Az európai uniós fejlesztések szerepe a V4 országok közlekedési hálózatának vonatkozásában Thoroczkay Zsolt főosztályvezető NFM Közlekedési Infrastruktúra.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
KLÍMAVÁLTOZÁS, KÖZLEKEDÉS, VÁROS, EURÓPAI UNIÓ, VISEGRÁGIAK
Advertisements

DANUBE A transznacionális együttműködési program kialakítása.
Magyar ipari parkok kialakításának és működtetésének tapasztalatai Tóth János vezető főtanácsos Nemzeti Fejlesztési és Gazdasági Minisztérium Üzleti Környezet.
Az Állami Foglalkoztatási Szolgálat modernizációjának értékelése Cseres-Gergely Zsombor – Scharle Ágota -
Németh Tamás — Főtitkári beszámoló … Főtitkári beszámoló az Akadémia évi költségvetésének végrehajtásáról Németh Tamás Magyar Tudományos Akadémia.
SZIE Enyedi György Regionális Tudományok Doktori Iskola
VPE Kft. Korridorok a gyakorlat küszöbén, illetve változások az európai uniós szabályozásban Németh Réka május 23.
INTEGRÁLT ÖSSZKÖZLEKEDÉSI MODELL
PannonRIS – Folyami Információs Szolgáltatások Magyarországon
Vörös Attila, Gáspár László, Kálnoki Kis Sándor Fleischer Tamás MTA Világgazdasági Kutatóintézet ERTRAC-Hungary.
Horizon 2020 program, illetve a nemzeti K+F+I stratégia aktualitásai Dr. Nikodémus Antal Főosztályvezető Nemzetgazdasági Minisztérium Innovációs és K+F.
GINOP 1. prioritás A vállalkozások versenyképességének javítása
Magyar Regionális Tudományi Társaság november 23.
Magyar Regionális Tudományi Társaság III. vándorgyűlése Sopron, november 26. Dr. Kolber István Regionális fejlesztésért és felzárkóztatásért felelős.
A tudásintenzív iparágak megjelenése a kelet-közép-európai országok gazdaságfejlesztési stratégiáiban Páger Balázs, PhD-hallgató MRTT X. vándorgyűlés,
Az önkormányzat szerepe a logisztikai központ létrehozásában II. CEBC Logisztikai Konferencia Budapest, II. 3. Nagy Sándor Városfejlesztési alpolgármestere.
MTA Regionális Kutatások Központja AZ MTA REGIONÁLIS KUTATÁSOK KÖZPONTJÁNAK JÖVŐKÉPE 2010−2015 HORVÁTH GYULA _______________________________________ MTA.
A Dél-dunántúli régió helyzete, fejlesztési lehetőségei és az RFT szerepe a DDOP végrehajtásban Dr. Wekler Ferenc elnök szeptember 14.
MTA Regionális Kutatások Központja A MAGYAR RÉGIÓK MEZŐGAZDASÁGI HELYZETKÉPE A KÁRPÁT RÉGIÓBAN Kovács Teréz tudományos főmunkatárs MTA Regionális Kutatások.
EURÓPAI DUNA STRATÉGIA Parkoló pálya vagy gyorsítósáv – Napi Gazdaság Logisztikai konferencia 2010 április 27 Budapest Dr.Doór Zoltán Elnök Magyar Logisztikai.
Az M49-es út északi és délkeleti továbbépítésének lehetősége és jelentősége Gazda László, elnök Észak Alföldi Regionális Fejlesztési Tanács 2007.március.
Balti és Fekete tengeri térség közlekedési kapcsolatának fejlesztése, tervezett útvonala, kapcsolódása a kelet nyugati korridorokhoz KIÚT javaslat Balti.
dr. Kovács Ferenc Közlekedési Helyettes Államtitkár
Észak-Alföldi Regionális Fejlesztési Tanács Országgyűlési képviselő
Észak-Alföldi Regionális Fejlesztési Tanács Országgyűlési képviselő
„Közlekedés- és logisztikai fejlesztés Záhony – Csap térsége”
Az országos közúthálózat fejlesztése,
S OUTH E AST T RANSPORT A XIS D ÉL - KELETI K ÖZLEKEDÉSI T ENGELY SETA Közlekedési Fórum Szombathely november 15.
Közlekedéspolitikai és -gazdasági Tagozat
Logisztikai hálózat és folyosók
Kassa Kárpát-medencei gazdasági fórum Szolnok, május 16.
Az ED bevezetése és a közúti szabályozás kérdései
Milyen szakmai és finanszírozási kockázat
A szakma helyzete, elért eredmények, koncepció, stratégia A szakma helyzete, elért eredmények, koncepció, stratégia Thoroczkay Zsolt főosztályvezető-helyettes.
