Klinikai Anatómia Kurzus angol nyelven – Dr. Fülöü Balázs és Dr. Kardos Dániel A Z ÉLETTUDOMÁNYI - KLINIKAI FELSŐOKTATÁS GYAKORLATORIENTÁLT ÉS HALLGATÓBARÁT.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Tutori tevékenység a gyakorlatban
Advertisements

Digitális képanalízis Félévi megbeszélnivalók. A tárgy •címe: Digitális képanalízis •szakirányos tárgy •neptun-kód: BMEEOFTASJ5 (BSc) •előadó és gyakorlatvezető:
E-learning alapú távoktatásos képzés
E-learning alapú távoktatás tapasztalatai a Széchenyi István Egyetemen
A temészet ABC- je Fakultáció 5. évfolyamosok számára.
EUROSTUDENT V A felsőoktatás szociális dimenziója Kiss László Educatio Nonprofit Kft.
PTE ÁOK Magatartástudományi Intézet
OKTATÁSI FELADATOK 1.Általános orvoskari hallgatók (IV.évfolyam) oktatása 2.Fogorvostan hallgatók oktatása. 3.Az Intézet orvosainak sebészi továbbképzése.
A Leonardo kísérleti projekt célja: Az AIFSZ (illetve az ISCED szintnek megfelelő) képzések európai és hazai felmérése, elemzése Egy konkrét AIFSZ képzés.
Nyitórendezvény „Szak-nyelv-tudás” – Az idegen nyelvi képzési rendszer fejlesztése a Debreceni Egyetemen TÁMOP D-12/1/KONV
Budapest, szeptember 22.1 A KÖVI képzései a hallgatói vélemények tükrében Baráth Tibor KÖVI igazgató KÖZOKTATÁSI VEZETŐKÉPZŐ ÉS TOVÁBBKÉPZŐ INTÉZET.
A nemzetközi hallgatói mobilitást befolyásoló társadalmi és felsőoktatási tényezők Kiss László.
Projektlabor, Projektmunka és Projekt szeminárium tapasztalatai és kérdései az informatika oktatásában az Eszterházy Károly Főiskolán dr. Kovács Emőd,
Beszéd és hallásdiagnosztika tantárgy bemutatása BMEVITMM2030
E-learning alapú távoktatásos képzés
Kommunikáció az egyetemen Kommunikációs tréning Palkovits Nóra.
Beszélj velünk és a világgal!
Nyiss velünk a világ felé ! PTE BTK Idegennyelvi Lektorátus Zank Ildikó.
és Orvosi fizika mesterképzés Funkcionális anatómia tantárgy
Az érdi mammográfiás szakrendelés egy éve
Viszket Anita Fogalomrendszer: ETR 1/11.
HALLGATÓI ELÉGEDETTSÉGI VIZSGÁLATOK A WJLF-EN A es tanév eredményei.
Radiológiai és UH diagnosztikai Osztály
A gyakorlati képzés megújítása a pedagógia szakos képzésben
1 8/1993.(III.31.) NM rendelet Szakmai felügyelet A jogszabály módosítás okai: –Az Eü. Reform kiemelt feladata a szakfelügyelet erősítése –Nem minden orvosi.
Korányi Sándor a nephrológus
A szakmai gyakorlat megszerzésének lehetséges formái és tapasztalatok a non-profit szférától a for-profit vállalkozásokig. Dr. Fritz Péter főiskolai docens.
Maczali Márk Zoltán IVP6PS. Az egyetem  Egyetem jelenlegi rektora: Prof. Dr. Torma András  A Miskolci Egyetem nagy múlttal rendelkezik ben Selmecbányán.
Digitális képanalízis Félévi megbeszélnivalók. A tárgy címe: Digitális képanalízis szakirányos tárgy neptun-kód: BMEEOFTASJ5 (BSc) előadó és gyakorlatvezető:
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Ébredő természet Kissné Papp Gyöngyi.
Új tanulásszervezés – mit és miért kell tennünk?
Educatio LMS Halácsy Katalin II. Rákóczi Ferenc Fővárosi Gyakorló Közgazdasági Szakközépiskola BeTISZK, MiTIOK tagiskola.
Somogy Megyei Kaposi Mór Oktató Kórház Dr. Fülöp Norbert Kaposvár
Jahn Ferenc utcai Rehabilitációs Centrum
Mb. tanszékvezető: Prof. dr. Polgár Csaba, egyetemi tanár Tel.:
A felsőoktatási gyakorlóhelyek nyilvántartása november 27. Laczky Gabriella.
Gyakorlatorientált emberi erőforrás tanácsadó MA képzés – a szakmai gyakorlat szerepe az NYME-AK képzésében VI. Országos Tanácsadói Konferencia BKIK székház.
AZ ORSZÁGOS SPORTEGÉSZSÉGÜGYI INTÉZET TÖRTÉNETE (A Sportkórházról dióhéjban)
Tájékoztató a 2016/17. tanév 1. félévétől a IV. éven életbe lépő új struktúrájú órarendről Rózsahegyi Rita Szeged, SZTE ÁOK Tanulmányi Osztály.
Manuális témában a pályázatban vállalt sebészeti szakvizsga gyakorlati részének egységesítéséhez szükséges tananyag fejlesztés kidolgozásának irányítása.
A Z ÉLETTUDOMÁNYI - KLINIKAI FELSŐOKTATÁS GYAKORLATORIENTÁLT ÉS HALLGATÓBARÁT KORSZERŰSÍTÉSE A VIDÉKI KÉPZŐHELYEK NEMZETKÖZI VERSENYKÉPESSÉGÉNEK ERŐSÍTÉSÉRE.
Somogy Megyei Kaposi Mór Oktató Kórház bemutatása Dr. Papp Erzsébet orvosigazgató.
Dr. Kovács Miklós tanszéki mérnök Műszaki Tanárképző Tanszék E-learning alapú távoktatásos képzés.
Gazdaságstatisztika Tantárgyi követelmények szeptember 6.
Kurzusfejlesztés – a Párizsi hullaház történetének feldolgozása- DR. Reglődi Dóra A Z ÉLETTUDOMÁNYI - KLINIKAI FELSŐOKTATÁS GYAKORLATORIENTÁLT ÉS HALLGATÓBARÁT.
Pályaválasztási napok Pszichológia képzés Pálinkás Brigitta Károli Gáspár Református Egyetem.
Mb. tanszékvezető: Prof. dr. Polgár Csaba, egyetemi tanár Tel.:
Készítette: Németh Ágnes
Az Általános Orvostudományi Kar szervezeti felépítése
Információk és követelmények
HOSPITIUM MARKUSOVSZKY SAVARIENSE
ÁLTALÁNOS ORVOSTUDOMÁNYI KAR
Belgyógyászati Intézet Gyermekgyógyászati Intézet Sebészeti Intézet
Tanszékvezető: Prof. dr. Polgár Csaba, egyetemi tanár Tel.:
Tanszékvezető: Prof. dr. Polgár Csaba, egyetemi tanár Tel.:
SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM
Név TERPLÁN Zénó Program 2016/2017 Fekete Tamás egyetemi tanársegéd
Szociálpedagógia BA szak, Nappali és levelező tagozat
Az Általános Orvostudományi Kar szervezeti felépítése
Tanszékvezető: Prof. dr. Polgár Csaba, egyetemi tanár Tel.:
Klinikai Anatómiai Propedeutika Fakultáció, 2016
Informatika munkaközösség
Az Általános Orvostudományi Kar szervezeti felépítése
Milyen idő lesz holnap? Időjárás-előrejelzés az ELTE-n
NGB_AJ040_1 Forgácsolás és szerszámai
Az Általános Orvostudományi Kar szervezeti felépítése
Klinikai Anatómiai Propedeutika Fakultáció, 2018
Klinikai Anatómiai Propedeutika Fakultáció, 2019
A 2019/20-as tanév orvosképzési kurrikuluma
Előadás másolata:

Klinikai Anatómia Kurzus angol nyelven – Dr. Fülöü Balázs és Dr. Kardos Dániel A Z ÉLETTUDOMÁNYI - KLINIKAI FELSŐOKTATÁS GYAKORLATORIENTÁLT ÉS HALLGATÓBARÁT KORSZERŰSÍTÉSE A VIDÉKI KÉPZŐHELYEK NEMZETKÖZI VERSENYKÉPESSÉGÉNEK ERŐSÍTÉSÉRE TÁMOP C-13/1/KONV

Klinikai Anatómia - kurzusbemutatás, tapasztalatok -

A kurzusról 13x45 perc 1 fakultatív kredit 20 fő Párhuzamosan és tematikusan az „Antómia 2” tantárggyal - csak másodévesek vehették fel

Kurzusleírás „A kurzus célja az anatómiai ismeretek mindennapi klinikai használatának megismertetése a hallgatókkal. A kurzus során döntően olyan klinikusok adnak elő, akik a munkájuk során rutinszerűen alkalmazzák az anatómiaoktatás keretein belül elsajátított tudásanyagot. A foglalkozások alkalmával a hallgatók megismerkedhetnek azon klinikai vizsgáló-, és terápiás módszerekkel (pl. fizikális vizsgálat, UH vizsgálat, fogászati vizsgálat, hasfali sérvek sebészete) melyek az anatómia biztos tudását és annak gyakorlati szemléletű felhasználását igénylik.”

