Kórélettani Intézet Nephrológiai Kutató és Képző Központ Elméleti Doktori Iskola - Semmelweis Egyetem Művészet Kórélettana Választható kreditpontos graduális.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Művészet By: Turi Krisztina.
Advertisements

Munka - lakás - szabadidő egysége és szervezése pszichiátriai rehabilitáció gyakorlatában Dr. Pető Zoltán.
„CSOPORT VEZET CSOPORTOT”
Művészetterápia képzés, Pécs 2006/2007. őszi félév
2012.FEBRUÁR 20-MÁRCIUS 13. Deák Ferenc Általános Iskola, Iregszemcse felső tagozat.
30 éves jubileumi rendezvény képekben Gunaras, Resort Spa Hotel október 4-6.
Beszéd és hallásdiagnosztika tantárgy bemutatása BMEVITMM2030
Csontváry Kosztka Tivadar
Vizuális kommunikáció bevezetés
Gondolatok a művészet rendszeréről
Tehetséggondozás a pszichológiában TÁMOP / Járai Róbert, PhD PTE BTK Pszichológiai Intézet.
A MŰVÉSZET: „A SZEMÉLYISÉG KÉPE” Dr.Pető Zoltán, Szeged
Készítette: Balogh Beáta Bathó Gabriella Mezey Annamária Fencsák Zoltán László Singer Magdolna.
A mai órán az őskor festészetével ismerkedünk meg!
Az én városom. A város: Pécsvárad, város a Zengő lábánál, Baranyában, Pécstől 18km-re van a 6-os út mellett Budapest felé.
Esztétika Kerékgyártó Béla docens Jász Borbála doktorandusz
A szimbolizmus.
Egészségfejlesztés/ egészségnevelés Reproduktív egészség Barabás Katalin Szegedi Magatartástudományi Intézet.
1 II. Országos Múzeumandragógiai Konferencia Budapest, Magyar Nemzeti Múzeum, október 17. A „Képzeletbeli Múzeum” jelenvalósága a modern művészeti.
Általános művészetpszichológia 1. I. rész Illés Anikó ELTE TáTK, Társadalmi Kapcsolatok Intézete, Szociálpszichológia Tanszék Művészetterápia.
Általános művészetpszichológia II. 2.rész
Vizuális nevelés tantárgypedagógia
Térszemlélet, időérzék fejlesztése
A felnőttképzés szerepe a vidék egyetemének stratégiájában
Pszichológiai Ismeretek
Perjésiné Hámori Ildikó
Korányi Sándor a nephrológus
A művészeti nevelés hozzájárulása az oktatási– nevelési folyamat interdiszciplináris jellegéhez az elemi osztályokban.
Az idő értéke. 1. Az idő : valóság, vagy elképzelés?
FEKETE VALÉR (SIOR) PÁSZTORVÖLGYI ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS GIMNÁZIUM.
Miért kell jól viselkedni a földön? Hogy a paradicsomba kapjunk jegyet. Másképp a pokol vár!!! De a valóságban a paradicsom és a pokol ugyanaz csak kis.
Településfejlesztés 2014/15. tavaszi félév Követelményrendszer Urbánné Malomsoki Mónika
egyetemi tanár, főigazgató
Bevezetés Prof. Dr. Kertai Pál Professzor emeritus
.. Juhász István Elérhetőségek Gazdaságtudományi Intézet Közgazdaságtan és Jog Tanszék, B. épület 226. szoba Fogadóórák:Kedd – Szerda18.05.
A társadalomismereti tartalmak tanításának lehetséges gyakorlata…
Szülők iskolája program ÉVFOLYAM SZÜLŐI KÖZÖSSÉGE SZÁMÁRA.
Környezettudomány mesterszak (MSc) Analitikai, Környezettudományi és Limnológiai Intézet Pannon Egyetem, Mérnöki Kar.
Templom-Halom Lakitelek Nonprofit Kft. Sajtómappa Archeológiai és Művészettörténeti Központ.
Kórélettani Intézet Nephrológiai Kutató és Képző Központ Elméleti Doktori Iskola - Semmelweis Egyetem Művészet Kórélettana Választható kreditpontos graduális.
Kórélettani Intézet Nephrológiai Kutató és Képző Központ Elméleti Doktori Iskola - Semmelweis Egyetem Művészet Kórélettana Választható kreditpontos graduális.
Kórélettani Intézet Nephrológiai Kutató és Képző Központ Elméleti Doktori Iskola - Semmelweis Egyetem Művészet Kórélettana Választható kreditpontos graduális.
Kórélettani Intézet Nephrológiai Kutató és Képző Központ Elméleti Doktori Iskola - Semmelweis Egyetem Művészet Kórélettana Választható kreditpontos graduális.
Kórélettani Intézet Nephrológiai Kutató és Képző Központ Elméleti Doktori Iskola - Semmelweis Egyetem Művészet Kórélettana Választható kreditpontos graduális.
Schönberger Armand Nézzük együtt….  Schönberger Armand magyar festőművész, grafikus  Született:1885 Galgóc  Meghalt:1974 Budapest, Magyarország.
Csillagszeműek. Az együttesről A táncegyüttest 1993-ban alapította Timár Sándor és Timár Böske 50 fővel kezdték,ma már 700-an vannak Magyarország egyetlen.
Bölcsészettudományi Kar Dr. Zimányi Árpád dékán. Bölcsészettudományi Kar Bölcsész szakok Művészetközvetítő szakok Dr. Zimányi Árpád : A Bölcsészettudományi.
„Hova tovább?! „ – tájékoztató nap Pécsi Tudományegyetem Klinikai Központ Prof. Dr. Decsi Tamás egyetemi tanár, főigazgató
Augustin Thierry „Van a világon valami, ami értékesebb,
For Nephrology Award Life achievement recognition, 2007
Zene – élettan, kórélettan
I-036.
Meghívó ! Agykutatás Napjai Budapesten március 17-18
Prof. Dr. Rosivall László
Kapcsolja be a hangszórókat! Automatikus diatovábbítás.
GKLB_FKTM001 tantárgyi követelményrendszer
Madách Imre Útravaló verseimmel.
A festészet munka vagy élvezet? Prof. Dr. Rosivall László
XX. század A Tudós - A Művész Albert Einstein Salvador Dali
Műelemzés De mi a mű és mi a fontos? Szempontok, útmutatás!?
Köszöntünk mindenkit a Nyíregyházi Egyetem Nyílt Napján!
Madách Imre Útravaló verseimmel.
Az ember tragédiája Németh Antal rendezésében (1937)
SZOCIÁLIS MUNKA MÓDSZEREK Pszichoterápiás módszerek
Ősi barlangrajzok.
Rendezte: Dr. Németh Antal
De hol van a lélek és annak
Németh Antal 10 Credójából
„Színes Mesevilág” Prevenciós Mesecsoport az óvodákban és iskolákban
Előadás másolata:

Kórélettani Intézet Nephrológiai Kutató és Képző Központ Elméleti Doktori Iskola - Semmelweis Egyetem Művészet Kórélettana Választható kreditpontos graduális és posztgraduális tantárgy 2015/2016. II. félév Alkotás - lélektan, élettan, kórélettan Prof. Dr. Rosivall László

Üzenet annak a néhány érintett hallgatónak… Erre a tanfolyamra az érdeklődőket várjuk és nem a kredit pont vadászokat! A tanfolyam szellemiségével ütközik mindenfajta tisztességtelen viselkedés! A jövő évi kurzusra erkölcs és etika című előadást már beterveztem!

Franciaország: Altamira, Lascaux Barlang, bölények, bikák, mamutok, szarvasok vaddisznók, akár 4m magas, éves rajzok Tassili-n-Ajjer, Algéria, Szahara éves barlang rajzok / festmények Indonéziától Európáig (Kik, mit, miért, hogyan, mindenütt, mettől-meddig?) Alkotás vagy kommunikáció?! Legrégebbi rajzok, Indonézia

Mi az alkotás? A gondolat, a szó, minden mondat, vagy csak a műalkotás? Minden alkotás és alkotó jó? Minden alkotás maradandó? Minden alkotó épít, vagy rombol? Hol kezdődik az alkotás, az ötletnél? Mikor és hol születnek a legjobb ötletek? Mi kell ahhoz, hogy az ötlet megvalósuljon? Hol végződik az alkotás, múzeumban vagy a szemétdombon? Aki dudás akar lenni, pokolra kell annak menni!? Kell-e szenvedés, kell-e börtön? Kell-e háború a nagyszerű alkotásokhoz? A jó házasságban születnek nagy dolgok? Vagy rossz házasságban? Mi lehet az ihlet? Minél rondább egy alkotás, annál vonzóbb, érdekesebb? Minél szürkébb, annál „szebb”?

