Fényi Gyula Jezsuita Gimnázium és Kollégium Személyiségfejlesztés a közösségi szolgálatban a közösségi szolgálatban.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A tanulást és a megértést segítő módszerek alkalmazása
Advertisements

Van-e „Fazekas titok”?.  1911 – ben Bárczy István f ő polgármester alapította  1948 – tól óvoda, általános iskola és módszertani központ egy épületben.
 2011 első félévében Magyarország látja el az Európai Unió Tanácsának soros elnöki feladatait  az önkéntesség európai éve  június 4-12.
A szociálpedagógus segítségnyújtásának formái a Kollégiumban
Széchenyi István Gimnázium
Az iskolai szociálismunka
Európai Lányok prezentációja Révai Miklós Gimnázium és Kollégium Győr,
Kis csoport szeptember
Határtalan Szív Alapítvány (Esztergom)
Egyesített Egészségügyi és Szociális Intézmény Győr Győr, Kálóczy tér
 ember él az Avason, egymástól elszigetelve, panelházak magányában  Nincsenek találkozási lehetőségek  Nincsenek közösségi terek (nincs művelődési.
Zalai Falvakért Egyesület Zala megyei Önkéntes Centrum.
„Lépj feljebb! Tanulj tovább! Segítünk! A sarkadi Ady Endre - Bay Zoltán Középiskola és Kollégiumban”
Alsó-ausztriai alapfokú oktatási intézmények Kiegészítő pedagógiai szolgáltatások.
Alapinformációk az átmenetben nyújtott munkaerőpiaci szolgáltatásról Munkaerőpiaci szolgáltatás az iskola és a munkaerőpiac közötti átmenetben.
Iskolai Közösségi Szolgálat Definíció Cél Folyamat Példák Demokratikus Ifjúságért Alapítvány.
A Z IKCS TEVÉKENYSÉGE TÁMOP integrÁLOM Kovácsné Borbély Zsuzsa.
Hogyan segítik a tanításkísérő szemináriumok az összefüggő egyéni szakmai gyakorlatot? ELTE PPK N. Kollár Katalin
Didaktika 2. Tanügyi és iskolai szabályozás
Pályaorientáció ÁMK Báta Hunyadi János Általános Iskola
Önkéntes segítő gyakorlat a győri Családsegítő Szolgálat keretein belül január hó.
Győr Megyei Jogú Város Önkormányzata Családsegítő Szolgálat Gyermekjóléti Központja.
Önkéntes munka az Ózdi Művelődési Intézmények Városi Könyvtárban
A szociálpedagógus feladatai a Deák Ferenc Középiskolai Kollégiumban
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés,
A Mályi-projekt. Bevezető A projekt ötlete: találkozni a gyerekekkel iskolán kívül is A projekt ötlete: találkozni a gyerekekkel iskolán kívül is Olyan.
A fogyasztóvédelmi társadalmi szervezetek működésének tapasztalatai Dr. Eitmann Norbert, elnök Közép-Magyarországi Fogyasztóvédelmi Egyesület június.
A tantárgy neve: szolgálat Szociális kompetenciafejlesztés a miskolci Jezsuita Gimnáziumban VII. Nevelésügyi Konferencia, 2008.
MENTORTANÁRI ÉRTEKEZLET TÁMOP /1-2F MENTORTANÁRI ÉRTEKEZLET A MENTORTANÁROK TEVÉKENYSÉGE JANUÁR
as tanév 1. félév beszámolója.
Az iskola gyermekvédelmi feladata, célja, funkciója
Dominó Általános Iskola magatartásmódosító programja
