítása és szolgál- tatás nyújtása (7.5.5.) 7.6. Megfigyelő és mérőeszközök kezelése 5. A vezetőség felelősségi köre 5.1. A vezetőség elkötelezettsége 5.2. Vevőközpontúság 5.3. Minőségpolitika 5.4. Tervezés 5.5. Felelősségi kör, hatáskör, kommunikáció 5.6. Vezetőségi átvizsgálás 8. Mérés, elemzés, fejlesztés 8.1. Általános rész 8.2. Figyelemmel kisérés és mérés 8.3. A nem megfelelő termék kezelése 8.4. Az adatok elemzése 8.5. Fejlesztés A dokumentáció lehet bármilyen alakú vagy típusú adathordozón! és még vannak 3. szintű alpontok is…

Az ápr. 6-i órára kialakítandók a csoportok Egy-egy csoport min. 4, max. 5 fős legyen. ápr.20Minden csoport döntse el legkésőbb ápr.20-ra, hogy mikor szeretne digerálni. Egy tanrend szerinti órán legfeljebb 3 csoportot tudok digerre fogadni. Amelyik csoport előbb jelentkezik a digerre, annak nagyobb időpont-választék áll rendelkezésére. kapcsolat-tartótaki a MK, E-ut, Form, DB 5 fős csoportnál elosztási jegyzékbeküldését koordinálja, valamint a diger időpontját egyeztetiA csoportok válasszanak maguknak „kapcsolat-tartót”, aki a csoport anyagának (MK, E-ut, Form, DB + 5 fős csoportnál elosztási jegyzék) beküldését koordinálja, valamint a diger időpontját egyezteti.