A Forma-1-es autók aerodiamikája Mayer Mihály 11. c Konzulens: Csajági Sándor
A forma-1 alapja Nem a motorerő a fő Az aerodinamika is ilyen fontos Az autó vadászgépre hasonlít De ellentétes hatásra van szükség
Az aerodinamika lényege Minél nagyobb leszorító erőt termelni, a jobb tapadásért A turbulens hatásokat lecsökkenteni az autó mögött Leginkább légellenállású kaszni kialakítás Zárt alakzat, de a megfelelő hűtés biztosítása
Leszorító erő Alváz és föld között a levegő szűk helyen extrém mértékben felgyorsul. Ez nyomás csökkenést eredményez.
Turbulencia csökkentése Hátsó szárnyak
Légellenálló kaszni, jó hűtés Motorfedés Fékek, motor hűtése Szellőző rések nélkül
Szárnyak(spoilerek) Elsőként a Ferrari Fékezéskor valamint sebességváltáskor automatikusan működtek.
Szabályozták a spoilerek magasságát March olyan kocsiszekrényt tervezett, amelynek elején egy szörf nagyságú szárny volt.
A wing-car Levegő a szárny felső felületén rövid utat tesz Meg alsó felületén hosszabbat, így lefelé ható vákuum keletkezik
Légáramlat az autó mellett, mögött, fölött Folytonossági törvény: Bernoulli törvénye: Diffúzor:
A csapatok lehetőségei Tesztek futtatása (ha lehet) Szélcsatorna Gondolkodás
Muszáj változtatni FIA szabályai Több tudás Fejlődés
F-csatorna 2010-es újítás McLaren alkalmazza Veszélyes, de fantasztikus ötlet
Köszönöm a figyelmet