Képzési programok kidolgozottsága Csányi Róbert
Mérnöki vs. pedagógiai munkafolyamat Mérnöki gyakorlat TervezésKivitelezés Használat ba vétel Esetleges javítások Képzés Képzési program Képzés Mérés, értékelés Esetleges javítások
Hiba kijavításának költsége Tervezés Felhasználás
Iskolarendszerű képzés tervezési szintjei Nemzeti Alaptanterv (NAT): meghatározza az elsajátítandó műveltségtartalmat kötelező rendelkezéseket állapít meg az oktatásszervezés körében (Nkt.)
Iskolarendszerű képzés tervezési szintjei SZVK: központi képzési dokumentum, amely meghatározza az adott szakképesítés komplex szakmai vizsgájára történő felkészülés szakmai követelményeit, feltételeit azokat a követelményeket, amelyeket a komplex szakmai vizsga során szükséges teljesíteni (Szt.)
Iskolarendszerű képzés tervezési szintjei Nemzeti Alaptanterv SZVK
Iskolarendszerű képzés tervezési szintjei Kerettanterv meghatározza: a nevelés és oktatás céljait, a tantárgyi rendszert, a tantárgyi rendszert az egyes tantárgyak témaköreit, tartalmát,témaköreit, tartalmát a tantárgyak egy vagy két évfolyamra vonatkozó követelményeit, a tantárgyközi tudás- és képességterületek fejlesztésének feladatait, a követelmények teljesítéséhez rendelkezésre álló kötelező, valamint az ajánlott időkeretet. (Nkt.)
Iskolarendszerű képzés tervezési szintjei Nemzeti Alaptanterv SZVKKözponti dokumentumok Kerettanterv
Iskolarendszerű képzés tervezési szintjei Helyi tanterv: megnevezi a kiadott kerettantervek közül választottat rendelkezik a kerettantervben meghatározott, a kötelező és nem kötelező tanórai foglalkozások időkerete legfeljebb tíz százalékának felhasználásáról. (Nkt.)
Iskolarendszerű képzés tervezési szintjei Nemzeti Alaptanterv SZVKKözponti dokumentumok Kerettanterv Helyi tantervIntézményi dokumentum
Iskolarendszerű képzés tervezési szintjei Tanmenet: Egy tantárgy adott tanulócsoportra vagy évfolyamra szóló oktatási terve, melyet a pedagógus készít a tanév elején, és amely tartalmazza a tantárgy főbb célkitűzéseit, követelményrendszerét, a tananyagot, az egyes tartalmi egységek feldolgozására fordítandó óraszámot, a tantárgyak közötti koncentráció lehetőségeit és a szükséges taneszközök listáját. (Pedagógiai Lexikon)
Iskolarendszerű képzés tervezési szintjei Nemzeti Alaptanterv SZVKKözponti dokumentumok Kerettanterv Helyi tantervIntézményi dokumentum Tanmenet
Iskolarendszerű képzés tervezési szintjei Óravázlat: az oktatómunka tervezésének legkisebb egysége, melynek tartalma a tanár tapasztalataitól, az óra céljától, didaktikai feladatától, a választott tanítási stratégiától függően változik. (Pedagógiai Lexikon)
Iskolarendszerű képzés tervezési szintjei Nemzeti Alaptanterv SZVKKözponti dokumentumok Kerettanterv Helyi tantervIntézményi dokumentum Tanmenet ÓravázlatOktatói dokumentumok
Felnőttképzés tervezési szintjei SZVK, SZPK, NYPKKözponti dokumentumok Kerettanterv Képzési program Intézményi dokumentum
Iskolarendszerű képzés és felnőttképzés tervezési szintjei IskolarendszerFelnőttképzés Nemzeti Alaptanterv--- SZVKSZVK, SZPK, NYPKKözponti dok. KerettantervKerettanterv Helyi tantervKépzési programIntézményi dok. Tanmenet ÓravázlatOktatói dok.
Mennyire részletesen kell kidolgozni bármely dokumentumot? Amilyen részletességgel az azt alkalmazó számára szükséges.
Lényeges különbség az iskolarendszerű oktatás és a felnőttképzés között Iskolarendszer Javarészt pedagógus oktatók Részletes pedagógiai ismeretek Felnőttképzés Sok esetben nem pedagógus oktatók Sok esetben nincsenek pedagógiai ismeretek
Részletesebb kidolgozás Segít az oktatónak Kisebb a hiba esélye Túlszabályozott lehet Gyakrabban kell változtatni
Példák Bementi feltételek nincsenek összhangban a tartalommal Bementi feltételek nincsenek összhangban a tartalommal Célcsoport nem megfelelő meghatározása Célcsoport nem megfelelő meghatározása Megtévesztő cím Megtévesztő cím Modulok tartalma nem elég részletes Modulok tartalma nem elég részletes Jogszabályi hivatkozások használata Jogszabályi hivatkozások használata Óraszám intervallumok megadása Óraszám intervallumok megadása SZVK bemásolása SZVK bemásolása Teljesítményértékelő rendszer kidolgozatlansága Teljesítményértékelő rendszer kidolgozatlansága
Minden terv annyit ér, amennyit megvalósítanak belőle.