Tananyagfejlesztő és távoktató e-learning keretrendszer intézményi szintű működtetése MELLearN, ELTE 2006. 11. 24. Az ILIAS alkalmazása.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Moodle tapasztalatok, megoldások a Széchenyi István Egyetemen
Advertisements

Egyetemi oktatók módszertani felkészítése e-learning tartalmak fejlesztésére Gödöllő, dr. Nagy Tamás.
Forrás: Educatio folyóirat 2003/III szám, - E-LEARNING / Buda András: Virtuális oktatás című cikke Előadó: Burai István György cím:
Tutori tevékenység a gyakorlatban
TÁMOP Mozgáskorlátozottak interaktív honlapja.
E-learning alapú távoktatásos képzés
E-learning alapú távoktatás tapasztalatai a Széchenyi István Egyetemen
Digitális tananyagfejlesztés módszertana
A tudásgyárak technológiaváltása és humánstratégiája – a felsőoktatás kihívásai a XXI. században május MOOC és e-learning kölcsönhatása Dr.
A tanulás jövője Dr. Kuti István oktatási főigazgató-helyettes
A Szociális Ágazati Portál (SZÁP)
Weszely Orsolya Bertalan Tamás
Újfajta tanulási módszerek alkalmazása a felnőttképzési konzulens képzésnél Nyíregyháza, március 18.
Távmunkások informatikai alapképzése
E URÓPAI P EDAGÓGIAI IKT J OGOSÍTVÁNY EPICT tanfolyam a Calibrate projektben Kárpáti
ÚJ DIMENZIÓK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Dr. Sediviné Balassa Ildikó: A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉS SZERKEZETI, TARTALMI ÉS MÓDSZERTANI FEJLESZTÉSE A LEONARDO KÍSÉRLETI.
„Kutatás az atipikus tanulási formák (távoktatás/e-learning) modelljeinek kifejlesztésére célcsoportonként, a modellek bevezetésére és alkalmazására” Megbízó:
Fekete Zsombor ÉMRTK Távháló Workshop 2001 szeptember 21.
E-learning és a multimédia
Az e-learning gyökerei, az e-tanulás fejleményei
Pedagógusképzési hálózat Közép-Magyarországon TÁMOP /02/B/KMR ELTE Pedagogikum Központ Szakmai vezető: Hunyady György Pénzügyi vezető: Bartha Edit.
E-learning alapú távoktatásos képzés
Dr. Földes Zoltán Dr. Nagy Tamás Kovács Miklós
A BDF elektronikus könyvtárának szolgáltatásai Csuk Csaba május 4.
| | Tananyagfejlesztések fejlesztői szemmel Wagner Balázs MTA SZTAKI.
TÁMOP fenntartás és további fejlesztések tervek november 17. Szeged Németh Antal Educatio Nonprofit Kft. felsőoktatási osztályvezető.
Debrecen, /10 „Matáv oktatás - Ma távoktatás” Krausz János Igazgatóhelyettes Matáv Oktatási Igazgatóság.
E-learning Kovácspál Eszter.
Nemzetközi összefogás az ökológiai gazdálkodás e-learning oktatásáért
Az E-TANÁR portál. A digitális olvasás-tudás már széles körben elterjedt. A digitális írás-tudás széleskörű alkalmazásához azonban alkotói közösségi fórumok.
Az E-TANÁR portál © Dr. SERES TechConsult 2008.
Az E-TANÁR portál.
Felsőoktatás szerepe a távmunka elterjesztésében Benedek András Felsőoktatás szerepe a távmunka elterjesztésében VI. Országos Távmunka Konferencia Budapest,
A Digitális Középiskola, mint a hatékony blended oktatás alapja
Győr, dr. Nagy Tamás, Nyitrai Erzsébet
Disszeminációs Konferencia Budapest, december 2. dr. Sediviné Balassa Ildikó TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSHEZ.
1 dr. Sediviné Balassa Ildikó EGY PÁLYÁZATI FEJLESZTÉS EREDMÉNYE AZ E-KÉPZÉSFEJESZTÉS ÉS A TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS TANULSÁGAI.
