Az ILIAS e-learning keretrendszer magyarországi adaptálása és felhasználása az informatika oktatásban, különös tekintettel a szolgáltatások testre szabására.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Moodle tapasztalatok, megoldások a Széchenyi István Egyetemen
Advertisements

Váczy Zsuzsa közoktatási szakértő, Bp május 13. OPKM.
Forrás: Educatio folyóirat 2003/III szám, - E-LEARNING / Buda András: Virtuális oktatás című cikke Előadó: Burai István György cím:
E-learning alapú távoktatásos képzés
A tudásgyárak technológiaváltása és humánstratégiája – a felsőoktatás kihívásai a XXI. században május MOOC és e-learning kölcsönhatása Dr.
D ISSZEMINÁCIÓS K ONFERENCIA „KEZEK” TÁMOP C-12/1/KONV Miskolci Egyetem Eszterházy Károly Főiskola Károly Róbert Főiskola VII. alprogram: Közös tananyagfejlesztések.
Információs és kommunikációs technikák szerepe a szakképzésben
A tanulás jövője Dr. Kuti István oktatási főigazgató-helyettes
A Leonardo kísérleti projekt célja: Az AIFSZ (illetve az ISCED szintnek megfelelő) képzések európai és hazai felmérése, elemzése Egy konkrét AIFSZ képzés.
„Ezt egy életen át kell játszani”
TÁMOP projekt szakmai feladatai és eredményei Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Topár Gábor szakmai projektvezető Minőségügyi Konferencia ZMNE.
2005. november 18. Magyarországi LEADER Közhasznú Egyesület Tevékenységi Prezentáció VIDÉKFEJLESZTÉSI FÓRUM Jászfényszaru Molnár Katalin elnök.
Újfajta tanulási módszerek alkalmazása a felnőttképzési konzulens képzésnél Nyíregyháza, március 18.
E URÓPAI P EDAGÓGIAI IKT J OGOSÍTVÁNY EPICT tanfolyam a Calibrate projektben Kárpáti
Tanulmányi rendszerek kommunikációs szerepe a felsőoktatási intézményekben. FELSŐOKTATÁS NYILVÁNOSSÁGA KONFERENCIA, 2005.
„Kutatás az atipikus tanulási formák (távoktatás/e-learning) modelljeinek kifejlesztésére célcsoportonként, a modellek bevezetésére és alkalmazására” Megbízó:
E - Learning Információtechnológiai támogatás a nyitott- és távoktatásban.
CONSEDU BT. e-Learning tanácsadás és oktatás. Szolgáltatásaink Tanácsadás Tervezés Installálás Üzemeltetés Technikai támogatás Pedagógiai támogatás Testre.
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
Az e-learning gyökerei, az e-tanulás fejleményei
ELTE TÁMOP /2/B/KMR projekt workshop
Gazdaságinformatikai és kapcsolódó fejlesztések
Informatika.
A pedagógiai értékelés „tantárgy” megvalósítása a Mérnöktanár-képzésben a Széchenyi István Egyetemen Dr. Nagy Tamás főiskolai docens május 31.
Az IKTA/ számú pályázat alapján: Ügyfélbarát ügyintézést támogató informatikai rendszer prototípusának kialakítása (Elektronikus Polgármesteri.
TÁMOP 3.1.5/ – 0001 PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
TÁMOP fenntartás és további fejlesztések tervek november 17. Szeged Németh Antal Educatio Nonprofit Kft. felsőoktatási osztályvezető.
Debrecen, /10 „Matáv oktatás - Ma távoktatás” Krausz János Igazgatóhelyettes Matáv Oktatási Igazgatóság.
Az E-TANÁR portál. A digitális olvasás-tudás már széles körben elterjedt. A digitális írás-tudás széleskörű alkalmazásához azonban alkotói közösségi fórumok.
Az E-TANÁR portál.
Felsőoktatás szerepe a távmunka elterjesztésében Benedek András Felsőoktatás szerepe a távmunka elterjesztésében VI. Országos Távmunka Konferencia Budapest,
Pankucsi Szilárd Mérnöktanár Mérnök Informatikus
Az EEM helye a menedzsmentben
Győr, dr. Nagy Tamás, Nyitrai Erzsébet
A képzett szakemberekért Idegen nyelvi fejlesztések a programban Juhászné Víg Éva alprogram-vezető május 20.
