Képzési programok kidolgozottsága Csányi Róbert 2015.10.27.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az intézményi dokumentumok átdolgozása a fenntarthatóság érdekében
Advertisements

A felsőoktatási szakképzési programok
A „MODULFÜZET” készítette B a l á z s T a m á s. - T U D J U K…, - M E R J Ü K…, - T E S S Z Ü K.
Az iskolai dokumentumok
1Tanügyigazgatás aktualitásai. Szakmai területet érintő szabályozás •Pedagógiai programPedagógiai •Gyakornoki szabályzatGyakornoki Szervezeti működés,
„VIVANT PROFESSORES” 2010/2011 NEMZETI ERŐFORRÁS MINISZTÉRIUM Közoktatásért Felelős Helyettes Államtitkár.
Weszely Orsolya Bertalan Tamás
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
Tanfolyam megszervezése Képzés módszerei SZTE JGYPK Felnőttképzési Intézet 2009/2010. I. félév Szeged.
A Szaktanácsadók feladatai a 48/2012. (XII.12.) EMMI rendelet alapján
V. ETR konferencia április Fogalomrendszer: ETR & ETN Kodácsy Tamás etn at kodasoft.hu.
Fontosabb fogalmak Képesség :
Nemzeti alaptanterv Választható kerettantervek Vizsgák és mérések követelményei Helyi tantervek Oktatási program- csomagok A tanítás gyakorlata A háromszintű.
Mérés, értékelés és minőségbiztosítás a közoktatásban
A Nemzeti alaptanterv változásai
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
Tantervtípusok; NAT-ok
Elektronikai Technikus
A NAT és az élő idegennyelvek Az új NAT szükségessége Köznevelés tartalmi egysége Kulturális javak: minden tanuló férhessen hozzá Közös.
Közgazdaság szakmacsoport
A pedagógiai értékelés „tantárgy” megvalósítása a Mérnöktanár-képzésben a Széchenyi István Egyetemen Dr. Nagy Tamás főiskolai docens május 31.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
ISKOLAI MENTOR SZAKIRÁNYÚ TOVÁBBKÉPZÉSI SZAK
A kompetencia alapú szakképzés sajátosságai
. Vass Vilmos igazgató Programfejlesztési Központ Oktatási programcsomag - kulcskompetenciák „A tudásalapú információs társadalomért” Fővárosi Pedagógiai.
Soós László NGM Szakképzési és Felnőttképzési Főosztály
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
A testnevelési tanterv.
A TORNATANÍTÁS, TANULÁS TESTNEVELÉS-ELMÉLETI KÉRDÉSEI
TÁMOP ÚJ Oktatásszervezés -és várható hatásai Nagy Anna Magdolna Eger, szept.03.
A digitális tananyagtartalom használatának lehetőségei a matematika kompetenciaterületeken.
SZTE BTK Spanyoltanár MA
Az egészségügyi szakképzés fejlesztésének lehetséges irányai Kiss Mária Balatonfüred, augusztus 25.
A kerettantervek fejlesztése
Ajánlás-változások Pedagógus-továbbképzés „Kongresszus után - a változások folyamatában” Konferencia Csillag Márta Budapest, május 27.
A szakképzés tartalmi szabályozása - Moduláris, kompetencialapú szakképzés -
Szakképzési dokumentumok
1 Csontó Béla Az új OKJ bevezetése Informatikai rendszergazda Informatikai hálózattelepítő és –üzemeltető.
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
Avagy: Mit lát a pitypang magja repülés közben?
Szakképzési változások
Az óvodai tevékenységterv
A tanárképzés szerkezete
NAT 11/2012. (VI.4.) 66. sz. kormányrendelet A Nemzeti alaptanterv kiadásáról, bevezetéséről és alkalmazásáról A pedagógiai program módosítása.
A programcsomag Felépítése Előnyei Használata. A programcsomag összeállítása Alapja: kompetencia alapú oktatás, koncepció (gyakorlati haszon); Programtanterv:
A tanítási órára való közvetlen előkészületek
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
Komplex vizsga Szolnok szeptember 3.. Modulrendszerű vizsgadelegálások száma 2014 Vizsgaelnöki delegálások száma kamarai szakképesítésekben: 4157.
Pedagógus szerepek és hatékonyság BMEGT51K011
Székesfehérvári Szakképzési Centrum FELNŐTTOKTATÁS.
A tantárgy komplex jellegű!! A tervezés két szakaszra oszlik: 1. Távlati felkészülés 2. Közvetlen előkészület az órára.
ÚJ ELEMEK A KÖZPONTI PROGRAMOKBAN Modláné Görgényi Ildikó főigazgató-helyettes május 17.
A nemzetiségi oktatás régi-új sarkalatos pontjai.
Hegesztő munkacsoport Szakmai nap Beszámoló április 10. TÁMOP B-12/1 „Szakképző intézmények felkészülésének támogatása a rövidebb idejű szakképzés.
„A gyakornokokkal foglalkozó mesterpedagógusok mentorálási feladatai”
Gépgyártástechnológus technikus modulrendszerű képzésének BEMUTATÁSA Gépipari, Közlekedési Szakközép- és Szakiskola Jendrassik György Tagintézmény SZOLNOK.
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési reformok.
Nem szakrendszerű oktatás augusztus 25.. A nem szakrendszerű oktatás célja, feladata Alapvető készségek és képességek tanuláshoz szükséges kulcskompetenciák.
Vörös-Gubicza Zsanett MKIK fejlesztési koordinátor szeptember 06.
1 A SZAKMAI ÉS VIZSGAKÖVETELMÉNYEK JOGSZABÁLYI KÖRNYZETE Laczkovich Jánosné Budapest, március 13.
Alternativitás a szakképzésben Budapest október 14.
Csökkentsük a túlterheltséget, tanítsuk többet a diákokat! Varga Attila február 4.
A fizika tanítása 10. lecke Az óraelemzés szempontjai.
VÁCI SZAKKÉPZÉSI CENTRUM
TÁJÉKOZTATÓ A KÉTSZINTŰ ÉRETTSÉGI VIZSGÁRÓL
TÁJÉKOZTATÓ A KÉTSZINTŰ ÉRETTSÉGI VIZSGÁRÓL
A curriculumelmélet műfaji fejlődése
TÁJÉKOZTATÓ A FAKULTÁCIÓ VÁLASZTÁSHOZ
Tájékoztató az emelt szintű érettségi felkészítésről 10. évfolyam
1./ A magyar közoktatás rendszere
Előadás másolata:

