NR2C-projekt (hosszú távú vízió) Dr. Gáspár László – Bencze Zsolt KTI Nonprofit Kft. CERTAIN Szeminárium Keszthely 2008. szeptember 11.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
KLÍMAVÁLTOZÁS, KÖZLEKEDÉS, VÁROS, EURÓPAI UNIÓ, VISEGRÁGIAK
Advertisements

Az új épületenergetikai szabályozás
A téglaépületek energiahatékonysága Előadó: Kató Aladár MATÉSZ elnök TONDACH Magyarország Zrt. - vezérigazgató március 04.
Jövő Internet technológiák és alkalmazások kutatása Magyarországon A Magyar Tudomány Hónapja Jövő Internet technológiák és alkalmazások kutatása Magyarországon.
„ A régió, ahol íze van az életnek” A Dél-dunántúli Operatív Program pályázatai Kovács Zoltán Tervezési csoportvezető Dél-Dunántúli Regionális Fejlesztési.
Fenntarthatóság – vállalati szemszögből. Fenntartható növekedés - makro  válságot követő stabilizáció  a növekedés mennyiségi/minőségi tényezői  válság.
A közötti időszak fejlesztési tervezésének megalapozása
INTEGRÁLT ÖSSZKÖZLEKEDÉSI MODELL
„ Nyílt Pályán – Nemzeti Vasúti Kerekasztal” HUNGRAIL Magyar Vasúti Egyesülés szeptember 15. Orosz Balázs.
AZ ÚJ gazdaságfejlesztési programról
Biztonsági kihívások a gyorsforgalmi úthálózaton Jákli Zoltán műszaki vezérigazgató-helyettes ÁAK zrt.
Kulturális értékek digitalizálása az Új Magyarország Fejlesztési Terv keretében Dippold Péter.
ÚJ KIHÍVÁSOK, ALTERNATÍVÁK A FENNTARTHATÓSÁG ÚTJÁN „LEGYEN SZÍVÜGYÜNK A FÖLD!” Nukleáris energiatermelés a fenntarthatóság jegyében Bátor Gergő.
A hosszú élettartamú betonburkolatok európai gyakorlata Dr. Gáspár László kutató professzor, KTI Kht. egyetemi tanár, SZIE II. Nemzetközi Betonút Szimpózium.
Vörös Attila, Gáspár László, Kálnoki Kis Sándor Fleischer Tamás MTA Világgazdasági Kutatóintézet ERTRAC-Hungary.
1 Kerék-Pár a várospolitikában Kerékpárosbarát úthálózat tervezési eszköztára kis- és nagyvárosok számára Dalos Péter november 18.
7. Útügyi Kutatási Nap 2008 Budapest, október 15. VAGYONGAZDÁLKODÁS, TELJESÍTMÉNYELVŰ SZERZŐDÉSEK Dr. Gáspár László KTI – SZE.
Klímaváltozás – fenntarthatóság - energiatermelés
Készítette: Lázár Nikolett Földrajz BSc II. évfolyam.
Természeti erőforrások védelme
 A járműmotorok környezetszennyezését korlátozó előírások az alábbiakra vonatkoznak: › A kipufogógázok káros összetevőire › A típusvizsgálaton ellenőrzött.
Versenyképes, gyakorlatorientált felsőoktatás Magyarországon Dr. Tuka Katalin főosztályvezető-helyettes Tudománypolitikai Főosztály augusztus 30.
Katonai Műszaki Doktori Iskola A katonai közlekedési rendszertechnika helye, szerepe a katonai műszaki tudományokban Szűcs László CSc / Előadás: án.
Közlekedés – energia – jövő - kihívások és megoldások - Dr. Fónagy János államtitkár, NFM Válságkezelés és váltóállítás A Magyar Közgazdasági Társaság.
1 A magyar energiapolitika „ Az energiahatékonysági indikátorok az EU-ban és Magyarországon” nemzetközi szeminárium Budapest, október 5. Hatvani.
Az Állami Számvevőszék szerepe a környezetre káros támogatások ellenőrzésében Dr. Báger Gusztáv egyetemi tanár, főigazgató Állami Számvevőszék Fejlesztési.
Kővári János országgyűlési képviselő,
Kovács Atila Magyar Közút Nonprofit Zrt. fejlesztési és felújítási igazgató ÚTÜGYI NAPOK A közúthálózat állapota és fenntarthatósági stratégiája a jelenlegi.
SÉRÜLÉKENY BIZTONSÁG Közlekedéstudomány a közlekedésbiztonság szolgálatában „KÖZLEKEDÉSI SÉRÜLÉSEK” KONFERENCIA Budapest, szeptember 26. Előadó :