Program- és tananyagfejlesztés rendszertípus Modern Üzleti Tudományok Főiskolája.
Disszeminációs Konferencia Budapest, december 2. dr. Sediviné Balassa Ildikó TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSHEZ.
A kompetenciafejlesztés eszközrendszere
TEHETSÉGGONDOZÁS MAGYARORSZÁGON 2010-BEN Nyíregyháza, október 3.
Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI ZRT. KORSZERŰ STRUKTÚRA ÉS TARTALOM, INNOVATÍV MÓDSZEREK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Szolnok,
Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.
Tutoriál videó alkalmazása Moodle kurzusban
Fókuszban a tudományos műhelymunka Harmadik országos TDK-fórum október Dr. András István rektor.
A tanulási környezet változásának hatásai a tananyagfejlesztés módszereire Dr. Ludik Péter.
Metodika és minőségbiztosítás a képesítések OKKR besorolása során: a elv alkalmazása Metodika és minőségbiztosítás a képesítések OKKR besorolása során:
AZ ÚJ OKTATÁSKUTATÓ ÉS FEJLESZTŐ INTÉZET – ÉS A KOMPETENCIAFEJLESZTÉS Budapest, január 18.
MTT MA Mérnöktanár mesterszak Elektronikus tanulás 3. konferencia.
MTT MA Mérnöktanár mesterszak Elektronikus tanulás 2. konferencia.
ÉVI – ETI VIRTUÁLIS ISKOLA Erdélyi Gábor
Szaktanácsadói tevékenységek, kompetenciák
A MODERN IKT SZEREPE A MESTER-TANÁRKÉPZÉSBEN
Korszerű, hatékony képzési megoldás E-Learning - SzITÁR június 13.
2009. november Nemzetközi ILIAS Konferencia1/20 Az ILIAS közösség Magyarországon, az együttműködés fejlesztése Berecz Antónia.
Az Interneten keresztül nyújtható, tanulást és csoportmunkát támogató szolgáltatások köre és elemzése a testreszabás szemszögéből Dr. Ágoston György–Berecz.
Kurtán Zsuzsa A felsőoktatásban folyó nyelvi és szaknyelvi képzések Helyzetkép és fejlesztési lehetőségek „A szaknyelvoktatás szerepe a foglalkoztathatóság.
ILIAS ILIAS OpenSource e-Learning keretrendszer Előadó: Baranyi Tamás IRM Oktatási Főigazgatóság
Tananyagfejlesztő és távoktató e-learning keretrendszer intézményi szintű működtetése MELLearN, ELTE Az ILIAS alkalmazása.
Innovatív LCMS szolgáltatások és újszerű pedagógiai stratégiák Szász Antónia január 30. – I. Oktatás-informatikai konferencia, ELTE PPK.
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM „A” komponens Schottner Péterné komponensvezető
E-LEARNING ALKALMAZÁSOK DR. ZÁRDA SAROLTA. AZ ELEKTRONIKUS OKTATÁS KÖVETELMÉNYRENDSZERE JÓL TAGOLT TARTALOM PERCES SZAKASZOK - A TARTALOM A KELLŐ.
FELHŐ ALAPÚ INFORMATIKAI RENDSZEREK VS. LEXIKÁLIS ISMERETEK Networkshop 2016 Konferencia Debrecen Antal Péter, Eszterházy Károly Főiskola,
1 SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL (SZÖM) 1 2 A SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL Komplex eszköz a teljes körű intézményi önértékeléshez, és ez által az.
1 Budai Attila Költséghatékony e-learning képzés Tananyag és támogatás új ILIAS felhasználók számára Vitaindító előadás 8. Nemzetközi ILIAS Konferencia.
Az OEFI TÁMOP / számú ”Egészségfejlesztési szakmai hálózat létrehozása” című kiemelt projekt köznevelési alprojektje ELKÉSZÜLT SZAKMAI.
PROCSEE projekt 1. Szakértői Fórum disszeminációs esemény Racsko Réka
Az ILIAS keretrendszer használatának beépülése az oktatói és a hallgatói munkába a Gábor Dénes Főiskolán Berecz Antónia, Balogh Anikó, Littvay László
főosztályvezető-helyettes
Berecz Antónia és Kriskó Edina Gábor Dénes Főiskola
Hauser Zoltán szakmai vezető Oktatási Hivatal EFOP VEKOP
Az ÁFSZ minőségirányítási rendszerének kialakítása
Előadás másolata:

Az ILIAS e-learning keretrendszer magyarországi adaptálása és felhasználása az informatika oktatásban, különös tekintettel a szolgáltatások testre szabására Berecz Antónia, Dr. Ágoston György MATEMATIKA-, FIZIKA és SZÁMÍTÁSTECHNIKA OKTATÓK XXX. KONFERENCIÁJA Pécs, augusztus

Tartalomjegyzék 1.Az e-learning, a blended learning és az L(C)MS 2.Az ILIAS e-learning keretrendszer intézményi bevezetése a Gábor Dénes Főiskolán 3. Tanulási stratégiák és stílusok, illetve a GDF ILIAS ezeknek megfelelő testre szabása 4. Kutatás-fejlesztési irányok és az adaptív L(C)MS megvalósításához szükséges kutatás-fejlesztés 5. Összefoglalás

MATEMATIKA-, FIZIKA és SZÁMÍTÁSTECHNIKA OKTATÓK XXX. KONFERENCIÁJA Pécs, augusztus Az e-learning, a blended learning és az L(C)MS LMS LMS LCMS LCMS  ILIAS  Fontos eszközei: E-learning E-learning Internetes távoktatás Internetes távoktatás Blended learning (vegyes képzés) Blended learning (vegyes képzés) L(C)MS L(C)MS Napjaink felsőoktatásában komoly kihívást jelent a korszerű információs és kommunikációs technológiák integrálása a tanulás/tanítás folyamatába.

MATEMATIKA-, FIZIKA és SZÁMÍTÁSTECHNIKA OKTATÓK XXX. KONFERENCIÁJA Pécs, augusztus Az ILIAS intézményi bevezetése a GDF-en  A GDF 1992-től működik országos és külföldi hálózatban;  tömeges főiskolai informatikus képzést folytat;  vegyes képzést alkalmaz kiegészítve e-learning szolgáltatásokkal, ILIAS-szal. Az ILIAS bevezetésének előkészítése  stratégiai terv kidolgozása;  2003-tól intenzív kutatás: L(C)MS-ek, próbakurzusok;  A 2004/2005-ös tanévben: ILIAS intézményi szintű bevezetése, Magyarországon elsőként.

MATEMATIKA-, FIZIKA és SZÁMÍTÁSTECHNIKA OKTATÓK XXX. KONFERENCIÁJA Pécs, augusztus A GDF-en megvalósítandó internetes távoktatás elemei és azok kapcsolata

MATEMATIKA-, FIZIKA és SZÁMÍTÁSTECHNIKA OKTATÓK XXX. KONFERENCIÁJA Pécs, augusztus Főbb feladatok:  Nagy megbízhatóságú üzemeltetési környezet;  E-learning tananyagok fejlesztési folyamata, házi szabványok;  Új elemek a GDF tanulás/tanítás módszertanában;  Új feladatkörök;  Szervezeti beosztások és ILIAS-szerepkörök ill. -jogosultságok összehangolása;  Magyar nyelvű felület kidolgozása, karbantartása.  Felhasználók kiképzése;  Felhasználók, tananyagok feltöltése. A GDF ILIAS felhasználásának továbbfejlesztése modellkísérletekkel  3 kísérleti csoport a 2005/2006-os tanévben;  a képzés szervesen ráépül az LMS szolgáltatásaira. A képzés módszertana kisebb korrekciókkal a 2006/2007-es tanévtől a BSc képzésben alkalmazható.

