Színek A színeknek igen nagy szerepe van – az építészetben – a festészetben – különféle egyéb művészetekben – a korszerű híradástechnikában.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Minden amit tudni akartál de soha sem merted megkérdezni
Advertisements

A gép által végrehajtott feladatok eredményeit mutatják, vagyis a géptől a felhasználó felé közvetítenek információkat: • Monitor • Projektor • Nyomtató.
Optikai kábel.
Film és videotechnika az oktatásban
Monitorok működési elve
Készítette: Farkas Ildikó 2006.Január 12.
A televízió. Mi a TV ?  Képek és hangok távoli helyen való együttes vételére szolgáló készülék.
A SZÍNES TELEVÍZIÓ SZÍNMÉRŐ RENDSZERE
A kijelzők.
Színformátumok és színmodellek
K ÉPERNYŐ MINT KIMENETI ESZKÖZ. adatok, szövegek, képek, filmek vizuális megjelenítését szolgáló készülék, a számítógépek legfontosabb kimenete. Míg.
Készítette: Berényi Lili Sallai Andi
Balogh Tamás, Koós Krisztián, Laczi Balázs, Tari Tamás 2013 Tavasz.
A Monitor A legfontosabb kimeneti eszköz a monitor. A monitoron megjelenő képek képpontokból (pixel) állnak. A jelenleg még a legelterjedtebb a katódsugárcsöves.
A NÉGY FŐELEM Tűz,víz,levegő és föld.
Világítási fogyasztók és világítástervezés Kapitány Dénes 2/14.E.
TARTALOM 1.TípusokTípusok 2.Reklám- fénycsőReklám- fénycső 3.Világító fénycsőVilágító fénycső 4.Kompakt- fénycsőKompakt- fénycső FÉNYCSÖVEK „Világító”
A színek számítógépes ábrázolásának elve
Az elektromos ellenállás
Digitális képanalízis
Készítette: Kecskés Imre
Ipari képfeldolgozás projekt I. mérföldkő
SZÍNEKRŐL.
SZÍNEKRŐL.
1. A digitális fényképezőgép felépítése
Mai számítógép perifériák
Színes világban élünk.
Katódsugárcsöves képmegjelenítő
Színtervezés számítógépes felhasználás számára Schanda János és a Virtuális Környezetek és Fénytan Laboratórium Dolgozói és PhD hallgatói.
Feszültség, ellenállás, áramkörök
Színkeverés.
A színek számítógépes ábrázolásának elve
2. tétel.
Készítette : Tuska Borbála 8.b április
Színek.
Fogyasztók az áramkörben
Név:Major Krisztina és Szabó Henrietta Osztály: XI.G Dátum:
Monitorok.
Térképészet Színmodellek.
Színkezelés RGB-színrendszer Készítette : Zelnik Paloma
Színkezelés RGB-színrendszer Zarka Eszter márc. 27.
Színkezelés RGB-színrendszer Készítette: Soós Lilla 2012 március 27.
Grafika alapfogalmak.
A fényhullámok terjedése vákuumban és anyagi közegekben
Crt Monitor. Általános  a televízióhoz hasonló  elektronsugár futja végig  a sorok és képek váltásának időpillanatait a vízszintes és függőleges sorszinkron.
Elektromos áram, áramkör
Digitális fotózás Alapok.
A színek szerepe a térképészetben
Részecske vagyok vagy hullám? Miért kék az ég és miért zöld a fű?
Monitorok.
És mondá Isten: Legyen mindenütt világosság! (Mózes első könyve 1.3.) Legyen mindenütt LED! (tőlem) Let it be! (the Beatles, 1970) LED it be! (PBKIK) Valóban.
ATX PC-táp átalakítása
A szg-es grafika alapjai Juhász Tamás.
MEGJELENÍTŐK BLASKÓ TIBOR TANÁR NEVE: CZUTH ÉVA MÉRNÖKTANÁRNŐ SZENTENDREI MÓRICZ ZSIGMOND GIMNÁZIUM, 2000 SZENTENDRE KÁLVÁRIA ÚT 16.
Mesterséges és természetes világítás 7. témakör. A fényképezésben azok a fényforrások a jelentősek, amelyek az elektromágneses spektrum nm (látható.
A fény törése és a lencsék
Típusok Képmegjelenítők Monitorok CRTLEDOLEDPlazmaLCD Vetítők LCD DLP Egyéb.
FÜLEMÜLE ORSZÁGOS INFORMATIKA VERSENY A nyomtatók Készítette: Szöllősi Anna Osztály: 6.a Felkészítő tanár: Kovács Balázs Iskola neve: Budai Városkapu iskola.
Részecske vagyok vagy hullám? Miért kék az ég és miért zöld a f ű ?
A színes képek ábrázolása. A szín A szín egy érzet, amely az agy reakciója a fényre. Az elektromágneses sugárzás emberi szem által látható tartományba.
A szem színe készítette: Szekeres Kinga. Mitől függ a szem színe? A szem színéért a szivárvámnyhártya pigmentjei a felelősek. A világoskék és a sötétbarna.
Műszeres analitika környezetvédelmi területre
A színek szerepe a térképészetben
Monitorok Készítette: Orosz Kristóf 6/b.
Nyomógombok szerkesztése
Név: Ulicska Réka Osztály: 6
Az elektromos áram.
Színelmélet Kalló Bernát KABRABI.ELTE.
Bevezetés a szoftver-ergonómiába
Előadás másolata:

Színek A színeknek igen nagy szerepe van – az építészetben – a festészetben – különféle egyéb művészetekben – a korszerű híradástechnikában

Festészet Szó lehet művészetekről, és használati tárgyak festéséről. A festészetben már évezredek óta nagy szerepe van a színkeverésnek. Ez esetben a festő a kívánt szín előállításához a festékanyagokat keveri össze, és így bármely szín megvalósítható.

Színkeverés a korszerű iparban Évtizedek óta színkódokat alkalmaznak, és ennek alapján festik a sorozatgyártott gépeket, használati tárgyakat. A kódok alapján kerülnek festésre. A festékanyagok színét a visszavert fény adja.

Ólomüveg, festett üveg Az ólomüveget az átlátszó üveggel ellentétben gyártáskor különböző fémvegyületekkel szennyezik, emiatt különféle színű ablakok gyárthatók. Az ólomüveg különböző megvilágításoknál más-más képet mutat. Belülről, nappalKívülről, este Belülről, este

Festett üveg A festett üvegre utólag kerül rá a színezőanyag, nem pedig hozzákeverve. Ugyanazokon a képeken különböző színek láthatók más- más megvilágításnál átmenő fényben, illetve visszavert fényben sötét, vagy világos háttérnél.

A szubtraktív színkeverés A szubtraktív, szebb magyar nevén kivonó színkeverés, az előbb bemutatott technológiák esetében érvényes. Ez esetben, takarás történik, így kivonódnak egymásból. A nyomdatechnika és a színes filmtechnika (nem video) is kivonó színkeverést alkalmaz. A filmen egymást takaró rétegek alakulnak ki, így hozzák létre a színes képet. Az alapszínek általában: türkizkék, bíbor és sárga.

Additív színkeverés Másik nevén összeadó színkeverés. Itt a fény nyalábok keverésével, egymásra vetítésével kapjuk meg a kívánt színt. Ha a három alapszínt egyforma fényerővel vetítjük egymásra, akkor fehéret kapunk. Az alapszínei: VÖRÖS (R) ZÖLD (G) KÉK (B) (A következő néhány dián az additív színkeverést mutatjuk be.)

A színes televízió A televíziózás elterjedésével megnőtt az igény a színes képet adó készülékekre. A színes televíziókészülékek is az additív színkeverést alkalmazzák.

A színes képcső felépítése A színes képcső ernyője háromféle fénypor-bevonatot tartalmaz. Ezek az alapszíneknek megfelelő fényt bocsátják ki elektronsugár hatására. A különböző bevonatokat egymástól függetlenül kell gerjeszteni. Ezt úgy érjük el, hogy az ernyő előtt egy árnyékmaszknak nevezett „fémháló” helyezkedik el. A képcső nyakában (a hátsó részt nevezik így) három elektronágyú helyezkedik el. Középen a zöld pontokat sugározó, oldalt pedig a többi két alapszíné. (Az elektronsugárnak nincs színe.) A képcsőben légüres tér, vákuum van ez a feltétele az elektronsugár létrejöttének. Az árnyékmaszk kiszerelt állapotban Színes képcső kiszerelt állapotban, beépítés előtt.

