GfK HealthCareDr. Lantos Zoltán – Kapcsolat a gyógyító emberrel2011. február 24. Kapcsolat a gyógyító emberrel Kreatív megoldások az orvosok elérésében.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A tanulást és a megértést segítő módszerek alkalmazása
Advertisements

FOGYASZTÓI MAGATARTÁSTRENDEK HATÁSA AZ EGÉSZSÉGÜGYBEN
Fogyasztói magatartás
Marketing gazdaságtan Fogyasztói magatartás
Logók és logfájlok Az online közönségmérés kihívásai.
FIGYELEM! hatékony szponzoráció Dr. BERKES Péter egyetemi adjunktus
Technológiai fejlesztés a hatékony ellátás szolgálatában
Társismeret.
Tudomány Társadalom Kommunikáció Pojekt-bemutató.
Image kutatások helye, szerepe a gyógyszeripari piackutatásokban
Európai Betegjogi Karta. Európai Betegjogi „Karta” Célja: A betegek tizennégy jogának proklamációja, alapvető jogok gyakorlati megvalósíthatóságát szolgálják.
A VEZETÉSRŐL ÁLTALÁBAN
A magyar fogyasztói szegmensek egészségvásárlása
SZERVEZETFEJLESZTÉS Dr. Magura Ildikó.
& ERŐFORRÁSOK AZONOSÍTÁSA
Az ápolók etikai kódexének helye és szerepe a gyakorlatban
Egy eklektikus szerző humanisztikus oldala
Családi vállalkozás.
A kompetencia alapú szakképzés sajátosságai
Egyéni döntések a szervezetben
Mit tud? Mire képes? Kompetencia alapú szakképzés
GfK LHS HealthCareDr. Lantos Zoltán – Az egészségügyi reform az orvosok szemszögéből2008. február 21. Az egészségügyi reform az orvosok szemszögéből Dr.
Bevezetés. Bevezetés FELÍRÁS UNIVERZUMUNK ORVOSLÁTOGATÁS Cég Image Szakirodalom E-marketing Kutatási eredmények Termék tulajdonságai Ár KOL DM Mások.
GAZDASÁGI ETNOCENTRIZMUS ÉS ETNIKAI FOGYASZTÁS ERDÉLYBEN Deák Attila-Róbert Kolozsvári Babes-Bolyai Tudományegyetem Szociológia és Szociális Munkás Képző.
A konstruktivista pedagógia alapjai
Dr. Dinya ElekPhD kurzus január 30. DÖNTÉSI MEGOLDÁSOK ESZKÖZEI AZ ORVOSI DIAGNOSZTIKÁBAN.
„A kulcskompetencia az ismeretek, készségek és attitűdök transzferábilis, többfunkciós egysége, amellyel mindenkinek rendelkeznie kell ahhoz, hogy személyiségét.
Mi jellemzi az egyetemisták mobiltelefon használati szokásait? H1: A fiúk többet kommunikálnak SMS-ben, mint a lányok. H2: A diákok szociodemográfiai.
DISSZEMINÁCIÓ A projektek eredményeinek terjesztése május 2. Tordai Péter, Tempus Közalapítvány.
2007/2008 II.: MENEDZSMENT GYAKORLATOK
GfK Custom ResearchSugatagi Gábor - A magyar fogyasztó politikai preferenciái2010. február 17. Sugatagi Gábor : A magyar fogyasztó preferenciái a politikai.
A vásárlási döntési folyamat Alternatívák értékelése
Szabó-Bartha Anett Szabó-Bartha Anett A KRÓNIKUS BETEGSÉGGEL VALÓ MEGKÜZDÉS VIZSGÁLATA A BETEGSÉG-REPREZENTÁCIÓ JELENSÉGÉN KERESZTÜL Debreceni Egyetem.
A TESTÜLETI VEZETŐK ÉS TESTÜLETI TAGOK PROAKTIVITÁSÁNAK FEJLESZTÉSE (A FLOW ELMÉLET GYAKORLATI ALKALMAZÁSA A TESTÜLETI MUNKÁBAN) FLOW AKTIVITÁS EURÓPAI.
A pszichológia a személyiség vizsgálatának tudománya
Statisztikai módszerek áttekintése módszerválasztási tanácsok Makara Gábor.
Hol tart ma a gyógyszeripari marketing? – Az orvosok megmondják
Tudományos konferencia Nyíregyháza Október
KOLLABORÁCIÓT ÉS KOOPERÁCIÓT TÁMOGATÓ ESZKÖZÖK
Pszichológiai Ismeretek
Információelméleti alapok Adat és információ. Szemléletmód Fogalomalkotás Kommunikáció - konvenciók Az ismeret rokonai - adat, információ Az adatkezelés.
Tényekre alapozott oktatáspolitika és gyakorlat ONK 2011, Szimpózium a tények, bizonyítékok természetéről, szerepéről az oktatásban Evidence Based Education.
Módszertan A pedagógus feladatai. Útkereső tanulók Az erkölcstan a tanulókra nem közlések befogadóiként, hanem a tanulási folyamat aktív – gondolkodó,
KOMPETENCIA ALAPÚ TANÁRKÉPZÉS FÓKUSZBAN A GYAKORLATI KÉPZÉS
Felnőttoktatás, felnőttképzés Dr. Tóth András. FelnőttoktatásFelnőttképzés IskolarendszerűIskolarendszeren kívül Tanulói, hallgatói jogviszonyTanuló szerződés.
Találkozásaim a szülőkkel Együttműködések, párbeszédek a fogyatékkal élők családjaival Szász Emese, Gyulafehérvári Caritas – Szociális gondozás fogyatékkal.
Schmidtné Farkas Mária ZMK Egészségügyi Szakkönyvtár 1 Mit nyújt a Clinical Evidence?
Betegközpontú innováció a gyógyszeriparban
A BKF tudástranszfer modellje a
Garami Katalin, Takács Márta
A reklám centruma.
A marketing olyan eljárás (ma már tudomány, szakma), amely feltárja a kielégítetlen szükségleteket és igényeket, méri és értelmezi jelentőségüket, eldönti,
A kiemelt projekt eredményei: a módszertani feladatok és a hálózatépítés tükrében Avagy az „emberorientált” hálózat működése a hajléktalan-ellátáson belül.
Renális szövődményben szenvedő cukorbetegek vércukor-önellenőrzésének jelentősége Prof. Dr. Jermendy György tudományos igazgató Bajcsy-Zsilinszky Kórház,
GfK HealthCareDr. Lantos Zoltán – Egészségfogyasztók viselkedése2010. szeptember 30. Mire kíváncsiak? Mit jegyeznek meg az egészségfogyasztók? Dr. Lantos.
Csík Orsolya, Horváth László TÁMOP X. Pedagógiai Értékelési Konferencia Szeged április Kompetencia- és tanulási eredmények alapú képzési.
Desztináció-marketing
Fogyasztói magatartás
Elmélet helyett gyakorlatban – mit tehetnek a gyógyszeripari vállalatok? A gyógyszerszedés folyamatának támogatása; a gyógyszerszedés hasznosságának elfogadtatása.
KOMPETENCIA ALAPÚ TANÁRKÉPZÉS FÓKUSZBAN A GYAKORLATI KÉPZÉS
Nemi sajátosságok a vállalkozói készségekben
A kutatási program leírása
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése

Módszertani alapismeretek
Tartalomszolgáltatás compliance programokban
Regionális identitás és öntudat: létező jelenség Magyarországon?
Az online marketing legújabb generációja
Szociálpszichológia-2 Attitűd
1 Jóga mint kiegészítő medicina publikációs trendek statisztikák előadó: Dr. Kováts Dea Judit 1.
Előadás másolata:

GfK HealthCareDr. Lantos Zoltán – Kapcsolat a gyógyító emberrel2011. február 24. Kapcsolat a gyógyító emberrel Kreatív megoldások az orvosok elérésében Kapcsolat a gyógyító emberrel Kreatív megoldások az orvosok elérésében Dr. Lantos Zoltán Kreatív kommunikáció és médiahasználat a gyógyszeriparban február 24.

GfK HealthCareDr. Lantos Zoltán – Kapcsolat a gyógyító emberrel2011. február 24.

3 GfK HealthCareDr. Lantos Zoltán – Kapcsolat a gyógyító emberrel2011. február 24. A látogatás reklámként működik… Vizsgált gyógyszerek doboz db számának felírási átlaga Pharma Sales Audit

4 GfK HealthCareDr. Lantos Zoltán – Kapcsolat a gyógyító emberrel2011. február 24. …annyira is unalmas Skála átlaga (1-7) Pharma Sales Audit

5 GfK HealthCareDr. Lantos Zoltán – Kapcsolat a gyógyító emberrel2011. február 24. Kutatásaink igazolják, hogy az észlelt elemek jelentősége nagyobb Bal agyféltekeJobb agyfélteke Orvosi döntés Az orvosok sokszor mondják, a döntéseiket mindig a tények alapján hozzák meg… TÉNYEK …azonban a pszichológiai kutatások az mutatják, hogy az érzelmi és nem tudatos észlelések gyakran felülírják a racionális megfontolásokat a felírási döntések során! észlelések

6 GfK HealthCareDr. Lantos Zoltán – Kapcsolat a gyógyító emberrel2011. február 24. Az orvosok két egymást kiegészítő gondolkodása Szakirodalmi gondolkodásTerápiás gondolkodás Elvárt kommunikációValós cselekvés Adatok Értékek Tények Bizonyítékok Eredmények Célok Érzések Hajtóerők Szokások Percepciók Érzetek Felírási motivációk Forrás: Lantos Zoltán-Simon Judit -Bacskai István: Gyógyszeripari márkázás; Pirulakatedra Füzetek, 2006