MATEMATIKA-, FIZIKA és SZÁMÍTÁSTECHNIKA OKTATÓK XXX. KONFERENCIÁJA Pécs, augusztus Tanulási stratégiák és stílusok, illetve a GDF ILIAS ezeknek megfelelő testre szabása A tanulási stílus szerepe a blended learningben A hatékonyabb, eredményesebb elektronikus tanulás/tanítás eléréséhez a vegyes képzés módszertanát jobban ki kellene dolgozni:  a tanulási stílusok beépítése a tanulás/tanítás folyamatába;  a blended learning lehetőségeinek egyéni testre szabása; ehhez az LMS funkciók támogatása.

MATEMATIKA-, FIZIKA és SZÁMÍTÁSTECHNIKA OKTATÓK XXX. KONFERENCIÁJA Pécs, augusztus Tanulási stílus Pl. Kolb: Tanulási stratégia Tanulási orientáció Kozéki-Entwistle: mélyreható, reprodukáló, szervezett, instrumentális Kategóriákba tartozás mérése a fő nehézség, mert változik a tanulással és a változó élethelyzetek miatti időben. Gyakorlati példa: Odense Technical College A magyar felsőoktatásba belépő hallgatók informatikai előismeretei heterogének, különböző tanulási kultúrával rendelkeznek és eltérő tanulási stílusokat, stratégiákat preferálnak. Tanulási stílus Pl. Kolb: tettek embere, visszatükröző, gondolkodó, döntő Tanulási stratégia Tanulási orientáció Kozéki-Entwistle: mélyreható, reprodukáló, szervezett, instrumentális Kategóriákba tartozás mérése a fő nehézség, mert változik a tanulással és a változó élethelyzetek miatti időben. Gyakorlati példa: Odense Technical College A magyar felsőoktatásba belépő hallgatók informatikai előismeretei heterogének, különböző tanulási kultúrával rendelkeznek és eltérő tanulási stílusokat, stratégiákat preferálnak.

MATEMATIKA-, FIZIKA és SZÁMÍTÁSTECHNIKA OKTATÓK XXX. KONFERENCIÁJA Pécs, augusztus A felhasználói felület testre szabása és a tanulási folyamatot támogató ILIAS-funkciók felhasználása a GDF ILIAS-ban A testre szabási lehetőségek inkább a komfortérzetet fokozzák, de a tanulás hatékonysága érdemben nem nő:  Felhasználói felület stílusa  „Munkaasztal” Interaktivitás a GDF ILIAS-ban  Gyakorlatok  Önellenőrző tesztsorok  Vizuális szemléltetés

MATEMATIKA-, FIZIKA és SZÁMÍTÁSTECHNIKA OKTATÓK XXX. KONFERENCIÁJA Pécs, augusztus Tananyag önálló feldolgozása – kurzus objektum Előrehaladás nyomon követése (mentor, tutor) Kommunikáció (beépítve aszinkron lehetőségek)  Fórum   Keresés  Elektronikus jegyzetelés  Határidőnapló (szinkron kommunikáció)  Chat

MATEMATIKA-, FIZIKA és SZÁMÍTÁSTECHNIKA OKTATÓK XXX. KONFERENCIÁJA Pécs, augusztus Kutatás-fejlesztési irányok és az adaptív L(C)MS megvalósításához szükséges kutatásfejlesztés Széles körben vizsgált, pl. Google : „adaptive learning” 546 ezer találat; Google : „adaptive learning” 546 ezer találat; az ILIAS idei nemzetközi konferenciájának egyik témája. az ILIAS idei nemzetközi konferenciájának egyik témája. Kiindulási tétele az egyes tanulók tanulási képességei, adottságai egymástól lényegesen eltérnek; az egyes tanulók tanulási képességei, adottságai egymástól lényegesen eltérnek; célszerű eltérő tanulási környezetet és tanulási eljárásokat biztosítani számukra; célszerű eltérő tanulási környezetet és tanulási eljárásokat biztosítani számukra; stílusuk ismeretében a nem alkalmazott tanulási eljárásokat megismertetni; stílusuk ismeretében a nem alkalmazott tanulási eljárásokat megismertetni; először fel kell tárni a hallgatók jellemzőit, a tanulásra való felkészültségüket. először fel kell tárni a hallgatók jellemzőit, a tanulásra való felkészültségüket.

