A Nemzetiségi Pedagógiai Oktatási Központ elért eredményei és további feladatai Kállay Attiláné mb. főosztályvezető Nemzetiségi Pedagógiai Oktatási Központ.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Advertisements

Mindenki tehetséges lehet valamiben!
Az előminősített referenciaintézményi szerepből adódó gyakorlati feladatok december.
1 EMDOR KFT Integrációs Pedagógiai Rendszer Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében 2008/2009.
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
Tehetségpont létrehozása
A szaktanácsadás támogató szerepe
Pénziskola Az Unghváry László Kereskedelmi és Vendéglátóipari Szakközépiskola és Szakiskolában.
Új utakon a szaktanácsadás, tantárgygondozás A TÁMOP 3. 1
Záró Konferencia Nógrád Megyei Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Gyermekotthon TÁMOP /
A Szaktanácsadók feladatai a 48/2012. (XII.12.) EMMI rendelet alapján
A Megyei Pedagógiai Intézet szolgáltatásai a 2013/2014-es tanévben
Fővárosi Pedagógiai és Pályaválasztási Tanácsadó Intézet
A Megyei Pedagógiai Intézet szolgáltatásai a 2011/2012-es tanévben Győr-Moson-Sopron Megyei Pedagógiai Intézet Győr, augusztus 24. Készítette: Széles.
AZ EGRI CSALÁDSEGÍTŐ INTÉZET MÓDSZERTANI GYERMEKJÓLÉTI KÖZPONT MUNKATERVÉNEK BEMUTATÁSA Készítette: Pappné Kormos Zsuzsanna.
Intézményvezetői Értekezlet október 6.
Didaktika 2. Tanügyi és iskolai szabályozás
Beszámoló a Szatmári Kistérségi Tehetségsegítő Tanács évi munkájáról.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B.
TÁMOP /1/B A kompetencia-alapú pedagógusképzés regionális szervezeti, tartalmi és módszertani fejlesztése Tájékoztatás az 1. pécsi konzultáció.
Szaktanácsadás szerepe az óvodák pedagógiai munkájában
„EU-s tartalmak az oktatásban" Pedagógustovábbképzési program Budapest, 2008 április 1 MIT KEZDÜNK AZ EU-VAL? Az unió megjelenési formái az oktatási intézményekben.
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés,
Német nyelvtanárok a pedagógiai minősítés küszöbén;
1 TÁMOP-3.1.4/08/2. A Zala Megyei Önkormányzat Pedagógiai Intézetének szolgáltatásai Zala Megyei Önkormányzat Pedagógiai Intézete.
Integrációs és képesség-kibontakoztató felkészítés az intézményekben Bedőné Fatér Tímea IPR szakértő Integrációs szaktanácsadó
A referenciaintézmények feladatai, hatáskörei
A társadalmi felzárkóztatás és az életen át tartó tanulás Egy kísérleti projekt tapasztalatai Balázs Ákos Szövetség az Életen Át Tartó Tanulásért 2010.
Egyensúlyban a világgal TÁMOP A konzorcium tagjai Zuglói Benedek Elek Egységes Gyógypedagógiai Zuglói Benedek Elek Egységes Gyógypedagógiai Módszertani.
„A Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Pedagógiai Közművelődési és Képzési Intézet jelene és jövője” augusztus 23.
Együttműködési lehetőségek a kompetencia alapú oktatás elterjesztése érdekében Tuza Tibor Balogh Tibor.
Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégium

Dél-alföldi SZAK-TÁR Dél-alföldi SZAK-TÁRTÁMOP /2/B Projekttájékoztató nap Szakmai program bemutatása Béthel Alapítvány.
A pedagógiai-szakmai szolgáltatások rendszere
„ LÉPTÉK az ÉRTÉK” Művészeti Tehetséggondozó Projekt TÁMOP / Nyitókonferencia és sajtótájékoztató május 6.
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ A szaktanácsadás támogató szerepe Dr. Szabó Mária Budapest február 27.
A szaktanácsadó segítő szerepe
A tehetséggondozás az esélybiztosítás kiemelt területe tehetségazonosítás tehetség-tanácsadás együttműködések mentorálás tehetségfejlesztés hálózati tanulás.
AZ ÚJ TÍPUSÚ SZAKTANÁCSADÁS Szabó Klára január 28.
A Magyar Tehetséggondozó Társaság tehetségfejlesztést segítő tevékenysége a gyakorlati programokban Debrecen, szept Dr. Polonkai Mária a.
Sári Gusztáv Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola TÁMOP B „Közoktatási intézmények esélyegyenlőségi alapú fejlesztéseinek támogatása”
A PEDAGÓGUS KÖTELESSÉGEI ÉS JOGAI
Az Oktatási Hivatal új szervezeti felépítése, feladatainak bővülése
Fény vagy Te is, ragyogj, hát” TÁMOP / Társadalmi Megújulás Operatív Program Hétszínvirág Óvoda, Bölcsőde, Gyermekjóléti és Családsegítő.
„A gyakornokokkal foglalkozó mesterpedagógusok mentorálási feladatai”
TÁMOP A-14/ „Komplex intézményi mozgásprogramok és kapcsolódó egészségfejlesztési alprogramok megvalósítása az általános iskolákban, többcélú.
MEGÚJULÓ PEDAGÓGIAI- SZAKMAI SZOLGÁLTATÁS A REFORMÁTUS KÖZNEVELÉSBEN TÁMOP A Magyarországi Református Egyház köznevelési feladatainak.
Dr. Kis Szilvia Kaposvári Pedagógiai Oktatási Központ vezetője A Kaposvári Pedagógiai Oktatási Központ elért eredményei és további feladatai.
Tóth Ferenc főosztályvezető
Pedagógiai szakszolgálatok és pedagógiai szakmai szolgáltatók a tehetséggondozásban Kállai Gabriella.
A Commitment Köznevelési Kht. MOHAY GERGELY március 31. ÉS A KECSKEMÉTI IRODA BEMUTATKOZÁSA.
Az Oktatási Hivatal Pécsi Pedagógiai Oktatási Központjának szakmai feladatai Ritter Betty a Pécsi Pedagógiai Oktatási Központ vezetője.
Heves Megyei Pedagógiai Intézet 3300 Eger, Szvorényi u. 27. Pf.:196, Telefon:36/ , Fax:36/ , Honlap:
Hajdú-Bihar Megyei Szakmai Tanévnyitó Konferencia augusztus 25.
Önértékelési kézikönyv október 5-i módosítása alapján
A Miskolci Pedagógiai Oktatási Központ elért eredményei és további feladatai TANÉVNYITÓ 2016/2017 Ragályiné Hajdú Zsuzsanna főosztályvezető Miskolci Pedagógiai.
Az OEFI TÁMOP / számú ”Egészségfejlesztési szakmai hálózat létrehozása” című kiemelt projekt köznevelési alprojektje ELKÉSZÜLT SZAKMAI.
AZ OKTATÁSI HIVATAL ÉS A SZAKÉRTŐK EGYÜTTMŰKÖDÉSE
A köznevelési intézmények művészetpedagógiai módszertani megújítása
Márkus Lászlóné Intézményvezető Közoktatási szakértő
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Zöld óvodák és Ökoiskolák a köznevelési intézményekben
Barcsák Marianna KPSZTI
A Szolnoki Pedagógiai Oktatási Központ szervezésében megvalósuló szakmai programok a 2017/2018. tanév során Szabó Róza főosztályvezető Oktatási Hivatal.
főosztályvezető-helyettes
MINŐSÍTETT TEHETSÉGGONDOZÓ MŰHELY PÁLYÁZAT
2018/2019 tanév.
Matókné Misóczki Mária Projektigazgató Szekszárd
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Előadás másolata:

A Nemzetiségi Pedagógiai Oktatási Központ elért eredményei és további feladatai Kállay Attiláné mb. főosztályvezető Nemzetiségi Pedagógiai Oktatási Központ

Feladatellátás – személyi feltételek nevelési-oktatási intézményekkel, intézményrendszerrel rendelkező nemzetiségek → NPOK referensi lefedettség→ jogszabályban meghatározott pedagógiai-szakmai szolgáltatási területek lefedettsége nemzetiségi szaktanácsadói bázis