avagy lehetőség a konfliktusok kezelésére a tanórán
Siketmisszió. Siketmisszió - Protestáns Teológiai Intézet Nagy hagyományokkal rendelkező 1888-ban alapított állami intézmény óvodát és iskolát valamint.
Széchenyi István Gimnázium Dunaújváros Készítette: Terecskei András (tanuló) és Szücsné Dr. Harkó Enikő (igazgatóhelyettes) Előadók: Csathóné Zágoni Nóra.
Készítette: Dömötöri Melinda
Mindszenty József Általános Iskola Gimnázium és Kollégium és a Miasszonyunk Időskorúak Otthona TÁRS-Önkéntes program 2010/11-es tanév II. félév Zalaegerszeg.
A beiskolázás előkészítése
A Szabolcsi Fiatalok a Vidékért Egyesület, a Svájci – Magyar Civil Alap Szociális szolgáltatások nyújtása tématerületére 2013-ban benyújtott „Tanítsuk.
KÖZÖSSÉGI SZOLGÁLAT (intézmény neve) Készítette igazgató.
Az iskolai közösségi szolgálat a koordinátor szemével
Iskolai közösségi szolgálat
AZ ISKOLAI KÖZÖSSÉGI SZOLGÁLAT.  NAT 2012, EMMI-rendelet 2012  2016-tól az érettségi vizsga megkezdéséhez 50 óra közösségi szolgálat teljesítése szükséges.
Egyesített Egészségügyi és Szociális Intézmény Győr
Internet a családban Székely Levente –
Készítette: Zelei Kitti. „Ha hajót akarsz építeni, ne azzal kezd, hogy a munkásokkal fát gyűjtetsz és szó nélkül kiosztod közöttük a szerszámokat, és.
A polgárőrség: alulról szerveződő, helyi lakosok által létrehozott, az adott település közigazgatási határain belül működő, a helyi közbiztonság javítása.
„Helló barátom!" - közösségi szolgálatra felkészítő tréning sorozat „Tanévzáró Suli – Buli” „Helló nyár, helló barátom!” - komplex nyári vakáció „Viszlát.
„FIGYELJÜNK EGYMÁSRA!” KOMPLEX MEGELŐZŐ, EGÉSZSÉG ÉS KOMPETENCIA FEJLESZTŐ MODELL PROGRAM a Szent József Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumban Berényi.
RÉV Szenvedélybeteg-segítő Szolgálat 1 Főegyházmegyei Karitász Központ RÉV Szenvedélybeteg-segítő Szolgálat R emény É let V áltozás.
Önértékelési kézikönyv október 5-i módosítása alapján
Jó együtt lenni! Idősek Otthona Bakonyszentlászló.
Diákportfólió minden szinten a tanulók tudatos önfejlesztése érdekében
Diákportfólió minden szinten a tanulók tudatos önfejlesztése érdekében
Középiskolás éveim Fekete Eszter
ERASMUS+ KA1 mobilitás pályázat
Budapest I Kerületi Kosztolányi Dezső Gimnázium
Motiváció és ellenőrzés az informatika órákon
„Lépj feljebb. Tanulj tovább. Segítünk
Tervezési folyamat.
2015. április 24. Kissné Papp Gabriella
AZ IKSZ 50 ÓRÁJÁNAK INTÉZMÉNYI SZINTŰ TERVEZÉSE
„Fiatalok EGYÜTT, EGYMÁSÉRT 2015”
Szociálpedagógia BA szak, Nappali és levelező tagozat
A szakiskolai kompetenciamérés tapasztalatainak hasznosítása
Tájékoztató a Győri tanoda-klubról a toborzó önkéntes munkára s 2018
Tájékoztató a csillagfény tanodáról toborzó Győr, Széchenyi Egyetem február 07. efop
2018/2019 tanév.
Család – és Gyermekjóléti Központ
Előadás másolata:

Fényi Gyula Jezsuita Gimnázium és Kollégium Személyiségfejlesztés a közösségi szolgálatban a közösségi szolgálatban

Minden iskolának a saját diákjaira, környezeti adottságaira kell kialakítania azokat az elveket, amelyek segítségével m ű ködtetni szeretné közösségi szolgálati programját.

Célok: Diákjaink képesség-, és személyiségfejlesztése; Önismeret; Táguljon világképük; Társadalmi felel ő sségvállalás; Szociális érzékenység; Elkötelez ő dés; Segítségnyújtás; Szociális tapasztalat a tanulmányi, közösségi és lelki fejl ő dést segít ő programok sorába illeszkedjen.

„A másokért él ő ember”

Id ő keret: Hét hónap; Heti rendszeresség; Alkalmanként 1-1,5 óra; Ez alkalmat és óra közösségi szolgálatot jelent diákonként; A felkészítésre, reflexióra, zárásra: 15 óra.

Feladatok: Konkrét tevékenység; Személyes kapcsolat; A hét minden napjára biztosítunk feladatot; El ő re egyeztetett id ő pont; Intézményeknél kapcsolattartó; Iskola közelsége; Sokszín ű feladatok; Különböz ő korosztályok; Egyedülálló id ő sek segítése; Közelben lév ő óvoda (közös játék); Közelben lév ő általános iskola (korrepetálás).

Gyermek Egészségügyi Központ Családok Átmeneti Otthona Kabar utcai Óvoda Teréz anya nővéreinél

Korrepetálás a Herman Ottó Általános Iskolában Korrepetálás a Fényiben

Szimbiózis Alapítvány MÁON Református Otthon

Hospice Joli néni Szent Erzsébet Szeretetotthon Gesztenyéskerti Idősek Otthona

Intézmények: 1: Szent Erzsébet Szeretetotthonban id ő sek látogatása, közös programok 12 f ő 2:Szimbiózis Alapítványnál fogyatékos fiatalokkal színjátszás, közös tánctanulás 6 f ő 3: MÖSZ Családok Átmeneti Otthonában gyerekfelügyelet, tanulás, játék 4 f ő 4:Teréz anya n ő véreihez járó gyerekekkel beszélgetés, játék, közös éneklés 4 f ő 5: Herman Ottó Általános Iskolában 9-10 éves tanulók korrepetálása 4 f ő 6.Fényi Gyula Jezsuita Gimnáziumban éves tanulók korrepetálása 9 f ő 7: Gesztenyéskert Id ő sek Otthonában id ő sek látogatása, beszélgetés 8 f ő 8: MÁON Református Otthonban fogyatékos fiatalokkal m ű helymunka 5 f ő 9: Avas-déli Görög Katolikus Parókián vasárnapi gyerekfelügyelet 4 f ő 10: Kabar utcai óvodában közös játék szervezése, lebonyolítása 6 f ő 11: Középszer és Áfonyáskerti utcai Óvodákban játék a gyerekekkel 9 f ő 12:Semmelweis Kórház Hospice Alapítványánál betegek látogatása 6 f ő 13: Gyermek Egészségügyi Központban kórházi szolgálat: játék, beszélgetés 4 f ő 14: 12 egyedülálló, id ő s néni látogatása: beszélgetés, bevásárlás 24 f ő 15: Nevelési Tanácsadó szervezésében egy autista fiatal kísérése 1 f ő 16: Avasért Egyesület szervezésében közösségfejlesztés az Avasi lakótelepen 5 f ő 17: Avasi lakótelepen lakó vak bácsinak ebédhordás, beszélgetés, felolvasás 11 f ő

Közösségi szolgálatunk éves tervezése, feladatai időpontfeladat Szeptember, október Egyeztetés az intézményekkel Október közepe Tanúságtétel: az előző évben végzett diákok beszámolói Október közepe Egyeztetés az osztályfőnökökkel és kísérő tanárokkal Október közepeBevezető foglalkozás (2 óra) Október vége Szolgálati helyek bemutatása (2 óra) Október végeJelentkezés November eleje Beosztás és a választott feladatok átadása November eleje – június eleje Szeretetszolgálati program Január végeI. reflexió (2 óra) Március-áprilisII. reflexió (2 óra) Június elejeZárás (7 óra)

Diákok: Évenként 120 diák; Kilencedik évfolyam számára kötelez ő ; Id ő sebb diákok önkéntesként; Egy konkrét feladatot két diák lát el; A diákok önállóan látják el feladatukat; Egy-két esetben állandó kísérés.

