A PISA ÉS AZ O RSZÁGOS KOMPETENCIAMÉRÉSEK KAPCSOLATA ÉS FELHASZNÁLHATÓSÁGA Balázsi Ildikó.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az Országos Kompetenciamérés FIT-jelentéseinek új elemei
Advertisements

Az országos mérések megújult rendszere
A Megyei Pedagógiai Intézet szolgáltatásai a 2011/2012-es tanévben Győr-Moson-Sopron Megyei Pedagógiai Intézet Győr, augusztus 24. Készítette: Széles.
Országos kompetenciamérés A mérési rendszer fejlesztése, az érettségi rendszer átvilágítása Pongrácz LászlóOktatási Hivatal Magyar Termék Nagydíj.
Mérés, értékelés és minőségbiztosítás a közoktatásban
Kompetencia- mérés Somogyi József Általános Iskola
A ÉVI ORSZÁGOS KOMPETENCIAMÉRÉS ISKOLAI EREDMÉNYEI.
TIMSS 2007.
Ábramagyarázat az Országos Kompetenciamérés iskolajelentéséhez
TÓPARTI GIMNÁZIUM ÉS MŰVÉSZETI SZAKKÖZÉPISKOLA A évi ORSZÁGOS KOMPETENCIAMÉRÉS eredményei A felmérés időpontja: május 29.
Országos kompetencia mérés A kompetencia mérés:  4., 6. és 8. évfolyamokon mérik a tanulók képességeit ált. iskolában, ill. a 10. évfolyamon középiskolában.
A ÉVI KOMPETENCIAMÉRÉS FIT- JELENTÉSEINEK ÚJ ELEMEI Balázsi Ildikó.
Új skála – új lehetőségek Egy kis ízelítő. Egységes skála (1)
KOMPETENCIA- KOMPETENCIA- ALAPÚ OKTATÁS.
2008. évi Országos kompetenciamérés 6. osztály / Matematika
Középpontban a fejlődés
. Magyar Termék Nagydíjjal ismerték el az Országos kompetenciamérést, mint szolgáltatást.
A Kt. 9. § (4) szerint országos mérések keretében rendszeresen kell mérni, értékelni a nevelési-oktatási intézményekben folyó pedagógiai tevékenységet,
A közoktatás alapkérdései Radó Péter Oktatáspolitikai Elemzések Központja (2008.)
Mérés-értékelés alprojekt Liptákné Czakó Ildikó 2009.december 14.
ÚJ ISKOLA, ÚJ TUDÁS ÚJ MAGYARORSZÁG KORMÁNYZATI KONFERENCIA március 4.
Kompetenciamérés eredményei évfolyam 2012 Készítette: Bánné Mészáros Anikó igazgatóhelyettes.
Támogató politikák Angliában Neumann Eszter Educatio lapbemutató 2008/4-es szám március 5.
Kis és nagy iskolák HÉTFA Kutatóintézet és Elemző Központ
Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI ZRT. KORSZERŰ STRUKTÚRA ÉS TARTALOM, INNOVATÍV MÓDSZEREK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Szolnok,
A tanulói jelentés.
A nemzetközi mérésektől a tanóráig – az értékelés üzenetei Készítette: Horváth Zsuzsanna Budapest december 6.
ONK 2011 Békési Kálmán Budapest november 3-5. A prezentált eredmények alapja a TÁMOP kutatási projekt. A projekt az Oktatáskutató és.
Ábramagyarázat az Országos Kompetenciamérés iskolajelentéséhez
FIT elemző szoftver: Kinek és miért?
Telephelyi jelentés A telephelyi jelentés nyújtja a legrészletesebb képet az eredményekről és a tanulói összetételről. Nem csupán egy mérőszámot közöl,