“Alkosd és ápold lelkedet, mint egy kertet, vigyázz az élet évszakaira, mikor a gyomlálás, a gazszedés, a trágyázás ideje van, s a másikra, mikor minden kivirul lelkedben, s illatos és buja lesz, s megint a másikra, mikor minden elhervad, s ez így van rendjén, s megint a másikra, mikor letakar és betemet fehér lepleivel mindent a halál. Virágozz és pusztulj, mint a kert: mert minden benned van. Tudjad ezt: te vagy a kert és a kertész egyszerre.” (Márai Sándor: Ég és Föld)

Alkotásnak van -Történelme -Eszköze -Üzenete -Alkotója -Értelme -Értéke -Jövője -Szellemisége -Értője… De -Lélektana, -Élettana -Kórélettana!? -Kinek? -Alkotónak? -Alkotásnak? -Befogadónak? Csontváry: Próféta Munch: Sikoly

I. Művészeti Alkotás Belső-Külső Valóság Egyéni feldolgozás/ Átépítés/Alkotás Új, Műbeli Valóság II. Befogadás Új, Műbeli Valóság Egyéni feldolgozás/ Megértés, Átépítés Virtuális Valóság I + II = Művésze t Edvard Munch (1933)Munch : Önarckép ?

Valóság /Inger -Fény -Szín -Hang -Forma -Szag -Íz -Esemény Jelfogó /Érzékelő /Receptorok -Hullám -Molekula -Rezgés Feldolgozó /Értékelő /Idegrendszer - Psyche -Jelfeldolgozás -Absztrakció -Érzelmi értékelés -Logikai értékelés -Előzmények Alkotás /Ihlet /Ötlet /Üzenet /Kivitelezés -Rajzolás -Festés -Éneklés -Táncolás -Zenélés A mű /Művészeti Valóság -Kép -Színdarab -Fotó -Zenemű -Tánc -Opera Az Alkotó A mű = Valóság /Inger -Fény -Szín -Hang -Forma -Szag -Esemény Jelfogó /Érzékelő /Receptorok -Hullám -Molekula -Fizikai erő Feldolgozó /Értékelő /Idegrendszer - Psyche - Feldolgozás - Absztrakció - Érzelmi értékelés - Logikai értékelés - Előzmények A képzelt /Virtuális Valóság -Kép -Színdarab -Fotó -Zenemű -Tánc -Opera A Befogadó

Művészeti alkotás és befogadás Élettani-kórélettani folyamatok által meghatározott -Alkotás genetikája, ikrek ugyanazt, ugyanúgy; és a rokonok? -A psyche hatása az agyműködésre kikapcsolható? -Külső hatások a psychén vagy közvetlenűl az idegrendszerreen keresztűl? -Művészeti élmény kémiailag indukálható? -Psychés zavarok kivetítése? -Kóros állapotok tükröződése? -Tervezett tudatmódosítás, szétkapcsolás, stb. Csontváry: Önarckép Csontváry: Magányos cédrus

Nagy kérdések Az alkotó múltja, jelene és jövője? Az alkotás hatása az emberre és az alkotóra? Ki az alkotó? Ki az, aki csak gondolja? Mi az értékhatározó?! Mi a cél? Mi a feladat? Élet és Művészet, Salvador Dali Ülő nő, Joan Miró Patak-árok Tenk László Hetedhéthatár, Aknay János

Kórélettani Intézet Nephrológiai Kutató és Képző Központ Elméleti Doktori Iskola - Semmelweis Egyetem Művészet Kórélettana Választható kreditpontos graduális és posztgraduális tantárgy 2015/2016. II. félév Fejezetek az alkotáslélektanból Prof. Dr. Túry Ferenc

Fontosabb kitüntetések -Hollós István-díj (Magyar Pszichiátriai Társaság, 1991); - DOTE kiváló oktatója (1998); -Goldschmidt Dénes-díj (Magyar Pszichiátriai Társaság, 1998 és 2010); -Nyírő Gyula-díj (2007 és 2013); -Honorary Membership of the World Psychiatric Association (2008); -Prónay Gábor-díj (Magyar Gasztroenterológiai Társaság Colon Szekciója, 2010); „A magyar hipnózisért” emlékérem (Magyar Hipnózis Társaság, 2011); -Lege Artis Medicinae díja (2011); Batthyány-Strattmann László-díj (2013); -a Magyarországi Bálint Mihály Társaság örökös tagja (2015). -Több kongresszusi díj. Nem szakmai kitüntetés: - A népművészet ifjú mestere (1978); - Hivatásos előadóművész (1985). Dr. Túry Ferenc intézetvezető, igazgató Debreceni Orvostudományi Egyetem, Általános Orvostudományi Kar; Kossuth Lajos Tudományegyetem, Bölcsészettudományi Kar, pszichológia szak,. Szakvizsgák: neurológia (1979); pszichiátria (1982); pszichoterápia (1994); pszichiátriai rehabilitáció (2005), Kiképző terapeuta cím hipnoterápiából (1990) és családterápiából (1997); magatartásterapeuta cím (1994). European Certificate of Psychotherapy (2004). obezitológusa (2013).

Gereben együttes