ILIAS keretrendszer használata az LSI Informatikai Oktatóközpontban
Digitális középiskola Digitális középiskola Iskolahálózat kialakítása.
Tanulási útmutató Tanulási Útmutató Az Észak-magyarországi Regionális Távoktatási Központ által a TÁVHÁLÓ projektben kifejlesztett e-learning környezethez.
Az információs társadalom. Az elmélettől a politikai gyakorlatig
Wordforce e-learning szerkesztő lehetőségei és korlátai
Tutoriál videó alkalmazása Moodle kurzusban
Járt utat a járatlanért… A Moodle bevezetésének és alkalmazásának sajátosságai nagyvállalati környezetben Németh Károly Gödöllő, június 24.
MTT MA Mérnöktanár mesterszak Elektronikus tanulás 3. konferencia.
MTT MA Mérnöktanár mesterszak E lektronikus tanulás 4. konferencia.
MTT MA Mérnöktanár mesterszak Elektronikus tanulás 2. konferencia.
MTT MA Mérnöktanár mesterszak Elektronikus tanulás 1. konferencia.
ÉVI – ETI VIRTUÁLIS ISKOLA Erdélyi Gábor
A felnőttképzés tervezése, szervezése szervezeti formái Összeállította: Marton Eszter.
IKT alapú kompetenciák a XXI. századi pedagógusképzésben
A MODERN IKT SZEREPE A MESTER-TANÁRKÉPZÉSBEN
Korszerű, hatékony képzési megoldás E-Learning - SzITÁR június 13.
2009. november Nemzetközi ILIAS Konferencia1/20 Az ILIAS közösség Magyarországon, az együttműködés fejlesztése Berecz Antónia.
Az Interneten keresztül nyújtható, tanulást és csoportmunkát támogató szolgáltatások köre és elemzése a testreszabás szemszögéből Dr. Ágoston György–Berecz.
TÁMOP A/1-11/1 Tananyag általános formai és tartalmi előírásai, valamint az önellenőrzés és teszt szerkesztési, publikálási lehetőségei a CooSpace-ben.
ILIAS ILIAS OpenSource e-Learning keretrendszer Előadó: Baranyi Tamás IRM Oktatási Főigazgatóság
Innovatív LCMS szolgáltatások és újszerű pedagógiai stratégiák Szász Antónia január 30. – I. Oktatás-informatikai konferencia, ELTE PPK.
Az ILIAS e-learning keretrendszer magyarországi adaptálása és felhasználása az informatika oktatásban, különös tekintettel a szolgáltatások testre szabására.
Dr. Kovács Miklós tanszéki mérnök Műszaki Tanárképző Tanszék E-learning alapú távoktatásos képzés.
E-LEARNING ALKALMAZÁSOK DR. ZÁRDA SAROLTA. AZ ELEKTRONIKUS OKTATÁS KÖVETELMÉNYRENDSZERE JÓL TAGOLT TARTALOM PERCES SZAKASZOK - A TARTALOM A KELLŐ.
A TÁVOKTATÁS LEHETŐSÉGEI ÉS TAPASZTALATAI A FELNŐTTKÉPZÉSBEN DR. ZÁRDA SAROLTA A FELNŐTTKÉPZÉS KIHÍVÁSAI … DEC. 15.
DUF, aug. 23–25. Alapozó BSC-s informatikai tárgyak LCMS eszközök felhasználásával történő oktatásfejlesztése és bevezetésének.
ELearning az oktatásban készítette: Melega Kálmán iskola: honlap: eLearning:bubo.pataky.hu.
1 Budai Attila Költséghatékony e-learning képzés Tananyag és támogatás új ILIAS felhasználók számára Vitaindító előadás 8. Nemzetközi ILIAS Konferencia.
Az ILIAS keretrendszer használatának beépülése az oktatói és a hallgatói munkába a Gábor Dénes Főiskolán Berecz Antónia, Balogh Anikó, Littvay László
Tananyagok Digitalizálása alprogram eredményeinek bemutatása
SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK „ Az intézményi felelősök felkészítése a Szakképzési Minőségbiztosítási Keretrendszer (SZMBK) követelményeinek figyelembevételével,
A digitális kompetencia fejlesztése
Előadás másolata:

Tananyagfejlesztő és távoktató e-learning keretrendszer intézményi szintű működtetése MELLearN, ELTE Az ILIAS alkalmazása a Gábor Dénes Főiskolán Berecz Antónia, Balogh Anikó Gábor Dénes Főiskola

2 MELLearN, ELTE Vegyes képzés a GDF-en Távoktatás vegyes rendszerben (blended learning): a különböző ismeretátadási formák didaktikailag ésszerű és megtervezett összehangolása. Három bázis eleme: a távoktatásra felkészített nyomtatott tananyag (tankönyv, jegyzet); a személyes konzultáció és gyakorlat; e-learning szolgáltatások. Az ILIAS: összefogja az internetes távoktatási szolgáltatásokat, infrastruktúra az e-tananyagok feldolgozásához és az internetes kommunikációhoz.

3 MELLearN, ELTE A GDF ILIAS tanulás támogató szolgáltatásai Egységes webes szolgáltatás a tantárgyakról adatbázisból; Önellenőrzés: automatikusan kiértékelődő tesztek, Interneten beküldhető dolgozatok stb.; Multimédiás, interaktív oktatóprogramok; On-line kurzusok; Elektronikus tananyagok CD-/DVD-n; Tananyag-fejlesztés; Kommunikáció a hallgatók, a tanulócsoportok tagjai és a tanárok között ( , fórumok, csoportok); Aktív mentorálás és tutorálás; Fogalomtárak azonnal hozzáférhető definíciókkal; Más intézmények e-learning iránt érdeklődő szakértőinek, hallgatóinak lehetőség az ILIAS megismerésére; Bármely érdeklődő számára mintatananyagok megtekintése.

4 MELLearN, ELTE A GDF ILIAS bevezetése és működtetése Fázisok: 1992-től nyitott rendszerű távoktatás Hallgatói CD, oktatóprgogramok, tantárgyi honlapok (letölthető fájok, hírek), e-learning stratégia 2004/2005. ILIAS háttérszolgáltatás Szolgáltatások a teljes szervezetre; Felmenő rendszerű bevezetés. 2005/2006. Használatának szerves beépítése az oktatási folyamatba; Kísérleti internetes távoktatási csoportok. 2006/2007. Bevezetés a teljes szervezetben; BSc távoktatás/levelező képzésben szakonként és konzultációs központokként internetes távoktatásos csoportok.

5 MELLearN, ELTE Felhasználók: fő ( ) Hallgató: fő (6 375 alapképzéses nappali BSc-s távoktatásos/levelező) Tanár ill. tutor: 117 fő (83 vezetőtanár + 34 tutor/szaktanár) Mentor ill. oktatásszervező: 17 fő E-learning szakértő: 7 fő Szakdolgozatot író hallgató: 10 fő Tantárgyak 2006/2007: BSc 1. évfolyamok: 12 tantárgy; Főiskolai képzés 1-4. évfolyamok: 156 tantárgy. 2006/2007-től a bevezetés teljes a szervezetben

6 MELLearN, ELTE Tantárgyak kötelező segédlettípusai: Tantárgyi leírás és útmutató (módszertani útmutató) Előadásvázlat, ellenőrző kérdések Tantárgyi fórum, on-line tantárgyi értékelő Opcionális segédlettípusok: Multimédiás tananyag, példatár, minta diplomamunka E-learning-es tananyagelem 54 tantárgyban: ILIAS tananyag: 15 db HTML tananyag: 14 db SCORM tananyag: 4 db Fogalomtár: 12 db Gyakorlat: 13 db tantárgyhoz Teszt: 18 db tantárgyhoz Szimulációs program, videó, animáció: 5 tantárgyhoz Tantárgyi elemek

7 MELLearN, ELTE Tutori, mentori feladatok Aktív tutorálás: szakmai kérdések megválaszolása fórumokban (115 főiskolai és 9 BSc-s), Interneten beküldhető gyakorlatok értékelése. Aktív mentorálás / e-osztályfőnök (3 főiskolai kísérleti csoport + 9 BSc távoktatásos/levelező): csoportfórumban kérdések megválaszolása, szakmai kérdések továbbítása tutoroknak, elmaradásokra figyelmeztetés, tanulmányi előmenetel követése. BSc távoktatásos hallgató „munkaasztala”

8 MELLearN, ELTE Egyénre / csoportra szabott mentori, tutori támogatás Hallgatói elégedettség ill. vélemények Tantárggyal, képzéssel kapcsolatban On-line, automatikusan kiértékelődő kérdőívek; A statisztikai eredményeket a kérdőív kitöltése után a hallgatók is elérik. Tanulmányi előmenetel követése: Tantárgyak kurzusokban megvalósítva; Egy tananyagban mennyi időt töltött stb.; Önellenőrző teszteket milyen eredménnyel töltötte ki a hallgató; Beküldendő ill. beküldhető gyakorlatokat hogyan teljesítette. A hallgató a saját aktivitását is áttekintheti. Egyes tananyagok feldolgozottságának követése: Kik látogatták, hányszor stb. Hallgatók együttes támogatása: Beküldendő feladatok, hírek, e-vizsgák stb. Csak a csoporttagok láthatják.

9 MELLearN, ELTE Kapcsolattartás, elérhetőségeink Érdeklődők számára: E-learning szakértői jogosultság; Diplomamunkát készítő hallgatóknak tananyagkészítői jogosultság. Bárki számára elérhető terület: Bemutató a GDF ILIAS-ról; Felhasználói kézikönyv ill. annak on-line segédletei; Mintatanyagok; Publikációk; Fórumok a nagyközönségnek. Ügyfélszolgálat: tel ; projektvezető: tel.