Nemzetiségi Pedagógiai Oktatási Központ speciális feladatellátása országos pedagógiai-szakmai szolgáltatás országos illetékesség → előnyei: -országos szintű tervezhetőség -szakmai átláthatóság -egységesség → távolságból adódó nehézségek kezelése → a központi (budapesti helyszín) programok mellett kiemelt szerep a regionális szakmai rendezvényeknek, programoknak

Nemzetiségi szolgáltatási igények

Szolgáltatási igények - megvalósítás I. Intézmény 62 Óvodapedagógus 128 Nemzetiségi óvodai nevelés- oktatás Intézmény 89 Pedagógus 211 Nemzetiségi nevelés- oktatás - ált. iskola

Szolgáltatási igények - megvalósítás II. iskolai nevelés-oktatás Intézmény 26 Pedagógus112 Csoportos szaktanács- adás Intézmény 23 Pedagógus 42 Órabemutató Intézmény 40 Pedagógus 57 Egyéni szaktanács- adás

Szolgáltatási igények - megvalósítás III. Csoportos konzultációk: - kollégiumi nevelés - portfólió, minősítés - önértékelés - népismeret – módszertani tanácsadás - kétnyelvű történelem tanítás Szaktanácsadók (óra)bemutatói: - Történelem tanítása a kétnyelvű iskolában - Népismereti tartalmak feldolgozása műhelymunka keretében

Szaktanácsadói látogatások területi eloszlása

Megvalósult nemzetiségi pedagógus továbbképzések, műhelyek I. Nyitott oktatási formák. Népismereti tartalmak az alsó tagozatban „Schatztruhe” tankönyvcsalád bemutatása Schwabenpfad” bemutatása Az intézmény nemzetiségi jellegének kialakítása Kétnyelvűség az irányított és mindennapi tevékenységek során (óvoda) Projektmunka, játékállomások a nemzetiségi tartalmak átadásában az óvodában Új elvárások az intézményvezetőkkel szemben

Képzések, műhelyek területi eloszlása

Tanügy-igazgatási szolgáltatás folyamatos tájékoztató szolgálat (honlapon, elektronikus úton) a nemzetiségi nevelés-oktatást érintően szakmai fórumok szervezése → A nevelési-oktatási intézmények pedagógiai programjának elkészítése és bevezetése – a pedagógiai programtól a helyi tantervig speciális, a nemzetiségi intézményekre vonatkozó tanügy-igazgatási anyag összeállítása (Útmutató az iskolai eljárásokhoz, Tanügyi nyilvántartások, Intézményi dokumentumok, Intézményi adminisztráció)

Pedagógiai tájékoztatás működő NPOK honlap szakmai tanévnyitó konferenciák pedagógiai tárgyú tanácskozások, tájékoztatók nemzetiségi pedagógiai szakmai napok → „össznemzetiségi” rendezvények → módszertani újdonságok, „nemzetiségi jó gyakorlatok” bemutatása, szakmai tapasztalatcsere Nemz. óvodai szakmai nap (román nemzetiség - Battonya): A szülők és az óvoda együttműködési lehetőségei a román kétnyelvű óvodai nevelés folyamatában Nemz. általános iskolai szakmai nap (szlovák nemz. Tótkomlós): A tanórán kívüli tevékenységek szerepe a nemz. nevelésben

Tanulmányi és tehetséggondozó versenyek szervezése Országos Általános Iskolai Nemzetiségi Tanulmányi Versenyek meghirdetése, megszervezése -görög, horvát, német, roma, román, szerb, szlovák, szlovén nemzetiség -nemzetiségi nyelv és irodalom I. kategória, II. kategória, népismeret -kétfordulós versenyek (írásbeli-iskolai forduló, szóbeli-országos döntők) Központi, ünnepélyes díjátadó ünnepség → Egyházi, Nemzetiségi és Civil Kapcsolatokért Felelős Államtitkárság felajánlása → nemzetiségi OÁTV díjazottjainak tábora Német vers és prózamondó verseny Zala és Vas megyei fordulójának megszervezése