Képzési programok kidolgozottsága Csányi Róbert

Mérnöki vs. pedagógiai munkafolyamat Mérnöki gyakorlat TervezésKivitelezés Használat ba vétel Esetleges javítások Képzés Képzési program Képzés Mérés, értékelés Esetleges javítások

Hiba kijavításának költsége Tervezés Felhasználás

Iskolarendszerű képzés tervezési szintjei  Nemzeti Alaptanterv (NAT):  meghatározza az elsajátítandó műveltségtartalmat  kötelező rendelkezéseket állapít meg az oktatásszervezés körében (Nkt.)

Iskolarendszerű képzés tervezési szintjei  SZVK: központi képzési dokumentum, amely meghatározza  az adott szakképesítés komplex szakmai vizsgájára történő felkészülés szakmai követelményeit, feltételeit  azokat a követelményeket, amelyeket a komplex szakmai vizsga során szükséges teljesíteni (Szt.)

Iskolarendszerű képzés tervezési szintjei  Nemzeti Alaptanterv  SZVK

Iskolarendszerű képzés tervezési szintjei  Kerettanterv meghatározza:  a nevelés és oktatás céljait,  a tantárgyi rendszert, a tantárgyi rendszert  az egyes tantárgyak témaköreit, tartalmát,témaköreit, tartalmát  a tantárgyak egy vagy két évfolyamra vonatkozó követelményeit,  a tantárgyközi tudás- és képességterületek fejlesztésének feladatait,  a követelmények teljesítéséhez rendelkezésre álló kötelező, valamint az ajánlott időkeretet. (Nkt.)

