A TITOKZATOS OLVASÓ : Juhász Éva Semmelweis Egyetem Központi Könyvtár INFORMATIO MEDICATA Budapest, 2007.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Készítette: Zrufkó Viktória Turizmus- vendéglátás, Levelező tagozat
Advertisements

A MATARKA használata a Nyíregyházi Főiskolán Pillanatképek egy tájékoztató könyvtáros életéből. Nyíregyházi Főiskola Központi KönyvtárHatvani István.
Alberti Rita Apró Zoltán Bálint Zsolt Baranyi Zsuzsanna Balázs Dorottya Szabó Gergely.
Nemzetközi tudomány – magyar kézből Interacta 1996 óta az ügyfelekért.
© Copyright 2013 Hewlett-Packard Development Company, L.P. The information contained herein is subject to change without notice. Önkéntes oktatói tapasztalatok.
A tanári munka értékelése
Sales támogató kutatások a gyógyszeriparban Előadó: Malonyai Katalin
A felsőoktatási minőségbiztosítás európai A felsőoktatási minőségbiztosítás európai sztenderdjei Szántó Tibor Magyar Felsőoktatási Akkreditációs Bizottság.
E-LEARNING ÁLTAL TÁMOGATOTT KÖNYVTÁRI MUNKAFOLYAMATOK
Tájékoztatás a gyakorlatban avagy a gyors információtól az irodalom kutatásig Behálózott irodalom Érd, szeptember 24.
Kórházi könyvtárak MOKSZ elnökségi értekezlet Budapest, szeptember 19. dr. Kührner Éva PhD.
Mitől sikeres egy intézményi szakkönyvtár? Dr. Palotai Mária - ESKI Országos Egészségpolitikai Szakkönyvtár június 18. „Vállalati könyvtárak tegnap.
Mikulás Gábor ”Marketing, public relations és reklám az egészségügyben'' XIV. Országos Konferencia, Budapest, február
Köszönti Önöket az és vezetője, Bohnné Keleti Katalin, okleveles közgazda, nemzetközi marketing szakértő, a Magyar Marketing Szövetség elnökségi tagja.
A minőségirányítási rendszerek fejlesztésének aktuális kérdései Dr. Borda Jenő alprogramvezető.
Gyógyszerek minőségbiztosítása GMP alapelvek
Public Relations eszközök az egészségügyi intézmények szolgálatában
. Droginfo Európai Addikciós Portál Kovács Beatrix Informatio Medicata szeptember 26.
2009. december 8. Pomázi Gyula SZTE felsőoktatási stratégiai szakértő
TÁMOP fenntartás és további fejlesztések tervek november 17. Szeged Németh Antal Educatio Nonprofit Kft. felsőoktatási osztályvezető.
Titokzatos vásárlók.
Adatbázis: szempontok szerint rendszerezett adatok összessége. Pl. telefonkönyv, bankban ügyfelek adatbázisa. Online szó szerinti jelentése: közvetlen.
Az adatok értékelése A főiskolai könyvtárról kialakult kép összegezve.
Hiszünk minden egyes ügyfél fontosságában. Minden egyes vásárlásuk, látogatásuk fontosságában. Annak részleteiben, ahogyan Ők ezt megélik. Kiváló ügyfélkiszolgálás.
Támogatott lakhatási programok a fővárosban Adatok és módszertan szerepe a fővárosi lakhatási programok lebonyolításában.
„Az igazi kérdés nem az, mennyit javultál tegnapi önmagadhoz képest, hanem, hogy milyen jól teszed a dolgod versenytársaidhoz képest.”
A DEENK könyvtári önértékelésének tapasztalatai Budapest,
1 A K-21 bemutatkozik 3. csoport: Kulcsfontosságú célcsoportok EÖTVÖS LORÁND TUDOMÁNYEGYETEM EGYETEMI KÖNYVTÁRI SZOLGÁLAT K-21 MINŐSÉGIRÁNYÍTÁSI PROJEKT.
Házi dolgozat szolgáltatásmarketing mystery shopping máv