Tanárok szerepe, többletmunkája: Példamutatás; A feladatok kialakítása jelent többletmunkát; Kapcsolatok fenntartása, fejlesztése; Osztályf ő nökök kísérik a diákokat; Beszélgetés, meger ő sítés; Reflexió, önreflexió el ő segítése; Nehézségek, problémák feltárása; Támogató jelenlét; Diákok új oldalukról való megismerése; A feladatok szervezését, vezetését 6-8 kolléga látja el; 6-8 tanár segíti csoportvezet ő ként a reflexiós alkalmakat.

Intézményvezetők, kapcsolattartók: Legyen egy kapcsolattartó személy; Elérhet ő ség; Záráson való részvétel; Értékelés.

Szülők: Tájékoztatatás; Beszélgessenek a szolgálatról; Pozitív hatás a szül ő -gyermek kapcsolatra.

Értékelés: A rendszer önkéntességre épül; Nincs ellen ő rzés; Nincs érdemjegy; Szóbeli értékelés (szolgálat folyamatában, reflexiós összejöveteleken, a program zárásakor); Önértékelés er ő sítése (kérd ő ív).

Dokumentáció: Nem törekedtünk egységességre; Az intézmények min ő ségirányítási követelményeihez igazodunk; Szóbeli egyeztetés – tevékenységi körök rögzítése;

Sajtómegjelenések, előadások: 2004 óta rendszeres; 7 év alatt több mint 60 diák; Érdekl ő d ő iskolák, önkéntesség témában szervezett konferenciák; Újság, TV, könyv, film.

Motiválás: Id ő sebb diákok tapasztalatai; Választott feladatot végezhetnek; Nincs állandó ellen ő rzés; Önállóan alakíthatják ki kapcsolataikat; Pozitív példák bemutatása, er ő sítése; Önkéntesként folytatható.

Önkéntes munka – Közösségi szolgálat: „Önként választott” - érettségi el ő feltétele ; Közösségi szolgálat; Önkéntességre nevel.

Év végi zárás Reflexió kiscsoportokban Beszélgetés az osztályban

„- És neked mit adott??- kérdezik sokan, ha a szeretetszolgálatról van szó. Amíg nem kezdtem el, nem értettem a kérdést. Ho­gyan tud az adni valamit, amit Te végzel, és a Te feladatod lenne, hogy adj? Lehet, hogy sokan még most sem értik, de azt hiszem, én már rájöttem. Hospice. Gyengén megvilágított folyosók. Valahonnan halk beszélgetés sz ű r ő dik ki. Az ápolók és az orvosok is bepillantanak a szobákba, hogy megnézzék: minden rendben van-e. Végigmegyek a folyosón és lepa­kolom a cuccaimat. Egy pillanatra végigfut a fejemen a gondolat: na, én most miért vagyok itt? Szükségük van rám, vagy telje­sen felesleges az, hogy mellettük legyek? Egy kicsit elszomorodtam. Lehet, hogy rajtuk már nem tudok segíteni? De szerencsére nincs több id ő m gondolkodni, hiszen már jön is a doktor úr, és indulunk, hogy "találjunk" egy beteget. Hamarosan rábukkanunk egy ideális szobára: Jóska bácsi ébren fekszik az ágyában, és egyedül van. Már le is ültem az ágya mellé, és beszélgetni kezdünk. És Jóska bácsi mesélt. Az életér ő l, az utazásairól, a családjáról. Humoros történeteit nem álltam meg nevetés nélkül. És milyen régen beszélgetett vele valaki úgy... igazán. Csak mondta az élményeket, és éreztem: itt rám szükség van! Mert itt vagyok mellette, és tudja, hogy most csak Ő t hallgatom, csak rá figyelek. És neki ez mindennél többet jelent. Lassan el kellett indulnom. Mikor felálltam az ágya mell ő l, egy pillanatra megfogta a kezem, és azt mondta: "Köszönöm, hogy itt voltál, remélem, még találkozunk..." Az épületb ő l kilépve egyszerre nagyon nagy boldogságot éreztem. Kaptam, nem is keveset. Már értem a kérdést, tudok is rá válaszolni. Remélem Te is.” (Paholics Erzsébet, 2007.)