Az UNESCO Asszociált Iskolák Mintaiskolájaként végzett jó gyakorlatok.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Advertisements

Comenius program készítette: Zakhariás Laura. „Egész életen át tartó tanulás“ Oktatás támogatása, minden korosztály számára, több programon keresztül:
Egész életen át tartó tanulás „Egész életen át tartó tanulás” ■ Az „Egész életen át tartó tanulás” COMENIUS 2011 pályázat nyertese iskolánk COMENIUS 2011.
Leonardo da Vinci szakképzési projektek Magyarországon TÓTH Csenge Tempus Közalapítvány Az Élethosszig tartó tanulás program nemzeti irodája.
Mobilitás pályázatok Leonardo da Vinci
A külföldi továbbképzések módszertana, menedzsmentje, hasznosítása ( BI 2000 és BioGIS 2005 projektek) A Leonardo program mint a szakmai tanár(tovább)képzés.
Az Emberi Erőforrások Minisztériuma megbízásából az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet és az Emberi Erőforrás Támogatáskezelő közreműködésével a Nemzeti.
ÚJ DIMENZIÓK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Dr. Sediviné Balassa Ildikó: A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉS SZERKEZETI, TARTALMI ÉS MÓDSZERTANI FEJLESZTÉSE A LEONARDO KÍSÉRLETI.
TÁMOP /2 „Lenni, akik vagyunk, és azzá válni, amivé válni tehetségünk adatott: ez életünk egyetlen célja.” Robert Louis Stevenson.
Üdvözöljük Waldviertelben. következetesség kézimunka tapasztalat bölcsesség megbecsülés.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Fiatalok Lendületben Program számokban Időtartam: Költségvetés: € – Ft/év Magyarországon.
1. Tájékoztató az Oktatási Minisztérium HEF OP pályázati kiírásairól február 24.
Globalizáció és oktatás
A Tempus Közalapítvány pályázati lehetőségei a közoktatás számára Szegedi Eszter Tudásmenedzsment Csoport
III. Magyarországi Klímacsúcs Szakmai Konferencia
COMENIUS PROGRAM.  „Egész életen át tartó tanulás programja“  Iskolák nemzetközi együttműködése Mi is az a Comenius?
Leonardo Mobilitás Program
Egy év az Európai Unióban Arató Gergely Budapest, április 29.
Beszámoló a Szatmári Kistérségi Tehetségsegítő Tanács évi munkájáról.
KÖRNYEZETTANULÁS A PEDAGÓGUSKÉPZÉSBEN
A gyakorlatvezető mentor
Felsőoktatási munkatársak képzési célú mobilitása - STT 2014/2015.
Dr. Szakács Tamás BGK kari Erasmus koordinátor
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
UNICEF PROJEKT: GYERMEKBARÁT ISKOLA 2011/2012
Mit tehet egy önfejlesztő iskola az idegennyelv- pedagógiai paradigmaváltás érdekében? XII. Önfejlesztő Konferencia „Magyar közoktatás az alapfoktól az.
Felnőttképzések a Természettudományi Múzeumban Dr. Vásárhelyi Tamás
LLP program - Comenius Tempus Közalapítvány LLP Nemzeti iroda Kiss Tímea, Comenius asszisztens november 24.
Iskolák határok nélküli együttműködése.
Iskolánk futó projektjei
1 dr. Sediviné Balassa Ildikó EGY PÁLYÁZATI FEJLESZTÉS EREDMÉNYE AZ E-KÉPZÉSFEJESZTÉS ÉS A TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS TANULSÁGAI.
Készítette: Kiss Éva.  A Maastrichti Szerződést követően kiépült oktatási politika alapjait a közösségi programok képezik  Szókratész program: feladata.
A Grundtvig akció pályázati lehetőségei Grundtvig 2 és 3.