7 GfK HealthCareDr. Lantos Zoltán – Kapcsolat a gyógyító emberrel2011. február 24. Elmélet és gyakorlat % % Milyen vércukorérték alapján dönti el a kezelés hatékonyságát? Milyen vércukorérték esetén ítéli hatékonynak az antidiabetikus kezelést 2-es típusú diabéteszes betegeinél? Elmélet Gyakorlat

8 GfK HealthCareDr. Lantos Zoltán – Kapcsolat a gyógyító emberrel2011. február 24. Terápiás gondolkodás Alapvetően folyamat centrikus Elsősorban a személyes élményekre épül Beteg- és terápiamenedzsment központú Projektként tekint a gyógyítási folyamatra A szakirodalom a tudás vázát biztosítja

9 GfK HealthCareDr. Lantos Zoltán – Kapcsolat a gyógyító emberrel2011. február 24. Kulcs a személyes élmény és a személyesség Lin GA, Dudley RA, Redberg RF. Cardiologists' use of percutaneous coronary interventions for stable coronary artery disease. Arch Intern Med 2007;167: Moscucci M. Behavioral factors, bias, and practice guidelines in the decision to use percutaneous coronary interventions for stable coronary artery disease. Arch Intern Med 2007;167: Gut Feelings May Trump Evidence-Based Medicine When Choosing PCI to Treat Stable CAD

10 GfK HealthCareDr. Lantos Zoltán – Kapcsolat a gyógyító emberrel2011. február 24. Márka „A márka nem objektív, hanem milliónyi egyéni és szubjektív értékelésből alakul ki, igazából a szubjektivitás konszenzusa.”

11 GfK HealthCareDr. Lantos Zoltán – Kapcsolat a gyógyító emberrel2011. február 24. A márkázás általános logikája Usage Situation Product or Service Customer or Prescriber Megoldandó feladat A feladat megoldása Érzelmi hatás Termék/Szolgáltatás Tapasztalat & Sajátélmény Használati helyzet Termék Szolg. Fogyasztó Felíró

12 GfK HealthCareDr. Lantos Zoltán – Kapcsolat a gyógyító emberrel2011. február 24. Betegkép © Copyright GfK Custom Research North America Proprietary and Confidential

13 GfK HealthCareDr. Lantos Zoltán – Kapcsolat a gyógyító emberrel2011. február 24. Elméleti elvárások vs. Mindennapi gyakorlat készségek ismeretek feladatok előírások énkép adottságok motivációk sajátélmények értékek státusz vonzódás tabuk Neuroscience

14 GfK HealthCareDr. Lantos Zoltán – Kapcsolat a gyógyító emberrel2011. február 24. Központi fogalom: Tetterős Hátrahagyott sötét gondolatok Eredmény: Közeghatáron való áthatolás, attól való elszakadás. (kijutás a gödörből)

15 GfK HealthCareDr. Lantos Zoltán – Kapcsolat a gyógyító emberrel2011. február 24.

16 GfK HealthCareDr. Lantos Zoltán – Kapcsolat a gyógyító emberrel2011. február 24. „Fogyasztói” döntési típusok

17 GfK HealthCareDr. Lantos Zoltán – Kapcsolat a gyógyító emberrel2011. február 24. Gyógyszerválasztás Új impulzus hatására új kipróbálása Alapos döntés Puszta funkcionalitás Tapasztalat alapú automatikus Érdekeltség mértéke Észlelt különbség Kicsi Kicsi Nagy Nagy

18 GfK HealthCareDr. Lantos Zoltán – Kapcsolat a gyógyító emberrel2011. február 24.

19 GfK HealthCareDr. Lantos Zoltán – Kapcsolat a gyógyító emberrel2011. február 24. Az orvosok munkájának része a netezés N=913 19

20 GfK HealthCareDr. Lantos Zoltán – Kapcsolat a gyógyító emberrel2011. február A virtuális térben is látogathatók Összesen (N=487) GP (N=174) SZAK (N=312)

21 GfK HealthCareDr. Lantos Zoltán – Kapcsolat a gyógyító emberrel2011. február N=487 El is várják az információkat

22 GfK HealthCareDr. Lantos Zoltán – Kapcsolat a gyógyító emberrel2011. február 24. Internet, mint a leggyakrabban használt szakmai információforrás Szak 22 NemÉletkor Település- típus Régió A háziorvosok, férfiak és a községekben praktizálók gyakrabban veszik igénybe az Internetet szakmai tájékozódás céljából.

23 GfK HealthCareDr. Lantos Zoltán – Kapcsolat a gyógyító emberrel2011. február 24. Kinek írjam? – Virtuális valóság

24 GfK HealthCareDr. Lantos Zoltán – Kapcsolat a gyógyító emberrel2011. február 24. Köszönöm a figyelmet!