Iskolarendszerű képzés tervezési szintjei  Nemzeti Alaptanterv  SZVKKözponti dokumentumok  Kerettanterv

Iskolarendszerű képzés tervezési szintjei  Helyi tanterv:  megnevezi a kiadott kerettantervek közül választottat  rendelkezik a kerettantervben meghatározott, a kötelező és nem kötelező tanórai foglalkozások időkerete legfeljebb tíz százalékának felhasználásáról. (Nkt.)

Iskolarendszerű képzés tervezési szintjei  Nemzeti Alaptanterv  SZVKKözponti dokumentumok  Kerettanterv  Helyi tantervIntézményi dokumentum

Iskolarendszerű képzés tervezési szintjei  Tanmenet: Egy tantárgy adott tanulócsoportra vagy évfolyamra szóló oktatási terve, melyet a pedagógus készít a tanév elején, és amely tartalmazza a tantárgy főbb célkitűzéseit, követelményrendszerét, a tananyagot, az egyes tartalmi egységek feldolgozására fordítandó óraszámot, a tantárgyak közötti koncentráció lehetőségeit és a szükséges taneszközök listáját. (Pedagógiai Lexikon)

Iskolarendszerű képzés tervezési szintjei  Nemzeti Alaptanterv  SZVKKözponti dokumentumok  Kerettanterv  Helyi tantervIntézményi dokumentum  Tanmenet

Iskolarendszerű képzés tervezési szintjei  Óravázlat: az oktatómunka tervezésének legkisebb egysége, melynek tartalma a tanár tapasztalataitól, az óra céljától, didaktikai feladatától, a választott tanítási stratégiától függően változik. (Pedagógiai Lexikon)

Iskolarendszerű képzés tervezési szintjei  Nemzeti Alaptanterv  SZVKKözponti dokumentumok  Kerettanterv  Helyi tantervIntézményi dokumentum  Tanmenet  ÓravázlatOktatói dokumentumok

Felnőttképzés tervezési szintjei  SZVK, SZPK, NYPKKözponti dokumentumok  Kerettanterv  Képzési program Intézményi dokumentum

Iskolarendszerű képzés és felnőttképzés tervezési szintjei IskolarendszerFelnőttképzés  Nemzeti Alaptanterv---  SZVKSZVK, SZPK, NYPKKözponti dok.  KerettantervKerettanterv  Helyi tantervKépzési programIntézményi dok.  Tanmenet  ÓravázlatOktatói dok.

Mennyire részletesen kell kidolgozni bármely dokumentumot?  Amilyen részletességgel az azt alkalmazó számára szükséges.

Lényeges különbség az iskolarendszerű oktatás és a felnőttképzés között Iskolarendszer Javarészt pedagógus oktatók Részletes pedagógiai ismeretek Felnőttképzés Sok esetben nem pedagógus oktatók Sok esetben nincsenek pedagógiai ismeretek

Részletesebb kidolgozás Segít az oktatónak Kisebb a hiba esélye Túlszabályozott lehet Gyakrabban kell változtatni

Példák  Bementi feltételek nincsenek összhangban a tartalommal Bementi feltételek nincsenek összhangban a tartalommal  Célcsoport nem megfelelő meghatározása Célcsoport nem megfelelő meghatározása  Megtévesztő cím Megtévesztő cím  Modulok tartalma nem elég részletes Modulok tartalma nem elég részletes  Jogszabályi hivatkozások használata Jogszabályi hivatkozások használata  Óraszám intervallumok megadása Óraszám intervallumok megadása  SZVK bemásolása SZVK bemásolása  Teljesítményértékelő rendszer kidolgozatlansága Teljesítményértékelő rendszer kidolgozatlansága

Minden terv annyit ér, amennyit megvalósítanak belőle.