Az olvasó hallgató Olvasásszociológiai felmérés a Debreceni Egyetemen Németh Nóra Veronika Debreceni Egyetem ONK 2010.
Szakirodalomkeresési lehetőségek Sporttudomány és határterületei.
Könyvtárak.
Könyvtár a „Széchenyiben”. Könyvtárunk dokumentumai: hagyományos és elektronikus dokumentum. A könyvtárban több mint könyv található.
Titokzatos vásárlók.
Prof. Dr. Neményi Miklós tudományos és külügyi rektorhelyettes A doktori és publikációs adatbázis kialakításának elvei és megvalósítása Nyugat-magyarországi.
Marketing információs
Árvácskák és Móricz Zsigmond
Légrádi László (NHL4JL), Informatikus – könyvtáros szak, Második évfolyam A Public Relations elmélete és gyakorlata Beküldendő feladat: Egy arculatértékelési.
Integrált irányítási környezet kialakítása. I. Szervezetfejlesztés Az Egyetem szervezeti felépítését részben meghatározza a jogszabály és a Szervezeti.
E-Learning, E-Kereskedelem, és E-Gazdaság fejlődései
Tittel Pál Könyvtár és Médiacentrum
Tendenciák a felsőoktatási könyvtári szolgáltatások területén március 10. Batiz Judit szolgáltatásvezető 1.
Az Életpálya Tanácsadói hálózat eredményei és a közeljövő feladatai.
2009. november Nemzetközi ILIAS Konferencia1/20 Az ILIAS közösség Magyarországon, az együttműködés fejlesztése Berecz Antónia.
Társadalmi felelősségvállalás a felsőoktatásban Horváth Ágnes.
Budapest, Elmúlt-e a CRM láz? FARKAS TIBOR
Nyertes pályázat Felmérés Jelentkezés Csiszolódás Együttműködés  Változás?
A Széchenyi István Egyetem Kautz Gyula Gazdaságtudományi Kara által szervezett „Magyarország társadalmi-gazdasági helyzete a 21. század első évtizedeiben”
Új információszerzési szokások az egészségügyben Felmérés az orvosi könyvtárak használóinak szokásairól dr. Kührner Éva Ph.D. Informatio Medicata 2007.
1 XIV. Országos Minőségellenőrzési Továbbképzés MER ellenőrzések módszertana Siófok, Munkácsi Márta A Minőségellenőrzési Bizottság tagja.
Termék vagy szolgáltatás értékesítése. Bevezetés Röviden mutatkozzon be, és mutassa be munkatársait. Ismertesse azt a terméket vagy szolgáltatást, amelyet.
Online nyilvános katalógusok orvosi területen Vasas Lívia 2015.
1 Felelősségvállaló szereplő avagy mit tehet a könyvtár a fogyatékosok érdekében.
1. ábra T HE G ALLUP O RGANIZATION BUDAPEST © 2009 The Gallup Organization FSZEK- Móricz Zsigmond Könyvtár – Nagyszeben tér 1. Közvéleménykutatás.
Az ápoló tanulók/ hallgatók gyakorlati oktatásának tapasztalatai
Az üzletek operatív működtetése
A Semmelweis Egyetem Központi Könyvtár rövid történet, honlap
Hagyományok és kihívások V
Vasas Lívia, PhD 2017 Online nyilvános katalógusok orvosi területen Mozilla Firefox vagy Google Chrome Vasas Lívia, PhD.
ELÉGEDETTSÉGI FELMÉRÉS
Ezek a stratégia elemek sorban
Az informatikai biztonság irányításának követelményrendszere (IBIK)
Könyvtármenedzsment III. Szolgáltatások szervezése
A Semmelweis Egyetem Központi Könyvtár rövid történet, honlap
A Semmelweis Egyetem rövid történet, honlap
Rövid ismertető a gyűjteményről és a szolgáltatásokról
A tudáspiacok.
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 3
A Semmelweis Egyetem Központi Könyvtár rövid történet, honlap
Előadás másolata:

A TITOKZATOS OLVASÓ : Juhász Éva Semmelweis Egyetem Központi Könyvtár INFORMATIO MEDICATA Budapest, szeptember 26. avagy kvalitatív piackutatási módszerek a könyvtárban

TARTALOM  Miért bérelnénk fel titokzatos olvasót?  A Mystery Reader és Mystery shopper Mystery shopper és menedzsment  Mystery shopper és minőségbiztosítás  Haszna  Módszerek  Lépések  Összefoglalás

MIÉRT BÉRELNÉNK FEL TITOKZATOS OLVASÓT? – AZ EGÉSZSÉGÜGYI INFORMÁCIÓ, ÉS A HOZZÁ KAPCSOLÓDÓ SZOLGÁLTATÁS: ÉRTÉK – ÁRU AZ OLVASÓSZOLGÁLAT PEDIG KÖZÖNSÉGSZOLGÁLAT,ÜGYFÉLSZOLGÁLAT, MINT A VERSENYSZFÉRÁBAN, AHOL A MINŐSÉG A FENNMARADÁS ÉS GYARAPODÁS EGYIK FELTÉTELE.

NO DE MI IS AZ A „MYSTERY SHOPPING”? -Próbavásárlásos, kvalitatív kutatás melynek során valódi vásárlónak tűnő személyek értékelik egy-egy termék, szolgáltatás, minőségét, a vizsgált egység dolgozóinak munkamorálját, szakértelmét, ügyfelekkel való kapcsolatát. -Értékelésük objektív, pozitív és negatív tapasztalataikat egyaránt jelzik. Forrás: Michelson, M.Taking the Mystery Out Of Mystery Shopping [elektronikus dokumentum] (2007.II. 15)

EGYÉB ELNEVEZÉSEK  „ Mystery call”  Titokzatos vendég  Titokzatos vásárló/ügyfél/olvasó  „Anonymus Audit”  Próbavásárlás

A TITOKZATOS VÁSÁRLÓ HELYE A MENEDZSMENT FOLYAMATÁBAN  Irányítási, értékelési eszköz  Rendszeres felmérés esetén átfogó ösztönzési rendszer, melynek során megjelölésre kerül az adott időszak legkiemelkedőbben teljesítő egysége illetve munkatársa. Magyari, IldikóKvalitatív kutatási módszerek Mystery Shopping, Mystery Calling [elektronikus dokumentum] (2007.II. 20)

MYSTERY SHOPPING ÉS MINŐSÉGBIZTOSÍTÁS A Mystery Shopper  Elégedett és visszatérő látogatói felhasználói bázis megteremtésének egyik hatékony eszköze.  Minőségi problémák kiszűrésére is alkalmas.  Elősegíti a szolgáltatás színvonalának javítását, fogyasztók / látogatók / felhasználók számának növekedését.  További vásárlásra illetve szolgáltatás igénybevételre ösztönöz. Smart Research International: Mystery Shopping Program [elektronikus dokumentum] ( )

NÉHÁNY INDOK, AMIÉRT TITOKZATOS VÁSÁRLÓKAT” ALKALMAZNAK:  Egy intézmény terméke, szolgáltatása csak akkor lehet sikeres, ha megőrzi magas színvonalát, újakat vezet be, illetve új ügyfelelet szerez.  10-szer többe kerül egy új ügyfelet szerezni, mint megtartani.  Egy elégedetlen vásárló/ vendég/ látogató stb. legalább öt másikat riaszt el. Forrás: Michelson, M.Taking the Mystery Out Of Mystery Shopping [elektronikus dokumentum] (2007.II. 15)

MIÉRT MARADHAT EL AZ ÜGYFÉL? Forrás: Michelson, M.Taking the Mystery Out Of Mystery Shopping [elektronikus dokumentum] (2007.II. 15)

A „TITOKZATOS VÁSÁRLÓ” LÁTOGATÁSAINAK FŐ HASZNA  Magas színvonalú termékek előállítására, illetve szolgáltatásra ösztönöz.  A dolgozók teljesítményét folyamatosan monitorozza.  A dolgozók felismerik, hogy mennyire fontos a közönségszolgálat.

A „TITOKZATOS VÁSÁRLÓ” MÓDSZEREI  Személyesen vásárol / vesz igénybe szolgáltatásokat  Visszaviszi a hibás árut / Reklamál  Telefonon érdeklődik  Interneten vásárol  Rejtett video illetve hangfelvételt készít  Megadott szempontok szerint értékel (check- list)

A „TITOKZATOS VÁSÁRLÓ”- AKCIÓBAN  1. Célkitűzés  2. Kérdőív elkészítése  3. Vásárlók toborzása  4. Adatgyűjtés  5. Adatfeldolgozás  6. Jelentés  7. Később újra elvégezni a 3-7. lépést. Forrás: Michelson, M.Taking the Mystery Out Of Mystery Shopping [elektronikus dokumentum] (2007.II. 15)

Kik veszik / vehetnék igénybe a „mystery shopper” szolgáltatást?  Bankok  Áruházak  Éttermek  Kormányhivatalok  Szállodák  Színházak-mozik  Kórházak,  A többi intézmény, például:  A KÖNYVTÁRAK

TITOKZATOS OLVASÓ A SEKK – BEN február 14.  KÉRDŐÍV  Mintául szolgált a Múzeumok és Látogatók Alapítvány “A titokzatos látogató” című kérdőíve

TITOKZATOS OLVASÓ A SEKK-BEN  A kérdőív a könyvtári sajátosságokat figyelembe véve módosult, egészült ki.  Kitért az épületre,  Regisztrációra,  Dokumentumhasználatra  Szolgáltatásokra  Munkatársakra

 TOBORZÁS  A „Mystery Shopper”-ek közül  Egy pedagógus –ápolónői végzettséggel – A Mystery Call –t végezte.  Kettő diák. – Személyesen vizsgálódtak. A fiú közgazdaságtant tanul. A lány a Semmelweis Egyetem Testnevelési Karának hallgatója. TITOKZATOS OLVASÓ A SEKK-BEN

TITOKZATOS OLVASÓ A SEKK – BEN  ADATGYŰJTÉS  A kérdőív szempontjai alapján végigjárták a könyvtárat. Regisztráltak Felvilágosítást kértek Számítógépes adatbázisokkal ismerkedtek Közben megfigyelték a könyvtár épületét Telefonon kértek tájékoztatást.