Előadások 2. hét: A térdfájás - A térd klinikai és patoanatómiája dr. Schlégl Ádám (Mozgásszervi Sebészeti Intézet Ortopédiai Klinikai Tanszék) 3. hét: Mit lát a gégetükör? dr. Németh Adrienn (Fül-Orr-Gégészeti és Fej-Nyaksebészeti Klinika) 4. hét: Fogas kérdések! dr. Sándor Balázs (Fogászati és Szájsebészeti Klinika) 5. hét: Mellkasi útikalauz szemmel, kézzel és füllel dr. Fülöp Balázs Dániel (Anatómiai Intézet)

Előadások 6. hét: Mellkas radiológiai vizsgálatának anatómiai vonatkozásai dr. Faluhelyi Nándor (Radiológiai Klinika) 7. hét: Anatómia sürgősen! dr. Dányádi Bese (Aneszteziológiai és Intenzív Terápiás Intézet) 8. hét: Ér és transzplantációs sebészet dr. Szakály Péter (Sebészeti Klinika) 9. hét: A hasfalon innen és azon túl dr. Kardos Dániel (Gyermekgyógyászati Klinika)

Előadások 10. hét: A pancreas sebészete dr. Kelemen Dezső (Sebészeti Klinika) 11. hét: Féreg? Nyúlvány? Avagy a vastagbél zsákutcájának sebészete dr. Józsa Gergő (Gyermekgyógyászati Klinika) 12. hét: A női medencefenék klinikai anatómiája: a függőágy ringató nyugalma dr. Koppán Miklós (Szülészeti és Nőgyógyászati Klinika) 13. hét: Interaktív UH vizsgálat a Radiológiai Klinikán dr. Faluhelyi Nándor (Radiológiai Klinika)

Számonkérés Előadásonként 1 tesztkérdés Egyszerű választások Eredmények – Jeles: 16 – Jó: 4

Feedback

A kurzus minden hallhatónak tetszett o „lendületet ad” o „olyan dolgokat hallhattunk amire anatómia órán nincs lehetőség” o „ismétlésnek jó volt, többször hallottam, így jobban megmaradt” o „kiegészítette a főtárgyat” o „érdekessé tette számomra az anatómiát” o „tudom kötni az anatómiai képleteket és funkcióit a klinikumhoz” o „kedvet ad a tanulás alaposságához”

Min változtatnál a kurzus szerkezetét tekintve: óraszám, órák felépítése, heti bontás, stb… Lehetne 1,5 órás Neuroanatómia mellé is legyen Heti 2 óra (későn kezdődik ; legyen elektív ; több kórházba, szakrendelésre látogatás)

Milyen témákat lenne jó még belefoglalni a kurzus anyagába? Szívsebészet Gyomor-bél rendszer sebészete Idegsebészet Immunológia Urológia

Mennyire volt hasznos a kurzus az anatómiatanuláshoz? (1-10) 8,55

Mennyire volt hasznos a kurzus ahhoz, hogy megértsd az anatómia és a klinikum közötti összefüggéseket? (1-10) 9,73

Mennyire adott betekintést a kurzus a klinikumba? (1-10) 9,26

Mennyire voltak érthetőek az előadások, a klinikusi nyelvezet? (1-10) 8,7

Mennyire voltak a kurzuson elhangzottak a másodévhez illőek? (1-10) 9,35

Ha hasonló kurzus indulna, de nem illeszkedne az éppen tanult anatómia félév anyagához, felvennéd a kurzust? Igen: 17 Nem: 1 Nem minden esetben: 2

Ajánlottad-e valakinek, hogy felvegye a kurzust jövőre? Igen: 17 Nem: 1 Még nem: 2

Ha a kurzust a nagyelőadóban, nagyobb hallgatóságnak tartanánk, tehát nem lenne lehetséges fiberoszkóppal vizsgálni, sem egymást végigkopogtatni, végighallgatni, és ultrahangról is csak képek lennének, stb. – az mennyit venne le a kurzus értékéből? Igen: 17 (interaktivitás, vizsgálat és műszer kipróbálás, szárazabb lenne) Nem: 3 (tapasztalatokat hallgatni is jó volt)

Hogyan tovább? Létszám növelése? (nagy előadás) Óra hosszának növelése? (45 perc → 1,5 óra) Oktatási segédanyag? Teszt szigorítása? Felsőbb évesek bevonása? Anatómia-1 mellé is? Klinikai neuroanatómia?

Köszönöm a figyelmet!