Az MTA Közlekedéstudományi Bizottságának tevékenysége
HIDAK ÜZEMELTETÉSE, FENNTARTÁSA Kolozsi Gyula okl. építőmérnök,
A KTI az EU és a hazai közlekedéspolitika irányelveit követve a fenntartható fejlődés szempontjait figyelembe véve folyamatosan fejlődő,
A Duna-régió fejlesztése Dávid János. Vízlépcsők a Dunán.
Nagy rendszerek biztonsága
Ipari katasztrófáknyomában 6. előadás1 Mélységi védelem Célok: Eszközök meghibásodása és emberi hibák esetén bekövetkező meghibásodások kompenzálása A.
Intelligens közúti kereszteződés
Környezettudatos közlekedés 2030 – Nemzeti Energiastratégia 2030
Berecz Mihály kistérségi koordinátor Püspökladányi kistérség Észak-alföldi Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht. Az Új Magyarország Fejlesztési Terv (ÚMFT)
Nemzetközi és hazai előírások az e-jármű tervezésekor és jármű átalakításkor Németh Erika
2011. március 20. Fuvareszközök Zsibrita Mátyás –
„Kontra-fék” Kerékpáros konferencia Győr, szeptember 21.
SZIMULÁCIÓ A BIZTONSÁGÉRT
Saára Gyula Program évi költségvetésben szereplő feladatok: 2013-ban megkezdődik a Mártírok útja felújítása, első ütemben 1300 m út és.
Kovács Ákos A megépült Ipoly-hidakhoz vezető utak felújítása,
Műegyetem - Kutatóegyetem Járműtechnika, közlekedés és logisztika.
Közl_kvéd071 Az EU közlekedéspolitikája Az EU közlekedéspolitikája.
Az intelligens, fenntartható és inkluzív növekedés stratégiája
2008. március 12. KÖZÚTI VAGYONGAZDÁLKODÁS Dr. Gáspár László kutató professzor Út- és Hídügyi Tagozat.
SZOLNOK VK és IVS sz. bemutató 2013 szeptember.
I MMISSZIÓ T ÉRKÉPEZÉS - Z AJ 1. ELŐADÁS 1. RÉSZ Á LTALÁNOS FOGALMAK Készítette: Győrfi András.
Az önkormányzatok településfejlesztési
SZEKSZÁRD MEGYEI JOGÚ VÁROS KÖZÖTT TERVEZETT FEJLESZTÉSEI
Az „Autókereskedelem” jövő képe. Szabó Zoltán © 2013.
Csongrád megye as területfejlesztési programja május 15.
Hungary-Romania Corss-border Co- operation Programme „The analysis of the opportunities of the use of geothermal energy in Szabolcs- Szatmár-Bereg.
Tőkés Napenergia hasznosítási körkép ZÖLDEK Klaszter Nemzetközi Konferencia szeptember 12–13., Tatabánya EUSOL.
Budapest XXII. kerület Városház tér, Mária Terézia utca és Kossuth Lajos utca átépítése, megújítása Szilágyi Tibor Szakterületi vezető BKK Zrt
Diplomáciai kihívások a V4 észak-déli közlekedési magas szintű munkacsoport felállításában Budapest, május 6. Szabó István L. V4 közlekedési koordinátor.
Dr. Varga István ÚJ KUTATÁSI IRÁNYOK A KÖZLEKEDÉS TERÜLETÉN.
Új innovatív beszerzési modellek (PcP – Pre-Commercial Procurement) és alkalmazásuk Fenntarthatóság és energiahatékonyság a közbeszerzési eljárásban Miskolc,
SMART KÖZLEKEDÉS A FENNTARTHATÓ VÁROSFEJLESZTÉSBEN Buzási Attila Szalmáné Dr. Csete Mária Dr. Németh Bálint
CERTAIN Szeminárium (ARCHES) Rajcsányi Ferenc KTI Nonprofit Kft. Budapest 36. Útügyi Napok Keszthely- Héviz szeptember 11.
A Műegyetem szerepvállalása a hazai e-mobilitás K+F-ben Dr. Jakab László - BME Villamosmérnöki és Informatikai Kar Dr. Varga István – BME Közlekedésmérnöki.
Intelligens közlekedési rendszerek
Úthálózat fejlesztés, úthierarchia, úttípusok
Chugyik Attila villamosmérnöki szak
XVII. Épületgépészeti, Gépészeti és Építőipari Szakmai Napok
Dr. Gáspár László és Bencze Zsolt KTI Nonprofit Kft.
„Fenntartható” utak K+F bizottság ÁGAZATI K+F TEVÉKENYSÉGET IGÉNYLŐ TÉMÁK   Görgényi Ágnes Colas Hungária Zrt. bizottsági tag.
Előadás másolata:

NR2C-projekt (hosszú távú vízió) Dr. Gáspár László – Bencze Zsolt KTI Nonprofit Kft. CERTAIN Szeminárium Keszthely szeptember 11.

Tartalom 1. Jövőbeni kihívások 2. Európai közlekedési víziók 3. Mobilitás – árúszállítás 4. Biztonság 5. Energia, környezet, források 6. Versenyképes tervezési és gyártási rendszerek 7. Néhány zárógondolat

1. Jövőbeni kihívások környezetszennyezés energiaválság területgazdálkodás, de fokozott mobilitási igény nagyobb egyéni igények

2. Európai közlekedési víziók ERTRAC 2020-ra közlekedés, FEHRL 2025-re közutak, ECPT (Európai Építéstechnológia Platform) 2030-ra használói igények, fenntarthatóság, NR2C2040-re közlekedés (mobilitás, biztonság, környezet, tervezés, építés)

3. Mobilitás-árúszállítás I. TEN (Transz-Európai Úthálózat) 2040-re  európai kiegyenlítődés Komplex város – többcélú utcák Város: kis/környezetbarát jármű, magas-utak Föld alatti közlekedés Többcélú hasznosítás (parkolás/vásárlás; energia útpályaszerkezetben)

3. Mobilitás-árúszállítás II. Korlátozott használatú sávok Irányonkénti sávszámok variálása Útdíjazás (csúcsidőszak ?), Akadálymentes út idősek, korlátozással élők számára

4. Biztonság Úthasználó „megérti” az infrastruktúrát Út  hibamegelőzés, ill. következmények korlátozása Gyalogos/kerékpáros fokozott védelme Tehergépkocsik föld alatt Intelligens járműirányítási módszerek Útkezelők  állapotinformációt döntéseikben hasznosítják

5. Energia, környezet, források I. Környezetbarát közlekedési rendszer Közúti vonat Nukleáris energia (elektromosság), hidrogén üzemanyag (fosszilis helyett) Napenergia útpályaszerkezetben (jelzés-világítás, nyáron hűt, télen jégtelenít)

5. Energia, környezet, források II. Zajelnyelő burkolatok, „csendes” járművek és gumiabroncsok, föld alatti/fedett utak – kis zajterhelés Esztétikusabb infrastruktúrát „elfogadják” Recycling (pályaszerkezet, jármű) Előre gyártott elemből utak

6. Versenyképes tervezési és gyártási rendszerek I. Infrastruktúra folyamatos rendelkezésre állása és megbízhatósága Tartós anyagok – kevés fenntartás Újrafelhasználás/újrahasznosítás Élettartam-mérnöki tudomány (modulszerű ter- vezés, teljesítmény alapú előírások, sávonként más követelmények),

6. Versenyképes tervezési és gyártási rendszerek II. Útfenntartás – kevés zavaró hatás Tekercsben, elemekből burkolat – felújítás, megerősítés Ideiglenes hidak munkahelyek fölött Állapot – nagy teljesítményű berendezés, vagy beépített műszer, GPS-sel adatbankba  figyelmeztetés rossz állapotról vagy elje- gesedésről Beépített tengelyterhelés-mérés

7. Néhány zárógondolat Nem utópia, bár változhat Innovációk sora („stepping stones”) Érdekelt felek („stakeholders”) közös akarata  hosszú távú gondolkodás Más tudományágakkal (fizika, meteorológia, űrkutatás, villamosmérnöki tudomány stb.) való együttműködés elengedhetetlen

Köszönöm szíves figyelmüket !