Önkéntesség az Észak-Magyarországi Régióban. A Demokratikus Ifjúságért Alapítvány (DIA) története A Demokratikus Ifjúságért Alapítványt 1999-ben hozta.
INTEGRÁCIÓ A SZAKKÉPZÉSBEN (avagy TISZK?)
TEMPUS KÖZALAPÍTVÁNY Október 30.. Tempus Közalapítvány tevékenységei Pályáztatás Képzés Tudásközpont.
CODEX – „Coordinated Development and Knowledge Exchange on Spatial Planning Methodology” A CODEX projekt fő célkitűzéseinek valamint kulcstevékenységeinek.
Tantervfejlesztési Hálózat építési Mobilitást segítő Támogatások forrás: „Magyar nyelven Európában” Budapest, április 1.
1 A szegedi Hansági a nemzetközi együttműködésért.
Határtalanul Együtt egymásért a zene és a tánc világában HA /14 Premier Művészeti Szakközépiskola és Szakiskola.
Külkapcsolataink, pályázataink: I. Comenius II. Erste – ACES III. Testvériskola.
Hogyan pályázzunk ? Az EUGA program az innováció szolgálatában Vicze Gábor.
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
PROJEKTNYITÓ május 18. MÓRA FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA 4400 Nyíregyháza, Fazekas János tér 8. TÁMOP / Referencia-intézmények országos.
Az Erasmus - jelen és jövő - ELTE, Budapest, október 2. Bokodi Szabolcs Tempus Közalapítvány.
Szén-dioxid nyomozók: energia-tudatosság projekt 8-14 éves diákok számára.
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
2014. november 26. Tordai Péter igazgató Tempus Közalapítvány
„Walls talk” projekt „Walls talk” projekt Katedra Gimnázium,
A MAGYAR TEHETSÉGGONDOZÓ TÁRSASÁG DEBRECENI JUBILEUMI KONFERENCIÁJA Az MTT-Kelet-magyarországi szekció rendezvényeinek szerepe a Taktaharkányi Apáczai.
EURÓPAI PARTNERSÉG A BEFOGADÓ ÉS ÖKOTUDATOS VENDÉGLÁTÓ-IPARI ÉS IDEGENFORGALMI SZAKKÉPZÉS JÓ GYAKORLATAINAK CSERÉJÉRE Együd János Lászlóné nemzetközi.
EÖTVÖS JÓZSEF ISKOLAALAPÍTVÁNY SZAKKÖZÉPISKOLÁJA BÉKÉSCSABA.
Németország BESZÁMOLÓ 2014 Szakmai gyakorlat Németországban.
Ki az a mentortanár? „az a pedagógiai gyakorlattal rendelkező tanár, aki tapasztalatai és a továbbképzésben szerzett speciális képzettsége eredményeként.
A társadalomismereti tartalmak tanításának lehetséges gyakorlata…
Beszámoló a projekt megvalósításának tapasztalatairól.
Tájékoztató fórum Szakiskolai fejlesztési program C komponens iskolái számára KOMPONENS C Miskolc május 5. Nagy Zoltán komponensvezető
Dávid Mária Online nemzetközi kurzusok a korszerű tanárképzésért Social Network in Teacher Education - Közösségi hálózatok a tanárképzésben Szakmódszertanos.
OPTOMEHU projekt bemutatása Dr. Kiss András Projekt menedzser Hajdú-Bihar Megyei Kereskedelmi és Iparkamara.
NEMZETKÖZI EGYÜTTMŰKÖDÉSEK I. Kereskedelmi Vámkedvezmények Szabadkereskedelmi övezet Vámunió Közös piac II. Gazdasági Közös gazdaságpolitika III. Oktatás.
Erasmus+ németországi gyakorlat. - ringhotel Schlossberg.
Erasmus+ tapasztalatok
Zöld óvodák és Ökoiskolák a köznevelési intézményekben
Tempus Közalapítvány Balla Ágnes április 23.
Szakiskolai fejlesztési program
Foglalkoztatási és Szociális Hivatal Nemzeti Pályainformációs Központ
MNGSZ Magyar Nemzeti Gasztronómiai Szövetség
Szakiskolai fejlesztési program
Erasmus+ mobilitási program
SZÁMALK-Szalézi Szakgimnázium
Előadás másolata:

Az UNESCO Asszociált Iskolák Mintaiskolájaként végzett jó gyakorlatok

A MAGYAR UNESCO BIZOTTSÁG a "Mintaiskola" kategória megteremtésével az UNESCO szellemiségében kiemelkedő módszertani és pedagógiai munkát végző iskoláknak kíván elismerést nyújtani hazai és nemzetközi színtéren.

Az UNESCO szellemiségében történő oktató-nevelő munka Az Asszociált iskolák programját 1953-ban hozták létre azzal a céllal, hogy speciális és kísérleti módszerek révén hatékonyabbá tegyék az ifjúságnak az UNESCO alapvető célkitűzései szellemében történő nevelését.

A „jó gyakorlat” megszületése Csatlakozás a mozgalomhoz ASP iskolák programjának résztvevői UNESCO MINTAISKOLA cím elnyerése

UNESCO elvek gyakorlati megvalósulása iskolánkban A tanulás újraértelmezése – integrált nevelési stílus A környezeti nevelés Interkulturális nevelés Iskolán kívüli intézmények bevonása a tanulási folyamatba

A TANULÁS ÚJRA ÉRTELMEZÉSE multimédia készítés és alkalmazás az oktatásban a tanulás cselekvésorientált folyamat a modern kor technológiájának használata iskolán kívüli tanulás – nyelvtanulás oktatási segédanyag hagyomány-, értékőrző szemlélet környezettudatos magatartás kialakítása, erősítése alap- és szociális kompetenciák elsajátítása, erősítése

KÖRNYEZETI NEVELÉS UNESCO-programok ENSZ-UNESCO Nevezetes Napok: Víz- és a Föld világnapja – Az oktatás és nevelés szerepe a világörökség bemutatásában, fenntartásában c. „Világörökség ifjú kezekben” Május 22. az ENSZ által biodiverzitásnak dedikált nap - globális faültetési akció „Környezettudatos, társadalomtudatos projektek támogatása” c. pályázat- „EGYENSÚLYNAP”

INTERKULTURÁLIS NEVELÉS A nemzetközi kapcsolatok fenntartása, fejlesztése EURÓPAI MOBILITÁS:  diákok külföldi szakmai gyakorlata (gasztronómiai, szállodai és vendéglátós)  Idegennyelv-tanulás  közös munka (CD), tapasztalatszerzés TANÁRCSERE: tanárok tapasztalatszerzése, tapasztalatcseréje  a külföldi oktatási rendszer tanulmányozása (szakképzés, vendéglátás és turizmus)  iskolák kapcsolatainak szorosabbra fűzése  szakképzési adaptáció lehetőségeinek tanulmányozása Helyszínek: Anglia, Németország, Svédország, Finnország, Olaszország, Franciaország, Görögország, Spanyolország, Észtország, Belgium

ISKOLÁN KÍVÜLI INTÉZMÉNYEK BEVONÁSA A TANULÁSI FOLYAMATBA 1. Együtt-tanulás városi és kistérségi általános iskolák tanulóival:  Ópusztaszeri Általános Iskola – tömbösített technikaóra a Hanságiban  Juhász Gyula Általános Iskola (Szeged) – projektfoglalkozása a Hanságiban  7 db szegedi és Szeged környéki általános iskolával közös projektek lebonyolítása 2. Minőségbiztosítás – PEER REVIEW – külső értékelés

E(uropa)-Quality díjas Socrates / Comenius projekt „A bor felpezsdíti érzékeinket” fiatalok magyar és német borvidékeket tanulmányoznak április május tanuló + 2 tanár mobilitása A partner: AWP Aus- und Weiterbildung GmbH, Zella-Mehlis

Leonardo projekt – közös cd „A bajor és a magyar kolbászkészítés hagyományainak kutatása” június július 8. (3 hét) 2 tanuló mobilitása Partner: Berufsschule für das Metzgerhandwerk, München

Össz. Kiutazó diákok száma Pályázati tám.(EUR) Önerő (EUR) Összesen (EUR): Külföldi diákok iskolánkban Külföldi tanulmányutak olasz diák Comenius program - 18 tanuló 2008.Mobilitás program - 2 német és 4 finn Erasmus-diák 2008.„Esély a stabilitásra” program eredményeként létrejött együttműködés keretében Újvidéki szakmás csapat vett részt a Hansági Emlékversenyen olasz diák 2009.Finn partneriskolából Erasmus-diák