MATEMATIKA-, FIZIKA és SZÁMÍTÁSTECHNIKA OKTATÓK XXX. KONFERENCIÁJA Pécs, augusztus Adaptáció  Célja: az LMS-ben egy változatos feltételekhez alkalmazkodó tanulási gyakorlat létrehozása adott időtartam alatt; az LMS-ben egy változatos feltételekhez alkalmazkodó tanulási gyakorlat létrehozása adott időtartam alatt; az előre definiált sikerkritériumok növekedése. az előre definiált sikerkritériumok növekedése.  A rendszer által nyújtott fő jellemzőkre koncentrál: az explicit definiált tanulási utak menedzselése felhasználókra szabva; az explicit definiált tanulási utak menedzselése felhasználókra szabva; felhasználók tevékenységeinek nyomon követése, szakterület-specifikus modellek alapján értelmezése; felhasználók tevékenységeinek nyomon követése, szakterület-specifikus modellek alapján értelmezése; a felhasználói követelmények és a kedvelt dolgok kikövetkeztetése, felhasználói modellek készítése; a felhasználói követelmények és a kedvelt dolgok kikövetkeztetése, felhasználói modellek készítése; a felhasználóknál a lehető legnagyobb tudás elérése az aktuális tananyagokban a tanulási folyamat dinamikus elősegítésével. a felhasználóknál a lehető legnagyobb tudás elérése az aktuális tananyagokban a tanulási folyamat dinamikus elősegítésével.

MATEMATIKA-, FIZIKA és SZÁMÍTÁSTECHNIKA OKTATÓK XXX. KONFERENCIÁJA Pécs, augusztus A tanulási környezet biztosítására adaptív forgatókönyveket kell készíteni. A „teljes adaptív életciklus” fázisai: tervezés tervezés publikálás publikálás használat használat vizsgálat vizsgálat A hatékony tanulást elősegítő adaptív környezet létrehozásához a mesterséges intelligencia eszköztárát is szükséges igénybe venni.

MATEMATIKA-, FIZIKA és SZÁMÍTÁSTECHNIKA OKTATÓK XXX. KONFERENCIÁJA Pécs, augusztus  Az L(C)MS-ek az internetes távoktatáshoz megfelelő eszközkészlettel már ma is rendelkeznek.  Felhasználásuk tudományos kidolgozása – elsősorban pedagógiai oldalról – még nem teljes körű.  Széles körű kutatás/felmérés szükséges a tanulási stílusokról, majd ezek alapján kidolgozott és kipróbált minta tananyagok, illetve kurzusok.  Továbblépés lehet az egyes tanulási stílusoknak megfelelő, tömeges testre szabású (mass customization) tananyag- és kurzusverziók.  Az e-learning keretrendszerekben a hatékony tanulás elősegítésére az adaptív környezet megvalósítása látszik legmegfelelőbbnek, amelynek létrehozásához a mesterséges intelligencia eszköztárát is szükséges igénybe venni. 5. Összegzés

MATEMATIKA-, FIZIKA és SZÁMÍTÁSTECHNIKA OKTATÓK XXX. KONFERENCIÁJA Pécs, augusztus Az ILIAS lehetőségeinek megismertetésével és ismereteink átadásával segítjük az érdeklődőket, az e-learning szakértőket, a szakdolgozatot írókat. Látogassuk meg a címen a mindenki által látogatható területet! Köszönjük figyelmüket!