A színes képcső működése A működésének az a lényege, hogy a kb. 800 °C hőmérsékletre izzított katódokból elektronok lépnek ki, majd ezek szabályozás, és fókuszálás után az eltérítő-rendszer mágneses terébe jutnak, ezután elérik az ernyőt. A három sugár különböző szögből érkezik, emiatt csak a megfelelő színű pontokat érik el. A színes képcső anódfeszültsége magas, kV-os. Ez vonzza az elektronokat az ernyő felé. A fókuszálás 5-7 kV között van. Visszatérve a színekre a képcső a három alapszínű képet vetíti egymásra, emiatt a néző élethű, színes képet lát. Közelről nézve a képernyőt, jól láthatóak a Kikapcsolt állapotban nem látszanak a különböző piros, kék, zöld pontok. színű pontok.

Színhőmérséklet A különböző fényforrásoknak különböző színhőmérsékletű fényük van. Egy 1000 kelvinre hevített fémtárgy kb K színhőmérsékletű fényt ad. A nappali fény színhőmérséklete K (kelvin), időjárástól függően. A lakásvilágításra a legmegfelelőbb a 3000 K körüli fény. Az izzólámpa kb K színhőmérsékletű fényt ad, azonban gyártása megszűnt. A fénycsövek különböző színhőmérsékletben kaphatók, mivel ott nem izzás, hanem a képcsőhöz hasonló fénypor-bevonat állítja elő a fényt.

A b emutatót készítette: Antal Gábor Horváth Milán Molnár Áron Források: Színek c. oktatófilm, Országos Oktatástechnikai Központ 1981 A LED-es panel saját készítésünk, a TV technika alkatrészei saját gyűjte m ényből erednek. A pusztaszabolcsi templom üvegablakai Szinte Gábor alkotásai (fotó: internet és Horváth Milán)

A bemutatott elektromos készülékek leírása A bemutatott készülékek közé tartozik az alapszínekből fehéret előállító LED-es készülék, a képcső, és a televízió. Röviden a LED-es panelról: A piros színt adó fénydiódából (a LED szép magyar neve) azért világít kettő, mert eltérő típusa miatt gyengébb fényt ad mint a többi két alapszíné. A diódák meghajtása a következőképpen történt: A stabil 5V-os feszültségről egy, a híradástechnikában gyakran alkalmazott, és jól bevált 7805-ös típusú stabilizáló integrált áramkör gondoskodott. Ez azt jelenti, hogy nyugodtan táplálhatjuk az áramkört 9V-os elemről, 12V-os akkumulátorról, iskolai hálózati tápegységről, vagy bármilyen törpefeszültségű egyenáramú áramforrásról. A stabilizátor hátránya, hogy a rajta eső feszültséget hővé alakítja, melyet el kell vezetnünk. Ezt követően a LED-ekkel sorosan kapcsolt 100 Ohmos ellenállások biztosítják az előírt áramerősséget, melyet túllépni nem szabad. A NYÁK-lap vezetősávjai filctollal kerültek megrajzolásra, majd ezt követően a v asklorid-oldatba került. Az ellenállások felületszereltek, a stabilizátor, és a LED-ek pedig furatokba kerültek beforrasztásra. A képeken látható televízió egy 1981-ben készült, magyar fejlesztésű, Videoton gyártmányú, import képcsöves színes készülék. Működésképtelensége miatt selejtezték, azonban a hibát hamar megtaláltam; a 25kV-ot előállító sokszorozó átütése volt a probléma. Ezen kívül a három alapszínű képcső-katódot vezérlő panelon található tranzisztorokat kellett cserélnem, mert egyikük megégett az áthúzó nagyfeszültség miatt. A legnehezebb a színek egyensúlyba hozása volt, mert három potenciométerrel kellett beállítani, hogy fehér fénnyel világítson.