Klinikai Anatómia Kurzus angol nyelven – Dr. Fülöü Balázs és Dr. Kardos Dániel A Z ÉLETTUDOMÁNYI - KLINIKAI FELSŐOKTATÁS GYAKORLATORIENTÁLT ÉS HALLGATÓBARÁT KORSZERŰSÍTÉSE A VIDÉKI KÉPZŐHELYEK NEMZETKÖZI VERSENYKÉPESSÉGÉNEK ERŐSÍTÉSÉRE TÁMOP C-13/1/KONV
Klinikai Anatómia - kurzusbemutatás, tapasztalatok -
A kurzusról 13x45 perc 1 fakultatív kredit 20 fő Párhuzamosan és tematikusan az „Antómia 2” tantárggyal - csak másodévesek vehették fel
Kurzusleírás „A kurzus célja az anatómiai ismeretek mindennapi klinikai használatának megismertetése a hallgatókkal. A kurzus során döntően olyan klinikusok adnak elő, akik a munkájuk során rutinszerűen alkalmazzák az anatómiaoktatás keretein belül elsajátított tudásanyagot. A foglalkozások alkalmával a hallgatók megismerkedhetnek azon klinikai vizsgáló-, és terápiás módszerekkel (pl. fizikális vizsgálat, UH vizsgálat, fogászati vizsgálat, hasfali sérvek sebészete) melyek az anatómia biztos tudását és annak gyakorlati szemléletű felhasználását igénylik.”
Előadások 2. hét: A térdfájás - A térd klinikai és patoanatómiája dr. Schlégl Ádám (Mozgásszervi Sebészeti Intézet Ortopédiai Klinikai Tanszék) 3. hét: Mit lát a gégetükör? dr. Németh Adrienn (Fül-Orr-Gégészeti és Fej-Nyaksebészeti Klinika) 4. hét: Fogas kérdések! dr. Sándor Balázs (Fogászati és Szájsebészeti Klinika) 5. hét: Mellkasi útikalauz szemmel, kézzel és füllel dr. Fülöp Balázs Dániel (Anatómiai Intézet)
Előadások 6. hét: Mellkas radiológiai vizsgálatának anatómiai vonatkozásai dr. Faluhelyi Nándor (Radiológiai Klinika) 7. hét: Anatómia sürgősen! dr. Dányádi Bese (Aneszteziológiai és Intenzív Terápiás Intézet) 8. hét: Ér és transzplantációs sebészet dr. Szakály Péter (Sebészeti Klinika) 9. hét: A hasfalon innen és azon túl dr. Kardos Dániel (Gyermekgyógyászati Klinika)
Előadások 10. hét: A pancreas sebészete dr. Kelemen Dezső (Sebészeti Klinika) 11. hét: Féreg? Nyúlvány? Avagy a vastagbél zsákutcájának sebészete dr. Józsa Gergő (Gyermekgyógyászati Klinika) 12. hét: A női medencefenék klinikai anatómiája: a függőágy ringató nyugalma dr. Koppán Miklós (Szülészeti és Nőgyógyászati Klinika) 13. hét: Interaktív UH vizsgálat a Radiológiai Klinikán dr. Faluhelyi Nándor (Radiológiai Klinika)
Számonkérés Előadásonként 1 tesztkérdés Egyszerű választások Eredmények – Jeles: 16 – Jó: 4
Feedback
A kurzus minden hallhatónak tetszett o „lendületet ad” o „olyan dolgokat hallhattunk amire anatómia órán nincs lehetőség” o „ismétlésnek jó volt, többször hallottam, így jobban megmaradt” o „kiegészítette a főtárgyat” o „érdekessé tette számomra az anatómiát” o „tudom kötni az anatómiai képleteket és funkcióit a klinikumhoz” o „kedvet ad a tanulás alaposságához”
Min változtatnál a kurzus szerkezetét tekintve: óraszám, órák felépítése, heti bontás, stb… Lehetne 1,5 órás Neuroanatómia mellé is legyen Heti 2 óra (későn kezdődik ; legyen elektív ; több kórházba, szakrendelésre látogatás)
Milyen témákat lenne jó még belefoglalni a kurzus anyagába? Szívsebészet Gyomor-bél rendszer sebészete Idegsebészet Immunológia Urológia
Mennyire volt hasznos a kurzus az anatómiatanuláshoz? (1-10) 8,55
Mennyire volt hasznos a kurzus ahhoz, hogy megértsd az anatómia és a klinikum közötti összefüggéseket? (1-10) 9,73
Mennyire adott betekintést a kurzus a klinikumba? (1-10) 9,26
Mennyire voltak érthetőek az előadások, a klinikusi nyelvezet? (1-10) 8,7
Mennyire voltak a kurzuson elhangzottak a másodévhez illőek? (1-10) 9,35
Ha hasonló kurzus indulna, de nem illeszkedne az éppen tanult anatómia félév anyagához, felvennéd a kurzust? Igen: 17 Nem: 1 Nem minden esetben: 2
Ajánlottad-e valakinek, hogy felvegye a kurzust jövőre? Igen: 17 Nem: 1 Még nem: 2
Ha a kurzust a nagyelőadóban, nagyobb hallgatóságnak tartanánk, tehát nem lenne lehetséges fiberoszkóppal vizsgálni, sem egymást végigkopogtatni, végighallgatni, és ultrahangról is csak képek lennének, stb. – az mennyit venne le a kurzus értékéből? Igen: 17 (interaktivitás, vizsgálat és műszer kipróbálás, szárazabb lenne) Nem: 3 (tapasztalatokat hallgatni is jó volt)
Hogyan tovább? Létszám növelése? (nagy előadás) Óra hosszának növelése? (45 perc → 1,5 óra) Oktatási segédanyag? Teszt szigorítása? Felsőbb évesek bevonása? Anatómia-1 mellé is? Klinikai neuroanatómia?
Köszönöm a figyelmet!