A KKÉK megvalósításának lehetséges gyakorlati útja egy nagyobb egyházi könyvtárban EKE szakmai nap: Budapest, 2015. 11. 04.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Tájékoztatás a szakmai programok megvalósításáról június 26. BARTÓK TAMÁSNÉ.
Advertisements

Modern múzeum = modern könyvtár? május 14. Dr. Bereczki Ibolya Szabadtéri Néprajzi Múzeum
2006. szeptember 20. Vámospércs "Új szolgáltatások a könyvtárban az Internetre építve" Moldován István OSZK MEK osztály
Területi együttműködések, társulások, hálózati tanulás TÁMOP-3.2.2/08/A/2 Megújuló pedagógia: hálózati együttműködés Észak-Magyarországon.
PALLÓ zárókonferencia BMK, január 30. A közművelődési intézmények szerepe és lehetőségei a felnőttképzésben Felnőttképzési információs és segítő.
E-nemzeti könyvtári szolgáltatások fejlesztése
A MAB AKKREDITÁCIÓ értékelési szempontjai Dr. Veress Gábor 1Veress
Könyvtári munkafolyamatok. Főfolyamatok Alfolyamatok Részfolyamatok Támogató folyamatok.
TÁMOP /A
Alap és járulékos szolgáltatások A dokumentumok és szolgáltatások rendelkezésre bocsátásának formái és eszközei.
Kisalföldi Tudástár szolgáltatásainak horizontális és vertikális bővítése a hatékony információátadás érdekében TÁMOP A-11/ Projektnyitó.
A Miskolci Egyetem TÁMOP projektjének záró rendezvénye Országos Széchényi Könyvtár Budapest, június 21.
Nevelési Tudásdepó Az olvasóvá neveléshez és a digitális kompetenciák fejlesztéséért Budapest, január 26. OFI Országos Pedagógiai Könyvtár és Múzeum.
Múzeumi könyvtárak Magyarországon. Szakfelügyelet A szakfelügyelet sajátosságai –2000-től a Múzeumi főosztály megbízásával –2006-tól könyvtári osztály.
Információs szupersztráda Gyalogolj át a könyvtárba! A szolnoki Damjanich János Múzeum Szakkönyvtárának kihívásai a XXI. században Budapest, május.
MÚZEUMI KÖNYVTÁRAK A STATISZTIKA TÜKRÉBEN - FEJLESZTÉSI LEHETŐSÉGEK, IRÁNYOK Tóth Máté OSZK - Könyvtári Intézet.
A minőségügy a könyvtárügyért
A minőségirányítási rendszerek fejlesztésének aktuális kérdései Dr. Borda Jenő alprogramvezető.
Fejlesztési, stratégiai útmutató
MINŐSÉGFEJLESZTÉS A FELSŐOKTATÁSBAN TÁMOP kiemelt program VESZPRÉM 2007 november 28.
TÁMOP szakmai támogatás Educatio Nonprofit Kft
Eddigi eredmények, további feladatok Egyházy Tiborné dr. projektvezető október 27.
Titokzatos vásárlók.
Budapest, Hungary, 21st World Congress on Reading 1 Elektronikus könyvtár(ak) az olvasás szolgálatában Moldován István OSZK
Készítette: Soós Roland igazgató ÉRÁK 2007 Összdolgozói értekezlet december 8.
A távmunka nem cél, hanem eszköz december 11.
A "Tanulás-fejlődés-életesély a Sajó-völgyében" (TÁMOP /2) projekt helye Sajószentpéter kulturális városfejlesztésének rendszerében Sajó.
Farkas Katalin – Vilmányi Márton június 15.
Digitalizálás és elektronikus hozzáférés az infokommunikáció világában
A könyvtárak fejlesztési lehetőségei a TÁMOP-ban és a TIOP-ban Oktatási és Kulturális Minisztérium Könyvtári Osztály „A könyvtárak fejlesztési lehetőségei.
A kistelepülési könyvtári ellátás reformja
Minőségstandardok a PSZ-ek működésében?
A DEENK könyvtári önértékelésének tapasztalatai Budapest,
A projekt indulása K21 - A „Könyvtári minőségfejlesztési 21” modell nyomán Előkészítés, csapatépítés 2008-ban 2009-ben projektté szerveződött Jelenleg.
„Olvasási és digitális kompetenciák fejlesztése könyvtári szolgáltatásokkal. A PTE Egyetemi Könyvtár a minőségi oktatás és hatékony tanulás szolgálatában”
Ugrás az első oldalra 1 Skaliczki Judit A teljes körű minőségirányítási rendszer bevezetésének lépései Debrecen, 2004.
„A” munkacsomag bemutatása Képzésfejlesztési javaslatok, finanszírozási alternatívák
Tradíció és világháló Kérdések és lehetséges válaszok a könyvtári, levéltári digitalizációról.
Az önkormányzati feladatellátást támogató informatikai infrastruktúra felülvizsgálata (ÁROP-1.A „Szervezetfejlesztés megvalósítása a.
IGAZGATÓI BESZÁMOLÓ 2006/07 I. FÉLÉV. TARTALMI VÁZLAT AZ ISKOLA STATISZTIKAI MUTATÓI A KOMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁSRA VALÓ ÁTTÉRÉS TAPASZTALATAI AZ INTEGRÁCIÓS.
A Nemzeti Könyvtár internetes szolgáltatásai benne a Magyar Elektronikus Könyvtárról bővebben Góczán Andrea augusztus 2.
A Magyar Elektronikus Könyvtár, színházi és múzeumi együttműködései Adatbázis-építés, digitalizálás könyvtári és múzeumi környezetben Konferencia Országos.
N E M Z E T I A U D I O V I Z U Á L I S A R C H Í V U M NAVA project BudapestI Műszaki Egyetem Informatikai és Hírközlési Minisztérium NAVA 2005.
Folyóiratok gyarapítási stratégiája az egyházi könyvtárakban Sárospatak,
Duális képzés a Miskolci Egyetemen Dr. Gácsi Zoltán egyetemi tanár.
Tendenciák a felsőoktatási könyvtári szolgáltatások területén március 10. Batiz Judit szolgáltatásvezető 1.
A minőségmenedzsment bevezetésének hatása a szervezetre Könyvtáros szakmai nap Debrecen,
1 Szervezet és minőség 2. előadás 1. 2 Az előadás tartalmi elemei Alapfogalmak A minőségfejlesztés jogszabályi háttere Minőségfejlesztési megközelítések.
VÁLTOZÓ KÖNYVTÁR A VÁLTOZÓ VILÁGBAN „Megőriztük a régit, s megújultunk az időben, ahogy kell.” Csukás István.
Könyvtártípusok és funkcióik. Könyvtár dokumentumtár információtár.
Könyvtártípusok és funkcióik NEMZETI KÖNYVTÁR szakkönyvtár közkönyvtár felsőoktatási könyvtár egyházi könyvtár Iskolai könyvtár.
1 Felelősségvállaló szereplő avagy mit tehet a könyvtár a fogyatékosok érdekében.
„Útban a Minősített Könyvtár cím felé” Gödöllő, 2016.szeptember.28
Minőségi könyvtári szolgáltatások –
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TERVEI 2008
A VAS MEGYEI KERESKEDELMI ÉS IPARKAMARA PÁLYAORIENTÁCIÓ MEGÚJÍTÁSA
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
A SEMMELWEIS ALUMNI IGAZGATÓSÁG MODERNIZÁLÁSA
Gyorsjelentés a városi könyvtárakról
MINŐSÉGBIZTOSÍTÁS A FELNŐTTKÉPZÉSBEN
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TÖREKVÉSEI 2007
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL ÖNÉRTÉKELÉSI SZINTEK
Rövid ismertető a gyűjteményről és a szolgáltatásokról
SZÉPMŰVÉSZETI MÚZEUM KÖNYVTÁR ARCULATÉRTÉKELÉS 2004.
A Szatmári Kistérségi Tehetségsegítő 2017-es beszámolója
2018/2019 tanév.
NYITÓ KONFERENCIA Egészségügyi alapellátáshoz kapcsolódó
Szakképzési Önértékelési Modell II. Fejlesztési szint ADOTTSÁGOK 4. 3
OLVASÓI ELÉGEDETTSÉGMÉRÉS EREDMÉNYEI, 2014
Az ÁFSZ minőségirányítási rendszerének kialakítása
Előadás másolata:

A KKÉK megvalósításának lehetséges gyakorlati útja egy nagyobb egyházi könyvtárban EKE szakmai nap: Budapest,

Kik vagyunk? Fenntartó: Tiszántúli Református Egyházkerület Hatszázezer könyvtári dokumentum, 16,75 statisztikai létszám Két olvasóterem, idegenforgalom, kézirattár, különgyűjtemények TTRE Múzeumával szoros együttműködésben

Könyvtári minőségbiztosítás kezdő lépések: 2011: KI tanfolyam, 1 fő 2014: KI tanfolyam, 1 fő 2015: KI tanfolyam, 1 fő A Minőségirányítási Tanács megalakulása: 2014 ősz A MIT ügyrendje: Igazgató is tagja MIT tagok szükség szerint, teljes dolgozói közösség havi egy alkalommal találkozik e célból.

2014. november: Bevezető prezentáció a könyvtári minőségirányításról (országos előzmények, aktuális jogszabályi háttér, alapfogalmak) A minőségirányítás krónikája a Nagykönyvtárban A. 1 éves projekt: Áttekinteni az alapdokumentumokat és az alapfeladatokat; Elkészíteni a könyvtár önértékelését Intézkedési tervet készíteni Az intézkedési tervet elkezdeni alkalmazni.

