A Magyar Telekom csoport e-számla megoldásai „Elektronikus számlázás – MOST!” konferencia március 7.
1. oldal A Magyar Telekom csoport e-számla megoldásai Magyar Telekom csoport e-számla megoldásai Előadás napirendi pontjai Archiválással bővített komplex EDI megoldás Távszámla; e-Számla fejlesztések a T-Online-tól
2. oldal A Magyar Telekom csoport e-számla megoldásai Törvények – rendeletek az e-számlázáshoz, és megőrzéshez − XXXV. Tv. Elektronikus Aláírás törvény év − 20/2004 (IV.21.) PM rendelet − 3/2005. (III.18) IHM rendelet − 7/2005. (VII.18) IHM rendelet − + magyar(!) számviteli szabályok Ezek a szabályozások kötelezőek a külföldi „megőrzés” esetében is!!! A külföldi archiválási szolgáltató (EU tagállam) igénybevételénél fontos, hogy az adott országban legyen erre vonatkozó szabályozás, azaz az adott szolgáltató rendelkezzen erre vonatkozó (archiválás!) jogosítvánnyal! Magyar Telekom csoport e-számla megoldásai Elektronikus számlázás jogi háttér
3. oldal A Magyar Telekom csoport e-számla megoldásai (2) Az elektronikus adatcsere rendszer alkalmazásával elektronikus számla a felek által e rendelet 1. számú melléklete szerint ajánlott tartalommal, előzetesen, írásban kötött szerződés alapján bocsátható ki. (3) Az elektronikus adatcsere rendszer alkalmazásával kibocsátott elektronikus számla esetén a számlát kibocsátó köteles havonta a havi bevallás benyújtására előírt határidőben az e rendelet 2. számú melléklete szerinti tartalommal papír alapú összesítő dokumentumot két példányban kiállítani. (4) Az összesítő dokumentum egyik példányát a számlát kibocsátó a vevő adóalanynak megküldi, a másik példányát pedig megőrzi. Magyar Telekom csoport e-számla megoldásai 20/2004. PM rendelet
4. oldal A Magyar Telekom csoport e-számla megoldásai Nagy Ügyfél 1 Nagy Ügyfél 2 Internet webEDI SME ügyfelek rEDInet Archiválási szolgáltatás CA/TS Magyar Telekom csoport e-számla megoldásai Magyar Telekom komplex EDI megoldások
5. oldal A Magyar Telekom csoport e-számla megoldásai Archiválási szabályok beállítása: Megőrzési idők Partnerek Dokumentum típusok Keresési feltételek: Időpontra vagy időtartamra Partnerre Dokumentum típusra Egyedi azonosítóra Dokumentum kiadása Az eredeti EDI számla és/vagy az APEH által megkövetelt XML formátumú számla. Magyar Telekom csoport e-számla megoldásai Archiválás, megőrzés funkciók
6. oldal A Magyar Telekom csoport e-számla megoldásai Magyar Telekom csoport e-számla megoldásai Távszámla; Archiválással bővített komplex EDI megoldás Távszámla; e-Számla fejlesztések a T-Online-tól
7. oldal A Magyar Telekom csoport e-számla megoldásai Magyar Telekom csoport e-számla megoldásai Távszámla, Magyarországon elsőként! Távszámla piaci indulása: 2005 májusában Magyarországon elsőként indult 2005 nyár folyamán T-Com, T-Systems, T-Kábel, majd ősszel T-Online és T-Mobile is belépett Az induláskor elérhető fizetési módok 2006 januártól bővültek az OTP partnerség révén A legnagyobb felhasználói ügyfélszámmal és szolgáltatói partnerkörrel rendelkező szolgáltatás Háttérben megbízható szolgáltató T-Systems (Magyar Telekom Nyrt.) áll Főbb műszaki jellemzők: Rugalmasan alkalmazkodik a már meglévő számlázási rendszerekhez Vezetői piaci szolgáltató CheckFree szoftverére épül a rendszer Többféle formátumban megjelenítjük a számlaadatokat, a hiteles számlát PDF formában adjuk és elektronikus aláírással ill. időpecséttel látjuk a törvényi előírásoknak megfelelően Magas rendelkezésre állás és 24 órás ügyfélszolgálat felhasználók és szolgáltatók részére
8. oldal A Magyar Telekom csoport e-számla megoldásai Legyen az Ön cége a következ ő belép ő a Távszámlába! Üzleti ügyfélkör Lakossági ügyfélkör Banki szféra Magyar Telekom csoport e-számla megoldásai A Távszámla szolgáltatási modell Jelenleg 5 számlakibocsátó 33,000 Távszámla felhasználó 1 banki partner (OTP)
9. oldal A Magyar Telekom csoport e-számla megoldásai Magyar Telekom csoport e-számla megoldásai Távszámla működési tapasztalatok A Távszámla közel 2 éve működik éles piaci környezetben Jelenleg több mint 3,5 millió potenciális ügyfél érhető el Távszámlán keresztül Folyamatosan bővítjük a szolgáltatók körét: jelenleg is folyik 5 hazai szolgáltató beléptetése Távszámlába, e mellett több helyen tárgyalunk erről Kényelmesebb használat érdekében év végén megújítottuk a Távszámla megjelenését és javítottunk a funkciók működésén Távszámla kommunikáció: − 2005-ben: online kampány (Origó, Startlap, egyéb portálokon) − 2006-ban OTP bevezető akció, számlalevél üzenet, kampány − Szolgáltatói akciók: T-Online elektronikus és papír DM, T-Com DM, T-Com újabb akció rövidesen indul − Image kampány a Távszámla partnerek megjelenésével 2007-ben várható Félénk kezdeményezés majd azt követő pozitív visszajelzések jellemzik a felhasználókat Távszámla felhasználók földrajzi megoszlása: budapesti: 43%, vidéki : 57%
10. oldal A Magyar Telekom csoport e-számla megoldásai Magyar Telekom csoport e-számla megoldásai Szolgáltatók és Távszámla együttműködése A csatlakoztatást követően elérhető adott szolgáltató a Távszámlában A Távszámla rendszer rugalmas, alkalmas egyedi igények, elvárások teljesítésére Csatlakoztatás egyedi projekt keretében történik akár 3 hónap alatt Számlák a Távszámlában kerülnek az ügyfélnek bemutatásra, nem papíron Postai úton való drága fizetés megszűnik, helyette egyéb olcsóbb fizetési módokra van lehetőség Az indulást követően azonnal elérhető a Távszámla ügyfélköre Már az indulást követően direkt költségmegtakarítást jelent a szolgáltató részére: Postázási költségek csökkennek Számla nyomtatásával járó költség csökken Postai úton való fizetés költségei csökkennek Ügyfélszolgálati költségek csökkenése
11. oldal A Magyar Telekom csoport e-számla megoldásai Magyar Telekom csoport e-számla megoldásai e-Számla fejlesztések a T-Online-tól Archiválással bővített komplex EDI megoldás Távszámla; e-Számla fejlesztések a T-Online-tól
12. oldal A Magyar Telekom csoport e-számla megoldásai Köszönjük megtisztelő figyelmüket! Magyar Telekom csoport e-számla megoldásai Köszönjük a figyelmet!