GfK HealthCareDr. Lantos Zoltán – Kapcsolat a gyógyító emberrel2011. február 24. Kapcsolat a gyógyító emberrel Kreatív megoldások az orvosok elérésében Kapcsolat a gyógyító emberrel Kreatív megoldások az orvosok elérésében Dr. Lantos Zoltán Kreatív kommunikáció és médiahasználat a gyógyszeriparban február 24.
GfK HealthCareDr. Lantos Zoltán – Kapcsolat a gyógyító emberrel2011. február 24.
3 GfK HealthCareDr. Lantos Zoltán – Kapcsolat a gyógyító emberrel2011. február 24. A látogatás reklámként működik… Vizsgált gyógyszerek doboz db számának felírási átlaga Pharma Sales Audit
4 GfK HealthCareDr. Lantos Zoltán – Kapcsolat a gyógyító emberrel2011. február 24. …annyira is unalmas Skála átlaga (1-7) Pharma Sales Audit
5 GfK HealthCareDr. Lantos Zoltán – Kapcsolat a gyógyító emberrel2011. február 24. Kutatásaink igazolják, hogy az észlelt elemek jelentősége nagyobb Bal agyféltekeJobb agyfélteke Orvosi döntés Az orvosok sokszor mondják, a döntéseiket mindig a tények alapján hozzák meg… TÉNYEK …azonban a pszichológiai kutatások az mutatják, hogy az érzelmi és nem tudatos észlelések gyakran felülírják a racionális megfontolásokat a felírási döntések során! észlelések
6 GfK HealthCareDr. Lantos Zoltán – Kapcsolat a gyógyító emberrel2011. február 24. Az orvosok két egymást kiegészítő gondolkodása Szakirodalmi gondolkodásTerápiás gondolkodás Elvárt kommunikációValós cselekvés Adatok Értékek Tények Bizonyítékok Eredmények Célok Érzések Hajtóerők Szokások Percepciók Érzetek Felírási motivációk Forrás: Lantos Zoltán-Simon Judit -Bacskai István: Gyógyszeripari márkázás; Pirulakatedra Füzetek, 2006
7 GfK HealthCareDr. Lantos Zoltán – Kapcsolat a gyógyító emberrel2011. február 24. Elmélet és gyakorlat % % Milyen vércukorérték alapján dönti el a kezelés hatékonyságát? Milyen vércukorérték esetén ítéli hatékonynak az antidiabetikus kezelést 2-es típusú diabéteszes betegeinél? Elmélet Gyakorlat
8 GfK HealthCareDr. Lantos Zoltán – Kapcsolat a gyógyító emberrel2011. február 24. Terápiás gondolkodás Alapvetően folyamat centrikus Elsősorban a személyes élményekre épül Beteg- és terápiamenedzsment központú Projektként tekint a gyógyítási folyamatra A szakirodalom a tudás vázát biztosítja
9 GfK HealthCareDr. Lantos Zoltán – Kapcsolat a gyógyító emberrel2011. február 24. Kulcs a személyes élmény és a személyesség Lin GA, Dudley RA, Redberg RF. Cardiologists' use of percutaneous coronary interventions for stable coronary artery disease. Arch Intern Med 2007;167: Moscucci M. Behavioral factors, bias, and practice guidelines in the decision to use percutaneous coronary interventions for stable coronary artery disease. Arch Intern Med 2007;167: Gut Feelings May Trump Evidence-Based Medicine When Choosing PCI to Treat Stable CAD
10 GfK HealthCareDr. Lantos Zoltán – Kapcsolat a gyógyító emberrel2011. február 24. Márka „A márka nem objektív, hanem milliónyi egyéni és szubjektív értékelésből alakul ki, igazából a szubjektivitás konszenzusa.”
11 GfK HealthCareDr. Lantos Zoltán – Kapcsolat a gyógyító emberrel2011. február 24. A márkázás általános logikája Usage Situation Product or Service Customer or Prescriber Megoldandó feladat A feladat megoldása Érzelmi hatás Termék/Szolgáltatás Tapasztalat & Sajátélmény Használati helyzet Termék Szolg. Fogyasztó Felíró
12 GfK HealthCareDr. Lantos Zoltán – Kapcsolat a gyógyító emberrel2011. február 24. Betegkép © Copyright GfK Custom Research North America Proprietary and Confidential
13 GfK HealthCareDr. Lantos Zoltán – Kapcsolat a gyógyító emberrel2011. február 24. Elméleti elvárások vs. Mindennapi gyakorlat készségek ismeretek feladatok előírások énkép adottságok motivációk sajátélmények értékek státusz vonzódás tabuk Neuroscience
14 GfK HealthCareDr. Lantos Zoltán – Kapcsolat a gyógyító emberrel2011. február 24. Központi fogalom: Tetterős Hátrahagyott sötét gondolatok Eredmény: Közeghatáron való áthatolás, attól való elszakadás. (kijutás a gödörből)
15 GfK HealthCareDr. Lantos Zoltán – Kapcsolat a gyógyító emberrel2011. február 24.
16 GfK HealthCareDr. Lantos Zoltán – Kapcsolat a gyógyító emberrel2011. február 24. „Fogyasztói” döntési típusok
17 GfK HealthCareDr. Lantos Zoltán – Kapcsolat a gyógyító emberrel2011. február 24. Gyógyszerválasztás Új impulzus hatására új kipróbálása Alapos döntés Puszta funkcionalitás Tapasztalat alapú automatikus Érdekeltség mértéke Észlelt különbség Kicsi Kicsi Nagy Nagy
18 GfK HealthCareDr. Lantos Zoltán – Kapcsolat a gyógyító emberrel2011. február 24.
19 GfK HealthCareDr. Lantos Zoltán – Kapcsolat a gyógyító emberrel2011. február 24. Az orvosok munkájának része a netezés N=913 19
20 GfK HealthCareDr. Lantos Zoltán – Kapcsolat a gyógyító emberrel2011. február A virtuális térben is látogathatók Összesen (N=487) GP (N=174) SZAK (N=312)
21 GfK HealthCareDr. Lantos Zoltán – Kapcsolat a gyógyító emberrel2011. február N=487 El is várják az információkat
22 GfK HealthCareDr. Lantos Zoltán – Kapcsolat a gyógyító emberrel2011. február 24. Internet, mint a leggyakrabban használt szakmai információforrás Szak 22 NemÉletkor Település- típus Régió A háziorvosok, férfiak és a községekben praktizálók gyakrabban veszik igénybe az Internetet szakmai tájékozódás céljából.
23 GfK HealthCareDr. Lantos Zoltán – Kapcsolat a gyógyító emberrel2011. február 24. Kinek írjam? – Virtuális valóság
24 GfK HealthCareDr. Lantos Zoltán – Kapcsolat a gyógyító emberrel2011. február 24. Köszönöm a figyelmet!