INFRASTRUKTÚRA / ÉPÜLETMystery Shopper/tapasztalat Van jelzés az utcán, hol található a kvt?nincs Egyetemen belül?nincs Mozgáskorlátozottak illetve látássérültek tudják használni a könyvtárat?nem Bejárat rendezett?igen Nyitvatartási időt feltüntették?igen Van térkép a helyszínen?igen Van ruhatár?nincs Jelezve van a WC? Igen, de csak a helyiség ajtaján. Elegendő számú az igényekhez képest?igen Jelezve van a vészkijárat? Igen, de csak a vészkijárat ajtaján. Van büfé/ kávézó?nincs

TITOKZATOS OLVASÓ A SEKK – BEN ADATFELDOLGOZÁS –folyt. INFRASTRUKTÚRA Mystery Shopper/tapasztal at OLVASÓTERMEK Csendesek?Igen Van WIFI ?Igen SZÁMÍTÓGÉPES LABOR Elegendő számú az igényekhez képest?Igen Elérhetők a legfontosabb nemzetközi orvosi adatbázisok?Igen

TITOKZATOS OLVASÓ A SEKK – BEN ADATFELDOLGOZÁS –folyt. SZOLGÁLTATÁS Mystery Shopper tapasztalata Regisztráció könnyen zajlik?Kissé hosszadalmas Kölcsönzésnél sokat kell várni?Nem Elégedett a kölcsönözhető könyvek számával?Igen Elegendő-e a kölcsönzési idő?Igen Van lehetőség fénymásolásra?Igen - Ha igen, könnyen kivitelezhető?Kissé hosszadalmas -Ára kedvező? -Gyors? Kissé drága Igen (azonnal, max. 1nap) Van lehetőség a poszternyomtatásra?Igen -Ára kedvező? -Gyors Igen Igen (azonnal, max 1 nap)

TITOKZATOS OLVASÓ A SEKK – BEN ADATFELDOLGOZÁS –folyt. MUNKATÁRSAK Mystery Shopper tapasztalata Segítőkészek?Igen Gyorsak?Igen Tudásuk naprakész?Részben Tudták, hol kell keresni az angol nyelvű on-line cikkeket a sport és ortopédia összefüggéseiről?Igen

TITOKZATOS OLVASÓ A SEKK – BEN ÉRTÉKELÉS A könyvtár értékelése összességében kedvező. Fő Erősség -WIFI -Számítógépes labor -Segítőkész, naprakész tudású könyvtárosok Fő hiányosság -Mozgáskorlátozottak nem tudják használni az intézményt -Nincs ruhatár -Nincs jelezve az utcán a könyvtár

TITOKZATOS OLVASÓ A SEKK – BEN  TENNIVALÓK  Munkatársak folyamatos továbbképzése  Számítógépes park fejlesztése  Világos, érthető jelzések elhelyezése az egyetem épületén kívül és belül  Az épület jelenlegi formájában nem tudja fogadni a kerekes székkel érkező olvasókat. Ennek hosszú távú megoldása összetett pénzügyi, építészeti feladatot igényel.  A Vizsgálat megismétlése.

ÖSSZEFOGLALÁS  A titokzatos látogatók alkalmazásának célja egy-egy intézmény erősségeinek gyengeségeinek feltérképezése fogyasztói / látogatói szemmel.  A módszer nagy előnye, hogy rengeteg olyan információ nyerhető általa, amelyekhez nem jut más kutatási módszer által.

 „Én azt tartom, aki megmondja az igazat, akár jó, akár rossz, akár szép, akár csúnya, az nyugodtan alhat és én aludni szeretek écaka!”  Móricz Zsigmond

FELHASZNÁLT IRODALOM  Calvert, P :It's a mystery: mystery shopping in New Zealand's public libraries = Libr.Rev. 54.vol no p Referátum Murányi Lajos [elektronikus dokumentum] (2007.II. 15)  A Guide to Mystery Shopping [elektronikus dokumentum] (2007.II. 15)   Magyari I. Kvalitatív kutatási módszerek Mystery Shopping, Mystery Calling [elektronikus dokumentum] (2007.II. 20)   Michelson, M: Taking the Mystery Out Of Mystery Shopping [elektronikus dokumentum] (2007.II. 15)  Smart Research International: Mystery Shopping Program [elektronikus dokumentum] ( )  A titokzatos látogató” gyakorlat [elektronikus dokumentum] (2007.II. 15) 

Köszönöm a figyelmet !