2014. december: A nyilvános könyvtár (könyvtári törvény, alapkövetelmények, küldetésnyilatkozat, alapdokumentumok közül a könyvtárhasználati szabályzat) A minőségirányítás krónikája a Nagykönyvtárban

2015. január SWOT analízis a múzeumra vonatkozóan február SWOT analízis a könyvtárra vonatkozóan A minőségirányítás krónikája a Nagykönyvtárban

Nagykönyvtár SWOT analízis Erősségek központi elhelyezkedés az épületen belül (13) gyors kiszolgálás (8) együttműködés társintézményekkel (10) állomány (14) technikai felszereltség, infrastruktúra (online katalógus, eszközök) (14) munkatársak felkészültsége tanulási hajlandóság, képzések (14) pályázatokból futó programok (4)

Gyengeségek olvasók létszáma (14) marketing tevékenység (14) ODR (1) online szolgáltatások hiánya (11) hiányok az állományban (nincs a helyén a könyv); lemaradások az állományrevízióban, leltározásban (13) együttműködési megállapodás hiánya a DEENK-kel (10) elhelyezkedés (a városban kevesen tudják, hogy az épületben nyilvános könyvtár is van)

Lehetőségek célközönség bővítése, megszólítása (pl. teológiai erősítéssel több egyetemista olvasó) (14) elektronikus raktári kérés bevezetése (8) további pályázati részvétel (8) szakmai szervezetekkel való együttműködés (12) dezideráta (idegen nyelvű) (12) hírlevél (új kiadványok, beszerzett könyvek) (9) NAVA pont (5) újranyitás (14) minőségbiztosítás (14) szolgáltatások népszerűsítése, hogy a teológus hallgatóknak legyen kedve átjönni

Veszélyek finanszírozás (14) fenntartói stratégia (archívum jelleg, műemlék könyvtár jelleg) (9) Hittudományi Szakkönyvtár mint konkurencia műemlék épület (véletlenszerűen megjelenő problémák) (6) szerzői jogi problémák (hallgatók önálló fénymásolása, szkennelése) (3)

2015. március Dolgozói elégedettségi kérdőív I. Ha ma kellene munkát választanod, milyen szempontok alapján választanál? (választás) II. A munkahely jellemzése (mennyire vagy elégedett?/ mennyire jellemző?) (skála) munka jellege munkakörnyezet (tárgyi, személyi) munkahelyi kommunikáció munkahelyi etika lojalitás III. Javítandó területek (Elégedettebb lennék, ha – választás; a könyvtárnak versenyelőnye lenne, ha… – szabadon kiegészítendő) A minőségirányítás krónikája a Nagykönyvtárban

2015. március Dolgozói elégedettségi kérdőív (2) Legfontosabb tanulságok: 1.A dolgozói elégedettség elérhető, foka növelhető. 2.Szervezettebb, összehangoltabb munkavégzésre van igény. (Minőség csíra) 3.Akár egy kérdőív is indíthat önreflexióra és önértékelésre. 4.A kérdőív hibái, hiányosságai, a válaszokban rejlő ellentmondások miatt más módszerrel is kell mérni, illetve olyan részterületekre derült fény, amelyeket fel kell dolgozni, fejleszteni (pl. önálló munkavégzés—csapatmunka; konfliktuskezelés) A minőségirányítás krónikája a Nagykönyvtárban

2015. március Dolgozói elégedettségi kérdőív (negatív példa) A minőségirányítás krónikája a Nagykönyvtárban

2015. április Munkafolyamatok, folyamatábrák Régi könyves gyűjtemény munkafolyamatai Kézirattári munkafolyamatok Olvasószolgálat munkafolyamatok Gyarapítás Feldolgozói munkafolyamat A minőségirányítás krónikája a Nagykönyvtárban Nehézségek: területek személyekhez kötve, munkafolyamatok nem fednek le minden munkát vagy átfedések vannak, kimaradt tevékenységterületek, konfliktusforrás „Protokoll”, „beavatás” A deklarált és a valós Minőségirányítási kézikönyv része lehessen

2015. május Partnerek számbavétele, súlyozás Megvalósítása: Címtár adatbázisban, Súlyozás 1-5 között Partnerek elégedettségének felmérése a legtöbb szolgáltatás kényszerű szüneteltetése miatt későbbi időpontra tolódott. A minőségirányítás krónikája a Nagykönyvtárban

2015. június „Csapatépítés” Jutalomutazás: budapesti szakmai nap: délelőtt az Országgyűlési Múzeum megtekintése, délután pedig PEDkedd múzeumpedagógiai műhelynap a Ludwig Múzeumban a NO PAIN, NO GAME c. kiállításhoz kapcsolódó foglalkozásokról. Július-augusztus: könyvtárlátogatás más szemmel.

Sajtómegjelenések gyűjtése (Feltöltés oldaláról)

Sajtómegjelenések gyűjtése (nyilvános weboldal)

Célkitűzéseink és a megvalósításaink Alapdokumentumaink, alapfeladataink áttekintése megváltozott intézménystruktúra, együttműködési megállapodás felbontása új alapító okirat készítéséről döntött az egyházkerületi közgyűlés Önértékelés elvégzése egy nagy területhez nem nyúltunk: a vezetés, a stratégia kérdésköréhez olvasói elégedettségmérés: őszi nyitásra tervezve Intézkedési terv készítése, gyakorlatba ültetés nem ott terem, ahol vetettünk