A magyar gazdaság növekedésének egyes területi vonatkozásai Dr. Tétényi Tamás, VÁTI kht. Növekedés Magyarországon: Helyzetkép és kilátások Budapest, 2005.
A gyorsforgalmi úthálózat bővülése 2003-ról 2006-ra KASSA felé SK A SLO HR YU RO UA V Tornyosnémeti LVOV, KIJEV felé Tisza POZSONY, PRÁGA felé M30.
Uniós jog, mint etalon Az Európai Uniós joganyag: 97/7/EK Irányelv – a távollevők között kötött szerződések esetén a fogyasztók védelméről 2000/31/EK.
Taxi arculatok Európai nagyvárosok. Szabályozás LONDON Guidelines for Advertising on licensed London Taxis and Signs on licensed London Private Hire Vehicles.
Az Európai Unió bővülése Vincze János, 12. osztály Fazekas Mihály Gimnázium Debrecen >
Infrastrukturális fejlesztési lehetőségek és között
Hol ér véget a selyem út? A MAGYAR REGIONÁLIS TUDOMÁNYI TÁRSASÁG IX. KÖZ- ÉS VÁNDORGYŰLÉSE Révkomárom, november 24–25. Selye János Egyetem.
Fleischer Tamás MTA Világgazdasági Kutatóintézet
Fleischer Tamás MTA KRTK Világgazdasági Intézet ELTE Társadalomtudományi Kar Társadalomtudományok Módszertana Tanszék Humánökológia szakirány Város, közlekedés,
Magyarország logisztikai lehetőségei Dél-Oroszországban Dr. Egri Imre – Dr. Duleba Szabolcs – Dr. Kádár András április 28. Nyíregyháza.
MAGYARORSZÁG HELYZETE, SZEREPE, LEHETŐSÉGEI – ÉS AZ EBBŐL ADÓDÓ KÖZLEKEDÉSI FELADATAI; HIBALEHETŐSÉGEK Fleischer Tamás MTA Világgazdasági Kutatóintézet.
Innovatív fényforrások Közép-Európában – a CENILS projekt tapasztalatai Baracsi Mária Projektvezető Central European Network for knowledge based on Innovative.
Prioritást élvező közúti fejlesztések a as időszakban
Számítástechnika az UVATERV-ben
„Gyorsabban az Európai Unióba” Sztráda Expressz program Közlekedési Múzeum, április 5.
KERESZTREJTVÉNY: Jelenleg 27 tagállama van, május 1-től hazánk is a tagországok közé tartozik - két szó – második szó 2. betű A „ Tenger.
Mészáros László prezentációja. Hong Kong TDC Tények Hongkongról A világ legszabadabb gazdasága (Cato Inst.) 11. a világkereskedelemi ranglistán Világelső.
Javaslat a közúthálózat- fejlesztési programra 2015-ig.
A közúthálózat fejlesztési programja 2015-ig. Az Európa Terv 1. A közművelődésért 2. A nemzeti értékek megbecsüléséért 3. A kulturális értékekért 4. A.
Diplomáciai kihívások a V4 észak-déli közlekedési magas szintű munkacsoport felállításában Budapest, május 6. Szabó István L. V4 közlekedési koordinátor.
Magyarország – Csehország Bilaterális gazdasági kapcsolatok Orosz György főosztályvezető, Globális Főosztály KÜLGAZDASÁGÉRT FELELŐS HELYETTES ÁLLAMTITKÁRSÁG.
1 V4 országok gazdasági együttműködésének áttekintése Orosz György főosztályvezető, Globális Főosztály KÜLGAZDASÁGÉRT FELELŐS HELYETTES ÁLLAMTITKÁRSÁG.
A BKK szerepe a TIDE nemzetközi projektben Új megoldások a közösségi közlekedésben - fenntarthatóság - integráció - finanszírozás - Pécs, november.
Dr. Bói Loránd Üzletágvezető KTI Közlekedéstudományi Intézet Nonprofit Kft. Közlekedéstudományi Üzletág Közszolgáltatások pályáztatási rendszere a közúti.
Kassa KÜLGAZDASÁGI KONFERENCIA Miskolc, április 24.
Szociokulturális és identitáselemek a versenyképességben
A tudás szerepe a járműiparban – bevezető gondolatok
Az ED bevezetése és a közúti szabályozás kérdései
dr. Jeney László egyetemi adjunktus
Pest megyei közlekedési infrastruktúra fejlesztések
Az európai nagyvárosok népesedés szerinti típusai
dr. Kovács László főtitkár
Topográfiai gyakorlatok Közép - Európa
A városfejlődési szakaszok szerinti nagyvárostípusok Európában
33. EURÓPA FELOSZTÁSA.
Nyíregyházi Egyetem, Műszaki és Agrártudományi Intézet 44
Előadás másolata:

Az európai uniós fejlesztések szerepe a V4 országok közlekedési hálózatának vonatkozásában Thoroczkay Zsolt főosztályvezető NFM Közlekedési Infrastruktúra Főosztály „V4 Logisztikai Konferencia” c. konferencia Magyar Logisztikai Egyesület – Magyar Kereskedelmi és Iparkamara Budapest, május 6.

2 Az előadásban érintett témák 1. A közúthálózat és az európai térszerkezet 2. Észak-dél vs. nyugat-kelet 3. V4, mint „autógyártó nagyhatalom” 4. Merre tovább?

3 E-hálózat

4 E45

5 E55

6 E65

7 E75

8 E85

9 TEM (1977.)

10

11 Az előadásban érintett témák 1. A közúthálózat és az európai térszerkezet 2. Észak-dél vs. nyugat-kelet 3. V4, mint „autógyártó nagyhatalom” 4. Merre tovább?

15 Modell Fleischer Tamás (MTA KRTK Világgazdasági Intézet) gondolata alapján

16 Helsinki folyosók

17 Forgalmak

18 Bevételtermelő képesség

19 Keresztmetszeti forgalmak

20 Nagyvárosok elhelyezkedése

21 Potenciál

22 Bécs Frankfurt Stuttgart Prága Milánó München Szófia Lvov Bukarest Budapest Krakkó Nürnberg Nagyvárosok gazdasági súlya

23 Európa „fénytérképe”

25 Az előadásban érintett témák 1. A közúthálózat és az európai térszerkezet 2. Észak-dél vs. nyugat-kelet 3. V4, mint „autógyártó nagyhatalom” 4. Merre tovább?

26 Autógyárak 1. Szlovákia ~170 gyártott autó / 1000 lakos 2. Csehország ~105 gyártott autó / 1000 lakos 12. Magyarország ~20 gyártott autó / 1000 lakos … Lengyelország ~15 gyártott autó / 1000 lakos Világátlag ~10 gyártott autó / 1000 lakos

27 Észak-dél

28 CETC

29 Via Carpathia

30 Tallinn Odessa Záhony LInkage For Europe LIFE magyarul „Élet” út LIFE

31 Az előadásban érintett témák 1. A közúthálózat és az európai térszerkezet 2. Észak-dél vs. nyugat-kelet 3. V4, mint „autógyártó nagyhatalom” 4. Merre tovább?

32 PL

33 PL

34 PL

35 PL

36 CZ

37 CZ

38 SK

39 H

40 Thoroczkay Zsolt főosztályvezető NFM Közlekedési Infrastruktúra Főosztály Köszönöm megtisztelő figyelmüket!