Nemzetiségi OÁTV számokban nemzetiségi területversenyek számajelentkezők száma döntőbe jutott versenyzők száma görög nemzetiség 2 nyelv és irodalom I. kategória népismeret 1513 horvát nemzetiség 3 nyelv és irodalom I. kategória nyelv és irodalom II. kategória népismeret 7432 német nemzetiség 3 nyelv és irodalom I. kategória nyelv és irodalom II. kategória népismeret román nemzetiség 2 nyelv és irodalom II. kategória népismeret 3014 szerb nemzetiség 2 nyelv és irodalom II. kategória népismeret 2314 szlovák nemzetiség 3 nyelv és irodalom I. kategória nyelv és irodalom II. kategória népismeret szlovén nemzetiség 3 nyelv és irodalom I. kategória nyelv és irodalom II. kategória népismeret 1211 roma/cigány nemzetiség 2 népismeret I. kategória népismeret II. kategória 5445 összesen

Nemzetiségi OÁTV - versenyzők területi eloszlása

További feladataink a 2016-os évre I. további, az igények alapján megtervezett szaktanácsadói látogatások lebonyolítása betervezett képzéseink lebonyolítása: - Internethasználat a nyelvi órán - Dalok a nyelvoktatásban - Tanulás minden érzékszerv bevonásával - Kooperatív tanulás a nemzetiségi nyelvi órán - A nemzetiségi oktatás módszertana óvodai nemzetiségi szakmai nap lebonyolítása (horvát nemzetiség - Pécs) A nemzetiségi nyelv használata az óvodai tevékenységekben

További feladataink a 2016-os évre II. nemzetiségi rajzpályázat meghirdetése és lebonyolítása nemzetiségi tábor (OÁTV) szakmai előkészítése, megszervezése 2016/2017. tanévi OÁTV szakmai előkészítése (népismereti projekttémák meghirdetése) szakmai kapcsolattartás, kapcsolatépítés a nemzetiségi nevelési- oktatási intézményekkel, nemzetiségi pedagógiai-módszertani központokkal szakmai műhelyek minősítés/tanfelügyelet témában nemz. bázisintézményi, vezető szaktanácsadói hálózat → nemzetiségi szakértői bázis bővítése → szaktanácsadói bázis bővítése

„Jó úton haladunk” „A látogatás napjával a kapcsolat nem szakadt meg, a minket érintő hasznos információkat azóta is rendszeresen megkapjuk e- mailekben.” „A kollégákkal közvetlen volt, sok új taneszközt ajánlott a népismeret oktatásához. Felkészültsége, tájékozottsága a témában kiváló.”

Pénzügyi és gazdálkodási témahét március Pénzügyi téma: „Bankoljunk okosan!” Előző két Pénz7-hez hasonló óratervek, útmutatók Regisztráció kezdete: november 15. Tanárfelkészítés: Budapest és vidék, POK-ok segítségével Önkéntesek bevonását kezdeményezhetik az iskolák További információ, korábbi óratervek:

Pénzügyi és gazdálkodási témahét március GAZDÁLKODÁS A es tanévtől új téma a témahetek programjában Cél  vállalkozói kompetenciafejlesztés  élményalapú vállalkozói ismeretek bevezetése a köznevelésbe Szakmai megvalósító: Nemzetgazdasági Minisztérium Együttműködő szakmai partnerek: Junior Achievement Magyarország Alapítvány, Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége, SEED Kisvállalkozás-fejlesztési Alapítvány A hét gazdálkodási témái: Üzleti ötlet + együttműködés A regisztráció helye: pénz7.hu A regisztráció kezdete: november 15. Minden regisztráló iskola számára elérhető: Online letölthető kidolgozott óraterv tanári útmutató Tanárfelkészítés, konzultáció

FENNTARTHATÓSÁGI TÉMAHÉT ÁPRILIS

A VILÁG LEGNAGYOBB TANÓRÁJA – SZEPTEMBER A Világ Legnagyobb Tanórája egy globális oktatási projekt, melyhez tavaly160 ország csatlakozott, köztük Magyarország is. A világ minden részén egy időben kerül megrendezésre a tanóra, így megalkotva a világ legnagyobbját. A tanórán az ENSZ által meghirdetett 17 Globális Célt szeretnék megismertetni világszerte a gyermekekkel. A kezdeményezést az EMMI támogatja.

Köszönöm a figyelmet! Sikeres 2016/2017-es tanévet kívánnak a Nemzetiségi Pedagógiai Oktatási Központ munkatársai!