A DIGITÁLIS NEMZEDÉK OLVASÓI PROFILJAI A nyomtatott és digitális olvasói szokások kapcsolata a teljesítménnyel a PISA2009 eredményei alapján Balázsi Ildikó-Ostorics.
Megjegyzések az Országos képesítési keretrendszer első–negyedik szintjének vitaanyagához Horváth Zsuzsanna — Ütőné Visi Judit Oktatáskutató és Fejlesztő.
A közoktatás és az OKKR Dr. Horváth Zsuzsanna és Ütőné Dr. Visi Judit Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet.
Az országos mérések megújult rendszere
A felmérés időpontja: május 28.. MÉRT TERÜLETEK:  matematikai eszköztudás  szövegértési képességek  háttérkérdőív kitöltése (szülők, tanulók)
Kompetenciamérés Kompetenciamérés Matematika 6. évfolyam.
Országos kompetenciamérés 2014
Európai Társadalmi Jelentés 2008 Műhelybeszélgetés Oktatás május 30.
A PISA és az Országos kompetenciamérés tanulságai
Új minőségfogalom a közoktatásban Környei László Budapest, augusztus 22..
Csapó Benő SZTE Neveléstudományi Intézet MTA-SZTE Képességfejlesztés Kutatócsoport A PISA céljai, tudományos alapjai.
Tankönyvkiadás, tankönyvhasználat nálunk és külföldön.
FIT-jelentés 2014 Kompetenciamérés eredményeinek elemzése.
A PISA2009 eredményei Szövegértés tíz év távlatában Balázsi Ildikó és Ostorics László Oktatási Hivatal Közoktatási Mérési Értékelési Osztály.
NTP-TSZV- M CSEÖH MŰHELYFOGLALKOZÁS A tehetséggondozás nemzetközi kontextusa Török Balázs.
2015. évi eredmények Újpesti Bajza József Általános Iskola Készítette: Kohodné Tóth Andrea intézményvezető.
Pedagógiai hozzáadott érték „Őrült beszéd, de van benne rendszer” Nahalka István
PÉCSI KERESKEDELMI, IDEGENFORGALMI ÉS VENDÉGLÁTÓIPARI SZAKKÖZÉPISKOLA ÉS SZAKISKOLA.
OKM osztályJudit osztálya 8. osztályOlga és Kata osztálya 10.A (négyévfolyamos)U. Ági osztálya (!) 10.B (nyolcévfolyamos)F. Andrea osztálya.
Tankönyvpiaci körkép 2016 „Az oktatás nem az edény megtöltése, hanem a láng őrzése.” Szókratész.
A szövegértés változásai a PISA 15 éve alatt
Országos kompetenciamérés 6. évfolyam (2015)
Új skála – új lehetőségek
Iskolafejlesztési lehetőségek: utak és dimenziók OFI, január 27.
Széchenyi István Kereskedelmi és Vendéglátóipari Szakképző Iskola
Móricz Zsigmond Gimnázium, Szakközépiskola, Szakiskola és Kollégium
Általános iskola eredménye, értékelése
A évi kompetenciamérés eredményeinek elemzése 2016
Szakiskolai kompetenciamérés tapasztalatai
Szakiskolai Fejlesztési Program I
TANULÓINK SZFP-II programban résztvevő osztályok:
Balázsi Ildikó Oktatási Hivatal
A évi kompetenciamérés FIT-jelentéseinek új elemei
Országos Kompetencia Mérés 2011
Dobos C. József Vendéglátóipari Szakképző Iskola Budapest
A hallgatók szociális helyzetének vizsgálata
Bolyai Farkas Szakképző Iskola
Kompetenciamérés eredményei évfolyam 2013
Országos kompetenciamérés 6. évfolyam (2017)
Előadás másolata:

A PISA ÉS AZ O RSZÁGOS KOMPETENCIAMÉRÉSEK KAPCSOLATA ÉS FELHASZNÁLHATÓSÁGA Balázsi Ildikó

A PISA ÉS AZ OKM KAPCSOLATA Az OKM a „magyar PISA” Igény a kompetenciamérések elindítására: 90-es évek vége Tartalom: hasonló, alkalmazásképes tudáskép, a két tartalmi keret rokon Monitor mérések Nemzetközi mérések Külső szakmai kontroll igénye Paradigmaváltás a tudás definiálásában Kompetencia-alapú feladatok és a mérés módszertanának terjesztése az intézményekben A helyi és belső minőségértékelés ellátása adatokkal

A PISA ÉS AZ OKM CÉLJAI PISA: az oktatási rendszerek összehasonlítása OKM: az iskolák munkájának objektív értékelése, az összehasonlítási alap megteremtése Eltérő jellemzők

A PISA ÉS AZ OKM JELLEMZŐI PISAOKM Mért populáció15 évesek6., 8., 10. évfolyamok MintaválasztásOrszágosan reprezentatív minta, kb tanuló Minden tanuló GyakoriságHároméventeÉvente VisszajelzésMásfél év múlva9 hónap múlva A visszajelzés szintjeiOrszágok, régiókTelephelyi szintig (diákok szintje) Mért területekMatematika, szövegértés, természettudomány Matematika, szövegértés A vizsgált háttérjellemzők Sokféle iskolai és tanulói kontextusváltozó Családi háttérváltozók és iskolai/telephelyi kérdőív

A TANULÓI TELJESÍTMÉNYMÉRÉSEK FELHASZNÁLÓI Állampolgárok, közvélemény Oktatásirányítás és politika Fenntartók és iskolák Szülők és tanulók

Á LLAMPOLGÁROK, KÖZVÉLEMÉNY PISA: Magyarország oktatási rendszerének eredményessége és jellemzői nemzetközi összehasonlításban

M AGYARORSZÁG SZÖVEGÉRTÉS EREDMÉNYE A PISA BEN Magyarország átlageredménye 494 pont, ami egyenértékű az OECD-országok 493 pontos átlagával. Magyarország helyezése az OECD- országok között , az összes 65 résztvevő között a

Á LLAMPOLGÁROK, KÖZVÉLEMÉNY PISA: Magyarország oktatási rendszerének eredményessége és jellemzői nemzetközi összehasonlításban OKM: Magyarország oktatási rendszerének belső szerkezete és az ehhez kapcsolódó teljesítmények időbeni változása

A tanulók fejlődése

O KTATÁSIRÁNYÍTÁS ÉS POLITIKA PISA: Magyarország oktatási rendszerének eredményessége és jellemzői nemzetközi összehasonlításban A jó gyakorlatok megismerése Beavatkozási pontok azonosítása Beavatkozások eredményei (itthon vagy külföldön)

B EAVATKOZÁSI PONTOK AZONOSÍTÁSA ÉS A BEAVATKOZÁS EREDMÉNYEI OECD-átlag alatti szövegértés eredmények ben 2009-re 14 pontos javulás A szociális, kulturális és gazdasági háttér nemzetközi összehasonlításban is nagyon erős hatása 2009-re nem sikerül változást elérni

O KTATÁSIRÁNYÍTÁS ÉS POLITIKA PISA: Magyarország oktatási rendszerének eredményessége és jellemzői nemzetközi összehasonlításban A jó gyakorlatok megismerése Beavatkozási pontok azonosítása Beavatkozások eredményei (itthon és külföldön) OKM: Magyarország oktatási rendszerének belső szerkezete és az ehhez kapcsolódó teljesítmények időbeni változása Beavatkozási pontok azonosítása Beavatkozások eredményei JÖN! OKM Országos jelentés 2010

A Z OKTATÁSI RENDSZER BELSŐ SZERKEZETE

F ENNTARTÓK ÉS ISKOLÁK PISA: A kontextusváltozók hatás- mechanizmusainak ismerete Például: A családi háttér és nem közvetlen és közvetett hatása

F ENNTARTÓK ÉS ISKOLÁK PISA: A kontextusváltozók hatás-mechanizmusainak ismerete OKM: saját FIT-jelentéseikből az eredményeik megismerése

A TELEPHELY ÁTLAGEREDMÉNYEI

FIT- JELENTÉS ADATAI Regressziós egyenes, a családiháttér-index alapján egy iskola teljesítményének legjobb becslése

Átlagos összefüggés a telephelyen A fejlődés becslése egy átlagos telephelyen

Fejlesztő hatás a komplex modell alapján Korábbi eredmény Szociokulturális jellemzők Nem Telephelyi előzetes eredmény Képzési forma Településtípus Az iskola fejlesztő hatása

S ZÜLŐK ÉS TANULÓK PISA: a közvélemény szintjén érdekes információk OKM: információk az iskolaválasztáshoz személyes fejlődés 6. és 10. évfolyam között

A Tanulói jelentés adatai

Ö SSZEFOGLALVA A PISA adatai országos és oktatáspolitikai szinten érvényesülnek Az OKM nemzetközi szinten nem használható, de az oktatási rendszer minden szintjéről érvényes információkat szolgáltat

K ÖSZÖNÖM A FIGYELMET !